- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen notebookot vegyek?
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- E-book olvasók
- Magyarországra is megérkezik az LG új okosmonitora
- Samsung LCD és LED TV-k
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tikakukac
titán
No, talán itt vannak olyanok, akik jártasak a témában.
Autóban van egy hátsó ajtó, amiben fut 8 szál vezeték. Ebből 2 megtört, egy pedig hamarosan szintén. Kifűzni lehetetlen a cuccot, ellenben a C oszlop mögött tudok toldani és a másik végét is el tudom rejteni az ajtóban.
Ki mit ajánl javításhoz? Első körben számozott vezeték jutott eszembe, utána viszont, hogy lehet inkább kéne valami ami jobban bírja a hideget-meleget. Ötletek?
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz tordaitibi #65147 üzenetére
Ezért kérdeztem, hogy legyen-e SIF
Bekötéssel nincs gond, de nem nagyon szeretem, amikor kezdjük elhagyni a színeket, kezdődik a taknyolás meg a bonyolítás.A rest mindig kétszer fárad sajnos, tapasztalat.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Probléma: sikerült bekötni az ülésfűtést a verdába, mindenki happy és boldog. Viszont a 20A-es bizti ami még üres gyújtás nélkül is folyamatosan adja a kraftot, ergo elég hamar ki lehet majd nullázni az akkut, ha úgy marad az egyik kapcsoló.
Első körben egy 20A-t tudó NO relére gondoltam. Jöhetnek az igenek és nemek erre a megoldásra
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz darvinya #66545 üzenetére
Nyilván baromi egyszerű lenne nekem is.
Csak az a gond, hogy ez 20A-t kér. Gyújtáskapcsolt ekkora delej nincs több a kocsiban bent, nyilván ha kiveszem a műszerfalat, akkor lesz. Nem, nem vesszük ki a műszerfalat Majd nyáron, mikor szépen mindent bekötök a biztitáblába hátulról is.
Vagy lehet ugye csapolni egy olyan biztit, amiben alapból van 20-30-40A. Ez meg azért nem jó ötlet, mert a kocsiban olyan vezetékek vannak, hogy csuhaj. 1-2A-t lekaptam innen-onnan már, az még nem gond. Ez már gond.
Van egy bekötött 20A-es biztihely, az a benzinkályha vízpumpáját hajtaná. Nekünk nem hajtja, mert nincs, ergo tökéletes lesz. Csak annyit kell megoldani, hogy az onnan csapolt delej csak akkor jusson el a kapcsolókba, ha bármelyik gyújtáskapcsolt 12V-os helyen megjelenik a feszültség.
Ennél jobban nem tudom körülírni
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz darvinya #66547 üzenetére
Nyilván az lenne persze a legjobb eset, ha a gyári ECU és a teljesen gyári kábelezés lenne. Nem opció
Egy füst alatt kéne megoldani, mert kezdek a helyből is kifutni, 1 szál pozitívat kell szakítanom, nem most készülök a villanyosok diplomamunkáját lerakni
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz darvinya #66549 üzenetére
Ejhaj, akkor valami csak félremegy, te valamiért 2-t akarsz kapcsolni, de nekünk nem kell csak 1, magának az ülésfűtésnek reléje nincs, csak nyomókapcsolója, ami a gyári működése is egyébként. Ha túl meleg lenne akkor maga az üléslap kapcsol le.
Alapból a gyújtáskapcsolt 12V-on nincs semmi, amint ACC állásba visszateszed a kulcsot. Ez nekünk deal. Amint beforgatod, lesz rajta ismét, ez behúzza a relét, ami zárja a másik kört, amin a pozitív van szakítva esetünkben. Ezzel a kör done, a kapcsolóknál ott a 12V és kész. Ha bekapcsolva is marad bármelyik oldal, de leállítod a motort, a relé elenged, a kör szakad, a kapcsoló lekapcsol mindkét oldalon Nekem így szimpatikusnak tűnik
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz darvinya #66552 üzenetére
Ezért hívják gyújtáskapcsoltnak, pontosan
Remek, lövök akkor egy legalább 20A-est holnap, aztán hétvégén talán már letudhatom az okosításokat.
Kövi tétel pedig állófűtés és belső kiegészítő fűtés hőkapcsolókkal oda-vissza vízen, levegőben és olajon Imádnivaló egy szórakozás.
Na, de köszöntem, akkor első körben ennyi elég is
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz darvinya #66554 üzenetére
Nope, villanyos a család, csak az autóvillamossági kérdéseket óvatosan kezelem, elég sok olyan okosság van itt, amit 230V-on nem látsz. Bekötni és kábelezni az új üléseket sokkal viccesebb volt
ECU-ba nincs kötve a rendszer, egyébként programozható lenne maga a kapcsolás is. Most így szerintem 12V elvételre a kapcsoló nyitottba áll vissza mindig, bár fene tudja. Nagyon hibrid hadművelet volt ez így, a gyári megoldás 5 fokozatos, még az ellenállások is megvannak a fokozatokhoz, de itt egy sima kapcsolt ülésfűtés jött Vectraból, ami 1 fokozatos és elvben a burkolaton kívül a switch belseje is olyan, mint ez, amit egy Omega bontás adott, mert kisebb a feje és elfér a gyári helyen is üvegszálazva
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
válasz darvinya #66556 üzenetére
Kicsit másabb ligában versenyez a 2 téma Az alapok megegyeznek. Csak a mérték a nem mindegy. Apám erősáramon van, én jellemzően 230V körül mozogtam és később lentebb, most meg jött a kocsikázás, mert nincs szerelő erre sem.
Mikor rájössz, hogy olyan apró ellenállásbeli diffi miatt kaphatsz airbag light-ot, amit eszedbe sem jutott eddig, na ott azért agyalsz, hogy ahham, akkor itt nem az van, hogy random mindegy milyen módszerrel toldok és rakok be dugókat, hanem kőkeményen méricske van 3 tizedesjegyig aztán reménykedsz, hogy most már megüti a szintet a csati. Nomeg nem is nyírja el az ülésmozgatás. Teljesen más világ és problémahalmaz
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
Tikakukac
titán
Ötletek alacsony hálózati fesz. emelésre?
Raktak egy klímát a srácok albiba, 217V-on alacsony terhelésen irgalmatlan hangja van a kompresszornak. 235V-on síri csendben van. Az egész házban mindenhol ilyen alacsony, majd megoldják, jelen pillanatban viszont erre kell egy megoldás, mert mire a ház ezt meglépi itt megölnek engem ezért.
Akinek van tippje, ne tartsa magában, én szünetmentesig jutottam el, mint opció. Csak ugye 1200W max terhelésre azért kell elég komoly vas.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
Új hozzászólás Aktív témák
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Gaming notebook topik
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- EA Sports WRC '23
- Milyen notebookot vegyek?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- További aktív témák...