- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen TV-t vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Computex 2024: Itt a Strix Pointra épülő Zenbook S 16
- Samsung QN800D: Neo QLED 8K tévét teszteltünk
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
Hirdetés
-
Computex 2024: az Acer Predator monitorok OLED lázban égnek
ph A cég harmadik negyedévben debütáló újdonságainál az 1440p és a 240 Hz jelenti az abszolút minimumot.
-
Rövid előzetesen a Star Wars Outlaws PC-s kiadása
gp Az NVIDIA-nak köszönhetően nyúlfarknyi videót kaptunk a játékból.
-
Bemutatkozott a Redmi 13 4G
ma Ne keverjük össze a Redmi Note 13 4G-vel vagy a Redmi 13C 4G-vel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomi_78
tag
Szia!
Szerintem is jófelé tapogatózol, hogy rangsorba rendezed a tankod alvázát és a lövegtornyot, hiszen pont ez az egyik lényege a Godot-nak, hogy hierarchiát alakíthatsz ki, amelyben az alsóbbrendű összetevők (Godot-osan: Node-ok) utánozzák, követik a felettük lévőt.
Ha jól veszem ki az írásodból, azt akarod elérni, hogy a harckocsi grafikai elemei változatosak lehessenek, tehát eltérő tankok eltérő kinézetűek legyenek.
Ilyesmit és úgy szoktam megoldani, hogy van egy külön Scene a Node-nak, és tömbből rendelem hozzá az éppen kellő képet.
Tehát esetedben lehetne pl. így, ha van mondjuk 3 darab tankos képed:
var tank=preload("res://tankok.tscn")
var tankokkepei=["res://kepek/tankok/tankkep0.png","res://kepek/tankok/tankkep1.png","res://kepek/tankok/tankkep2.png"]
és aztán:
var tankpeldany=tank.instance()
add_child(tankpeldany)
var kepe : Sprite = tankpeldany.get_node("tankalvaz") #A tankalvaz egy Sprite típusú Node
var vsz=randi()%tankokkepei.size() #Itt most véletlenszerű a kép, amit hozzárendelünk
kepe.texture=load(tankokkepei[vsz])Ha nem világos valami, írd meg és próbálok segíteni, bár még én is igencsak kezdő Godot-os vagyok, aki csupán a felszínét karcolgatja még a lehetőségeinek.
-
Tomi_78
tag
A mentés mikéntje engem is érdekel - nemcsak Godot-ban, hanem általánosságban is.
Eddig úgy csináltam más programnyelvekben, hogy egy szöveges állományba lementettem minden játékelemet és annak minden jellemzőjét: a koordinátáit, a változóit értékeit, stb.
Lehet, nem ez a legjobb módszer egy "pillanatkép" készítéséről egy játékprogramnak, de egyelőre ez az egyetlen, amit tudok és értek. -
savior
őstag
Köszi a linkeket.
Egy 4.5 órás magyar videót találtam róla a youtuben, és azt végig csináltam. Egész jól megértettem a dolgokat. Majd megnézem azokat is, amiket linkeltél.
A pályáknak a node szerkezetét hogy érdemes megoldani? Csináltam egy Game nevű 'fő nodet', ami alá bepakolgattam mindent. Az első pálya így meg is lett. A többi pályaelemet hova helyezzem: tegyem azokat is a Game nodeba és ki/be kapcsolgassam őket, vagy csináljak egy Game2 főnodet vagy valami más megoldás?
Elég kicsi a játék, így nincs gond belőle, csak érdekelne, hogy mi a bevált megoldás.
A Game2 node-osat próbáltam, de akkor ugye ott is mindent külön kell szerkesztgetni, Game2 nodehoz csatolt kódba bekötögetni a dolgokat ott is, stb. Nem éreztem úgy, hogy ez jó megoldás lenne.https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
savior
őstag
Köszi sikerült megoldani.
Most meg olyan problémával küzdök, hogy a main nodeba(scenebe) bepakolom a nodekat es ha szerkesztem ezeket a nodekat, akkor a main sceneben nem frissulnek. A main nodeban is atkell oket kulon szerkesztenem ha valtoztatni akarok rajtuk(pl scale, position, stb). Egyelore nem tudom mi okozza. Unityben pl ha egy prefabot modositok, akkor mindenhol modosul. Itt meg hol igen, hol nem.[ Szerkesztve ]
https://sites.google.com/view/saviorweboldala/home
-
savior
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- PlayStation 5
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs