- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Fujifilm X
- OLED TV topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Raspberry Pi
- AMD vs. INTEL vs. NVIDIA
Hirdetés
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Premier előzetest kapott a V Rising
gp Napokon belül befut a teljes PC-s kiadás, az év során pedig megkapjuk a PlayStation 5 változatot.
Új hozzászólás Aktív témák
-
arty
veterán
... egy 70%-os "SUV adó" tökre megoldaná a helyzetet, viszonylag gyorsan ...
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
mad823
őstag
Ausztráliában van összesen úgy 20 millió autó. Ez az egész föld majd' másfél milliárd autójához képest konrétan semmi, szóval valójában teljesen mindegy az összetételük.
-
aktív tag
Ja, Ausztrália... Picivel nagyobb távolságok vannak, mint EU-ban és csodálkoznak, hogy az emberek nem veszik az EV-ket.
arty: akkor legyen már dízel adó is, meg roncsautó adó is
-
vicze
félisten
Ausztrália, ah igen az ország, ahol 2évig adóztattatták extrába az EV-ket. Egyértelműen nagyon akarja a kormány...
-
joghurt
addikt
Te is magaddal szoktad vinni az asszonyt. Nekik is kell hely a birkának.
A tej élet, erő, egészség.
-
tixem
addikt
Köszönöm az ötletet azon autóstársak nevében is, akik nem csak divatból vettek nagyobb hasmagasságú autót, hanem járnak vele földúton is és olyan részein az országnak, ahol az épített utak nagy része olyan, mint ahova az atom bevágott és még SUV-val is néha kihívás kerülgetni az úthibákat. De jó is lenne még egy adó, úgysincs elég.
Ausztrália esetében pedig meg is értem a SUV és a truck/pickup mániát, az ország kb 90%-a kietlen puszta földutakkal. Oda kevés lesz egy Golf. Egyesek nem tudnak elvonatkoztatni a budapesti belvárostól. Azon kívül is létezik élet.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
Busterftw
veterán
Gondolom ez azert van, mert "nagyobb" autoban nagyobb akku kerul, igy nagyobb a hatotav. De enelkul sem meglepo, belsoegesu kocsiknal is nepszeru a SUV.
-
Robitrix
senior tag
Azért ausztrália annyiban más, hogy ott jóval mások a viszonyok, mint Európában. Leszámítva a nyugati parti nagyvárosokat Sidney és egyebek rengeteg olyan terület van, ahol utak is alig vannak főleg északon és a belső területeken. Ott inkább szükség van tényleg terepre való járművekre. Persze itt rendes terepjárókról, pick upokról stb. beszélünk nem városi drága csili-vili SUV-okról, amúgy városban felesleges. Land Rover és egyéb tényleg használható járművekről a sivatagban és a krokodilok közt...
-
Feketelaszlo
senior tag
A franczia SUV adó pl. elég egyértelműen van megfogalmazva: 1800 kg fölött minden további kilogrammért 10 €-t fizetsz az államnak vásárláskor. Szerintem ez aligha lehetetleníti el a földúton haladó terepjárósokat, hiszen ott épp az a lényeg, hogy minél könnyebb legyen a jármű, ha nem akarsz eső után sártengerbe süllyedni. Bár azt hiszem volt kimutatásuk arról is, hogy Párizsban ~1400 kg az autók átlag tömege, vidéken meg csak ~1200 kg (ezek nem pontos számok). Van egy olyan érzésem, hogy ez globális jelenség, s Budapesten meg az ausztrál nagyvárosokban összpontosul valójában az SUV-k többsége, nem pedig az "én nem divatból vettem" felhasználóknál.
#10Robitrix : Ausztrália abban is más, hogy a fejlett világ egyik leggyalázatosabb üzemanyag ellátó hálózatával rendelkezik. Európával ellentétben saját kőolaj finomítási kapacitásuk szinte nincs és stratégiai készletük is minimális, mindenben Szingapúrra és Dél-kelet Ázsiára hagyatkoznak. Szóval legalább annyi érvük lenne kicsit csökkenteni az olajtól való függésüket, mint amennyi ellene szól.
-
tixem
addikt
válasz Feketelaszlo #11 üzenetére
Suzuki Jimny-n kívül mutass kérlek olyan terepjárót ami szalonból kihozva 1800 kg alatt van. Land Cruiser, Patrol, Hilux, D-Max stb mind kb két tonna. Még az én szaros Renault suv-om is majdnem 1800 kiló és messze nem terepjáró. Már 10 éve sem volt egyik sem 2 tonna alatt. Talán az összkerekes Duster, ami a legközelebb áll a feladathoz. Épp most basszák el azzal, hogy nem kapható már dízellel az új generáció.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
ubbconfig
aktív tag
válasz Gargouille #5 üzenetére
értékelem a jóindulatot, de a saját SUV-ommal kényelmesen elférek a szabvány parkolóhelyen, legyen az pláza mélygarázs, hiper kültéri parkolója vagy épp az útpadkára felfestett parkolóhely
aki balf.sz a parkolásban, az egy Corsa-val is két helyet fog elfoglalni... -
Cassi
senior tag
válasz Feketelaszlo #11 üzenetére
Jók ezek a francia adótörvények, csak le merném fogadni, hogy azok is SUV-val járnak, akik megszövegezték és megszavazták a törvényt. Fogyasztóként mindenki megy azzal, ami a trend, ha többe kerül, akkor többe kerül.
Természetes, hogy a formabeli preferenciák nem változnak meg. A legtöbb vásárló számára egy technikai részletkérdés, hogy az autó benzinnel, villannyal, hidrogénnel vagy csülkös bablevessel van hajtva. A SUV forma viszont egy felhasználási preferencia. -
Feketelaszlo
senior tag
Fiat Panda 4x4, Dangel 4x4-ek, de szerintem még az alap Subaruk is bőven beférnek ez alá a korlát alá, ha valaki szentül meg van győződve arról, hogy csak az állandó összkerékmeghajtás az igazi, a viszkókuplungos/elektrohidraulikus rendszerek pedig alkalmatlanok a számára.
A baj általában az, hogy túlzásokba esnek az emberek és rögtön Pinzgauer meg Lapplander terepjáró képességű járművekben gondolkoznak, holott sokaknak egy Sandero Stepway kategóriás softroader is elég lenne. -
Ahogyan máshol is a kommentelők fele mindig tud valami tutit amivel azonnal megszüntethető lenne minden probléma amire a vezetőség nem képes, úgy itt is. Ahogyan azon sem képesek sokan továbblépni, hogy más embereknek más igényeik és elvárásaik vannak a más életkörülményeik miatt.
Egy SUV nem hosszabb, mint egy kommersz ötös Passat kombi, úgyhogy a parkolóhely hiszti is megint tök felesleges.... Normális terepjáró amibe nem csak két ember fér egy szatyorral az mind 1800 felett lesz. Bár manapság már külön megbeszélést kell tartani ahhoz is akkor mi számít terepjárónak.
Mindegy is, tipik mentalitás úgyis az, hogy ha "én nem cigizek akkor leszarom ha húszerzebe kerül egy doboz". Majd utána ugyanez az ember megy rinyálni, hogy milyen ez a társadalom, miután a lakosság felét (nem tudom hányan dohányoznak) szembeköpte.[ Szerkesztve ]
Automata váltósként a legjobb barátom az akkumulátor.
-
joghurt
addikt
Elég egyszerű a magyarázat: A (nem elektromos) autóknál a gyártók olyan szabályokat lobbiztak ki az EU-ban, hogy a nagyobb tömeghez jóval nagyobb kibocsájtás megengedett. Tehát a motorok tökéletesítése helyett olcsóbb nekik nagyobb kasztnis modelleket kihozni. És az már csak alapfokú marketing ujjgyakorlat, hogy mindenki elhiggye, hogy csak nagyobb autóban van biztonságban, és SUV nélkül megmozdulni sem tud az utakon. Könyörgöm, manapság kb. egy Meriván is nagyobb felni van, mint a 80-as években egy BMW-n.
A tej élet, erő, egészség.
-
tixem
addikt
válasz Feketelaszlo #15 üzenetére
na a panda 4x4-et hagyjuk, pont van 3 évnyi pokollal felérő tapasztalat vele, mint úgynevezett "terepjáró" 6 darab volt a céges flottában, földeket mértünk vele, 5 centi mély homokban rendszeresen megforralta magát, akkora volt a hűtőköre, mint egy palack szentkirályi. Ilyenkor 10 perc hűtés, közben pörögni kéne a melónak. Ezt így félóránként produkálta nyáron 30 fokban. Nem normális. Folyton elakadt, mert nem volt értelmezhető összkerékhajtása, kicsi volt a hasmagassága és az összeszerelési minősége kb egyenlő volt egy elázott budipapír gurigáéval. 40 ezer km-ert futott autókon nem normális, hogy menet közben kiesik a féltengely és háromszor kell váltót cserélni, mert olyan takony minőségű a szerkezet, mint a legó kockába szúrt fakanál.
Kis túlzással ökölharc volt minden reggel a 4x4-es Dacia Dusterekért, aki lemaradt az egész nap szopott a pandával. Aztán a cég is rájött, hogy lehet drágább a Jimny, de a szántásba nem egy plázacirkáló a legjobb megoldás, meg olcsóbb ha nem kell hetente szervizbe szaladni vele.Én nem mondom, hogy mindenki járjon Unimoggal, de bizonyos összeg fölött egyszerűen sajnál az ember egy forintot is kiadni egy összehányt konzumszemét autókért. Akkor már egy rendes alvázas terepjáró, főleg ha néhanapján használja is a képességeit.
[ Szerkesztve ]
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
Sinesol
veterán
válasz Feketelaszlo #11 üzenetére
Ez eléggé gondolatlan, kb a villanyautosokat sz.vatására lett kitalálva, mert ott azért a két tonna sem ritka. De egyébként meg nem is értem miert fáj másnak, hogy x vagy y milyen autóval mászkál.
A cím is elég fura, éppen villanyautóból is bőven van SUV, mi alapján várja látszólag azt a szerző, hogy a "villanyos forradalom" miatt kevesebb SUV lesz?[ Szerkesztve ]
-
Feketelaszlo
senior tag
Arra építették, hogy indítás után gyorsan bemelegedjen és rögtön munkához láthasson vele az elkényelmesedett nyugati felhasználó, hát persze hogy kicsi a hűtőköre (a 660 köbcentis japán-belpiacos Jimny ugyanez a tervezési filozófia)
A 4 literes Land Cruiser féle monstrumokat meg lehet negyed óráig előmelegíteni, az meg a másik véglet ami amiatt nem lesz alkalmas egy csomó feladatra, hiába királyi a kényelem odabent.(#19) Sinesol: Elektromos autók egyelőre kivételek a SUV-adó alól, bár szerintem ott is hasznos volna egy korlát, hogy szépen lassan az akkusűrűség növelése és tucatmodellek fejlesztése felé tereljék a gyártókat a nagy haszonkulcsú luxus hodályok helyett.
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
Szerintem azért fáj egyeseknek, mert undorító ez a képmutatás ami megy, hogy "az EV-vel mentjük meg a bolygót", meg "majd az Euro9-es motortól nem fognak kihalni a bébifókák", közben meg viszik mint a cukrot a dömper méretű 2+ tonnás dögöket, és arra verik magukat hogy ők környezetbarátok.
Az Euro 1-es 25 éves kis Suzuki-t meg köpködik, kitiltják, mikor a 25 éves üzemeltetése kevesebbet ártott a Földnek mint a SUV negyedének legyártása, és kevesebbet is fogyaszt."Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Australia azert erosen mas dio a tobbi orszaghoz kepest.
Eleve, 10 eve meg a korlatlan net is feher hollo kategoria volt, a fali dugobol a nyari melegben magatol kifordult a laptopom toltoje, a nagyvarosok, es a 2-3 autopalya (Princess highway, etc) kivetelevel eleg megmosolyogtato az infrakstruktura.
De az az igazsag, hogy nem is nagyon kell nekik.
Az atlag ausztral nem nagyon kolt olyan dolgokra amikre az atlag europai igen.
Lakas, csilivili, meg mindenfele bizbasz. Szigeteles nincs a hazakon, bode az egesz.
Ok inkabb vesznek egy ute-t, vagy egy holden commonwhore-t, feltoljak a toltonyomast (700 lo alatt nem auto az auto), beakasztanak moge egy lakokocsit (amit 10 szazalekos emelkedon is legalabb 110el kell huzzon a JO auto), aztan mennek."We're just having a weekend fun mate, not so far down on the road, around 500k, or maybe a bit more."
Eleve, az ausztral B-s jogsi 4.5tonnaig jo
Es sokkal boldogabbak, jobban erzik magukat, meg baratsagosabbak (a felszinen) mint a legtobb orszagban.Szoval az ute, es a pickupoknak eroteljes letjogosultsaguk van, mert az orszag 80 szazaleka foldut.
Persze ettol meg a nagyvarosokban ezerszer tobb ertelme lenne a kicsi villanynak, de amikor az egesz orszag errol szol amit feljebb leirtam... es eros kerdes, hogy a halozat birna-e. Nagyon eros kerdes.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
Egyetértek.
Ajánlom ezt a cikket.Ebben a mondatban tökéletesen benne van, hogy mi a gond az elektromos autókkal:
"Finoman szólva erős lemaradást jelez, ha két vizsgált típus menetellenállása közt 50 százalékos a különbség, ennek ellenére mindegyik 0 g / 100 km kibocsátással szerepel az EU-s elszámolásban."Tovább megyek, egy 2 ütemű Trabant ha még mehetne, akkor környezetszennyezőbb lenne, mint egy elektromos aham. Aztán ha az a Trabant 20 éve csak arra van használva, hogy felpakolva nyáron 2x az ember lemenjen vele Balatonra, az elektromos meg arra, hogy a budiba is azzal menjen ki, akkor egész más a helyzet.
Persze ilyenkor jön, hogy az elektromos autó becsszó csak napelemről van töltve. Valójában az elektronok örömmel maguktól mennek az aksiba, töltésre sincs szükség.A bajom az, hogy az esetek többségében aki veri a mellét, hogy ő milyen zöld, mert batár nagy elektromos autója, rollere van, annak még nagyobb az ökológiai lábnyoma, csak a szemét eltakarja agy elektromos felirat.
Más oldalról nézve, viszont ha nekem is 10+ millát kellene kiadni egy autóra, akkor lehet, hogy én is elgondolkodnék azon, hogy hát a családban nem hátrány, ha az egyik autóval el lehet szállítani egy nagyobb tárgyat ha szükség lenne rá.
-
arty
veterán
terepre terepjáró/pickup kell, nem suv. szóval te a terepjárgányoddal nem esnél az adó alá, meg ugye valszeg eleve haszongépjárműről beszélnénk.... ugye?
nyilvánvalóan körültekintően kell eljárni egy adó bevezetésekor, de a SUV őrület világszerte sokat tesz az élet ellen, valamit lépni kell..... (luxuskategóriába vele, annak megfelelő adózással, nem kérdés)
#16 Alusky ahogyan a dohányosok társadalmi kárát, úgy a SUV-okét sem szívesen fizetem, ha már magam nem élvezem az előnyüket ugye nem nagy baj ez?
#23 borg25 nagyon jó gondolat arra az évi 1-2 alkalomra nagyobb kocsit venni, szuepr szempont! szerintem ezért is jó a brutális adó egy szint felett - segít a helyes döntés meghozatalában (kisautó + szállítócég igénybevétele)
[ Szerkesztve ]
"ugyanitt hazájából elüldözött nigériai herceg aranybányájának tulajdonjogát megtestesítő NFT jegyezhető."
-
Döglött Róka
veterán
A b8 passat sedanomnak, ami lehelletnyit még hosszabb is mint a kombi, 0,27 a légellenállási együtthatója, pályán 130 körül eszik 5,5-6 litert és ha megyek valahova, kifizetem a mélygarázsban való parkolást.
Egy átlag SUV ezt nem tudja. De legalább elmondhatod hogy szar vezetni és magasan ülsz.
Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő
-
Gargouille
őstag
válasz ubbconfig #13 üzenetére
Nem akartalak bántani a SUV-oddal, eltúloztam persze, de az tény, hogy vannak ezek a batár méretű SUV-ok, amik 30-40cm-el szélesebbek mint egy "átlag autó" (mint például a mi Ford Focus kombink) és 5 ilyen egymás mellett állva elfoglalja plusz egy autó helyét. Attól, hogy ügyesen parkolsz, még nem lesz kisebb a kocsi. Így is elég szűkösek a parkolók a városban, ezért nem szerencsés, hogy mindenki egyre nagyobb autóba ül.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Gargouille
őstag
válasz Gargouille #26 üzenetére
Ezt csak így a margóra:
Párizs szembeszáll a batár autókkal, megháromszorozzák az SUV-k parkolási díját
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
válasz Gargouille #28 üzenetére
Nem csipazom a franciakat, de neha vannak ertelmes otleteik Ez pont ebbe a halmazba esik.
Kamionbol azert nem lehet nagyfulkest kapni az euban, mert hossz es szelessegkorlat van ra, mivel "nem fer el"
De a suvok meg lassan olyan szelesek mint egy kamion/busz, ez nem zavar senkit.
Erdekes dolgok ezek...どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...