- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen monitort vegyek?
- HP ProLiant MicroServer Gen8
- Milyen TV-t vegyek?
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sziasztok!
Vannak esetleg bevált olcsóbb multiméter típusok? Kintről is jó. Feszültségmérés, ellenállás stb, semmi extra.
Köszönöm szépen!
-
félisten
Helló!
Érkezett egy aneng an8002. Gondoltam ez automata, a céljaimnak megfelel, mér hőfokot is. Így ránézésre frankó, még kell bele elemet vennem délután. Mivel totál hülye vagyok ezekhez, szeretnék pár dolgot kérdezni. (van angol leírás, csak nem szeretnék tüzet okozni. )
Kb erre a pár dologra használnám:
Hálózati feszültség mérése: A fekete a com dugaljban, a piros a jobb oldaliban, kapcsoló a V-állásban. Amúgy nem veszélyes ezzel 220-at mérni?
Ugyanez pl akkufeszültségnél is gondolom, mivel a feszültséget automatán érzékeli.
Hálózati frekvencia mérése: dugók ugyanitt, kapcsoló a frekvencia állásban.
Hőmérséklet: ez egyértelmű.
Szerintetek ez így jó lesz?
A 10A dugaljat mikor kell használni?
Köszi szépen! Nagyon amatőr kérdések, de hát valahol el kell kezdeni.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ügyes kis kütyü ez az an8002. Nem tudjátok esetleg milyen elven működik ezeknek a hőmérsékletérzékelése? Nagyon gyorsan reagál és nem csak a folyadékokban, a levegőn is.
-
félisten
Köszi! Én mint laikus nézegettem és annyi tűnt fel, hogy más az a középső sárga kütyü benne és a kondik száma is eltérő. Az egyik 3,8A-t tud leadni max, a másik 5.0A-t, aminek számomra nincs jelentősége. Csak az egyiket tartanám csak meg és gondoltam legyen az, amelyiknek "minőségibb" a bele, de úgy néz ki akkor, hogy teljesen mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Zajszintmérőből melyik a legalja, amit szerintetek érdemes megvenni? Csak otthonra kellene méregetni, tehát nem a hatóság felé bizonygatni, nem szükséges hitelesítve lennie stb stb.
Köszönöm szépen!
-
félisten
válasz t72killer #68625 üzenetére
t72killer, tordaitibi
Köszi a tippet! Kipróbáltam az említett progit és nagyon fura volt, hogy tök csendben is mutat 20db-t. Utánaolvasva ez nem is tűnik alaptalannak, hiszen egy csendes szobában is van 20db zaj, csak maximum az ember nem érzékeli, vagy nem tekinti azt zajnak.
Ezek a mobilos appok tényleg tekinthetők egy körülbelüli értéknek? 1-2 db nem számít ide-oda. Hasonlítottátok már esetleg próbaképp valódi zajszintmérőkhöz?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
félisten
Sziasztok!
Mindig is műszaki dolgok és az autók körül forgott az életem, a napokban felmerült bennem egy érdekes kérdés.
Hegesztés vs akkumulátor kikötés a témája. Régen az volt a megszokott dolog, hogy amikor bármilyen villanyhegesztővel hegesztünk az autón, kössük le a sarukat. Minap egyik autószervizes élményem kapcsán azt láttam, hogy ott amikor hegesztést végeznek az autón, a kipufogón például, nem kötik le a sarukat, hanem rátesznek az az akkura egy kütyüt, aminek van két saruja, a vezetékek pedig összefutnak egy dobozkában. Utánaolvasva a dolgoknak, ez egy olyan szerkezet, ami a feszültségcsúcsokat megfogja, így védi a jármű elektromos berendezéseit és az akkumulátort. A másik dolog amivel olvasgatás közben találkoztam, hogy nem ajánlott lekötni az akkut a rendszerről, mert az önmagában is egy feszültségelnyelőként/fékként dolgozik és a kütyü nélkül is jobban védve vannak a berendezések, mint ha kikötnénk a akkut. Olvastam olyat is, ahol autóvillamossági szerelő írta, hogy náluk kifejezettem tiltott volt az akkumulátor kikötése hegesztéskor. A felmerült kérdések bennem azok, hogy akkor tényleg nem szabad lekötni az akkut hegesztéskor? Igaziból mi értelme van/volt kikötni az akkumulátort a rendszerből? Hiszen a hegesztés közben esetlegesen fellépő feszültségugrások ugyan úgy elérik/elérhetik a berendezéseket, mint akkumulátor nélkül. Vagy ez csak az akku védelme miatt fontos? Végiggondolva a dolgokat őszintén szólva tényleg nem logikus nekem, hogy régen miért kötögették ki az akkukat. Talán csak amiatt, hogy ne robbanjon fel. Viszont ezzel a kütyüs megoldással aztán tényleg semmi nem szól amellett, hogy kössük ki.
Ti mit gondoltok erről?
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Épp ez az, hogy milyen áramkör szakad meg? Annyi, hogy az akku nem lesz a rendszerben. Azonban az összes elektromos alkatrész testelve van, tehát a hegesztéskor esetlegesen fellépő csúcsokat megkaphatja akku nélkül is, ezért ajánlott a testet minél közelebb helyezni a hegesztési ponthoz. Erre írták, hogy ha az akku bent van a rendszerben, az is egyfajta elnyelőként működik, tehát az esetleges kiugrásokat csökkenti a rendszerben. Szóval érdekes egy téma ez.
Ilyesmi volt, gondolom van egy csomó fajta belőle: https://www.szerszamok-webaruhaz.hu/telwin_auto_akku_tulfeszultseg_vedo_hegeszteshez_arc_protector_802840
Barret001
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hello!
Nem tudom autó akkumulátor töltésével foglalkozott-e itt valaki. 4-5 éve megpusztult a generátor, ki lett cserélve benne ami szükséges. A napokban vettem észre, hogy valami nem az igazi, járó motornál nem világít úgy a belső világítás, ahogy szokott, ma észrevettem, hogy a szervó sem olyan erős, mint szokott (elektromos rásegítéses). Most rámértem multiméterrel és 11,65v volt az akkuban járó motornál. Szóval töltés nuku, régebben 14,4v szokott lenni. Viszont a töltésvisszajelző lámpa nem világít járó motornál, álló motornál igen. Ezt nem tudom hogy lehetséges. Jövő héten megnézetem, csak gondoltam hátha lenne ötlet, hogy ilyenkor mi van. 4-5 éve mikor a diódasor elromlott, akkor világított a visszajelző lámpa is járó motornál, most szépen elalszik, töltés mégsincs.
-
félisten
A képzavart nálam az okozza, hogy miért alszik le rendesen a visszajelző lámpa, ha töltés meg nincs. Mondjuk többet nem fogom javíttatni generátort. Most veszek ár egy újat. Ezen az autón 15-20 ezer egy generátor fel-leszerelés olyan elcseszett helyen van.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #90088192 #70998 üzenetére
Köszönöm! Biztosíték nincs azt néztem. Csak azt nem értem miért alszik ki a töltésvisszajelző lámpa, ha nincs töltés.
Nálam úgy fér ki a generátor, hogy vagy felfelé, de akkor le kell bontani a klímakompresszort, klímacsoveket stb, vagy lefelé, az opel szervízben is így vették le legutóbb, hogy alul a motort/futóművet tartó keret csavarjait kiszedik, megtámasztják alulról és annyit engednek rajta, hogy kiférjen a generátor. Nagyon elcseszett helyen van.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #90088192 #71001 üzenetére
Köszönöm a rajzot! Akkor ez lesz a gond.
Éreztem, hogy valami a töltéssel nem stimmel, mert a belső világításon is észre lehett venni, mikor jár/nem jár a motor. Ezen kívül mikor felkapcsoltam a tompíottat is észrevenni a motor járásán, mikor megterheli a generátor. Na tegnap mikor elkezdte a rásegítés is, akkor tudtam, hogy a töltést meg kell mérni. Érdekes egyébként, mert lehet valamennyit tölt rá, az alapjárat is szórakozott, néha felugrott majd vissza, ezt már 1-2 napja csinálja. Az autót meg használtam városban, indítgatás, fűtés stb, ha egyáltalán nem lenne töltés, már kifulladt volna az akku teljesen. Lehet tölti, csak kisebb teljesítménnyel, vagy nem tudom.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Azt sajna nem. Tavaly novemberben tettem bele egy új, német akkut.
Délelőtt bepöccentettem a motort, volt mikor töltött picit, 14,2 voltot is mutatott a multimeter, majd visszaesett 12,5 környékére. Néztem a generátort is, tiszta olaj a hátulja, gondolom szivárog a vákuumszivattyújából az olaj. Ez elég gyakori hiba. Az is lehet, hogy bekerült az olaj a belselyébe és amiatt van ez a tölt/nem tölt dolog.
-
félisten
-
félisten
válasz tordaitibi #71010 üzenetére
Köszönöm az ötleteket! Jövő héten kicseréljük, sajnos ezen a típuson egy kisebb agyműtét a generátor kiszedése. Corsa c 1.7 dízelem van, ilyen generátor található rajta: [link] [link]
Mikor pár éve elment a töltés, le lett szedve ami rajt volt és az lett megjavítva. Mondjuk nem volt a legjobb , mert például mikor indexeltem, a villogás ütemében hullámzott az alapjárat. A gyári állapotában ezt nem csinálta. De most veszek egy újat, bár ahogy nézegettem már nem is nagyon találni belőle újat. Nézegettem a delco remy felújítottat, 45-50 ezer körül lenne a generátor.
(#71009) pjen Köszi a tippet! Inkább nem kísérletezek vele, úgy is le kell szedni és kicserélni, megjavítani.
-
félisten
Nem is foglalkozom már a feljavítással. Amit nézel, az sajnos a 70A-os verzió, nálam elvileg 100A van fent. Abból a bárdinál és unixnál is csak felújítottat kapni. Én vennék újat ha lenne. Majd hétfőn megnézetem alvázszám alapján. Nem tudom amúgy a katalógus miért hoz két féle generátort erre a motorra (Y17DT). Egyébként az sem biztos, hogy a 100A van fent, szóval még alakulhat a dolog. Hétfőn ezt ki kell derítenem, hogy tovább tudjak lépni és megrendelni a generátort, hogy egy szereléssel meglegyen a le és felszerelés.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz tordaitibi #71019 üzenetére
Fénykoromban még magam megjavítottam volna, ma már nincs hozzá megfelelő helyem és szerszámozottságom sem, a leszedéshez pedig csápra van szükség, nagyobb az esély lefelé kiszedni és aknáról nem nagyon férni hozzá. Mikor először lent volt a generátor, akkor is 22 ezer forint volt a javítás, de van egy olyan érzésem, hogy csak a villamos résszel foglalkoztak. Mondjuk az sem bírta sokáig. A hátulján van egy vákuumszivattyú, ahhoz szerintem tuti nem nyúltak és most már folyik abból is az olaj. Emiatt gondoltam, hogy rendelek egy újat/felújítottat, elvileg ezekben fel van újítva a vákuumszivattyú is. Mondjuk jobb lenne az új, de tartok tőle, hogy nem lehet már olyat beszerezni. Azt sem tudom, ezeket hol és ki újítja fel, mármint a delco remyt például, amit a bárdi és az unix is forgalmaz, mint felújított generátor. Bár ahogy nézem van ott japanparts újban is, jó kérdés, hogy japanparts új, vagy delco felújított lenne a jobb. 70A-ben lenne új delco is . Bár ha kiderül melyik teljesítményű van rajta, előrébb leszek.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz kisninja #71035 üzenetére
Igen, az a baj, hogy a menetszél miatt is összefröcsöl ott mindent. Ha meg elkezdi a kipufogót is beteríteni, onnan már könnyen tűz lehet belőle. Ennél az astránál már az egész alját összeolajozta például [link] , elég durva. Nálam csak a generátor hátulja és a motor oldala/olajteknő olajos.
-
félisten
válasz kisninja #71037 üzenetére
Nézegettem közben a katalógust, a 70A-hez írja, hogy kivéve klímásokhoz, gondolom ez azt jelenti, hogy amelyiken nincs klíma, arra megy a 70A, amelyiken van, arra a 100A. Mondjuk a klímát nem tudom használni, mióta le lett szedve a generátor, gondolom megbontották valamelyik csövet és elment a gáz. Mondjuk nem is nagyon lenne rá szükség, de azért szeretem, ha minden működik rendesen.
-
félisten
Sziasztok!
Van itthon egy ilyen multiméterem. A konnektorok földelésének megfelelőségét szeretném vele kimérni. Jól tudom, hogy ha a pozitív oldal és a földelés érintésekor nagyjából ugyanazt a feszültséget mutatja a multiméter, mint a pozitív és a negatív érintésekor, akkor a földelés rendben van? Vagy ez így ebben a formában nem a legjobb?
Köszönöm szépen!
-
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI Mobil
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Milyen NAS-t vegyek?
- Milyen monitort vegyek?
- További aktív témák...