- Milyen monitort vegyek?
- Canon MILC: EOS R és M topik
- LG LCD és LED TV-k
- Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
- Milyen házat vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Androidos tablet topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
ma A hivatalos kedvcsináló megnyerő, csak nem hivatalos forrásból érkezett.
-
Rövid videón a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Barret001
addikt
válasz
Batman2 #76365 üzenetére
A mai motorok kivétel nélkül alapjárat szabályozottak! Klíma stb...Nem érdekli őket a terhelés,aktív szabályzással tartják a beprogramozott fordulatszámot.Fulladás? Azt el kell felejteni
Az a generátor csak kicsike terhelés,számold át teljesítményben.néhány lóerő kell hozzá,nem oszt,nem szoroz.A klíma többet felvesz!
-
tordaitibi
veterán
válasz
Batman2 #76365 üzenetére
Ez kb. így van.
Kengurus fórumtársunkazt felejti el hogy egy stabil generátor és egy autó geneátor totálisan más üzemviszonyok között üzemel.
Az ékszíjtárcsa, vagyis az áttétel nem növelhető az égig mert ha pl. generátor max. 10ezret foroghat, és az alapjárat 1000, akkor nem lehet 10 az áttétel hisz akkor ha motort felpörgetik üveghangig, pl. 7000-re, akkor a generátor 70.000-et pörögne.
Vagyis a kis fordulat az mindig kritikus.
Alapjárat szabályozottak a mai motorok.
Igen persze, de ez nem azt jelenti hogy 2000-ig emeli az alapjáratot ha kevés a töltés!
Hanem ha 7-800 az alapjárat és bekapcsol a klímakompresszor a maga 2-5 kilowattjával, és a generátor kér 500 wattot, meg állóhelyben tekergeted a kormányt és a szervó levesz +2 kilowattot, akkor ne fulladjon meg a motor.
Az ECU igen rátol de csak annyit hogy a 7-800 alapjárat megmaradjon.
Azaz a generátor ugyanúgy az alsó munkapontjában szenved, teljes gerjesztéssel és teljesítménye 20-40%-át tudja csak leadni. -
#90088192
törölt tag
válasz
Batman2 #76365 üzenetére
Ezzel én tisztában vagyok
A modern kényszer olajzas esetében elektromos a szivattyú, ergo alapjáraton is lehet max olajnyomas, így a motor károsodás nélkül képes elviselni az adott terhelést.
Itt most elméleti szinten folyik a vita SZVSZ
A másik benzin motor esetében kb 2:1 a gyorsító áttétel, de lehet 3:1 is. Diesel esetében ~5:1 szokott lenni.
A csapágyak 15E rpm környékén még simán elvannak, mégha egy sima melyhornyu golyós csapagyrol beszélünk is A többi a forgó rész kialakításán múlik.
Új hozzászólás Aktív témák
- DIGI kábel TV
- Cipő topic
- Honor Magic V2 - origami
- Formula-1 humoros
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...
- Asus Flip érintőkijelzős laptop
- T590/T14 G1/G2 T580/T570 X280/70 840G1/2huG8/G7 G5 850 G8/G7 vil 650 G8/G9 450 G8 hu e5590
- Új, bontatlan, dobozos, ST-LAB PCI - párhuzamos port kártya
- Új, bontatlan, fóliás ST-LAB IPR-4P-EUR-1 Broadband Router
- Asus Rog Strix G513 - Ryzen 7 4800H 32GB DDR4 3200 RTX 3050TI 144hz