Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Z Fold6 imitátor árulkodik a fogyókúrázó igaziról
ma Több lesz kívül a változás, mint belül.
-
Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
it A Microsoft úgy döntött, hogy biztonsági aggályok miatt elhalasztja a Recall AI funkciót, így azt csak szűkebb körben tesztelik egyelőre.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #171582 üzenetére
Linkelj vázat, vagy bringát úgy könnyebb véleményt mondani.
Szerintem fontos az átütős tengely, most már minden errefelé megy. Ha kereket akarsz később cserélni, akkor sokkal nehezebb lesz gyorsszárasat találni.
Ha gyakran szeded szét a bringát, akkor az átütő szintén jobb. Nem tudod pontatlanul vagy rosszul berakni a kereket. Vagy berakod a tengely vagy nem.
Arról nem is beszélve, ha egymás mellé raksz egy átütő tengelyt, meg egy gyorszáras agyat nagyon hamar lejön, hogy mekkora a kettő között a különbség. A tengely sokkal masszívabb.
Inkább a boost (148) vs non-boost (142) között nem érzek különbséget. Ugyan ez vonatkozók a villára is (100 vs 110).
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #171592 üzenetére
Nekem a Cube az nem bejövős, de ez egyéni vélemény.
Talán a 3-ból még mindig a Meridát vinném. Normális a hazai forgalmazó, teljesen korrektül intézik a garanciális ügyeket, ha ott veszed a bringát.Én személy szerint kíváncsi lennék az új Deore hajtásra, a tesztek alapján nem igazán van különbség az XT, SLX és Deore között. Arról nem is beszélve, hogy egymással kompatibilisek az alkatrészek, szükség esetén cserélhető.
A Manitou Markhor ugyan az mint a Machete csak nem 32-es, hanem 30-as becsúszóval. Szerintem jobb villa mint az RS Judy meg Recon.Az Orbea tök jól néz ki, de az a május elég távolinak tűnik.
Szerintem nem érdemes most arra rámenni, hogy minél hamarabb legyen bringád. Most elég extrém helyzet van a piacon. A gyártó sorok év elején leálltak, a kereslet iszonyatosan megnőtt.
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #171597 üzenetére
Igazából maga a váz az nem változott már egy ideje. Az én 2018-as lite vázam totál ugyan ez, csak más festéssel.
A tfs vázak azok hobbi bringásoknak valók, teljesen más a geometriájuk mint a lite vagy a karbon vázaknak.
A lite vázak geoja megegyezik a karbon vázakéval.Ha akarod valamikor megtapizhatom meg megnézegetheted az enyémet. Valószínűleg a 2021-es váz teljesen ugyanaz.
(#171599)vendingo:
Szerintem is brutálisan elszálltak az árak. De nem nagyon tudsz csinálni semmit. Arról ne is beszéljünk, hogy az új csúcs bringák ilyen 10-12 ezer euróba kerülnek. Ennyiért atót veszel.
Nem gondolnám, hogy egy kerékpár váz ill. alkatrészek fejlesztési költsége elérni egy autó v. atóalkatrész fejlesztési összegét.
Szimplán annyiért adják, amennyiért még megveszik az emberek. -
Csokicsibesz
tag
válasz zsocy #171632 üzenetére
Ez a minél régibb, annál jobb azért kicsit necces. Évek alatt azért vánszorognak le a technológiák a prémium áru termékekből a megfizethetőbbek felé. Lásd korábban csak XTR-ben volt 12 sebességes váltás, most már Deore szinten is van. A 6100 alatti számozású szettek nem lesznek 12 sebességesek, mert teljesen más a felépítésük.
Tehát egy mostani szériás Deore váltás jobb lesz, mint egy 5 éves SLX vagy XT váltás.Az más dolog, hogy korrekt-e, hogy egyre drágábbak a felsőbb szintű cuccok. De ugyanakkor hozzátartozik az is, hogy egy Altus vagy Alivio sem olyan tré, mint mondjuk 5 évvel ezelőtt, mert oda is lecsúsznak a fejlesztések.
-
Csokicsibesz
tag
válasz itouchfan #172033 üzenetére
Szerintem kezdésnek kicsit erős volt ez a táv ill. szint.
Maratonokon szokott lenni tízen-pár km-ként egy frissítőpont ott érdemes megállni és tölteni egyet.
Tapasztalatból azt tudom mondani, hogy akik az elején elmennek iszonyat tempóval, azok nem nagyon esnek szoktak visszaesni. Rövid távon sok ilyen van, elszáll 5 km után a pulzusa és kifullad, de középtávon már komolyabb arcok vannak.
Lefele se biztos, hogy a 26-os kerékméret az ami korlátozott. Mellettem is rendszeresen elveretnek lefele, pedig ott a 29-es kerék. Szimplán vannak olyanok akik többet vállalnak be.Balaton maratonra jössz?
-
Csokicsibesz
tag
Végre én is eljutottam addig, hogy megírjam a Bükk Maraton beszámolómat. Akit érdekel az itt találja.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #172110 üzenetére
De mentem és rá is húztam, de valahogy sikerült lelazítanom. Nem tudok rá pontos magyarázatot adni. Azóta meghúztam rendesen, próbálgattam rekonstruálni azt a hangot, de nem sikerült. Azóta a helyén van az átütő tengely.
Lehet a szervíz nem rakta vissza rendesen, lehet a kocsin lazult ki. Nem fogom tudni rekonstruálni.
6030D: továbbra is fenntartom, hogy nem jött semmi kommunikáció. Végignéztem az e-mailjeimet nem kaptam semmit. A Top Maraton oldalára sincs kiírva semmi a visszafizetésre vonatkozóan. Tőled halottam először, hogy ezt visszautalják.
ggeleven: én nem szóltam senkinek és nem is fogok leállni senkivel vitatkozni. A saját felületemen leírom a véleményemet. Szerintem teljesen kulturált módon, mindenféle személyeskedés vagy anyázás nélkül fogalmaztam meg egy jogos kritikát. Ha a szervezőket érdekli, akkor el tudják olvasni. -
Csokicsibesz
tag
válasz Napfénysüti #173482 üzenetére
A gumi felrakása előtt a biztonság kedvéért azért nézd meg, hogy van-e TL szallag a felnin (nem felni szallag). Az én TL kerkszettemen pl. nem volt gyárilag rajta és e-nélkül pedig nem fog működni a dolog.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #173960 üzenetére
Arról nem is beszélve, hogy itthon konkrétan összetörik a versenyzőket a forgalomban.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #174084 üzenetére
Sejtettem, hogy valami ilyen lesz ezért nem is neveztem. Pedig baromi jó verseny, csak ajánlani tudom.
Szerintem a Crosskovácsit is le fogják lőni. Igazából egész évben ilyen motivációs hullámvölgyeim vannak. Balaton Maraton óta nézegetem az edzésterveket, meg próbálok utána nézni milyen edzők vannak itthon, eljárok reggelente tekerni stb.
De valszeg teljesen értelmetlen volt az egész, mert megint mindent törölni fognak.
Így azért baromi nehéz motiváltnak maradni, meg felkelni reggel 6-kor, hogy tudj menni még tekerni egy kört...[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Dreamie #174133 üzenetére
Ha megengedheted magadnak a Garmin árszabását, akkor szerintem azt vedd. Nyilván nem hiba nélküli a cucc, de van rendes hazai képviselete. Ha összetöröd a készüléked, akkor van olyan készülékcsere, mint az Apple esetében (egy kedvezményes áron kapsz új készüléket).
Én korábban használtam TomTom órát, meg Bryton-t is bringázásra, de nem összehasonlíthatók az Edge 530-al. Egyszerűen sokkal kiforrottabb a rendszer, nagyon gyorsan talál gps jelet stb. Nálam megbízhatóan működik, most már 3 hónapja használom, nem volt vele nagyobb problémám (egyszer egy 40 fokos tekerés során újraindult, de folytatta a tracket és a rögzítést is).
Rengeteg funkciója van, kb a negyedét, ha kihasználom a tényleges tudásának.
A Bryton 860-is egy Androidos kerékpáros GPS, kb azonos árban van, mint a Garmin 530. Én mégis inkább a Garmin mellett teszem le a voksomat.4 éve dolgozom az IT szektorban (nem fejlesztőként), de azt megtanultam, hogy ami túl jól hangzik, hogy igaz legyen, az nem igaz.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Maximum1 #174143 üzenetére
Én meg pont fordítva vagyok, tuti nem vennék Fenixet az Edge helyére. Az egyik egy óra a másik meg egy kerékpáros head unit.
Bringáztam 1 évig a TomTom-al, ilyen kormányra rakós módon. Utána használtam a Brytont rendes head unit-ként, már ott hatalmas volt a különbség.
Most szakadt el az 5. szíj a TomTom-on (eddig többe volt a szíj, mint az óra), pont most filózom, hogy melyik Garmin órát kéne vennem a helyére. De túl nagy a kínálat és nehéz dönteni. De az Edget tuti nem fogja leváltani. -
Csokicsibesz
tag
válasz maximilian4 #174156 üzenetére
A hajtókar a budget megoldás A watt mérés az baromi drága.
-
Csokicsibesz
tag
A nagy apró mesterektől kérdezném: van lehetőség 150-170k között normális óutit kifogni?
Nézegettem az aprókat, de eléggé leraboltnak tűnik az összes (testbike, bikemag, jófogás).
Ezer éves bringát nem szeretnék venni, amihez úgy kell vadászni az alkatrészeket.
A top-end full karbon, meg gramm huszárkodás kategória sem releváns nekem. Nem fogok se versenyen indulni, se túrázni ezzel, csak a monti mellé kéne kiegészítésnek.
Igazából jelenleg talán a Triban rc120 tűnik a legjobb vételnek. Mondjuk a microshift váltás nem tudom milyen, ha nagyon gány, akkor annak a helyére túrnék apróról valami használhatóbbat. -
Csokicsibesz
tag
válasz ivana #174366 üzenetére
Így link nélkül azért nehéz értelmezni ezt a posztot. Én is láttam 2x10-es campa szettel ellátott bringát, de méretben hatalmas volt.
Továbbá nem a váltás az egyetlen és elsődelges szempont nálam. Nekem fontosabb, hogy beférjen széleseb gumi, olyan hátsó sor és lánc legyen, amit könnyen tudok webshopból pótolni + könnyen szervizelhető legyen. Nem szeretnék egy váltó beállítás miatt utazgatni bármerre.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #174465 üzenetére
Mondjuk amikor Balaton Maratonon a pedeleces indulókat egyszerre indítitták el a középtávval, akkor majdnem dobtam egy hátast. Tolom neki mint az állat 170-180 közötti pulzus, erre mellettem beszélget két csávó kényelmesen, hogy ők nem értik miért a középtávval indították el őket.
Akkor is ott azért nem volt fasza érzés, hogy úgy mentek el pedeleccel, hogy még közben poénkodtak is, hogy ez így nem túl korrekt.Szóval azért ott átmentek a mezőnyön elég rendesen.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #174471 üzenetére
Alapvetően nekem sinc bajom az e-bikeal (fateromnak is van), meg jöjjön versenyre is, nekem tök mind1 igazából mit csinál.
Itt inkább a szervezés ami megint nem volt a csúcson. Ha csak kicsivel előbb vagy később indítják őket, akkor az egész szituáció nincsen. (Egyébként úgy emlékszem, hogy minden másik versenyen külön rajtolnak és hamarabb, pont ezért, hogy ne nagyon menjenek rá másokra.)Emlékszem, hogy Crosskovácsin is volt egy rész amikor elmentek mellettem pedeleccel, de akkor már annyira benne voltál a versenybe, hogy csak nyugtáztad, hogy elmennek melletted és ennyi.
-
Csokicsibesz
tag
Tegnap sikerült életem legszarabb bringázását ill. az év messze legroszabb napját produkálnom. Long story short sikerült egy esést is összehoznom, de szerencsére most nem lesz belőle kerékvétel.
Viszont a gatyámat sikerült kiszaggatnom. Kérdés: ezekket lehet valahogy javítani, vagy ilyenkor kuka?
Öröm az ürömben, hogy egy sima Decas gatyában estem, szóval nem az van, hogy egy 20 ezres gatyát nulláztam le.Volt állításon a hátsó váltóm és azt beszéltük a szerelővel, hogy kéne egy szerviz a hátsó váltómnak, a clutchot ki kell tisztítani, a rugót is kéne stb. Tök valid pont, én ezzel eddig nem voltam képben.Néztem youtuben, hogy évente meg kéne ezt csinálni, nálam 3 éve elmaradt ez. Kapott kb. 9000km-et mindenféle törődés nélkül. Terepen elég sok mindent kap a hátsó váltó, por, sár, fadarabok, szikladarabok.
Azt mondta a szerelő, hogy nem fogja tudni 100%-ra így beállítani a váltót. Viszont, most olyan rohadt kemény lett a váltókar hogy konkrétan fáj az ujjam a váltástól. Ha esetleg lazítok a bovdenen akkor az kihat a váltásteljesítményre?
Tehát azt szeretném, hogy könnyebben be tudjam nyomni a váltókart.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz #75376384 #175588 üzenetére
Ne hallgass rá, ösze-vissza keveri a dolgokat.
Ha MTB-t használsz, akkor válts 1x akrámire. Sokkal jobb, nincs láncleesésed, ugyan akkora a tartománya mint 2x vagy 3x rendszereknek. Nem véletlenül áll át rá mindenki.
Viszont a láncnyúlásra érdemes figyelni és időben cserélgetni a láncokat. Ha erre figyelsz, akkor a hátsó sort sem kell évente cserélni.Outit meg mtb-t nem érdemes keverni, két teljesen más világ.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #175592 üzenetére
Lehet, hogy a Sram és a Shimano mérnökei jobban értenek ehhez, mint egy random az interneten?
-
Csokicsibesz
tag
válasz G@ben #175618 üzenetére
Szerintem itt nagyon egyedi igényről van szó.
Terepen elől 40-es tányér az hatalmas, világkupa versenyzők használnak elől 36, 38, nagyon ritkán 40-es tányért. De ahhoz iszonyatosan erősnek kell lenni.Amatőr szinten az elől 30-32 fog szerintem a leggyakoribb. A 30-50 már iszonyatosan nagy tartomány, ahol azzal nem tudsz felmenni ott a probléma már a te készülékedben van.
Ha síkon akarsz menni nagy távot vagy gyorsan, akkor arra másik bringa való.
-
Csokicsibesz
tag
válasz G@ben #175629 üzenetére
Senki nem mondta, hogy a hátadon kell másik bringát vinni. Nem odafelé kell nagy időket menni, hanem amikor ott vagy.
30-13 vagy 30-15-be is el lehet lenni városban vagy síkon elég kényelmesen. Az MTB, mint ahogy a neve is mondja hegyi kerékpár. Tehát ez a fő felhasználási területe.Ha te vegyesen akarok használni a bringát, akkor ott van cross trekking vagy a gravel.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #175860 üzenetére
Belsőt hurcolászni szerintem felesleges, ha TL-re van alakítva a kerék. A kisebb lyukakat alapból megfogja a trutyi, ha megteljesen kiszakad a külső, akkor semmire nem mész a belsővel. Pumpát én is viszem magammal mezzsebben, mert ha bejön egy defekt, akkor azért a guminyomás csökken.
Szerintem nem érdemes ám ennyit agyalni ezen, démonizálni meg főleg nem. Következő alkalommal, amikor viszed a bringát szervízbe meg kell kérni a szerelőt, hogy alakítsák át TL-re és kész. Utána már nincs mit tenni.
-
Csokicsibesz
tag
Ha nincs rajta az út amit rá akarsz küldeni, akkor le kell állítani a tracket, út mentése stb.
Utána szinkronizálod és elindítod az újat.Egyébként ilyenkor is össze lehet fűzni a két .fit filet és fel lehet tölteni 1 tekerésként.
A nélkül, hogy nem állítod le, nem fogod tudni szinkronizálni.
De az 530 tud menet közben is megadott pontra navigálni. Leállítod a tracket, rámész a navigációra, ott a térképen kiválaszt-ra és ott megkeresed, ahova akarsz menni. Ez kicsit pepecselős és gyakorlatot igényel, de nem vészes.
Ilyenkor ő fogja megtervezni az útvonalat helyetted, de nem kell elmenteni és szinkronizálni.
Meg is tudod vele jegyeztetni az adott pontot és legközelebb már ki tudod választani, hogy hova vigyen. -
Csokicsibesz
tag
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #176076 üzenetére
Nézz rá a gravel cipőkre, Northwave-nek tudom, hogy vannak ilyen cipői. Vagy nézhetsz XC cipőket is szerintem az sem gáz országútira.
Más: Strava Elevate-et használ valaki? Most nagyon rákattantam ezekre gráfokra. Úgy őszintén van ezeknek valami értelme? (fitness, fatigue, form).
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #176133 üzenetére
A pulzus zónákat és a laktát küszöböt rendes terheléses laborvizsgálattal kell bemérni. Ott szépen kijön, hogy pontosan mi hol van. 6030D volt ilyen vizsgálaton és le is írta a tapasztalatit.
Utána az edző (vagy olyan aki ért hozzá) a pontos eredmények tekintetében rakja össze az edzéstervet.
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #176140 üzenetére
Pont azzal, hogy nem tudod hol vannak a zónáid és meddig lehet terhelni nem fogsz tudni rendesen alapozni. Simán lehet, hogy nálad nem 140-nél van a laktát küszöb vagy a max pulzusod nem 220-életkor. Ez pedig borítja az egészet. A sima kiskereskedelmi forgalomban kapható pulzusmérők érzékenysége nem hasonlítható össze egy laborban alaklmazott műszer pontosságával.
Arról nem is beszélve, hogy az alapozó edzések sem konstansak. Tehát nem az van, hogy 3 hónapon keresztül ugyan azzal a pulzussal mész ugyan akkora távokat. Azt is fel kell rendesen építeni. Van egy kezdőpont ahol még keveset mész (időben) a végére pedig egyre többet és többet (4-5 órák).
Szerintem ha érdekel, hogy kell csinálni akkor olvass utána. Tele van a net különböző edzős cikekkel. Nem biztos, hogy a szüskéges tudást más amatőröktől össze lehet szedni.
De szerintem pontosan bemért zónák hiányában túl sok értelme nincs az egésznek. Nyilván több értelme van annak, hogyha csinálsz valamit mintha nem. De így nem biztos, hogy eléred a kívánt hatást, ill. a hatákonyság vagy annak mértéke is igen kérdéses lesz.
-
Csokicsibesz
tag
válasz INTELligent #176301 üzenetére
Budai Tájvédelmi körzet (Nagykovácsi, Solymár, Pilisszentiván, Budajenő, Telki, Budakeszi között) szerintem messze legjobb hely Pest mellett a bringázásra. Elég nagy terület, sok ösvény van, van benne szint rendesen.
De figyelni kell mert kutak egyáltalán nincsenek, térerő sem igazán. Illetve most hétvégén Crosskovácsi lesz, szóval most nem a legjobb időpont túrázásra.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #176416 üzenetére
Uhh sajnálom, remélem nem lesz pozitív a teszted.
Gondolom neked az összetett helyezés miatt is számított volna a holnapi versenyRemélem 2021 már nem lesz ennyire megkavara és normalizálódik valamennyit a helyzet.
Jó lenne végre menni egy olyan versenyt, ahol kicsit fel tudnék jönni az elejére, nem csak azt látnám, hogy az első 5 percben elzúztok mellettem.
Mondjuk ez elég nagy sci-fi, de majd egyszer hátha. -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #176447 üzenetére
Valamit nagyon rosszul csinálok. Olyan iszonyatosan messze vagyok a kategória elejétől, hogy hihetetlen.
Igazából már most elment a kedvem a holnapi versenytől. Egyáltalán nem oszt nem szoroz, hogy elmegyek-e.
Elég fos érzés, hogy szart sem ér amit csinálok. Át kéne gondolni ezt az egészet. -
Csokicsibesz
tag
-
Csokicsibesz
tag
Esetleg valami nagy telószakinak lehet tippje, hogy ez mitől lehet:
- június végén lett szervizelve a telóm, utána tök jó lett, teljesen puhán mozgott,
- azután folyamatosan kezdett felkeményedni,
- most meg iszonyatosan pattogósra felkeményedett, közelében sincs az 1 hónappal ezelőtti állapotnak.Szétmentek a tömítések? Kevés lett volna benne a zsír? Elmegy a nyomás?
Iszonyat frusztráló, hogy hónap alatt mintha kicserélték volna a telómat. Olyan brutál sokat sem mentem vele, kb. 1000 km-et kapott. -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #176640 üzenetére
Majd próbálok írni egy hosszabbat. Előzetesbe annyit, hogy az egyik taggal meccseltem végig, akivel a múlt héten voltál kint (Giant bicó, elől Fox villával). Minden egyes emelkedőn megelőztem (nem is kevéssel), aztán lejtőn folyamatosan visszahozott. Majd megint felértem rá, megelőztem, lejtőn visszaelőzött. Ha ez nem történt meg legalább 6x, akkor egyszer se.
A pálya végére már tudtam, hogy beszívtam mert elfogytak az emelkedők.Iszonyat szarul ment a lejtőzés, baromi nagy por volt, a bringa eleje összevissza pattogott. Egyszerűen nem mertem engedni, lehet még bennem volt a 2 héttel ezelőtti zakózás is. Szerintem ha jobban ment volna a lejtőzés, akkor simán beférek 3 óra alá. Legalább 10p-et vesztettem ezeken a szakaszokon.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #176668 üzenetére
Manitou Machete. Szerintem lesz egy köröm vele a Dr. Bike-ba, de ha szerviz után sem érzek változást, akkor keresni kell valamit a helyére.
-
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #176795 üzenetére
Ajánlom tanulmányozásra:
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #177029 üzenetére
Bilincses váltókart kell venni és akkor nem fontos, hogy milyen féked van, megférnek egymás mellett.
Azt érdemes tudni, hogy az új Deore-ból több változat (hátsó váltó, sor, első váltó stb.) van. Talán érdemes lehet megenni a 12-es Deore hátsó váltót és azt kombózni a 11-es sorral, meg mondjuk egy 11-es SLX hátsó váltót. Bár aki váltást akar cserélni, az szerintem cserélje egybe az egészet. Tudom szabadon futót is kell cserélni és elég drága is.Én évek óta a Sunrace 11-50-es hátsó sorát használom, majdnem ugyan ez a kiosztás mint az általad linkel Deore-é, szóval túl nagy újdonság nincs a nap alatt.
Igazából most már úgy gondolom, hogy hátul az 50 talán még sok is vagy elől nagyobb lánctányért kell használni. Gondolkozom egy 11-46 kioszátson, elől 32-es lánctányérral.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #177051 üzenetére
Az új Deore szinte biztos, hogy jobb mint a régi SLX. Ez a váltás engem egyáltalán nem feszélyezne. Nekem nem számít mi van a váltómra írva.
Szimplán nem látom értelmét 1x11-ről 1x12-re ugrani.
A kérdés nálam az, hogy 32-50, 30-46 vagy 32-46 legyen.