- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Projektor topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Apple notebookok
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
Hirdetés
-
Fülhallgatók is érkeztek a Reno12 szériával
ma És persze az Oppo okosórája is, lásd előző bejegyzés. A muzikális élményt az Enco X3i és az Enco Air4 Pro szolgáltatja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
ph Forradalom vagy csak epizódszerep? Közel egy hetet használtuk az ASUS új notebookját, hogy választ kapjunk a kérdésre.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Speedy007
őstag
válasz
6030D #279260 üzenetére
Kosár miatt első sorban napi mászkálós/használós a kerékpár így a csomagtartó is gyakran van használva 51cm-s váz esetén iszonyat nagyszívás volt ilyenkor le és fel szállni a nyeregbe de a méretemre vett Nelson esetén is szivatós volt. Második szempont ha asszony tekerni akarna ey kicsit tudja ő is használni a kerékpárt.
Hát ez egyenlőre nem fog még csak "fogogat" annyira nincsen össze kopva hogy ahátsó sem blokkol csak akkor ha kormányig húzom a kart ilyenkor már félek hogy eldurran a munka henger -
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279270 üzenetére
Nem tudom hogy az mi célt szolgál . Egyenlőre test helyzetben különbséget nem veszek észre még csak talán akkor ha vissza ülök az elődjére. Annyi a különbség hogy piszok könnyű tekerni 13-15-17-20 sort tudom használni bár a 17-20 nekem már kutya úszós "kapálódzós" de ha meg van a lendület akkor kényelmesen lehet használni a 13-15 sort is .
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Szervíznél lehet reklamálni/panaszt tenni ha "bizonyítható" ha náluk sérült a kerékpár? Most vettem este észre hogy a jobb hátsó lánc villánál alapozóig "leverték" össze csikarták a a vázat valamint az első teleszkóp jobb oldali villánál ugyanez a helyzet. Van ennek értelme vagy inkább engedjem el?
-
Speedy007
őstag
Van már fék
ha fél állásba húzom a kart képes arra mint a V-Fék. Nem tuom hogy hol olvastam hogy a hideg inkább fagyos idő nem segíti elő a fék bekoptatását, most nem volt annyira hideg a heti átlaghoz képest kellemesebb volt az idő így a környékemen az egyetlen legmeredekebb utcáját felkerestem ahol a korábban hasonló időjárás mellet próbáltam az SM-RT10-t szóra bírni de azóta kiderült hogy reménytelen eset az. Így a hajtást is letesztelhettem hát ami rajta van tökéletes "városi cirkálóvá" tette a kerékpárt és igazat kell hogy adjak hogy elől kisebb lánctányér és hátul nagyobb fogszámú kazetta nyerő az ilyen helyzetekre de ezzel is fel lehet menni csak kissé kínlódós már-már olyan érzése van az embernek hogy inkább tolom fel a kerékpárt. Ez inkább dimbes-dombos helyekre való nem hegy mászásra.
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279354 üzenetére
Nekem is ez van én marha nem néztem meg meg hogy milyen betétekkel van gyárilag szerelve a fék azt hittem hogy B01S-sel így vettem belőle 2 garnitúrát hogy én házilag kicserélem és úgy rakatom össze a kerékpárt és a szét szerelés után derült ki hogy B05S-el van szerelve. Se baj egy darabig nem kell vennem betétet. Nézegetem a Google-t hogyan kell ezeket bekoptatni de ahány kerékpáros oldal annyifélére esküsznek de egy közös van bennük hogy 30-40 mérsékelt erejű fékezést írnak elő én mivel nem igazán járok hegy vagy ahhoz hasonló helyekre így nekem "megerőltető" viszonylag sík talajon ennyiszer fel gyorsulgatni hogy a féket kellő képpen be koptatssam, másik kerékpáros oldal (ezt keresem most mert ott említették a hideg idő miatt nehezebb bekoptatni a féket) javasolja hogy ilyenkor keressünk meredekebb út szakaszt ahol viszonylag gyorsan "pumpálva és ha lehet súroltatva " menjünk végig mert így gyorsabban egyenletesen kopik be a fék úgy tűnik nekem ez válik be.
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279359 üzenetére
Ezzel próbálkoztam vagy is hasonlóval tegnap mikor hoztam haza "lábon" a kerékpárt 15km-re van tőlem a szervíz, állítólag ők is mentek a kerékpárral megnézzék hogy mi is ez a Cues szett mert mikor hétfőn betoltam hozzájuk rá csodálkoztak hogy honnan szedtem össze ezeket mert itthon kb. szerezhetetlen. "Rakottan" jöttem haza kb. +5Kg volt mert az összes leszedett cuoccot visssza adtak így be tudott volna kopni. De úgy tűnik nekem eez a hegy menet pumpálós súroltatós módszer jött be.
Azt is kiderítettem hogy az átalad linkelt fékbetéteknél feljebb nincsen vagy is jobb állítólag a gyantásak közül, talán még a tárcsával lehet játszani de a gyártó nem írja hogy SM-RT54-s tárcsánál feljebb lehet-e menni pl. SM-RT64-re
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Egy láncon hány patent szem lehet ? Szervíz nagyon barbár módon szedte le a gyári felszereltséget a fék csövet nemesegyszerűséggel a csatlakozási pontnál a féktest felett elvágta a láncon alapból gyárilag volt patentszem de ők inkább csapszeget ki szedése mellet döntöttek nem tudom hogy melyik opció jó a pótlására Shimano láncokhoz való csapszeg KMC X9-s lánchoz vagy tegyek bele még egy patentszemet
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279418 üzenetére
az a gond hogy akkor nem lesz hova vinni a kerékpárt
mert a kopó fogyóakat most már megcsinálom én is. De egy hidraulikus rendszer utántöltésbe, vagy centírozás és kerékagyak zsírzásába azért nem vágnék bele mint ahogy teleszkóp karbantartást is passzolnám. Ezeket kb. évente ellenőrizni és karban tartani kell
-
Speedy007
őstag
Tegnap takarítás közben vettem észre hogy elől a küllők lazák 32-ből 29 küllős lett így a kerékpár megyek a helyi szervízbe (mert akik csinálták nem lehetet utólérni telefonon a netes kiírás ellenére vélhetőleg zárva voltak és nem szívesen válalok be így 15km-s túrát) hogy csinálják meg ez a problémám ők meg köszönték szépen és passzolták mivel nem ők csinálták korábban így nem nyúlnak hozzá. Hihetetlen hogy ilyen hozzá állásal is van még ügyfeleik tényleg egyeseknek.
Más ki mire esküszik kerékpárzár esetén? Sodrony vagy láncoszár? Sodronyzárral a problémám hogy "meleg" időben lehet kényelmesen használni hideg időben olyan merevvé válik hogy macerás lezárni vele a kerékpárt és utána meg kioldani. Pl. ezzel szemezgetek jelenleg SPYRAL ENERGY ennyiért ez a legvastagabb és a leghosszabb.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
f_sanyee #279572 üzenetére
Többet ér attól, U-val is próbálkoztam de olyan helyeken mint pl. Lidl ahol kerékpár tároló nincsen csak "kerítés" oda problémás sőt inkább lehetetlneség lezárni. Kellysnek van még hasonló áron Kellys KLS Chainlock 8 és 10-s láncai előbbi 8mm-s lánc stem vastagságú 7-s védelmi szint utóbbi 10mm-s és 9-s a védelmi szintje
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
velizare #279619 üzenetére
Azok maradtak a gyáriak a kls-től. Két zár között vacillálok már Kellys KLS Chainlock 10 9-s védelmi szinttel vagy a kerékpárommal színben passzoló így képek alapján Kellys Fold 30 szintén 9-s szintű, van hozzá kis kedvezményem ennél a webshopnál. Colstok zárakat egy szinten emlegetik az U zárakkal csak az előnyük az hogy könyűek és kis helyen elférnek. Nem vagyok KLS/Kellys fanboy mielőt ezt olvasnátok le de "értelmes" áron papíron jónak tűnnek a cuccaik
-
Speedy007
őstag
válasz
A Zéé #279621 üzenetére
"Sodrony" spirál zárakkal csak hideg beállítával van bajom nagyon merevvé válik emiatt nagyon macerás le szedni róla mikor oldom fel a zárat meg a festést is le veri, emiatt kellene valami kényelmesebb hőmérséklettől független zár. Munkahelyemen 8 órát van az utcai tárolóban le zárva a kerékpár, üzletek ahova szoktam járni elég érdekes nem túl bizalom gerjesztő tagok szoktak járni. Általánosságban is kicsit masszivabb zár jó ár érték arányban sosem árt mert ugyebár az ördög
nem alszik Kellys/KLS papíron annak tűnik.
-
Speedy007
őstag
Kerékpár esetén a külső guminál tekerés közben észre lehet-e venni a kerekenkénti majd 1KG-s plusz súly? Végre eldönöttem hogy colstok záram lesz nem kell +2kg súly ami egy láncos zár ad ahol megtudnám venni jó áron a colstok zárat jó áron adják ezt is Continental RIDE Tour E-25 nem sokkal kerül többe mint a CST C1313 amit használtam a sárgán de a kéken a gyári Innova Cross 44-622-s van és a gyakori tapasztalatom hogy a gyári gumi abroncs nem hosszú életű szokott lenni így tartalékba venném őket meg ki is próbálnám hogy mivel tudnak ezek többet mint egy alsó polcos társaik. Lényeg az hogy ezeknek a Contiknak a súlya a gyártó szerint majd 1Kg pontosabban 820gr a súlya a 42-622-nek.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Speedy007 #279649 üzenetére
Végül is megrendeltem a Continental külsőket kb. félévente cserélem szúrásos defekt miatt a CST C1313-kat ami itt nálunk 4500-5000Ft körül van így nagyon megéri az árát így elsőre a Continental 5200-t bár kíváncsi vagyok hogy az 1-1.5kg plusz súly mit fog éreztetni majd mert szerintem a 40-622-s CST C1313 vagy a Innova 44-622 nem lehet párban 0.5-1Kg-nál több
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
chubby2o6 #279663 üzenetére
Lehet hogy rosszul tippeltem
de akkor se kellene többnek lenniük mint 1.5kg mert a fölött már inkább defekt védettek vannak vagy erősebb gumi szerkezetű gumik 5.000-ig meg nehezen hiszem hogy lenne ilyen gumi egyáltalán. Akkor pláne érdekes lesz tesztelni hogy a Contik papíron 1640gramm körül van a pár míg az alsó polcosok sem sokkal vannak le maradva.
Bár egyik gumiról sem találok tömeg adatot CST C1313, Innova IA-2023-5
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279765 üzenetére
Szerintem meg függ a használózól hogy melyik jobb neki a kerékpártól és a fékminőségétől hogy melyik kényelmesebb nem vitatom hogy meg van a 1-2-3 ujjasnak papíron a megfelelő felhasználási területe nálam volt 2 ujjas MTB-n is és trekkingen 3 de talán négy is volt az ha lehet hinni a shimano archívumának Deore LX ST-M570 itt a váltás nem zavart csak talán annyi hogy más volt a fékezési pont meghatározása 26" vs 28" kerék teljesen más volt a tempó de viszont mikor váltottam hidralikusra cross trekking ott nem csak az SM-RT10-s tárcsa zavart hanem utólag belegondolva a 3 ujjas fékkar is erre azután jöttem rá hogy újra 2 ujjasat kezdtem el használni BL-MT401. De miután elkezdett enyhülni az idő felgyorsult a fék bekoptatási idő és egyre jobb bár így is zavaró még sok évnyi V-Fék után hogy teljesen máshogy működik és reagál ezt még szokni kell
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #279771 üzenetére
Nekem közepes a kézfejem, bár szerintem itt nem csak azon van a hangsúly hogy milyen irányba helyezzük el a kart lejebb-feljebb vagy beljebb itt inkább a vissza jelzésen illetve mennyit kell "nyújtózkodni". Pl. ST-M570-n picit ki kell nyújtani az ujjamat hogy tudjam használni a le váltást, ST-EF505 viszont már valóban nyújtózkodni kell mert a le váltás a váltó tetején van szinte viszont a Cues SL-U6000 esetén semmit sem kell nyújtózkodni az ujjammal mert ujjperccel is lehet használni az egyik kart a le váltásét és ez nagyon tetszik
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279777 üzenetére
Nálam pont a 2 ujjas segített megfogni egy nagyobb bukást, aszfalt száraz helyenként enyhe vizes résszel, viszont mikor lendületből kissé be dőlve estem be a bolt előtti kocsi feljáróra amin olyan jeges latyak volt amit nem lehetet volna időben sem észre venni az első kerék egyből elvesztette a tapadást és csúszott a hátsó még viszont a szárazon így tapadt egyből húztam a féket mind a kettőt és sikerült meg fogni az esést ha három ujjas lett volna nagy eséllyel nem bírtam volna megfogni
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279780 üzenetére
Múltkor mellékeltem hogy hol szoktam "gyors talpalóban" koptatni össze a féket ott elég szépen meg fogott a BL-MT401 és a BR-MT410-s az utólsó szakasz vissza felé murvás jellegű össze vissza tört aszfalttal és baba ököl nagyságú kövekkel ha esős nedves idő van akkor saras is ott a gumi volt a szűk keresztmetszet ami soha nem éreztem eddig mert a CST CT1313 hasonló helyen V--Fékkel szépen megfogott és felfelé sem kapart el vagy éreztem volna hogy megcsúszna de még nagy lendülettel lejövetel esetén is nem koppig húzott fékkarral csak negyed állással hogy fogjon a fék valamilyen szinten éreztem hogy csúszik a kerék.Kíváncsi leszek ha holnap vagy holnap után ha befutnak a korábban linklet Contik mit fognak produkálni mert hasonló a futó felületet mint a CST-nek és ha megcsinálják a küllőket rendesen végre akkor vissza megyek oda és ki próbálom . De ezzel viszont úgy tűnik hogy mellé nyúltam sárgán bajom nem volt vele de ilyen helyen a tárcsás kerékpár esetén le esik a kezem róla györcsösen kapaszkodtam hogy ne így legyen. úgy tűnik a gyárival jobb volt.
Hát ahogy szokták modani ha nincsen meg a "kémia" akkor nem fogod tudni megszokni én ilyen vagyok ha nem bírom egyből megszokni vagy rá érezni akkor keresek olyat amivel korábban bajom nem volt vagy ahhoz hasonlót
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #279849 üzenetére
RT64-re váltáson agyalok 54-ről bár az 54-sel sincsen bajom csak kíváncsi vagyok hogy mit "esznek" azon annyian hogy majd mindeki dícséri és ajánlja. Bár nem tudom hogy a fékkel kompatibilis lenne e (ha még is rá szánnám magam mivel még egy koptatási tortúrán már nem igazán akarok túl esni) mivel 54-t és 56-t ajánl maximum hozzá a 410-hez a gyártó
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #279857 üzenetére
Értem végül is ha rá szánnám magamat SM-RT64-re akkor betét csere is lenne de nem shimano félérere B05-re hanem BBB BBS-53-ra mert azt dicsérik mindenhol lehet hogy azzal jobb lenne az a rész amit mondtál.
Válla így is úgy is lesz mert a be dugós kerékpár tárolóba oda verem a tárcsát annyira fura hogy a 160-s tárcsát is eléri a vas pedig nem kicsi kerék van rajta viszonylag ballonos gumival
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Nehezen bár megtaláltam a Bikepro weboldalán amit múltkor említettem a hidralikus tárcsafék bekoptatási rituáléjáról. Ahogy Hasaggymeg említette ez lenne a standard a gyártó által javasolt rituálé a Shimanonak ezt az nap próbálgattam befelé a munkahelyem felé alig tapasztalható eredménnyel és ezt amit a Bikepro írt első fele egyezik a Shimano ajánlásával de vannak eltérő javaslatok is
Mindazonáltal egyes gyártók a bekoptatáshoz hosszú lejtőt javasolnak, amelyen folyamatos, nem intenzív fékezéssel ereszkedik le a bicajos. Ez is működhet, de az első és hátsó fék használatát tanácsos váltogatni (a féket a bekoptatás során nem szabad túlságosan felhevíteni), és a teljes megállást itt is kerülni kell. A nagyobb méretű féktárcsa esetén rendszerint több fékezés szükséges (vélhetőleg- szerintem 180/203mm-s rotorokra vonatkozik) , a hideg időjárás úgyszintén növeli a bekoptatásra fordított időtartamot
nálam az utóbbi válik be egyre jobban valamiért.[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279923 üzenetére
szép ára van 49€ ennyiért már lehet találni rendes téli gumit azt hiszem vagy olcsóbban "bütykösebb" gumit
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #279925 üzenetére
Nem vitatom, de télen még inkább karban tartani kell a kerékpárt a sós latyak hamar oda vág mindennek egy "kellemes hétvégi" barkács egy gumi csere így meg át tudod nézni olajzoni és mosni a szükséges helyeken a kerékpárt.
Bár lehet az én személyes véleményem de ennyire mocskosan én nem használnám a kerékpárt még a használatát is 2x-r át gondolnám a nézésétől is retkes leszek. Oké hogy napi használós de egy kis igényesség legyen már
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Hasaggymeg #279988 üzenetére
Mostanában olyan nagy szél volt a környékemen hogy simán kihajtottam a kerékpár összes fokozatát , de szembe szélel rendesen megszívtam én is GPS szerint jóha 10-15km/h meg volt az átlagban
-
Speedy007
őstag
Kerékpárom az "Elátkozott" becenevet kapta. Vissza vittem a szervízbe a küllő hiba miatt most olyan már olyan feszesek hogy " zenél" ha hozzá ér az ember. Említettem nekik hogy a legutolsó látogatás alkalmával meghúzták a vázat és a teleszkópot, az üzlet tulajdonosával tudtam beszélni aki mondta hogy röstelli a dolgot de lehet szerinte így vehettem tőlük vagy nálam sérült le és eddig nem vettem észre mondtam neki hogy ki zárt mióta a Neuzer Nelsonom ki rohadt alólam azóta kerékpárt vízzel nem mosok Lidl-ben kapható univerzális nedves törlőkendővel tisztítom át a kerékpárt állandóan. Korábban az üzlet vezető autókozmetikában utazott így helyre hozta a vázat.
Előtte:
Utána:
Az "elátkozott" nevet azért kapta mert megint sikerült "össze törniük" a kerékpárt 😅 viharos szél és széllökések volt tegnapig a környékünkön a kerékpárt ami a kitámasztóján állt feldöntotte a szél a kosár fogta meg a kerékpárt védve a komolyabb sérülésektől de az nem élte túl a hálós rész be szakadt és kaptam hozzá ingyen ugyanolyan kosarat felszerelve a bolt vezető mikor ez látta az elmondása szerint sík ideg lett de sajnos a az első sárvédő így se úszta meg szerencsére a sárgán ugyanaz van így ki tudom cserélni bár így annak csökken az értéke mivel árulom. Azt mondta a tulaj ha tudok venni ugyanilyet akkor ki fizeti vagy ha vissza viszem le csiszolva akkor le festetti.
Holnap szerelem fel a korábban említett Continental külsőket és félig defekt álló belsőket a gyártó szerint sűrűbb száll sűrűségű így jobban ellanál a szúrásos defektekkel szemben mint egy hagyományos verzió. Valamint megkapja a bbb bdp-09 rollerboys-t mivel a gyártó szerint kompatibilis a Cues családdal. KLS Fold 30 kerékpárzár elég masszív cucc az 1kg-s súlya ellenére még önvédelmi fegyvernek is simán elmegy két fajta rögzítése van a vázra csavarokkal a kulacs tartóra vagy tépőzárral, menetközben a rossz minőségű út burkolaton kissé csörög vagy inkább zörög a tartójában
-
Speedy007
őstag
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #280167 üzenetére
Hát őszintén szólva én nem tudom hogy milyet is használok 😅. Kértem a szervízben adjanak már olyan fóliát amivel a váz azon részét tudom védeni ahol a láb át lendül mert a párom nem annyira akrobatikusan tud le és fel szállni a kerékpárra és ott a festést össze karcolta amit világos színe miatt erős fényben lehet látni csak erre egy nagy átlátszó fóliát kaptam tőlük ingyen amit méretre tudok vágni. Szerintem valami háztartási fólia mivel ha vissza szeded akkor nyúlik és mikor ragasztos vissza akkor már gyűrődött és a szélein ráncos marad.
Ennyire nem vagyok fanatikus, ha kopnia kell akkor kopjon. Csak az "húzott" fel hogy vadonatúj szinte és elvileg akiknek ez a szakmájuk akiknek elvileg ilyet nem szabadna ezt csinálniuk még is össze tudják hoznit. Sárgán sem tudtam látványosan így le zúzni a festést kívülről csak belülről a villa papucsnál mert vacakoltam a váltó beállítással
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Gumi csere úgy tűnik be vált a szokásos fék bekoptató helyemre vissza térve le és fel menet már nem csúszkál annyira a kerekek valamint sík talajon is picit jobb lett a fék hatás a jobb mechanikai tapadásnak köszönhetően. A fék bekoptatás is a végére érek lassan csikorog már a tárcsa halkan illetve a napfény is tükröződik a tárcsáról az aszfaltra olyan tükör fényes lett. Még holnap megyek egy kört arra a helyre és azt hiszem végeztem utána a fék bekoptatással. Azt vettem észre lehet hogy minden tárcsafék így működik hogy melegen jobban fog mint hidegen pedig se a tárcsa se a betétek nem sport kategóriára van szánva ahol az "üzemi" hőmérsékleten éri el a rendes fékerőt.
-
Speedy007
őstag
1*8/9/10/11&12 sebességes hajtásnál mennyire normális ha a képen látható állásban van a lánc és ha hátra felé tolom a kerékpár forog vissza felé a hajtókar is?
Mert ebben az állapotban volt egy kellemetlen helyzetem mikor a lánc le esett a semmi közepén az első hajtóműről (pedig elvileg a narrow wide tányér esetén tudtommal nem kellene ilyen elő fordulnia) mikor tolattam hátra rajta ülve és be akadt a hajtókar a láb száramba és akkor lábbal rá segítettem menjen hátrébb a hajtó kar akkor esett le a lánc -
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #280213 üzenetére
Nekem eddig ezt nem csinálta ,nem hinném hogy a váltó lenne el állítva vagy rosszul tettem volna vissza a hátsó kereket mert szépen vált le és fel valamint az új váltó görgők se működnek rendelenesen. Akkor nem tolatok vele és teszek el gumi kesztyűt hogy ne az olajos láncot kelljen fogdosni ilyen helyzetben
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
De mi ez a 50-100km? Szervíz is ezt szajkózza akárhányszor megfordultam náluk és közben kérdezte hogy milyen a tárcsafék a V-Fékhez képest én meg mondtam hogy nem vagyok elragadtatva mivel szerintem a V-Fék komolyabbat fog egy 25 éves sokat látott felnin mint a tárcsafék száraz körülmények között. Neten akár hány oldalt bujtam át hogyan kell vagy lehet be koptatni a tárcsaféket erről említést nem tettek sehol sem, nekem egyedül a korábban említett bikepro-nál talált írás vezetett nyomra hogy lehet gyorsan és egyszerűen be koptatni bármilyen időjárási körülmények között
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
AH-Thfrstmkd #280282 üzenetére
Részben az most karácsony előtt lett cserélve Shimano Deore BR-T610-re de a karok maradtak LX-k mivel ott is a fék hatással volt bajom csak nedves,vizes időben. Így a gyárilag szerelt betétekkel fog komolyat
-
Speedy007
őstag
Mióta az eszemet tudom mechanikus fékeket használok , így megszoktam az azonnali fékerőt rövid fék távokkal szoktam menni akkor fékezek ha nagyon muszáj, arra figyeltem hogy ne vágjam gallyra tárcsákat és a betéteket. Már sokkal jobb a helyzet mint az MT200 és az SM-RT10 tárcsákkal de akkor sem olyan még hogy hűha vélhetőleg azért mert a fék amit előtte használtam jobbak közül van és az se könnyíti a helyzetet hogy felváltva használom a kettőt így nem szokom meg a hidraulikust.
Csiszolás nélkül szoktam koptatni a dombon felváltva használva a féket vagy egyszerre suroltatva de ügyelve hogy ne égessem meg a tárcsát és figyelve hogy a folyadékot ne forraljam vele . De azt vettem észre hogy a B05S-RX betétekkel illő az SM-RT54-el akkor van érezhető fékerő javulás ha be van melegedve a rendszer ami azért is érdekes mert egyik se sport orientált ahol az üzemi hőmérsékletet elérése után kell komolyabban üzemelni
-
Speedy007
őstag
válasz
MPowerPH #280280 üzenetére
Ezen gondolkodtam én is sokan vannak akik szezonálisan használják a kerékpárjukat és jó ha egy szezonban mennek ennyit kb. Nálam ez 1.5-2 hét napi 10-15km-t hajtok bele átlagosan. 30-ra kisebb lejtő vagy hátszélel szoktam gyorsulni egyik se nagyon van tartósan a 25-t tudom tartani. Hát nem tudom én szerintem a V-Féket jobb adagolni érzem/érzed hogy hol van a fogás pont a hidraulikus esetén maximum ez csak akkor van ha tökig húzod a kart és azért van ez mert "folyadékot" nyomsz össze ,olvastam olyat is hogy hidraulikus rendszert sosem tudod 100%-san ki légteleníteni amiatt mert melegszik a tárcsa és a betét ezáltal a hőt át adja a hidraulika folyadéknak ez főleg az ásványira vonatkozik ami elég gyorsan tud melegedni és gáz buborékok keletkeznek ezáltal levegősödik. És igen szeretnék fejre állni vele meg szoktam hogy állandóan az első féket használom amiatt mert a V-Fék rendszer esetén akár hogy állítod be a féket mindig felemásan fognak értem ezalatt hogy az első mindig határozottan fog a hátsóról ezt nem mondhatod el igazán. Így most adok egy hónapnyi esélyt a jelenlegi setupnak és ha utána se bírom megszokni a dolgot akkor veszek előre 180-s tárcsát vélhetőleg ezzel már élérem azt vagy esetleg megközelítem azt a szintet amit megszoktam
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
parandroid #280286 üzenetére
Tökéletesen van beállítva csak megszokni nem bírtam még. MT200 esetén szintén B05S-el és SM-RT10 esetén vizes,nedves,esős időben szétrázta a küllőket de MT410 és SM-RT54-el már csak csikorog de nem rázza szét a küllőket. Meg kell szoknom mint írtam korábban felvátva használtam eddig a felni féket és a hidralikusat bár a felnit többet mivel 1 max 2 hetet mentem a hidralkussal utána szervízben volt majd egy hetet összesen addig meg a felnifékeset használtam. Szervíz nincsen más a környékemen a helyben lévő múltkor küllő hibakor elhajtott azzal hogy vigyem oda vissza ahol ezt össze hozták ahol meg ezt össze hozták jelenleg túl vannak terhelve így érthető a szerencsétlenkedésük 2-3 szerelő szokott lenni most jó ha van 1 szerelő meg a tulaj ha túl sok a munka. Az is fura nekem hogy a hidralkus mínuszokban felkeményedik alig kell húznom a kart és fog a fék míg a felni fékes esetén a bowden válik feszessé de a fékkar húzási érzet alig változik.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #280291 üzenetére
Úgy tudom hogy gyantás fékbe nem lehet tenni fémes betétet illetve tárcsát, talán múltkor te említetted hogy a gyártó által ajánlott javasolt tárcsa fölé nem érdemes menni mert máshogy vagy máshol kopik a tárcsa. "olcsőbb" lenne a 420 mert ahhoz jó a 401-s karok is meg a tárcsa is mivel az is maximum sm-rt54-t támogat a gyártó szerint de ahogy néztem csövekkel és testtetl együtt lazán egy 40.000-s még még a munkadíj nincsen benne, de úgy olvastam hogy 4 dugattyús rendszer tökfelesleges napi mászkálos kerékpárra de talán lehet hogy ez hozna azt a fékezési érzetet mint egy jobb párhuzamosítós V-Fék. Talán az olcsóbb verziót fogom választani elsőnek B05S betétek a B01S-nek az utódja arra meg sok a panasz volt mármint a B01S-re és akik emiatt váltottak BBB BBS-53-ra az dícsérték mennyivel jobb mint az B01S. Említettem hogy centerlockos az agyaim vannak oda nem jó a 6 csavaros tárcsa adapter nélkül. De elvileg 180-s tárcsával hasonló produkció össze jöhet ahogy olvastam utána a fejre állással kapcsolatban mivel így kiegyenlítődik a feékerő egyensúly vagy mit bármit is jelentsen. Annyit tudok ezzel kapcsolatban fogy fekezéskor az összes súly előre terhelődik így a kisebb tárcsát jobban igénybe veszi a fékezés hátsó meg azért blokkol azonnal mert azon alig van súly
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
Fall-N #280313 üzenetére
Még megcsinálom azt hogy veszek előre 180-s RT54-s tárcsát és BBB BBS-53 betéteket ezalatt még a kellys van de erről semmi info nincsen de itt van kevlárral erősített acél hátlapos is tőlük M415 van felvan tüntetve M410 nincsen de utána néztem más betétek esetén hogy ami jó M415-höz az jó M410 és M200-hoz is. Csak azt nem tudom ert részletes leírás nincsen hozzá miért is lenne hogy ez az adapter nekem jó lenne-e 160-ról 180--ra PM rendszerben. Ennél többet ezután a 2 dugattyús fékből nem fogok tudni kihozni.
Pont mint a MT420 esetén ez az újabb és az MT520 a régebbi ki érti ezt
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
Köszönöm a tippet
nem feltétlenül célom a fejre állás bármennyire is hangzik annak hogy az lenne. Csak hozzá vagyok szokva hogy van olyan lehetőségem is itt nem igazán csak akkor ha elérem azt a sebességi küszöböt érzésre.
Bár én gondolkodtam fél fémesben mert azt írják vizes körülmények között jobban teljesítenek mint a gyantás de cserébe hangosabb is amit nem bánok legalább nem kell csengetni mert azt nem hallják meg sosem.
Tegnap jöttem le a sokat említett fék bekoptatási helyemről bácsikat két kereszteződéssel lejebb biceget át az úton és meg blokkoltam a hátsó kereket így csikorgott a vadiúj gumim a bácsika ezt meghallota rám nézett és gyorsabban kezdett át bicegni[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
ANDROID??? #280390 üzenetére
Szerintem bármilyen megteszi, én autókhoz való lítiumos zsírt használtam minden hova amikor a kerékpáromat felújítottam sőt a véső kalapácsba is azt tettem tovább bírta vele mint a gépzsírral.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz
szimpláncsak #280473 üzenetére
az hátsó 410-s 2 dugattyús a első 420-s 4 dugattyús nem tudom miért jó felemásan a kerékpárra szerelni
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Politika
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Automata kávégépek
- Elemlámpa, zseblámpa
- OLED TV topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Superior XC 859 29" M MTB kerékpár, új eladó
- DJI Air 3 Fly more Combo FMC drón +Garancia +Care Refresh biztosítás 2025.09.03-ig
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI FPV Racer Combo drón +Fly more Combo FMC +Motion Controller
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér