- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
40" 5K onnan az érdemi előrelépés, csak olyanból 72Hz a max jelenleg, ami adott esetben visszalépés lehet. Illetve hát játékra tényleg kell a durva VGA, vagy marad a felskálázás.
Személyes vélemény LG 40WP95C-W alapján: A játékok jól néznek ki ekkorában, mozifilm szuper, 16:9-es videók kevésbé. Teljes képernyőn pl egy böngészőnél már kényelmetlenül széles, de két ablakra osztva nagyon jól lehet dolgozni rajta, 150%-os scalinggel. Szükség esetén elfér 3 vagy 6 ablak egymás mellett 125-ös scalinngel, ha a szokásosnál kicsivel közelebbről nézem. 4 ablak használata (sarkokra igazítva) kényelmetlen, a 21:9 ehhez sokszor túl széles, ilyenkor összehúzom őket középre.
A 140 PPI amúgy kevés, de ez megint csak olyan mint a képfrissítés, hogy ha kevesebbhez szoktál, akkor jó lesz, ha többhöz, akkor meg szar.#12 Dr. Akula : Érdekes módon sokan használnak 2 db 16:9-es monitort egymás mellett, és viszonylag kevesen használnak 4 db-ot 2x2-es elrendezésben (vagy akár 2 db 16:9-et egymás fölött) . Szóval mégis csak van igény a széles munkaterületre, a gyártók ezt szolgálják ki. Nincs benne semmi átverés, tessék megnézni a pontos felbontást a specek között. A 2K, 4K, 5K, stb meg egy marketing jelölés, ami a horizontális pixelszámra utal.
-
válasz Dr. Akula #29 üzenetére
Amelyik cég nagyon spórolni akar, az ugyanúgy nem fog nagy felbontású UW-kat se venni, meg 32 fölötti 4K-t, 6K-t vagy 8K-t se, nem ezen múlik. Tipikusan kapnak két WUXGA-t vagy 2 QHD-t a programozók, de legtöbbször nem is nagyon kell nekik több. Ahol meg igen, ott nem a 100 dolláros kar döntené be a büdzsét.
Szerintem amúgy egy 42"-os 8K TV lenne ideális, árban sem lenne nagyon elszállt és még a mérete is elviselhető.
A fel-le fejdöntögetéssel az a baj, hogy hosszú távon kényelmetlen. Oldalirányban meg tudsz forogni a székkel is, ha szükséges. Ezzel nem azt mondom, hogy nincs értelme a magas monitoroknak, vagy akár több monitornak egymás fölött, hanem csak azt, hogy egyszerűen kézenfekvőbb oldalirányba terjeszkedni és a gyártók erre adnak megoldást, csak félrevezetően marketingelik.
De pl laptopoknál meg tök jó, hogy egy ideje kezd visszajönni a 16:10, mert ott a kisebb méret és felbontás mellett valóban problémás a kevés vertikális pixel. -
válasz Dr. Akula #37 üzenetére
Én az utóbbi időben meglepően kevés helyen láttam programozóknál pivotba állított monitort... ha mondjuk van 2 db 27-es QHD, minek forgatgatnád, amikor bőven elég magas, és elfér egymás mellett több oldal, vagy több ablak.
Olyat mondjuk láttam, hogy egy kis német cég irodájában negyvenpár colos 4K monitorokat használtak a programozók, nem mondom, hogy rossz, de nekem a 21:9 jobban bejött (programozni is). -
válasz Dr. Akula #40 üzenetére
Ha valaki két vagy több, 16:9-es monitoron dolgozik, akkor belátja az egészet fejmozgatás nélkül? Nyilván nem... akkor miért kéne belátnia egy 32:9-es UW-t?
40" 21:9-nél, megfelelő távolságból meg pont kellemesen kitölti a látóteret, de ha a szélén nézel valamit, akkor már az is fejforgatós.
De ugyanez igaz a 40" fölötti 16:9-re is, amennyiben a nagyobb munkaterület a cél, és nem akarod a nézési távolságot növelni. Persze játéknál az is kényelmes, hogy hátrébb mész, én pl a 75-ös TV-n szoktam így játszani, fotelből, hogy kb kitöltse a látóterem "fejforgatás nélkül". De ennek munkára már nem látom az előnyét.
A cikkben szereplő LG magassága kb 33 centi, az azért már egy használható méret.
-
Azt elhiszem, én is gondolkoztam anno, hogy 40" környéki 21:9 5K vagy 16:9 4K legyen, de aztán a 21:9 nyert.
Milyen távolságból használja? Munkánál nem kényelmetlen, ha az alsó vagy felső részen kell hosszabb távon nézni valamit, pl 2x2-es elrendezésű, negyed képernyős ablakoknál? Nekem az már nagyon határeset volt...[ Szerkesztve ]
-
válasz Dr. Akula #50 üzenetére
De milyen messziről nézed a 45-55"-t?
A 4:3 azért volt jó régen, mert amíg kicsik voltak a monitorok és döntően egy ablakban dolgozott mindenki, addig ez volt a flexibilis megoldás ami jó egyaránt fekvő és álló tartalomhoz. Amikor az kialakult, akkor hol volt arról szó, hogy kitölti a játékos perifériáját a játék?
Az UW-nál kiraksz 2 vagy 3 ilyen ablakot egymás mellé, vagy ha meg az kell, akkor dolgozol / filmezel / játszol egy széles ablakon. Tényleg nehéz ezt jobban elmagyarázni.
Persze, lehet 4:3-ból is nagyobbat gyártani, van is, de akkor abból meg már adja magát több egymás mellett és rögtön ugyanott vagyunk. -
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Videó stream letöltése
- Vicces képek
- Eredeti játékok OFF topik
- Ukrajnai háború
- Viccrovat
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- További aktív témák...