- Nyárköszöntő hardverszemle
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vezetékes FEJhallgatók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung LCD és LED TV-k
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Túlfeszültség ellen védő elosztó
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
Nyárköszöntő hardverszemle
ph A desktop gép, notebook és ház nyomába sokféle periféria szegődik, sőt, még egy VR headset is tiszteletét teszi heti rovatunkban.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
Aktív témák
-
Bikeman
aktív tag
A baj főleg az, hogy az olyan, mint jó teleszkóp, valamint az 1"-os telók halmazai még véletlenül sem metszik egymást...
Ami van újonnan 1"-osban, az az alap RST Omni villák asszem, ill. ezeknek a cserélhető nyakú verziója, meg van a Gilából is ilyen cserélhető nyakú, amibe (szűkítővel) lehet 1"-os csövet tenni (ez a nyakcső külön kapható (elvileg)).
Vagy esetleg régi RS, Manitou villák kb. a '90-'96-ig terjedő időszakból, az alu elterjedéséig 1"-osak voltak ezek a cromo vázakhoz.
[ Szerkesztve ]
-
-
Bikeman
aktív tag
Én egyes esetekben megyek csak outival a "rendes" főúton, pl. Kismaros utáni a Kóspallag felé vezető úton (vasúti átjárónál), ha onnan leérek, akkor az átjáró út a kerékpárútra kb. 200m, de az köves makadám út, namost egy 8+ barra fújt 23C-s outival azon a bazaltoson átkelni nem egy leányálom, mégis átevickélek rajta, kivétel, ha nagy eső volt, és tiszta sár az átvezető, akkor Nagymarosig a főúton megyek, ahol ki van téve egy bringás tiltó tábla (a kóspallagi átjárótól). Eddig nem volt ebből gond, csak nem értem, hogy hogy várják el a kerékpárút használatát, ha normális átkötő utat nem biztosítanak, elég lenne egy 50 cm széles aszfaltozott sáv is.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Megjött a vas,, ami kicsit sem fém, (max a papucs)...
A képminőség...., hát az ilyen... E51....
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Nyugtassatok meg, hogy egy XT Shadow az jó 8s renszerhez is ugye?
Történt ugyanis, hogy a másik bringámon a '00-óta nyúzott '98-as évjáratú XT váltóm (RD-M737) szinte egyszerre elkezdett lógni három helyen. Egyszer fennt a csavarnál lötyög egy kicsit, ahol fel van csavarozva a vázra, utána lötyög a csapoknál (főleg a fölső-külsőknél), valamint ott is egy kicsit, ahol a kanál fel van fogatva.
Ezért nem tartja láncot vonalban, az meg hangoskodik, néha meg-meg ugrik.
Szóval egy RD-M772 Shadow jó lesz a 8s váltókarhoz, lánchoz?
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz spartan1 #18677 üzenetére
A régimet 2000-ben, boltban, újonnan vettem 10k-ért. 2008 karácsonya környékén biztosan emlékszem, az új Shadow XT is 10k volt, az egy dolog, hogy most felmentek az árak, és most 17k. Mert akkor az új bringámra ilyet akartam venni, de mégis XTR Shadow lett végül.
Persze most már nem a boltba rohanok váltót venni, mint régen...
-
Bikeman
aktív tag
válasz spartan1 #18682 üzenetére
Nekem volt (van) '98-as már párhuzamosított V-fékszettem is, jó volt, csak kihagyták a párhuzamosításnál a kis rugókat, ami az XTR-ben megvolt, emiatt egy idő után eléggé zörgött, ezért is vettem a HS33-mat.
Akkoriben meg merem kockáztatni, hogy az STX-RC jobb volt, mint az LX (a fekete széria), majdnem XT szintű volt (főleg pont ez a hátsó váltó).
golyani: Esetleg még ez, bár nemtudom, hogy belefér-e a keretbe. Tora árban, de egy Recon.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Akinek van egy újszerű hátsóváltója (XT Shadow, SLX Shadow), és megválna tőle, az írjon nekem privit.
Valamint: Ritchey WCS 31,6X350 újszerű, újdizájnos nyeregcső eladó, 10k, ha valakit megérintett a dolog, privi.
Tegnap volt egy defektem a Normafánál, egyszer felfújtam, mert kb. félig leeengedett, hazaértem vele, 2 tüske volt az új 400 km-tert futott Smart Sam-ben (az egyik beágyazódva a belsőbe), ennél azért jobb defektvédelmet vártam.
Mindegy, megcsináltam, de hogy miért ilyen nehéz feltenni a Crossmax SLR-re ezt a gumit az kérdés. 5 perc küzdés volt vele, pedig kevláros.[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Én meg ma adtam le a gépet, hogy átépítsék erre a vázra, csütörtökre kész is lesz.
-
Bikeman
aktív tag
válasz tr00p3r #19107 üzenetére
Háát nézzük csak, nem állnék neki lefeszegetni a karbonnyakról a csapágyizé alsó részét, valamint nincs olyan szerszámom, amivel az integrált középcsapágyat meg tudnám húzni (hajtókar leszedőm van, azt adtak az XTR-hez), és a tárcsafék beálításhoz nem nagyon értek.
Kb ennyi.Ariadne: Köszönöm a jókivánságokat.
A pedálokról: az 520-as ban az 515-ös (meg még jónéhány) pedál csapágyrögzítése van, vastagabb tengely, kulccsal is még lehet húzni, viszont a szétszedés műanyag körmös gyűrűvel történik, ami nem egy életbiztosítás. (viszont nem kell szétszedni)
Az 540-es ugye akkor vékony tengelyes, csak imbusszal meghúzható (ez nem baj), és a csapágyrögzítése is jobb (XTR szerű). Bár 2 széria 540-est használtam nem voltam/vagyok oda tőlük, mindíg kilazulnak, szétszedés utánhúzas, stb. Sőt a második pár bal pedálja azért lazult ki mindíg, mert gyárilag meg volt szakadva a tengely végén a kis csavar, ami fixálja a csapágyat...
Az 515-ösömmel semmi gond nem volt (nincs most sem, országútin van). Tehát azt mondanám, hogy ha ócsó kell, kinézet mindegy, akkor 520 (505-nek elég reszelős a csapágya), ha meg kell a kinézet is fontos akkor inkább egy XTR (PD-M970) pedál használtan (múltkor volt fennt bikemagon alig használt 12k-ért.), mint egy új 540-es.
Az XTR különben ég és föld az 540-hez képest, meg az XT pedálhoz is, eddigi legjobb pedálom.
Az XT pedál (PD-M770), amit nem rég hoztak ki, az meg egyenesen röhejes, ugyanaz, mint az 540( jó fekete), + a dobozban már úgy lötyögött mindkettőnek a tengelye, mint a 2 éves 540-esemnek, Bringa Butikos kisember meg alig akarta visszavenni 1 nap múlva, mikor fel sem volt szerelve (nem ellenőriztem a boltban a tengelyeket ez tény), szóval azóta nem voltam ott, nem is tervezem...
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Ja, képzeljétek az XT láncom (HG93) 400 kilométer után megnyúlt, csereérett lett (Rohloff kaliber szerint is)...
Tényleg többet bírtak a nyolcas sorok-láncok, de pl. 8-as hajtómű miért nincs felső kategóriás? Melyik a legjobb új 8-as hajtómű? Régi bringámra is kéne valami...
Most ilyen meg fel helyette: CN-7701 Dura-Ace--XTR lánc remélem jobb lesz...
-
Bikeman
aktív tag
Na, itt a tökély pedál csapjatok le rá!
Vettem ma egy kicsit használt XT hátsóváltót a régi bringámra, '08-'09-es XT, normál rugóállású, de nem a Shadow, neve: RD-M771 Jó és szép, remélem jól is fog működni.
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #19331 üzenetére
A tömegük sem alacsony, a Ritchey WCS Carbon pl. 580-as és 135g, az én KCNC SC Bone 25,4 Scandiumom, ami 600-as, az 116g (mérve 114g). És még el is fér rajta minden, mert nem ez a buci fajta, ára pedig kb a fele a Ritcheynek.
Az mondjuk tény, hogy a lekönnyebb kormány az egy Easton EC90-es Carbon, az 99g, a 25,4-es, a duci abból is 125. De ezek egyrészt nem kaphatóak itthon (haverom Írországból hozta) + igen horribil áron van kint.
Eleve szinte ezen kívül nem látni 25,4-esben karbon kormányt, a többi meg nekem ki is esett.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #19339 üzenetére
Hát, eddig megtett 20km után, amit az új vázammal ('09 Merida FLX Carbon Team) mentem, azt mondom, hogy tényleg jó ez a Flex Stay támvilla izé, sokkal kevésbé ráz, tényleg jobban/gyorsabban/biztonságosabban lehet vele menni, nagyon kényelmes, szóval sokkal jobban lehet neki küldeni.
Azt viszont nem tudom, hogy ezt elvárjam-e egy kormánytól, ami alatt ott van a 100 milis teló.
Viszont nem mentem karbon kormányos bringával.Ámbár, most gondolkozom egy hosszabb nyeregcsőben, mert a mostani WCS 350-es, és sajna pont rövid (eladó... ). Egy 400-as WCS Carbon lehet, rugalmasabb lenne, mint egy alu, de nehogy a két rugalmasság sok legyen. Viszont gyárilag is egy karbon csővel adják (FSA K-Force Lite) a vázat, ha teljes bringaként veszi az ember.
-
Bikeman
aktív tag
válasz Dirtyz #19342 üzenetére
Azzal az a baj, hogy nem ajánlják 85 kg felett, én meg ugye....
Az Sc Pro Lite meg nem teccetős...
Te milyet rendeltél végül?
-
Bikeman
aktív tag
válasz szatocs #19349 üzenetére
Háát ha csak kerékpár van a lába között, az még messze van a férfitól...
Na de ami a lényeg, akinek van eladó 31,6X400-as karbon üléscsöve, vagy tud ócsón, az szóljon.
Legikább Ritchey WCS Carbon, vagy FSA K-Force Lite érdekelne.Ugyanitt eladó egy Ritchey WCS 31,6X350-es cső.
-
Bikeman
aktív tag
Kipróbáltam ma a hétfőn beszerzett Selle Italia Prolink nyergemet, elég jó. Csak nincs koptatója, vigyázni kell rá. Viszont van rajta "karbonablak"...
Holnap a teljes bringáról képek. Ízelítő: az első porszemek a váz alján.
-
Bikeman
aktív tag
Na, ahogy ígértem a képek:
kép1
kép2
kép3
kép4
kép5
Külöben a karbonvázakra (Merida) ugyanúgy 5 éva a gari, mint minden alu vázukra. Eltörik/reped, visszaviszem, adnak másikat, ilyen egyszerű...
-
Bikeman
aktív tag
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #19467 üzenetére
Micsoda ajánlat...
A pedál lehet, hogy kicsinek tűnik, de nem az. Én megzsíroztam jó vastagon a menetet, mielőtt betekertem volta a hajtókarba, különben -nekem- recsedni szokott.
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #20266 üzenetére
A lockout tetején, a villaszáron (ha kormány lockos Rock Shoxod van) van egy Gate feliratú kis terkerő. azt tekerd csutkáig "+" irányba, és akkor (legalábbis nekem) ha be van lockolva a teló, akor egy fél centit sem megy be, viszont ha ezt a tekerőt másik irányba hajtom, akkor nekem is 3-4 centit bemegy lockolt állapotában is.
-
Bikeman
aktív tag
válasz rétisün #20282 üzenetére
Ahol én vettem, ott mondták, hogy küllőtöréssel nemigen szoktak hozzájuk fordulni normális használatból kifolyólag.
De nem ismétlem magam...
Minden elterjedtebbhez szetthez van küllő, de minden típushoz szinte más kell (szettenként akár 3 külön fajta), árra 100-200 Ft./db-ot mondtak.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
Én ilyet vennék országútira, ha lenne időm többet országútizni...
Valahogy hasolnít az SLR-emre, tán azért is tetszik...
-
Bikeman
aktív tag
Aki ilyen 50k körüli MTB szettben gondolkozik annak, ez is jó lehet, Fulcrum Red Metal 5
1800g, könnyebb kétszázzal a CrossRidenál, és jól is néz ki.
-
Bikeman
aktív tag
válasz ponti_ak #20474 üzenetére
Ezt ajánlanám figyelmedbe, a legjobb Reba, nekem is ilyen van... (rá kell kérdezni a (karbon)nyakcső hosszára, nem írta bele a tompája...)
Ennek a villának a listaára 250k! Az RS legdrágább CC villája, már nem is gyártják az újaknál, mert még ennyiért sem érte meg nekik. (egybe"öntött" karbon váll-nyak miatt)
Fényezése nem szimplán fehér, hanem gyöngyházfehér (Athena White), minden fényben más színű.Az enyém 21 centis(!) nyakkal,karboncsőbe való alu rózsával (ami nem is hasonlít a vas-alu csövek rózsáira) 1520g
A 2009-es Rebáknak a kinézetük a legkisebb bajuk, láttam már boltban, polcon zsírúj '09
Rebát, ami be volt esve kb. 40mm-re, és a becsúszókon folyt az olaj, ami a tetejéről szivárgott... Akkor inkább már egy új ('09)-es SID.[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #20479 üzenetére
Nem értem a kérdést... '09 SID jó, vennék, '09 Reba----> nem vennék.
Saját preferencia listám, ami alapján telót vettem:
Ha lehet, akkor '08 Reba WC, amit linkeltem, én ilyet vettem, mert végül találtam megfelelő hosszú csövűt.
Ha nem találtam volna, akkor '09 SID-es vettem volna, és nem '09 Rebát.
-
Bikeman
aktív tag
válasz Dirtyz #20959 üzenetére
Nekem ez van, nagyon sokat bírnak ezek az elemek, ugyanakkor nem olyan drága.
Sokkal jobb, mint a régi Energizerem.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz KaraDani #21036 üzenetére
Nekem az van mindkét bringán hátul, az egyiken, a régin, egy kevláros 2 éve, még bírja, az új bringán egy másik kevláros, 700 km után ezen még bőven látszik a "gyémántminta".
Különben most vettem 2db majdnem új (szintén a gyémántminta felfedezhető még rajtuk) drótosat a régi bringámra, összesen 3000 Ft.-ért...
A Smart Sam -nekem- "A" gumi, hátulra szoktam használni, előre Pana Dart, régi bringán drótosban, újon kevlárosban.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #24589 üzenetére
Úgy értettem, hogy a '10-es, és a '09-es Team-Race villák saját magukhoz képest változnak-e valamit jövőre.
Bár én újra egy magasnyakú '08 Reba WC-keresek..
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #24592 üzenetére
Hát anélkül nem megy...
Úgy döntöttem, eladom a régi bringám (ha valakit érdekel, jelezze), és építek egy másikat a helyére, vázam már van, Magyrországon egyedüli darab
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz tr00p3r #24609 üzenetére
Télen építgetek...
Ezt a vázat (Target 8) külön vázként nem árulták, csak úgy összeépítve, mint a képen, merev karbon villával volt a keró 8 kiló (innen a név). Ilyet akartam venni, mielőtt a '09 FLX Team-et vettem, de nem hoztak be ilyen bringát sem a nagykerek, váz meg ugye nem volt külön.
Ezt a vázat Németo.-ból sikerült szerezni.
Különben tökugyanaz, mint egy '08-as FLX Team, más dizájnnal, meg a fejcsövön a könnyítés miatt nem kiálló (gondolom) ragasztott jel van, hanem festett.
[ Szerkesztve ]
-
Bikeman
aktív tag
válasz venember83 #24647 üzenetére
De telózni is fog... Eleve nem túl értelmes gondolat egy merevvillás CC gép.
Igen, tudom, jobb lenne egy SID WC (1425g).... Csak a Reba WC teccetősebb, bár ez sem rossz...
[ Szerkesztve ]
Aktív témák
- ASUS ROG Strix G15 G512LI-AL003 (15,6" 144Hz, I5 10300H, 16gb ram, GTX1650TI 4GB, 512gb SSD)
- PNY RTX 3090 24GB GDDR6X XLR8 Eladó! 199.000.-
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P15 Szép Tervező Vágó Laptop -50% 15,6" i7-10850H 16/512 QUADRO T1000 4GB
- Surface Pro 9 i5-1235U 16GB/1TB 2027.01 Alza garancia
- Újszerű Macbook Pro 16" M1 Pro 16GB/512GB 100% akku + fekete dbrand felső
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs