Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kernel

    nagyúr

    válasz #33253120 #56228 üzenetére

    Igen, egyik szigetelés a zománcozott tekercshuzal, illetve csévetest, ami elválaszt motortesttől. Másik szigetelés, hogy a motor tengelyével sem érintkezhet a tokmány, illetve az ember (például műanyag fogaskerék az áttételben).

    Ezen nincs mit földelni, a forgó tokmányt nem is lehet. A motortest pedig belül van, szigetelten.

    Másrészt a kettős szigetelést magasabb biztonsági fokozatnak tekinti a szabvány, ezért azt soha nem szabad lerontani egy pótmegoldásra (ez a védőföld alkalmazása), ami önmagában is rázhat, szerencsétlen esetben.

    A sztatikus feltöltődés más jellegű, nem ráz (nem váltakozóáram), hanem üt, megcsap. Nagy feszültség, kis áram. Ez magyarázat lehet a jelenségre, annál is inkább, mert ilyen távolságot nagyfeszültséggel lehet átütni. 230 V ehhez kevés.

    Itt nem ívhúzásról volt szó (először zárlat és utána húzzuk szét), hanem közelítésre átütés, amihez viszont nagyfeszültség kell.

    [ Szerkesztve ]

    Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.

Új hozzászólás Aktív témák