Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • WN31RD

    addikt

    A következőknek személyesen én voltam részese nemrég, az alábbiakban igyekeztem hűen vázolni a történteket:

    Vettünk egy barátomnak egy használt ThinkPad T40 laptopot a lentebb megnevezett cégnél (én csupán úgy kerültem a képbe, hogy értek valamennyire az ilyesmihez, ellentétben a barátommal, úgyhogy megkért, hogy legyek ott vásárláskor). Néhány hónapig nem volt a géppel gond, aztán elkezdett egyre sűrűbben lefagyni, és gyakran be sem kapcsolt. Gondoltuk, micsoda pech, hogy kifogott egy ilyen gépet, de előfordul az ilyesmi, úgyhogy nem volt mit tenni, vittük vissza szervizeltetni.

    Először csak árajánlatot kértünk a szerviztől, és azt ígérték, hogy rövidesen telefonálnak, és megmondják, mennyibe kerülne a javítás. Másfél hónapig vártunk hiába, végül, anélkül, hogy árajánlatról szó esett volna, közölték, hogy a gépet megjavították, ennyibe-és-ennyibe fog kerülni.

    Megint csak nem volt mit tenni (nem érte volna meg otthagyni a gépet), mentünk a gépért, előhozták, közölték, hogy meg lett javítva, ez-és-ez volt a gond, de nem tesztelték, úgyhogy kapcsoljuk be, nézzük meg, hogy minden rendben van-e. ... Most lehet csodálkozni, én is csodálkoztam, igen, a szerviz közölte, hogy javították ugyan a gépet, de nem próbálták ki, hogy működik-e. Kipróbáltuk ott helyben, és nem működött, ugyanazt a hibajelenséget produkálta, mint előzőleg. Nem jöttek zavarba, mondták, hogy megnézik még egyszer, és majd szólnak, ha megvan.

    Erről ennyit, vártunk, de hiába, végül a mi érdeklődésünkre derült ki nagy sokára, hogy kész a gép. Mellesleg közölték, hogy azért nem hívtak, mert elveszítették a barátom telefonszámát, amelyet egyébként legalább két alkalommal felírtak. Mentünk a gépért megint, amely ez alkalommal működött. Egy probléma volt csak: Nem tudtuk elindítani az operációs rendszert, mert indításkor a BIOS jelszót kért.

    Hozzátartozik az előzőekhez, hogy eredetileg is volt BIOS jelszó beállítva, amelyet a szervizbe adáskor nem távolítottunk el, mert akkor éppen bekapcsolni sem nagyon akart a gép. A boltban akkor azt mondták, hogy ez nem probléma, ne indítgassuk újra a gépet addig, amíg egyszer sikerül eljutni a BIOS-ig, a javítást enélkül is el tudják végezni.

    A barátom saját bevallása szerint teljesen biztosan emlékezett arra, hogy mi volt a jelszó (elvégre sokat használta a gépet), és én is ugyanarra emlékeztem, bár kicsit kevésbé határozottan. De a jelszót, sem annak eszünkbe jutó variációit, nem fogadta el a gép. Ekkor a boltos felajánlotta, hogy szól egy haverjának, aki - csak azért, mert az ő ügyfelei vagyunk - olcsón, azaz 10000 Ft-ért, eltávolítja a jelszót, ha elfelejtettük (aki esetleg nem tudná: egy ThinkPad-ből nem könnyű kiszedni a BIOS jelszót).

    Szerencsére nekem is van olyan ismerősöm, aki baráti alapon szívesen segített megoldani a problémát, de ekkor jött csak az igazi meglepetés. A szervizből elhozott laptopban található BIOS jelszó a következő volt: ''PURCI''. Na most, bár a barátom tökéletesen biztos volt benne, hogy nem felejtettük el az eredeti jelszót, azért bennem volt némi kétely, nagyon pici, hogy talán mégis, de abban mindketten a lehető legteljesebb mértékig biztosak voltunk, hogy soha nem állítottunk be olyan, vagy akár csak ahhoz hasonló, jelszót, mint a fent említett.

    Természetesen nem lehet bizonyítani a legkézenfekvőbb következtetést, miszerint a boltban illetve szervizben szándékosan állították be a jelszót kifejezetten azért, hogy ezzel külön pénzt csaljanak ki a barátomból, úgyhogy hagytuk ennyiben a dolgot. El nem tudom képzelni, milyen egyéb magyarázat lehetséges... javítás közben magától, esetleg a szervizes mérhetetlen inkompetenciájából kifolyólag, módosult volna a jelszó? valaki betört a raktárukba, és pusztán szórakozásból ilyesmit csinált? véletlenszerű kvantumfluktuáció? ... azt hiszem, ezek legfeljebb vicces elméleti lehetőségek. Egy biztos: Sem a barátom, sem én nem vásárolunk ott többet.

    És végül, hogy valami értelme is legyen annak, hogy közzé tettem a fentieket, a következő helyen történt mindez: A Bp. XIII. ker. Pannónia u. 17-ben található Notebook System néven ismert cégnél.

    ''... we as consumers want our content free (as in Freedom) and if we don't get it, we'll take our content free (as in beer).''

Új hozzászólás Aktív témák