- eGPU tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Házimozi belépő szinten
- Notebook hibák
Hirdetés
-
Mégsem lesz Oppo tábla?
ma Alig pár nappal az Oppo Pad 3-ról érkező információk után úgy tűnik, nem érdemes új csúcstabletre számítani egyhamar.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
ph A Samsung idei kiadású, Mini LED háttérvilágítású okostévéje járt nálunk.
Aktív témák
-
-
Meme
aktív tag
válasz Vasinger! #44852 üzenetére
hosszú fékezéskor pont hogy rosszabb a v-fék.
mert oke, a felni nagy, elvileg nem melegszik fel. deigen, sőt a betét is felmelegszik, és mivel gumis anyagú, akár meg is olvadhat. pl tandemre, amit tényleg használnak, arra marhára nem ajánlott a v-fék.
a tárcsafék meg oké, hogy melegszik, de azért mert nagyobb erővel hat. kissebb erőkarral kell ugyazazt megfognia, ezt csak nagyobb erővel tudja. de ugy is van tervezve, hogy a levegő hűtse is.
még egy dolog, hosszú fékezésekhez a hidraulikus fékek a kényelmesebbek. egy bowdenesnél tépni kell a fékkart egy idő után, mig hidrásnál "csak" tartani.Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz venember83 #44892 üzenetére
valószinű, hogy csak sűrű olaj kell a levegőkamrába. persze nem árt, ha rendesen ki van pucolva és bezsirozva/olajozva...
amugy szétszedtük az összes telót a 24h után, szinte senkinek nem ment be semmi.
kiemelném azt, hogy az enduroforkseals szimeringek ismét bizonyitottak, makulátlan volt az olaj az ezzel "tuningolt" villáinkban.Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
technikai hirmorzsa:
2008-tól Tora telókról (legalábbis a 302 széria)
nem 2 teflon csuszogyürű van benne, csak 1.
a másik csuszóalkalmatosság egy ~8cm es müanyag persely
ez elvileg cserélhető, mi nem birtuk kiszedni...
a gyári szimering egyben olaj és porlehuzó.
ebből is jobb a külön-külön megoldás, mint a régiben van.
valamint a becsuszokat alul nem lehet megbontani, igy alul már nem lehet a gyártót megkerülve csak o-gyűrűt cserélni (komplett csillapító egység helyett, ha átszakad az 5ft tömités).Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
elég egy pótbelső...amugy ha feltöltöd defektálló folyadékkal, azt is befoltozza.
pl egyik munkatársunknak dt felnije van, dt ust szalaggal, nem ust-s schwalbe külsővel, no flat's tejjel tömitve. már elég sok lyuk van rajta, de nem ereszt neki, sőt egyszer már le is fordult neki egy pillanatra, akkor se volt semmi probléma...Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz ludsimon #45126 üzenetére
ahhoz képest, hogy tanuló vagy, nem gazdag családból, eléggé magasak lettek a minőségbeli elvárásaid
nézegesd a cannondale modelleket, ők már régóta lecsiszolják a hegesztéseiket.egyébként valaki szerint pl gyengíti a varratot a csiszolás...
[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz SzemZo #45295 üzenetére
DT agyak
DT küllők
DT FR felnine vegyél a 130kg-dhoz 400g-os xc felniket.
egy 550-600g enduro-fr felni lenne a neked való. a DT felnijei kifejezetten jók, nyuzzuk őket.
a DT agyak rég óta megbizhatóak (és van hozzájuk CL.IS átalakitó a tárcsák miatt)
a DT küllők dettókeress meg priviben árajánlat miatt, ha érdekes a dolog
Mindenki:téli kesztű témában tudom ajánlani a Bikefun saját márkás hosszú ujjas kesztyűit. a normál kesztyűjűk is vastagabb az átlagnál, a téli verzióban meg melegünk is volt...jah és olcsóak
[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
nem mintha nem találnátok meg, de:
[link]Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz Borzoló #45320 üzenetére
egyáltalán nem megoldható
a fixinél mindkét oldalon (felül hajtás miatt, alul fék miatt) feszesnek kell lennie a láncnak.
ha egy lánfeszitőt beraksz, az rugalmas, nem feszes.ugy lehetne megsufninzni, hogy a láncvillára felülre valami manuálisan állítható görgőt berakni. de az otvar ronda és bumfordi lesz...
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz Borzoló #45334 üzenetére
az a baj, az alu hegesztéssel, hogy hőkezelni kell az egész vázat hozzá, azt meg nem csinálják meg hozzá. drága is lenne, meg a festésed is uszik.
az alu vázhgesztés legyen az utolsó dolog...3-4k az egy görgős láncfeszitő.
de ennyiből már majdnem veszel hátsó váltót is, azt is majdnem le lehet fixálni a végállító csavarokkal.
van 6-8k környékén régi négyszöges rx400-as hajtómű, 42/52 tányérralSzevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz Stirlitz #45431 üzenetére
bocsánat, de tapasztalt szervizesfülemmel azt vélem kihallani, hogy 93 óta nem volt szervizben ez a kerékpár...
vidd el valahova, mert csak tönkre fog menni teljesen.
a zsir kiszárad minden csapágynál, nincs kenés, eddig csak azért nem ment tönkre, mert még van benne anyag.
a váltókarod eltört, vagy csak nyomod a kart és nem vált? 90%, hogy ott is összetöpörödött a zsir, és nem tud mozogni rendesen a mechanizmus.
a fogsor-lánc-hajtómű(mert egybe van a lánckerekekkel) pedig 100%, hogy kuka és cserés-feltéve, ha válatani is akarsz, meg haladni is, nem csak a láncot pörgetni a lekopott fogakon...nagyon jo strapabiró bicaj ez, bűven megéri megcsináltatni, akár 10-15k-ból is.
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
-
Meme
aktív tag
válasz Borzoló #45455 üzenetére
és ez a spanod szokta arra használni amire kitalálták: Váltani???
egy kalap sz*r a zoggie sor váltás tekintetben.
kopást meg ne nézzünk már a belépő kategóriában, minden hamar elkopik, azért belépő szint.
de nem mindegy, hogy a tökéletes váltórendszert egy ilyen vacak fogsor miatt nem lehet használni...hány fogsort használt el ez a span, hány fogsort látott már? hány fogsorhoz állított be hátsó váltót?
ha nem szerelő a srác, nem fog hozzá érteni. sőt még a szerelők se biztos, mert nem biztos, hogy láttak már ilyet, mert nem használjuk, akik normális vagy neadj isten jo minőséget használnak.spanok...
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz Borzoló #45461 üzenetére
mutatok én neked olyan boltost/versenyzőt, aki egy belső gumit nem tud lecserélni.
gondolom Dani se a belépő kategóriát használja. mert az egy dolog, hogy olcsó, meg nagy a haszonkulcs rajta, de attól még rossz termék.
egy átlagos kerékpárboltos meg a zsebét nézi dettó, nem a kuncsaftot...sajnos...
ezért jo ez a forum is, mert itt meg tudod kérdezni, és nem csak én a boltos, hanem a magánemberek is megmondják neked mi a jó, mi a nemjó.kérdezz nyugodtan, akármilyen kis hülyeséget, nem csak a SS kérdések a fontosak.
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz Frenky89 #45474 üzenetére
ha van pénzed, akkor vehetsz.
de én nem látom értelmét, ha nem akarsz vele komolyabban foglalkozni.
(kicsit átmentem magánügyből kifolyólag okosan sporolósba, meg nem gyüjtögetősbe)
szerintem fölöslegesen áll otthon egy 15k-s készlet, ha nem használod, csak a negyedét ötödét. inkább vedd meg egyesével ami kell, de azt inkább jobb minőségű szerszámból.ha egyben szeretnél, akkor az xlc-nek van most a legjobban összerakott készlete emberi áron [link]
20 alatt van.mert a legjobb a park tool készlete, de ne nézzétek meg mennyibe kerül még csak a kissebb is, pláne a nagy
[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz carrot #45480 üzenetére
nedves talajon nem a féked nem fog, hanem a gumid a talajon nem?
bb5-öt nem ajánlom. kicsi a betét felülete, nagyon kopik. ha te már kevesled a hidraulikus felniféket, akkor már túl vagy azon a szinten, hogy a bb5 elég legyen.
avid bb7, juicy 3-5
shimano deore
hayes strokerekha bb5/7 nél maradsz, akkor kell még fékkar is, plusz bowdenezés
meg mindenképpen kell első és hátsó agy, esetleg uj küllő.
felhasználás és pénztárca függő innentől...
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
-
Meme
aktív tag
válasz venember83 #45608 üzenetére
A Shimanonak vannak kifejezetten csak a saját puha műgyantás betéteivel használható tárcsái.
Igazából lehet ezeket is fémes-szinterezett betéttel használni, csak nem fognak 10 évig tartani...A BBB betétek eddig mindenkinek bejöttek, mind a normál, mind a szinteres.
Én az EBC betétekre lennék kiváncsi, azokból van 3 fajta szinte minden fékhez.
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz venember83 #45614 üzenetére
nem, nem
ez jellemzően a belépő kategória
sm-rt51 53 tip. tárcsák
ezek a legegszerübb hidrás fékekhez vennek, pl 486-os.
deore-tól felfelé már fémes tárcsák és betétek vannak.
term. lehet ezeket is mügyantás betéttel használni, csak a betét fog gyorsabban kopniSzevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz Atos23 #45701 üzenetére
kérlek alásan, garancia az esetleges anyaghibákra és a gyártás közben elkövetett hibákra vonatkozik.
ha például te fát hasogatsz a bicajon és elhajlik a váz, akkor az nem garis.
ha hajtod a bicajt és elfékezed a fékbetétet, lefarolgatod a külső gumit, az nem garis.
ha a hajtással van akármi, az majdnem mindig nem garis.a fizikai sérülésekből meg látszik, hogy mi mikor tört el, és mitől. legalábbis egy szakember megismeri a régi/új törés/repedés képét.
az extrém szakágak kerékpárjaira meg nincs is garancia. ugyanis a kiskönyvben benne van, ha ugratsz, ha blabla, akkor nincs gari.
ha ütös vágós sportot üzöl , ahol általában te okozod a hibákat, ne számíts garira
krosszmotorokra is kapu garancia van, kiviszed a kapun és nincs gari. mert a sarkon is elvágodhatsz vele...techniailag meg:
a mostani láncok 1500-2000 km-t birnak, ha nem akarod tönkrehajtani a fogsort is.
ha taposod, nehezebb vagy 70kg nál, akkor ez kevesebb km is lehet.
mondjuk nekünk még nem volt lánc gondunk senkivel...minden más törik, reped szakad vágodik, de láncal nem volt gondunk...Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz Bluegene #45757 üzenetére
ez egy eléggé összekokányolt bicaj.
valószinű, hogy a tulajnak amire összerakta jó volt.
DE
ezt a bicajt eladni elég nehéz.
ha rendben van a gép, akkor 70-80k.
teljes müszaki állapotra gondolok.
140-170k-ért már össztelósokat is lehet kapni ilyen kókányban.Xanthomas: kazettás 6 os sor, úgy, hogy nincs felrakva 2/3 lánckerék.
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz GhostLead #45918 üzenetére
A Contiban van egy minimális defektvédelem, ami meglepően jól végzi a dolgát.
Én arra szavazok!-conrad-: Szép retrobicaj! A méret elméletileg jó lesz neked. Mindenesetre pattanj rá, az a tuti. Ha nem vered be a lábad közepét, amikor ráálsz, akkor nem nagy. Ha meg nem vered be a lábad, kezed egymásba, akkor meg használható, de hosszútávon fog kiderülni, hogy tényleg kényelmes-e neked. Én ~185cm vagyok, nekem egy mostani 56cm váz már nem biztos, hogy kényelmes lenne, én is 54-est választanék.
Isee: Ezt most komolyan kérdezed? A hajtásod egy komplett rendszer- lánckerekek, lánc, fogsor. Ha elkopott valami, akkor csere. Vagy reszeld meg, de akkor reszed meg az összes többi lánckereket is, meg hidraulikával nyujtsd meg a láncot ennek megfelelően...Nem lehet mindent megsufnizni...
[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
vajon a bikemagon volt elöbb az ötlet, vagy lestek valahonnan?
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
felejtős. az outi felnibe nemigazán lehet belerakni a széles AV szelepet. a régi felnik szélesebbek voltak, azért mentek bele a dv szelepek.
szelepátalakító:
[link]
szinte minden boltban kellene lennie, arra figyelj, hogy olyat vegyél, amiben van gumitömítés is, különben elereszti a levegőt.Kazimír: sram 9s patentszemet a láncodba. elvileg az összes 9-es láncba jó. simán be tudod te is rakni.
kell egy láncbontó, akár kölcsönbe, kinyomsz egy fél szemet, aztán mehet bele a patent.[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
-
Meme
aktív tag
válasz Tanya- #46020 üzenetére
mi télen olcsobban dolgozunk, meg mivel nincs annyi meló talán még egy kicsivel jobban odafigyelünk.
amugy tél elött, hogy ha mégis kimész valahova, ne legyen gondod, meg tavasszal is jo, hogy a több használat elött rendbe legyen.
na most jól segitettem
ha talász olcsobban szervizt, akkor télen, tavasszal meglátod mennyire sikerült a száraz időben közlekedés...Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz carrot #46040 üzenetére
a pilotok alapvetően elég jo kis villák.
a fizikai felépítésük a régi sid/judy-é. ezek igen könnyű verseny villák voltak a maguk idejében. ebből következik, hogy a pilotok is elég könnyűek.
a belsejük viszont egyszerű mint a faék.
bal oldal rugó, rugó+levegő, csak levegő.
a képen elvileg a csak rugós verzió van, jobb a rugo+levegős.
a jobb oldalon meg fix vagy állítható csillapítás.a szimeringeket kell megnézned, hogy nem eresztenek-e.
illetve, hogy maga a teló nem kotyog-ea szimeringen lehet segiteni (5-6k), a kotyogáson kevésbé.
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz -conrad- #46142 üzenetére
elöször, bocs, hogy a nyereg eddig tartott...sajnos nincs a nagykerben. még csak a cikktörzsben sincs benne. de van még olcsobb monte grappa barna nyereg itthon. ha gondolod linkelek...
a bicaj nem rossz az alkatrészlista alapján, de szinte biztos, hogy szanaszét van kopva.
fogsor-lánc-hajtómű ez alsóhangon 15-20k cserélni
fékbetét szinté valószinű, de ez olcsó,ez kb 1k ból megvan
bowdenezés állapota megintcsak rizikós, ez megint 2-5k
de ha nincs teljesen lelakva (teló, középrész, fejcsapágy, agyak) akkor még igy is megéri.venember83 : truvativ integrált hajtóműveket tessék elfelejteni. a csapágyazásuk egy kalap ****. Ja meg a gyári (Biker szerint ez igy jó) kotyogást nem is említem. Tessék rámenni az akciós/használt xt hajtóművekre. a shimano csapágya elég jó, nekem még nem szállt el a kis testem alatt...ISIS monoblokkból megintcsak a truvativ xr (2csapágyas) verzio a gyengus. a team verziok, meg az extrém 4 csapágyasak jók. FSA, Raceface blokkok is jók
vikvuk : jó, ha 5-el mész és azt se terepen. viszont városban nem lehet fejlámpázni ha jól tudom. terepen meg nem érsz vele szinte semmit...
karadani : én megmondtam
[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
-
Meme
aktív tag
válasz rétisün #46145 üzenetére
a csapágyazás ugyanaz a gxp rendszer. az a vacak. ugye eltérő átmérős a tengely két oldala (hogy miért???) és az egyik oldalon hézagoló van a csapágyon. tavaly 3 hajtómű, amit használtak, kevesebb mint 1 év alatt tönkrement csapágyal került vissza.
a nem hagyományos blokkos, hanem a beütős rendszerről meg még nincs semmi tapasztalatunk.
tehát maga a hajtómű az nem rossz, csak a csapágy.
venember83 : páromnak a város bringásában piros deus hajtómű van. a hozzá járó RF középrészt pár hónap alatt kinyirta. most egy enduro középrész van benne (~17k) de már ezt is megrágta ~ fél év alatt.
3 lehetőség van:
-én vagyok nagyon béna és több csapágyat se tudok berakni rendesen
-rossz minőségű minden csapágy amit probáltuk bele
-valami kialakításbeli hülyegése van, ami megeszi a középrészeket...maradj a shimanonál...
ui.: a használt hajtásaim elfogytak...mind...[ Szerkesztve ]
Szevasztok bogyókák!
Aktív témák
- Okos Otthon / Smart Home
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- eGPU tapasztalatok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Automata kávégépek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Politika
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- További aktív témák...
- Dell Precision 5570 ( XPS 9520 ) 15.6" FHD+/i7-12700H 14mag/16-32G/512G/Quadro A1000/IR/FPR
- Dell Precision 3571 15.6" FHD IPS i7-12800H T600 32GB DDR5 1TB NVMe SSD gar
- Latitude 5540 15.6" FHD IPS i7-1370P MX550 32GB DDR5 512GB NVMe SSD gar
- Eladó iPhone 13 Mini 128 GB Blue 100% aksi szép állapotú - 12 HÓ GARANCIA - S1324
- MICROSOFT SURFACE PRO 5. Gen - 12.3" 3K IPS 2736 1824 Pixel Sense, i5-7200, 8/256, MAGYAR bill. +gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs