Hirdetés
-
The First Descendant - A legújabb fejlesztői videó a végjátékra összpontosít
gp Hosszú várakozás után jövő hónap elején végre megkapjuk az akciójáték teljes változatát.
-
Belép a Realtek a PCI Express 5.0-s SSD kontrollerek piacára
ph A cég rögtön több modellel is jelentkezik, a csúcskategóriától egészen a belépőszintig bezárólag.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #180327 üzenetére
Karanténbike. Ha mégis kiszöknék, ott a vaddisznó sárt dagasztani.
Ma reggel 0 fok volt, délutánra 11-12. Bár szépen sütött a nap, de sikerült a délután használható felét átaludnom, 5-kor meg már naplemente, onnét kezdve sötét is van, meg hideg is. Szóval nagyrészt marad a benti tekerés. Azért remélem, hétvégén tudok menni egy nagyobbacska kört, kivételesen szabad vagyok szombaton is, ilyenkor szokott kétnapos eső jönni.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz anorche1 #180330 üzenetére
Akkor viszont lehet, hogy a jógával érdemes lenne egy kört futni. Persze könnyű dumálni, ha rendesen csináltam volna, én sem sérülök le, illetve mostanra már kint lennék a sérülésből, és újra futhatnék. Helyette elkezdtem biciklizni, de itt is ugyanazt érzem, mint a tavalyi 3500+ km futástól: rommá vagyok merevedve, és a sima nyújtás (10-15 perc edzés után, meg néha alkalmanként) ezen már nem segít, életmódszerűen kellene nekiállni, legalább napi 30-60 perc jógával, különben csak rosszabb lesz megint. Naja, én sajnos már nem huszonéves vagyok...
mobal: Hát látod... nehéz ez a migránsélet, a második nappalinak csak a tető alatt van hely. De legalább jól rálátok a lapostévére.
vallas: Szép az a bicikli, biztos jobb, mint az enyém... oh, wait!
szimpláncsak: Okosan kell azt is csinálni. Nekem sajnos nem sikerült, nem ismerem a mértéket... De azért bízom benne, hogy ez még nem a vége, mert én is szeretem csinálni. Amúgy térdproblémáknál is jellemzően a nyújtás elhanyagolása a gond, legalábbis normál fiziológiával, meg ha nincs semmi előzetes kórtörténet (porckopás, laza szalagok, korábbi sérülés, mittudomén).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz ivana #180429 üzenetére
Nekem is nagyon vastag a combom, meg a vádlim is (slim fit farmer szívás). A futós cuccaim majdnem mind nike, a biciklis gore. De az az érzésem, hogy a normális, márkás cuccoknál ez nem téma. Decás cuccok amúgy is e vannak szabva, meg félre vannak méretezve. Fogtam már ki belőlük jót, de van, amiből s, van, amiből xl kellett. Meg van egy rakás, amit megvettem, mert kb jó volt, de használni meg szar, szóval nem használom. Na, ezek a drágák, nem a gore.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz ivana #180432 üzenetére
Te, figyu, én pesten azt sem tudom, hol folyik a lánchíd. Frankfurtban, ha jársz, mutatok pár jó boltot. Amúgy a parndorfi outlet elég hó hely, meg grazban is vannak jó helyek, én ebben a két irányban szoktam vásárolgatni, ha otthon vagyok (Zalából mindkettő megközelíthető, parndorf pestről is - persze nem covid idején). Amúgy talán még Intersport vonalon indulnék el. Ja, Bécsben a SCS-ben nyílt Zweirad Stadler, ha szabad lesz a pálya, oda érdemes benézni, aki arra jár, nálunk is van, egyik kedvenc helyem.
Ja, mai családi program: Vogelsberger See.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz nightmare13 #180524 üzenetére
Ez nem így működik. Legalább annyit találjon ki, hogy direkt meghajtásos görgőt, vagy gumis surlódásos förgőt (esetleg szabadgörgőt) akar. Amúgy tacx.de, és wahoo.de (esetleg elite-it.com/de). Szaladjon végig a tanácsadós oldalon mindegyik site-on, aztán a pénztárcája megmondja, melyik kell neki. Mindig a legdrágább a legjobb. Amúgy sok sikert, amikor legutóbb néztem, mindegyik cég jövő évre vállalt már csak szállítást...
Már én is majdnem megvettem egy régebbi modellt ebayről, majdnem az új áráért (ott is napok alatt kapkodnak el mindent), amikor 6 hét után megjött a visszaigazolás, hogy kaptak egy szállítmányt, végre tudnak szállítani. Az országban nem volt, uk-ből kaptam meg végülis, direktben a gyártó cégtől rendeltem.
Borzalom, mi van itt, a kereskedések nagy részénél hónapokra előre lehet csak előrejegyezni mindent... Azt nézegettem, hogy országos kereskedőláncoknál összesen 2-3 különböző országúti bicaj van, és abból is hiányos a méretkínálat (a gyakori méretek mind ausverkauft). Van olyan kereskedő a környéken, akinél konkrétan egy darab országúti sincs, érdeklődni tud a beszállítónál, és majd valamikor jön. Valamikor jövőre... Ja, most akarok én is a következő szezonra venni valami jobb bicajt, mert most csak 16% az áfa, de elég reménytelen. Pláne ha ki is próbálnám, vagy megnézném élőben...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Lassan ott tartunk, hogy jó befektetés lesz biciklit venni...
Ja, komoly kérdés: női és férfi modellek között mi a difi? Nekem a mostani országútim is hivatalosan női, de nekem ezek színre is jobban tetszenek mindig (most pl canyon ultimate-eket nézegetek), és olcsóbbak is azonos felszereltséggel...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz parandroid #180545 üzenetére
Amúgy ha már itt tartunk, ti hol húznátok itt meg a határt: [link]? Mi még az egészséges kompromisszum? Persze, ha levelet kell írni a kikulásnak, akkor szeretnék tárcsát, meg di2-t is, de eleve úgy voltam vele, hogy 2k eur körül keresgélek, aztán azt talán egy kicsit túl lehet lépni, de nem 1500 eur-val... Józan ésszel belegondolva, meg a képességeim ismeretében a legolcsóbb modellnél sem a technika lenne a szűk keresztmetszet, nyilván. Már ahhoz is azért optimistának kell lenni kicsit, hogy ki merjem jelenteni, hogy ‘kinőttem’ az alu vázat, meg a tiagrát...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Ez a Giant miért nehezebb egy kilóval (7,7 vs 8,7) egy azonosan felszerelt canyonnál? Amúgy S-ben szállítanának is azonnal, 175 cm vagyok, az 54-es (M-es) bicikli eleve határeset, hogy kicsit nagy, szóval amúgy is s-est akarok most. Canyon is s-t ajánlana.
6030D: Na, arra egyszer el kell menni biciklizni...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz flash- #180555 üzenetére
Aluvázas, tiagrás bicajom van most, karbon villával, erről szeretnék felfelé lépni, szóval a karbon váz, és a 105 a minimum. Nagyjából 1500-2000 eur között kezdődnek, de inkább a sáv teteje. Ha valami hasznos extra adódik még hozzá (jó áron ultegra, vagy hogy tárcsával jön), akkor hajlandó vagyok még hozzátenni. Nagyjából ilyesmi lenne a felső határ, ami még belefér a keretbe: [link]. Persze más kérdés, hogy van-e értelme egy hobbibiciklisnek ilyet venni. Forintra amúgy át sem merném számolni, szerencsére euróban kapom a fizumat.
Amúgy a fent említett, mostani orezágútit 2019 februárban vettem 772 eur-ért (2018-as kifutó modell plusz pedál, plusz kulacstartó, valami 820 lett a vége). Most ugyanez a szint van a lélektani 999 eur-nál. Közben meg ugye egy euróhoz már nem 320, hanem 360 forint kell.
Geo is jó kérdés, canyonnál ugye van az ultimate, és az endurance, értemnis, hogy melyik mi, de hogy hétköznapokban ez hogyan, és hol jönne ki különbségként, azt meg nem mondom...
Színben nekem ez a linkelt kék nagyon bejön, meg van a halványszürke festésük fekete felirattal, az is nagyon szép: [link] (ez csak a 105-ös modellnél van, cfsl7).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz xy.zsolt #180566 üzenetére
Elrontottad... Amúgy előfordul karbantartás, olyankor pár órára leáll. A teljes leállás ritka. Illetve idén sikerült egyszer feltörni őket (állítólag valami ransomware-be futottak bele), az elég durva volt, a nagyobb baj elkerülése érdekében a teljes szerverparkjukat letépték a netről vagy 2 hétre. Voltak is elvonási tünetek az addictoknál.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz vallas #180577 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogy éled meg a tiagrát a 105 után. Bár gondolom az újabb tiagrák kb a régebbi 105-ök szintjén vannak. Várom majd a beszámolót. Azért tessék kint is kipróbálni!
Pedálból én eleve az SPD mellett maradtam, biztos furán néz majd ki egy karbon bicajon, de gondolom nem én vagyok az első paraszt a vidéken, aki bicskával eszi a kaviárt.Amúgy most véletlenül belefutottam egy ilyenbe, miközben találtam egy üzletet két faluval odébb, ahol egész normális készlet van még. Kicsit fura, hogy 105 sor van rajta ultegra váltóval, meg nem tárcsás, ellenben egészen jó áron van... Meg bmc-ik vannak (meg scottok, meg cannondale-ek), azokat is mindenképpen meg akarom nézni. Holnap nem jó, de szerdán elugrok körülnézni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz itouchfan #180589 üzenetére
Még csak az 5. biciklimet veszem 2 éven belül (meg az asszonynak kettőt, de abból egyet eladtunk). Ráadásul a cx használt volt, minimális bukóval tovább is adtam fél év után. Szóval nem értem, hol a probléma?
Napfénysüti @180592: Nagyjából szerintem is itt van valahol vége annak, amit hobbiszinten még ki lehet használni. Ugye a kérdés az, hogy meddig van az, hogy a technika fejlesztése még egy hétköznapi fahrer teljesítményén is meglátszik. Magamról beszélek, nem másról, nyilván. Sajnos a 2 év alatt az árak nem lefelé mentek... Szóval most én is ott tartok, hogy ultegra vs 105, tárcsa vs felnifék, illetve mindenképpen valami 8 kg körüli súly (+/- 0,5, na jó minusz lehet több is). Józan ésszel belegondolva az alább linkelt lapierre valószínűleg bármire elég lenne (ugye ultegra, felnifék, és csak 1900 eur), és még jól is néz ki. Legalábbis képen. Amúgy ja, én is hónapok óta rajta vagyok a projekten, de nehéz így, hogy alig van készlet. Viszont idén még alacsonyabb az áfa, és jövőre sanszosan amúgy is tovább drágul minden.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz csubuka #180651 üzenetére
Vízálló telefonnal...
Amúgy a szemerkélő esőtől kb semmilyen telefon nem fog meghalni, max ha valamelyik nyílásán bejut a víz. Nekem fürdött már iphone 6s-em a kádban, következmények nélkül megúszta, pedig az nem volt még vízálló modell. No meg hányszor volt velem futni, amikor eláztam, vagy csatakosra izzadtam a flip beltemet, amibe bele volt gyűrve... Szóval a szemerkélő esőtől én nem féltenék semmit.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz FerNandor #180714 üzenetére
8-as soros bicajt szerintem ne akarj fejleszteni. Használd, amíg ‘ki nem növöd’, aztán vegyél egy újat. Ha a világ összes pénzét rálocsolod, akkor sem lesz az igazi, ráadásul egyesével fejlesztgetni drágább is, mintha egyben vennéd meg, összerakva. Saját vélemény, tudom, hogy sokan vannak itt, akik nem így gondolják, szóval ahogy érzed...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz vallas #180732 üzenetére
Na, ma én is pontot tettem a kerékpárvásárlásos sztori végére.
Orbea Orca M30
Kapott egy pár Shimano XT pedált, mert járt neki. Karbon, tárcsa, ultegrából engedtem, “csak” 105 a váltó. Nem hiszem, hogy ez lenne a szűk keresztmetszet hosszabb távon sem... Elég extravagáns cucc, főleg ebben a színben, alig várom, hogy a héten valamelyik nap el tudjam vinni egy körre, ha kicsit jobb idő lesz.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Hasaggymeg #180804 üzenetére
Az kicsit olyan, mintha jjeahh tesója lenne.
De most komolyra fordítva: remélem a hétvégére tényleg jön a melegfront... Ma egész nap olyan sötét volt, hogy az autónak felkapcsolt automatikusan a világítása, és tornádó-formába forgatta a szél a lehullott leveleket, úgyhogy nem mentem ki kipróbálni Orbit. Pedig viszket érte a... hm, mi is, az ülepem?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz vallas #180873 üzenetére
Lehet, hogy triviális, de nekem a tiagrán van fél fokozat elöl a keresztbe váltáshoz. Vagy csak nagyon szarul van beállítva a váltóm. Úgy értem, ha a nagy fogaskeréken van elöl fent a lánc az első váltó, és kattintok egyet a kis karon, akkor nem vált le azonnal a kis fogaskerékre, csak beljebb tolja kicsit a váltót, így nem dörzsöli a láncot, ha hátul is a nagy fogaskerekeken van. Ha a kis fogaskeréken van elöl, ott nem találtam ilyet. De mondom, nem vagyok benne biztos, hogy ez bug-e, vagy fícsör?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz bringasisti #180882 üzenetére
2x10
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz bringasisti #180884 üzenetére
Ja, ez egy másik bicikli. Keresztbe beszélgetünk, én vallasnak válaszoltam a tiagrás felvetésére.
vallas: Nem, korán kelés van, aztán meg beájulás, mire magamhoz térek, meg már sötét van. Na meg a 10 fokban nincs is sok kedvem, borús is az ég egész nap, tiszta félhomály van, nem merek kimenni az útra. Max mtb-vel a kevésbé forgalmas helyekre.
Viszont ma felszereltem, nyeregtáska, minipumpa, navi tartó, hátsó lámpa, csengő (sajnos muszáj), meg egy kulacstartó. Utóbbiból nem fér fel mind a két elite, sajnos összeakadnak, így a függőleges csőre tettem, a ferdén előre tartó meg laposabb, vastagabb, oda kevésbé hülyén néz ki a minipumpa tartója. Nyáron viszont egy kulacs kevés lesz, szóval ki kell találnom valamit.
Amúgy ha nektek csak egy kulacstartótok van, de két hely, akkor azt hova szokás tenni? Az alsó vázcsőre, vagy a nyereg alatti függőlegesre?
Ja, előtte is lemértem, meg utána is, 9,5 kg pedálokkal (deore xt), de minden más nélkül, 10,5 kg az összes sallanggal (ebből 462 csak a nyeregtáska). Én sem értem, szerintem szar a lógatós mérlegem.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz jjeahh #180891 üzenetére
2 db Camelbak Podium Chillt használok, Elite tartókkal. Vagyis használtam eddig... 710 ml-esek a palackok, néha így is necces volt nyaranta. Most nézem amúgy, hogy az orbea saját storejában csak kinder, meg junior italtartók vannak, kis palackokkal.
Ezek a repozícionálók meg elég hülye megoldásnak tűnnek egy karbon országútira.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz vallas #180893 üzenetére
Na, megoldottam, jjeahh adta az ötletet a távtartóval. Eddig a minipumpa tartója mindig a nyeregcsövön volt, most átraktam a másik italtartó alá, mindjárt elférnek. Nem mondom, hogy kényelmesen, meg azt sem, hogy esztétikus így, de az az alig 1,5 liter is kevés nyáron.
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz parandroid #180902 üzenetére
Ja, most nézem, a gyári gumi 700x28c vittoria zaffiro. Gyári speci szerint 410g darabja, lol, 17 wattos gördülési ellenállással. Holnap lesz még egy szerelésem, ezek jönnek le, és megy fel helyettük a conti gp5000 (210g, 10 watt gördülési ellenállás). Bővebben: [link] .
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz xy.zsolt #180906 üzenetére
Plusz a pedál (325g), ami a gyári speckóban nincs benne, és meg is vagyunk ~9,5-nél. Nem mért az a szar mégsem rosszul.
Napfénysüti: Jaja, Hasaggymeg már linkelte, megvan, köszi.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz xy.zsolt #180909 üzenetére
De egyébként vicces, mert érzetre meg sokkal könnyebbnek tűnik az előző bicajnál, ami elvileg 10,5 kg a gyári speci szerint (ezzel szemben felmálházva mértem valami 11-et, igaz, minden sallang nem volt rajta).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Tothgera30 #180924 üzenetére
Amúgy most ezen felbuzdulva én is megnéztem a kerékszettet, 1976g-ot ad meg rá a gyártó szettben, hát, ez sem egy pehelysúlyú tt-felni. Meglesz lassan az a 9,5kg, amiről indultunk. Mondjuk abban sem vagyok biztos, hogy érdemes-e majd’ 500 eur-t kiadni egy 300g könnyítésért.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz INTELligent #180927 üzenetére
Nem esküdnék meg rá, de szerintem decathlonos...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz xy.zsolt #180962 üzenetére
Phú, akkor megnyugodtam, az a 3h/100km kb megy, ha nincs benne komolyabb emelkedő, akkor kiérdemeltem a karbon bicajt.
Ezzel együtt ma mtb-zni mentem. Az első 10 perc után úgy néztem ki, mint egy kismalac. Kicsit nagyobbra sikerült a kör, mint amit terveztem, el is éheztek ügyesen (meló után, álmosan, fáradtan, éhgyomorra, frissítés nélkül), de legalább annyi eszem volt, hogy szintet nem tettem bele.I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz xy.zsolt #180966 üzenetére
Hetente egyszer kimegyek azért, ennyi friss levegő kell. Jó lenne az új bicajt is kipróbálni, de minden éjjel esik kicsit az eső, tiszta dzsuva minden, avar, sár, amit a mezőgazdaság felhord, maga a víz is mocskos, ami az úton van. Most egy nullkm-es bringát vigyek így ki? Másrészt az mtb-vel azért olyan helyekre lehet eljutni, ahova országútival, de akár gravellel sem merészkedtem volna soha. Vagy max többheti szárazság után. Így meg negyveniksz éves fejjel rájöttem, hogy sarazni öröm.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz FerNandor #180989 üzenetére
Szerintem futótérd. Próbálj ki egy egyszerű oldalra nyújtást (hanyatt fekvés, bal láb keresztben a jobbon át oldalra kinyújt, test marad egyenes a földön, és ugyanez nyilván tükrözve a másik oldalra), ha húzza a fenekeden az izmot, akkor egyszerűen csak nyújtás hiányában be vagy merevedve, rövidülve, és attól fáj, hogy húzza.
Tessék a nyújtást komolyan venni!
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz FerNandor #180993 üzenetére
Youtube -> yoga for runners, yoga for cyclists
10-15 perces modulokkal kár jó vagy. Van edzés utáni, meg általános nyújtó is. Azt hiszem, talán alg csinálja innét a sufferfestet, nem próbáltam, de jónak tűnik, talán majd mesél róla.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Ha már úgyis át kellett szerelnem a GP5000-eket (mert minek legyen a görgős bicajon prémium gumi?), lemértem a különböző verziókat:
Mavic XCP Elite + Tiagra sor (10s 11-32) hátsó kerék (Conti belsővel)
Schwalbe Lugano / GP5000 / gumi nélkül
2,0 / 1,8 / 1,6 kgMavic XCP Elite első kerék (Schwalbe belsővel)
Schwalbe Lugano / GP5000 / gumi nélkül
1,3 / 1,3 / 1,0 kgReady 19 with 12mm E-Thru hubset + Shimano RS470 28H agy
+ Shimano R7070 tárcsa + 105 sor (11s 11-30) hátsó kerék (Vittoria belső)
Vittoria Zaffiro / GP5000 / gumi nélkül
2,1 / 1,9 / 1,6 kgReady 19 with 12mm E-Thru hubset + Shimano R7070 tárcsa első kerék (Vittoria belső)
Vittoria Zaffiro / GP5000 / gumi nélkül
1,6 / 1,4 / 1,1 kgAmit tesztekben írtak ~200g/db különbséget a VZ, és a GP5000 között, az kb meg is van.
A bicajt így is fellógattam a mérlegre, a múltkori sallangokkal együtt (navi, italtartók, nyeregtáska - ez kicsit könnyítve -, hátsó lámpa, csengő, deore xt pedálok), most 9,9 kg-ot mértem. Alakulgat.Azt még hozzátenném, hogy egy lógatós bőröndmérlegem van, ami csak egy tizedesig mér, szóval azért kerekítési, illetve nyilván mérési hiba is adódhat, de a trend egyértelmű, és megerősíti a profi teszteket.
A komplett, felszerelt kerékszettre (tárcsák, 105 sor, külső-belső gumi) meg az a ~3,3 kg már nem is olyan rossz. Főleg, ha azt veszem, hogy ebből ~500 eur lenne a -300g egy jobb kerékszettre, meg kb ugyanennyi (pénzben, és súlyban is) egy ultegra upgrade az egész bicikli vonatkozásában.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz xy.zsolt #181013 üzenetére
Nem cserélek semmit, csak kíváncsi voltam. A gumit sem annyira a súly miatt cseréltem, hanem az egyéb tulajdonságai miatt (gördülési ellenállás, defekttűrés, menetdinamika). Nagyon szeretem a GP5000-eket, igen jó vétel volt, nehogy már a szobabiciklin porosodjanak, amíg én valami vackot hajtok kint. A pár nullkilóméteres Vittoria meg megy fel ebayre, talán valakinek kell majd (így is ott van még a talán 2k km-t futott Schwalbe Lugano tartaléknak).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz vallas #181220 üzenetére
Kemény vagy, úgy oldod ki magad a pedálból, hogy az is lejön. Még jó, hogy nem hajtókarral együtt szedted le.
Amúgy triatlonos cipők szoktak így fixen a pedálon maradni, bár azok direkt.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Somatom #181285 üzenetére
Aki biciklizni akar, azt hidegen hagyja, ez egy másik sport. Én pl személy szerint szinte a mászást szeretem a legjobban a biciklizésben (meg azt a dinamikát, amivel egy könnyű országútival meg lehet indulni - megintcsak önerőből, illetve azt a teljesítményélményt, hogy ennyit tekertem, ilyen sebességgel, és ez mind a saját kalóriaraktárból), a lejtőzés nekem még aszfalton is fölösleges stressz, és veszélyforrás. Most én mit kezdjek egy motorral a biciklin? Sporteszköznél ennek soha nem lesz értelme. Közlekedni ok, azt teljesen el tudom fogadni, ha valaki városban közlekedve nem akar leizzadni, vagy ha a nyugdíjasklub közös krúzolást tervez, de nem akarják vinni a defibrillátort, szóval van azért létjogosultsága, meg nem baj, ha elterjed - inkább ezzel járjanak a népek, mint fejenként egy suv-val.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #181287 üzenetére
Lejtőztem is már vele, csak folyamatosan húzni kellett a féket. Én ezt is kirándulgatni, meg mászni vettem, meg (nem röhög!) városi közlekedésre.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Perillustris #181289 üzenetére
Karbon, ultegra, disc. Szerintem nagyon nem tudsz egy meridával mellényúlni. Ha még tetszik is (szerintem mutatós), az hab a tortán. Méret azért stimmeljen! Ennyiért ez nagyon jó vétel, ilyenek most újan 2600 eur körül mennek - ha épp van valahol pár darab, és nem csak jövő tavaszra vállalják a szállítást.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
Ma megjött a gyári orbea navi-tartó, úgyhogy megint súlycsökkentettem:
Elég minőségi cucc, gyakorlatilag a kormányt tartó bilincs elejében van két lyuk, oda kellett belülről becsavarni. Jól is néz ki, stabil is (mondjuk ez a gyári garmin tartónál sem volt kérdés), meg biztos nagyon aero is. Így viszont nincs szívem feltenni a csengőt, olyan szép lett az eleje.
Ja, nem tudtam elmenni kipróbálni, mert nullára volt merülve a navim (elfelejtettem feltölteni legutóbb).p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
-
parandroid
nagyúr
válasz parkr #181302 üzenetére
Igen, van egy vágat, amibe belekattan. Gyakorlatilag megállt benne, úgy tudtam meghúzni a csavarokat. Legalább olyan stabilnak tűnik, mint a kormányra erősített gyári garmin tartó, de ki még nem vittem (nem volt mit rátenni).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Runner_fxr #181326 üzenetére
Tehát van egy sporteszközünk, amit lábbal kell hajtani, de már túl nehéz lett, meg túl magasra, és messzire akarunk vele menni, ami így már fárasztó, szóval tegyünk rá motort, ami segít tekerni. Asszem értem.
Ne érts félre, biztosan vannak, akik ebből a rendszerből is ki tudják hozni a maximumot, és elhajtanak vele a teljesítőképesség határáig, de azért ez már inkább egy technikai sport. Ahhoz meg, hogy azt jól csináld, nyilván ugyanolyan fittnek kell lenni, mint bármilyen más csúcssportolónak. Nézz meg egy F1-, vagy Superbike-versenyzőt. Mondjuk erre a fittségi szintre eljutni pont nem célszerszám egy ebike, nem véletlenül fut, meg biciklizik mindegyik.Mindent lehet sportként csinálni, csak ez a sport már nem az a sport.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz szitaati #181350 üzenetére
Ezzel nincs semmi baj, ahogy azzal sem, amit Hasaggymeg említett. Szerintem is erre való az elektromos bicikli, szurkolok is neki, hogy terjedjen el minél inkább, és legyen tömegek számára is elérhető, készüljön hozzá megfelelő szabályozás, és főleg megfelelő infrastruktúra.
Csak azt mondom, hogy sportértékben kb annyi köze van a klasszikus kerékpározáshoz, mint a motorozáshoz. Mind a kettő sport, meg ez is az ott a kettő között valahol, csak teljesen másképp. Le a kalappal, ha valaki igazán jó benne, de ez nem biciklizés.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Runner_fxr #181361 üzenetére
Az a baj, hogy azt nem értem, miről akarsz meggyőzni. Én nem akarom, hogy egy villanymotor segítsen nekem tekerni. Ennyi.
Mostanra megegyeztünk benne, hogy egyrészt egy csomóan igen, másrészt meg sokszor jól tud jönni. De azt nem tudom elfogadni, hogy azért kell, mert így gyorsabb vagy, vagy hamarabb megteszed a távot, vagy egyszerűen nagyobb távot bírsz megtenni. Illetve ezt is értem, de ezek nem a te teljesítményed, hanem a te teljesítményed elektromos (digitális ?) rásegítéssel. Akkor ha jönnek az egyre erősebb elektromos motorok, a végén majd 70-nel fogtok tépni dombnak fölfelé, és nem 80-100, hanem akár 500 km-t is meg fogtok tudni tenni, mondjuk 5000 m szinttel, miközben egészségesen elfáradtatok, mert ugyanúgy kitoltátok közben a mittudomén, 200 w-ot átlagosan.
Amúgy hol vagyok én az országútizástól is, én csak felülök egy biciklire, és tekerem, egyszerű gyerek vagyok, és még csak különösebben nem is jó benne.
Mondjuk nekem is megvan a saját perverzióm, én meg képes vagyok felülni a szobában a biciklimre, és úgy kitekerni a 200w-ot, hogy közben egy centit nem haladtam.
Ja, és még egy fontos dolog: Nekem nincs igazam. Nekem véleményem van. Meg érdes stílusom (aka cinikus bunkó).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz Runner_fxr #181367 üzenetére
“...hétköznapi hobbi bringások elmennek hetente egyszer a hegyekbe, nem fognak tudni élvezetesen 1500-2000m szinteket menni. Lehet már 800m-nél azt mondják, elég, pedig még lenne kedve bringázni, lefelé döngetni az enduro-val, de már nincs kraft, hogy felmenjen még egy hegyre. És itt jön képbe a villanymotor, ami besegít neked annyit, hogy meg tudd tenni azt az 1500-2000m szintet és ne kellje idő előtt abba hagyni a bringázást.”
Pont ez a része az, ami nekem ellenszenves, és ami miatt ‘lenéző’ vagyok. Mondanám, hogy valójában nem, de az csak önbecsapás lenne, én is emberből vagyok, akad empátiám is, csak nem szeretem használni, szóval kicsit, ja. Valakinek az aláírása, vagy itt, vagy a futós topikban, hogy ‘az edzés a sporttársak hátbatámadása’. Ha nem tudok bringával felmenni a hegyre, akkor nem megyek fel. Ha nem tudok 200 km-t tekerni, akkor tekerek 100-at. Ha nem megy a 40-es átlag, akkor edzek 30-cal. Ha downhillezni akarok, mert engem az szórakoztat, akkor felmegyek autóval, vagy sílifttel.Senki nem lesz rosszabb ember attól, hogy egy villanymotor segít neki tekerni, egyszerűen magáról a kerékpározásról vallott felfogása annyira más, hogy soha nem fogok vele ebben egyetérteni.
Amúgy a legjobb hasonlat talán az, hogy futni is gyorsabban tudnék, ha a futópad nem visszafelé, hanem előre mozogna alattam, ugyanúgy el is fáradnék, még fejlődnék is tőle, és akkor a maraton helyett meglenne a 100 km, vagy ha emelkedőre állítom, akkor az ezer méter emelkedő, de na...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.