- 3D nyomtatás
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kompakt vízhűtés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- OLED TV topic
- Plazma TV topic
- HTPC (házimozi PC) topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
it A kínai Ex-Robots hiperrealisztikus humanoid robotjai meggyőző arckifejezésekkel dolgoznak, a pszichoterápiában és az egészségügyben is bevethetik ezeket.
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
chubby2o6
senior tag
válasz flash- #292503 üzenetére
Szernitem se erőltesd. Ez a fajta kar amúgy sem a legjobb, meg a Judy villavállon lévő lock megoldása is elég gáz. ( Egy műanyag gyűrűben van egy hármas fém csavar, ennek a kéne fixen tartani a gyűrűt és záráskor feszesen tartani a bowdent. Ha nem húzod meg eléggé, simán elfordul és nem zár a teló. Ha egy picit túlhúzod, a műanyagba fúrt menet azonnal elköszön.) Egyébként sem nehezebb elérni a vállon lévő kart, plusz amíg meg nem szokod, vagy zárni felejted el a telót, vagy nyitni .
-
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #292565 üzenetére
-
chubby2o6
senior tag
válasz lsebestyen #292918 üzenetére
Én most vasárnap rendeltem Rose-ról, a "Köszönjük rendelését" mail alján ott van a telószámom. Én úgy emlékszem, a rendelési folyamat során van egy olyan mező, hogy "telefonszám a futár részére", és abba most tuti beírtam a számom. Pedig el volt mentve minden adat, cím, bankkártyaszám, meg talán anno a regnél is meg kellett adni.
-
chubby2o6
senior tag
válasz flash- #293018 üzenetére
Elvileg a sorozatszámnak a villaváll hátulján kell lennie, ha azt beírod ide [link] , meg kell találja. A "Hangolás"-nál megtalálod a beállításokat. ( Ami nem biztos, mikor a Rebát vettem, beírtam a számot, akkor még írta a beállításokat is, azóta csak ezt: A féktest belső oldalán ott kell lennie a típusnak, nekem eddig minden féknél fel volt tüntetve.
-
chubby2o6
senior tag
válasz lsebestyen #293032 üzenetére
Nagyon nem csúszkált el, de teljesen középen sem maradt, tekerések után egy kicsit a helyére kellett igazítani. Aztán vettem ilyet [link] , ezzel már nincs ilyen gond, meg így attól sem kell paráznom, hogy a gumipánt elszakad.
-
chubby2o6
senior tag
válasz MC Pite #293358 üzenetére
Nem tudom, Garminon hogy működik, de ha a csatlakoztatott szenzorok menüpontban ( ha van olyan ) rányomsz a radarra, nem jönnek fel a beállítási lehetőségek? De ha letöltöd a Gardia appot, abban tuti tudsz állítani mindent. Azt hiszem, a computeren történő beállítás felülírja azt, amit az appban beállítottál, legalábbis a Bryton S800-nál ez így van.
A kormányhoz: kb. egy éve használok egy Neatt Oxygen karbon kormányt, nekem bejött. Talán tényleg rugalmasabb egy kicsit, mint az alu volt, és egyértelműen könnyebb. Van egy Toseek nyeregcsövem, na az viszont nem vált be. Bármit csináltam vele, akárhogy/akármivel kentem be, mindig kattogott, szal mennie kellett a bringáról, azóta is valamelyik szekrény mélyén van. -
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #293399 üzenetére
Az eddigi bringáimon 175-ös hajtókarok voltak, aztán egy éve jött az SLX, az 170-es, a huszonhatoson mai napig az van. Sok különbséget nem éreztem, viszont - ettől vagy sem - mintha gyakrabban és jobban fájdult volna meg a bal térdem, ami amúgy is elég gatya már. A Wilieren is 175-ös van, egyáltalán nem tűnt másnak vagy szokatlannak a 170 után. Annyira nem, hogy most rendeltem hajtóművet, választhattam a 170 meg a 175 között, utóbbi lett. Pedig sem magas, sem hosszúlábú nem vagyok, egyszerűen nem érzek a kettő között egetrengető különbséget, a divatot meg pont lesz@rom
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #293530 üzenetére
Mindig a teknőstől indulunk [link]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #293535 üzenetére
Nem mindegyiken kell csomót tekerni, a Judy Goldon asszem talán csak 8(?) katt van összesen. Meg hát elvileg ezt csak egyszer kell beállítani, persze csak akkor, ha kb. ugyanolyan terepen használod általában, és a saját súlyod is állandó. Meg ugye nem szentírás, ez csak a RS gyártói ajánlása, aztán mindenki tekergetheti kedve szerint .
Viszont egy új solo air teló esetében ( meg minden olyan művelet ( pl. kisszerviz/nagyszerviz ) után, amikor ki kell engedni belőle a levegőt ) a nyusziig ki kell nyitni, felfújni a telót az ajánlott nyomásra, párszor félig összenyomni ( így jut el a szelep nélküli kamrába is a levegő ), megint ráfújni az ajánlott nyomásig, és csak utána tekergetni, akkor már a súlyod szerint ajánlott értékre, amiről aztán használat közben úgyis kiderül, jó-e vagy nem.[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #293655 üzenetére
Az a gond, hogy te a bringától várod a csodát. A Rose-nak nem sok esélyt adtál, mennyi ment bele összesen, 200km? Nem úgy működik a dolog, hogy veszek egy bringát és egyből távokat meg szinteket megyek versenytempóban. Arról nem beszélve, hogy mindig lesz valaki, aki gyorsabb nálad, tökmindegy, milyen bringán ülsz.
Most olyan outiktól várod a megváltást, amik bőven túlmutatnak a jelenlegi edzettségeden. Pl. ezen a Scapinon [link] elöl 53-39, hátul 13-26 van. Ha a montis áttétellel az etyeki dombocska kifogott rajtad, miből gondolod, hogy a 39/26 elég lesz?
Az a része oké, hogy inkább aszfalton mennél, és így a monti nem annyira jó választás volt. De egy gravel vagy outi sem fogja kiváltani azt a melót, amit mindenképpen bele kell tenned ahhoz, hogy ne "száguldjanak" el melletted, ha már ez ennyire fontos. (Nem akarom a kedvedet szegni, de mindig lesz olyan, aki simán állva hagy egy emelkedőn, és nem feltétlenül azért, mert jobb a bringája. Egyszerűen azért, mert nem két hónapja bringázik, mert neki már megvan az az erő, állóképesség, rutin, ami neked majd csak évek múlva lesz meg, feltéve, ha te is belepakolsz annyi melót, amennyit ő.) Vegyél egy bringát, tekerd minél többet, és ami a legfontosabb, ne akarj azonnali eredményt, adj magadnak időt a fejlődésre.
Ha meg tényleg olyan bringa kell, ami megoldja helyetted, akkor ebike + pótakku a táskába . -
chubby2o6
senior tag
A sas
leszálltmegjött, fel is szereltem. A középcsapágyat is cseréltem dub-ra, és mikor kivettem a régit, végre rendesen be tudtam bugyolálni a fékcsövet szivacsba és úgy visszadugni, így már könnyebben hozzá lehetett férni. -
chubby2o6
senior tag
válasz Fall-N #293996 üzenetére
A Wilieren ugyanilyen Sram XO1 karbon hajtókar volt, amikor megvettem, csak még a régi-nem dub-szabvány. A középcsapágyat mindenképp cserélni akartam, az a tuti, ha tudom, mikor került bele. Meg a fékcsövet is csak kivett középcsapágy esetén lehet szivacscsővel együtt normálisan a vázba fűzni, szóval a csere adott volt, akkor meg már legyen dub. A hajtókar egy kicsit kopott volt itt-ott, szal azt is cseréltem dub-ra.
A 7100-as SLX fékek maradnak, semmi bajom velük, a Sram fékekről meg sz. rt se tudok, szal a fék marad Shimano.
A sor (XX1) még a nyarat biztos kihúzza, majd ősszel veszek veséért egy újat, legalább min. két évre az is le lesz tudva. -
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #294386 üzenetére
Nem tudom, melyik AXS volt neked, a GX-nél nem lehet úgy beállítani, hogy 5-6 fkereket váltson egyszerre. Csak úgy lehet, hogy hosszú nyomásra kettőt, hármat, vagy az egész sort. Mondjuk utóbbit még nem próbáltam, úgy állítottam be, hogy felfele/lefele is csak kettőt ugorjon.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #294389 üzenetére
Dehogyis, nekem nagyon bejön ( bár most - első kerék híján - második hete a huszonhatost használom a madzagos XT váltással ), nekem bőven elég a dupla ugrás, még a három egyszerre is soknak tűnt. Az egész sornyi ugrás meg pont olyan dolog, amire soha nem lesz szükségem .
#294398MPowerPH Az előbb direkt kipróbáltam, ha hosszan ( folyamatosan ) nyomom, akkor is csak kettőt ugrik. Egy pillanatra fel kell engedni és újra hosszan nyomni ahhoz, hogy megint ugorjon kettőt. De nekem pont jó így, eleinte három ugrásra állítottam, de az egyszerre kettő jobban bejön, nekem könnyebb így követni, épp melyiken vagyok, bár a comp mutatja az aktuális állását.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #294415 üzenetére
Szerintem nincs rá szükség. Már régen eldöntötted, hogy villanyváltód lesz, az a bogárka már rég ott van a füledben. Nincs más dolgom, csak várni, az idő nekem dolgozik. Most még vacillálsz kicsit, de valahol mélyen belül te is tudod, hogy a sorsod elől nem menekülhetsz, neked az AXS van megírva, és minél többet vársz a megvételével, annál inkább fogod elvesztegetettnek érezni a madzagos váltóddal töltött időt. Már megvilágosodtál, csak még nem merted bevallani magadnak, de közeleg az idő, ezt mind tudjuk.
-
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #294427 üzenetére
Nem akarom kiszedni a limitet, direkt állítottam ilyenre
Nekem nem hiányzik a sokszoros ugrás, a madzagosnál is inkább kétszer nyomtam hosszút, pedig felfelé ( nagyobbak felé ) az is tud négyet egyszerre.
Nem tudom, mikor adtad el a tiédet, én ápr. közepe óta használom, a dobozból kivéve jött egy frissítés, meg azóta még egy, de nem nagyon vettem észre változást.
A sor nekem is XX1, a bringával vett lánc is az volt, de azt már cseréltem X01-re, az X01 hajtóművet a héten cseréltem egy új X01-re a középcsapágy-csere miatt.#294430MPowerPH Igen, de írják is sok helyen, hogy az Eagle Technology cuccokkal az igazi. Az egyik videós le is húzta, hogy milyen sz.r, közben ő is valami alsópolcos sorral használta, hát úgy nyilván nem lesz tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz balintbaba #294434 üzenetére
Nyilván, csak a Sram hülye lenne ezt reklámozni . De egy Hyperglide+ sort azért nem mondanék alsópolcosnak, a videós csávó e13 sorral használta.
Egyébként csak meg kell várnunk a topikgazdi villanyosodását, majd ő kipróbálja Shimi sorral, legkésőbb akkor kiderül -
chubby2o6
senior tag
válasz MPowerPH #294449 üzenetére
Nekem a 11-es XT-vel sincs semmi bajom, bár terhelés alatt nem nagyon szoktam váltani, de ha néha úgy jön össze, azt is bírja. Felmerült, hogy a Wilierről levett 12 sebességes XX1 gold váltót átteszem a huszonhatosra a 11-es rendszer helyett, még sor is lett volna hozzá, de aztán elvetettem az ötletet, elég a 11 sebesség is, és túl jól működik ahhoz, hogy lecseréljem. ( A sort azóta el is adtam, a váltó+kar még a Bolhán kelleti magát .)
-
chubby2o6
senior tag
válasz parandroid #294467 üzenetére
Az autó manuális váltós és benzinnel megy. Pont.
-
chubby2o6
senior tag
válasz parandroid #294477 üzenetére
Kikérem magamnak.
Az enyém belga piacos . De legalább nem háromhengeresvarrógépmotoroskisturbós, telerakva hárombetűs sz.rokkal . -
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #294480 üzenetére
A felnikből alkudj kicsit, de egyébként veheted
De ezekben megint van minden, az ős-outitól kezdve a villanymontiig. Vagy már úgy vagy vele, mindegy, csak guruljon? -
chubby2o6
senior tag
válasz dom1n0 #294507 üzenetére
404
#294499fattyu Előző autómba 5 év alatt harmincezret sikerült beletennem, szal mondhatom, hogy nem vezetek sokat. A minőségre megyek, nem a mennyiségre . A meló napi 2x11 km, ezen kívül kétszer is meggondolom, hogy elinduljak-e bárhova, kiállva a nehezen megszerzett parkolóhelyről. Nyilván, ha menni kell, akkor nincs mese, de "csak úgy" biztos nem megyek autókázni, annyira azért nem élvezem a pesti közlekedést.
Motorral annyiszor estem el, ahányszor ráültem, szóval azt inkább kerülöm -
chubby2o6
senior tag
válasz monster95 #294815 üzenetére
Nekem így van megoldva: Vettem egy ilyet [link] ( ötödik kép ). A bilincs nem kell hozzá, csak maga a tartó. Egy go pro adaptert [link] két átmenő csavarral felszerelsz a nyeregtáskára, arra felrakod a tartót, és kész is vagy.
A gyári gumipántos tartót is fel lehet szerelni, először úgy csináltam, csak úgy a táska felrakása után nagyon lefelé nézett a radar: -
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #294928 üzenetére
Attól is függ, milyen a hubod. Asszem a Shimano 12 seb. sorok mind microsplinek, a Sramnak van NX sora ( PG-1230 ), az felmegy a HG hubra. A többi 12-es Sram asszem mind XD ( XDR ).
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #294978 üzenetére
Ha eddig 11-es sor volt rajta, akkor az valószínűleg HG. 12-es Shimano sort én még csak Microsplinest láttam, és Sramból is csak a PG-1230 NX az, ami felmegy a HG hubra. Lehet, hogy Sunrace vagy más, kisebb márkából van 12-es HG, de még nem találkoztam vele, igaz, nem is kerestem.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mezga Aladár #295037 üzenetére
Így oké, ha mindkettő HG, akkor tuti jó lesz rá.
-
chubby2o6
senior tag
válasz balintbaba #295277 üzenetére
-
chubby2o6
senior tag
válasz balintbaba #295297 üzenetére
Hát ja, a Fidlock-ot szokni kell . Kifelé tényleg sima ügy, de visszatenni menet közben...elég sokat kell gyakorolni. Az a titka, hogy ne próbálj rátalálni a kulaccsal a mágnesekre, csak tartsd oda, majd a mágnes "beszippantja" a helyére.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Ixion77 #295502 üzenetére
50 órás szerviznél nem. Csak akkor veszem ki, ha azt is cserélni kell. A rugót érdemes a kivétel előtt lepiszkálni róla. Kivenni meg egy nagyobb nyílású villáskulccsal is tudod, de a visszarakáshoz érdemes beszerezni egy ilyet [link] , enélkül eléggé szopcsi, próbáltam . Rugót itt [link] tudsz venni, de szimmeringgel/szivaccsal együtt, és 32-es a kegkisebb, de a linken elindulva talán találsz külön rugót is.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Ixion77 #295556 üzenetére
Én a 30/32-es Heppét [link] vettem, de még nem próbáltam ki (egyelőre egyik villában sem kell még cserélni a szimmeringet). Volt egy Reconom, az eladás előtt kapott egy nagyszervizt, de akkora szopcsi volt szerszám nélkül belegyömöszölni a szimmeringet, hogy muszáj volt venni valamit. Írta a videós csávó, hogy a 350 pozitív értélekés miatt merte bevállalni, az is lehet, hogy a villaláb kapott már egy ütést azon a részen, amitől megindult a festés, ezzel csak befejezte . Láttad, a másik lábbal már nem volt gond.
#295561Ha nem húz elég bowdent a kar, próbálj előfeszíteni egy kicsit. Befűzöd a villavállon a tárcsába a bowdent, de ne rögzítsd le. Egy kicsit tekerj a tárcsán a zárás irányába, és így húzd meg a bowden rögzítő csavarját. Évekig használtam RS villához egy Marzo kart, de az kevesebbet húzott, viszont így előfeszítve tökáletesen működött. -
chubby2o6
senior tag
válasz monster95 #295625 üzenetére
Nekem ilyet - ill. hasonlót - az spd szenzor miatt csinált az első alkalommal ( utólag vettem hozzá szenzorokat ), de ott valami beállítási probléma is lehetett. Már nem emlékszem, mit rontottam el, de egyrészt egy szenzor le - ill.visszacsatlakozás már akkor megoldotta, aztán itthon még beállítottam elsődlegesnek a szenzort, másodlagosnak a gps-t, azóta nincs semmi gond vele. Ez még valamikor tavaly novemberben volt, azóta minden rendben. Igazából akkor sem fagyott le, csak a sebesség beragadt 11km/h-n, ha megálltam, ha elindultam, folyamatosan annyit mutatott.
-
chubby2o6
senior tag
Mai térdes és térdetlen: Csak egy rövid kör lett, az eső beparáztatott, pedig nem is esett. De pár perc alatt úgy beborult, mint ami mindjárt leszakad, szal tipliztem haza.
-
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #295694 üzenetére
Nem akarok beleszólni, de vegyél Wilieeeeeert
-
chubby2o6
senior tag
válasz Roland861010 #295701 üzenetére
Wilier? Igen.
Akkor veddmegveddmegveddmeg -
chubby2o6
senior tag
válasz balintbaba #296322 üzenetére
A pride-kompatibilis bringád/nacid még hagyján, de azt a komjútert nem tudnád középre tenni??? Báncsa a szemem...
-
chubby2o6
senior tag
válasz hoffman_ #296576 üzenetére
Nekem is az a tapasztalatom, hogy a felsőbb kategóriás Contik nagyon érzékenyek valamire, amitől kijavíthatatlan nyolcas lesz bennük. Az oké, hogy a blekcsilis-protektönös Race King nem élte túl, mikor cc. 6 km-en keresztül full leengedett állapotban hazáig toltam a bringát , de azóta egy ugyanilyen Cross Kinggel is megjártam. Sajnos azt a bringát egy kicsit elhanyagoltam, kiszáradt a tej, le is eresztett a gumi. Pár napig állt így, aztán szalagot/szelepet cseréltem, de felfújva ez is imbolyog, szerintem már nem nagyon tudok vele mit kezdeni .
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #296707 üzenetére
"a váltó is vacakol, nem tudom mi lelte, talán az állványra emelés során jól eltekertem a finomállítót"
Nem akarlak befelé folyásolni, de egy AXS-el ez biztosan nem történt volna meg. Csak úgy mondom... -
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #296721 üzenetére
Ááá, neeem... ( De. ) Én csak annyit mondtam, hogy egy AXS váltót biztos nem tudnál véletlenül elállítani. Azt kezdesz ezzel az infóval, amit akarsz, tényleg nem akarlak rábeszélni semmire (pedig de, rá akarlak ), csak mondom, mennyivel könnyebb lenne az életed, új horizontok nyílnának meg előtted meg minden, de ne is törődj velem, tudod, hogy nem úgy gondolom, csak írkálok össze-vissza, mégis, hogy jövök én ahhoz, hogy befolyásoljalak, ezt neked kell eldöntened, egyszóval veddmegveddmegveddmegveddmegveddmegveddmegveddmegveddmeg stb.
-
-
chubby2o6
senior tag
válasz DJZoliboy #296989 üzenetére
Egy olyan trekking teleszkóp, ami nem csak orrnehezéknek van, olyan 60-80e körül lehet, egy sima rugósvilla meg teljesen felesleges. Igazából neked kell eldönteni a felhasználás során, hogy igényled-e. A legjobb az lenne, ha ki tudnád próbálni a bringát, és ha az alapján a vétel mellett döntesz, később bármikor vehetsz bele egy jobbfajta telót [link] .
[ Szerkesztve ]
-
chubby2o6
senior tag
válasz bogarfx #297040 üzenetére
Szia!
Ezek ugyan 1x12 sebességesek, de ugyanúgy vissza lehet alakítani 1x11-re, ha úgy akarod. [link] [link] Mondjuk a Trek XL-es, de talán a 180 cm-el még jó lehetsz.
A pf középcsapágytól ne félj, én is idegenkedtem tőle, de igazából nem sokkal macerásabb a cseréje. Alin olcsón találsz behúzót hozzá, az enyém is onnan van, simán behúztam vele.
Pár napja linkelték a Cannondale Scalpel 3-at, már nem emlékszem az árára, de nagyon megérős volt, pár oldalt visszaolvasol, biztos megtalálod.
Ez a BMC [link] sem csúnya, ráadásul neked még közel is van, egy kis alkuval hátha...