Hirdetés
Hirdetés
-
X200-as szériáját mutogatja a Vivo
ma Három hét múlva, várhatóan három készülékkel érkezik a Vivo 3 nm-es családja.
-
Hordozható NAS-sal készül novemberre a UnifyDrive
ph A két M.2-es meghajtót fogadó, kártyaolvasókkal és kétféle videokimenettel ellátott konstrukció működhet routerként, de a virtualizáció sem áll tőle távol.
-
Realm of Ink - Elindult a PC-s korai kiadás
gp A végső kiadás már konzolokra is elérhető lesz, de pontos dátumot ezekhez nem kaptunk még.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #45567 üzenetére
Ez igy van. Telibol viszont engedik az alacsonyabb sebessegindexest ha jol tudom. Na most a 4S akkor minek minosul? Elvileg telinek...
89 V kell a taligamra, 4S-bol vehetek H-sat vagy sem?
Tudom ne legyek soher es vegyem a 300 Ft-al dragabb V-set de most technikailag erdekel a kerdes.#nincsbennetarcsi
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #45572 üzenetére
Jó reggelt!
Érdekelne a véleményed (te általában mindent tudsz), természetesen más szakemberek javaslatát is kíváncsian várom.A 19 éves alufelnimre fogom felrakatni a megrendelt 4 évszakos gumikat. A felnik belseje nem lakkozott, valamint rá van rakódva 19 évnyi fékpor, amit nem is tudtam lemosni.
Mivel kellene lekennem a felnik belsejét, ami jól rátapadna a rárakódott fékporon keresztül az alumíniumra, hogy megvédje a téli sótól?
TommyY
-
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #45667 üzenetére
Valóban, arra nem is gondoltam, hogy időnként cserélgetni kell őket. Akkor most vehetek egy bakot.
Autós boltokban kérdeztem (Unix, Bárdi), hogy van-e direkt keréktárcsa lakk a só ellen, egyrészt nincs, másrészt nem is hallottak róla.
Gondolkodtam, hogy befújom nitrolakkal, de ahhoz enyhén át kellene csiszolni a felnik belsejét, különben leválik a lakk, aztán még a végén bekerül a fékpofákhoz, vagy jobban beleég a puhább lakkba a levált fékpor. A csiszoláshoz meg nincs is nagy kedven.
Szóval, lehet, hogy így marad, aztán az évek során majd kiderül, hogy sérül-e a felni a sótól?
Egyébként az ezüst alu felnin nem néz ki olyan rosszul az ütött súly, mint a fekete lemezfelnin (az S-Cross lemezfelnin le is festettem a súlyokat feketére, mert dísztárcsát soha többet nem használok).
TommyY
-
7Sony7
őstag
válasz 2ozzmexy #45689 üzenetére
Köszi, de lehet rosszul fogalmaztam. A gumi belseje olyan, mintha meg lenne hasítva késsel, de kívűlre nem ér ki. Igen, mondta a gumis is, hogy kuka.
Úgy már jártam, ahogy mondtad, egy éles (frissen letört szélű) kátyú már vágta szét a gumit...Nem vagyok öreg, csak klasszikus.
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #45701 üzenetére
Szerintem a rozsdásodás legfőbb okozója, hogy a dísztárcsa karmai megsértik a felni oldalát. Természetesen ekkor fejti ki legjobban a hatását a mögötte maradó nedvesség, ami nehezebben tud elpárologni.
A 19 éves Renault Scenic felnim így néz ki (gyári Reanult, 15 évig volt rajt dísztárcsa):
Csak azért fújtam le a rozsdán keresztül fekete festékkel, hogy messziről kicsit jobban nézzen ki. Amint meglesz az alufelnire a 4 évszakos gumi, viszem őket felújíttatni.
TommyY
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #45697 üzenetére
Nálunk is csal az óra 130 fölött felfelé 10 km/h-t (gyári kerékméret). Múltkor volt is lehetőségem tesztelni az óra szerint 160 az gps szerint 150 a rendőrök szerint meg 149 km/h volt. Igaz 20k vt a bünti érte de legalább tudjuk, hogy pontos a lézeres trafijuk.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45701 üzenetére
Szóval itt látható egy 2004. áprilisi Suzuki WagonR+ gyári felnije, ezzel vettük az autót, egy darabig nyári gumi volt rajta, de ~9 éve már téli, a szintén gyári dísztárcsa pedig végig rajta volt ez idő alatt.
Amúgy a dísztárcsa is qrva jól bírja, hányszor le lett véve és visszarakva ezalatt a 17 év alatt, és még mindig feszesen tart, küzdeni kell vele rendesen.
És most nézem, a féktárcsa válla megérne egy megvizslatást.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #45725 üzenetére
A mi dísztárcsánk is ilyen felépítésű, de ótvarnak nem mondanám.
Egyébként a régi téli felnik is, amiket utólag vettünk 2004 októberében, hasonlóan néztek ki eladáskor, egyedül a belső felükön voltak apró, gombostűfejnyi rozsdapöttyök, úgy 10-15 darab kerekenként. Sajnos erről nincs képem.
[ Szerkesztve ]
-
Bizsu1st
aktív tag
válasz 2ozzmexy #45725 üzenetére
Nem rohad alatta, hiàba gondolja azt az ember! A gyári skoda felnikről 9év alatt teljesen lemált a festék dísztárcsa nélkül, tiszta rozsda volt eladáskor! Nagyjából ugyanolyan idős seat felni váltotta(10+év), amin mindig dísztárcsa volt, basszus, max 2-3 évesnek gondolnám, az előzöből kiindulva, szinte gyönyörű Azóta seat dísztárcsával járok télen...
-
Hachiko95
aktív tag
válasz 2ozzmexy #45764 üzenetére
Mondjuk ott a kopás miatt húzták le, mert a tapadása nem volt rossz a Semperitnek. Az újabb tesztekben már nem volt baj a kopással. Ugyanolyan pontszámot kapott, mint a Barum vízen, pedig szerintem jobbnak kell lennie. Én akkor vettem használtan a Comfort-Life 2-t, amikor még 1 éves sem volt, gyakorlatilag új profilmélységgel. 2017 év eleji gyártás, de még most is olyan puha, mint 1 évesen. Ezt a Semperitet simán újravenném, mert nekem bevált.
#45765FireFox1996
Tavaly nyáron elég sok eső volt, úgyhogy nem rossz az, ha nedvesen is jó. Szárazon úgyis sokkal hamarabb meg lehet állni, mint vízes úton. Ezért nem baj, hogyha közelebb van a kettő egymáshoz. A meglepetés akkor szokott lenni, amikor sok víz, hó vagy jég van. Persze azokkal a top gumikkal úgysem lesz ilyen baj. -
Tikakukac
titán
válasz 2ozzmexy #45876 üzenetére
A kijelentés határozott életveszélyes volt. Pont. Az, hogy mitől és mennyire van messze pedig már tapasztalatból tudjuk. Ezer jobban tapadó abroncs van, de ehhez az autóhoz, ehhez a fékhez és ehhez a felhasználáshoz ez is bőven user és futómű limites volt mindig.
Kinek mi a fontos, csak aki ilyet választ és esőben beleszáll valakibe, akkor ne lepődjön meg ha a vétlen fél nem mosolyogva fog kiszállni.
Mert, ha mondjuk Pilot Sporttal tolom fel az első ülésekig az előttem lévőt, mert épp fostam rá, hogy van követési távolság, vagy, hogy ne most döntsem meg a rekordomat nyiregyre, akkor mindenki happy lesz? Hagyjuk már. Ezért mondtam, aranyat ért az a TC írás a 22 szett gumival. Veszel középateg gumit? Hát de van jobb, amiben esőben még nyersz 15cm-t fékúton! Akkor miért nem azt veszed? Érted már mi a gond ezzel a megközelítéssel?Ha valamit pedig kifejezetten nem csípek, amikor már majdnem egy évtizedes tapasztalatra megjön a szakértő és benyögi: az nem úgy van. Tényleg bocs, de erre harapok. Talán joggal.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #45876 üzenetére
Nem szeretnék beleszólni a nagyok dolgába, csak megemlítem az én esetemet (volt már róla szó párszor, azóta győzöm korrigálni a hibákat, de a legdrágább még hátravan).
Világ életemben törekedtem megvenni mindenből a legjobbat (természetesen ésszerű határok között), így volt ez a gumiabroncsokkal is. Sajnos az utóbbi 6 évben sikerült kifognon egy olyan gumist, aki a Momo, Nankang, Falken, stb. gumikat preferálta, mondván, hogy azok a legjobbak. Akkor még nem értettem a gumi témához, de mióta bekerültem a csoportba, sokat tanultam és folyamatosan szórom ki az egy-két éves elöregedett gumikat (fél év alatt ráment 400e Ft tanulópénz).
Tehát, azt akarom csak mondani, hogy szinte mindegy, hogy milyen gumit veszünk (mindenki a saját igényeinek megfelelőt), csak legyünk tisztában a minőségével és annak megfelelően közlekedjünk vele.
Én sajnos abban a hitben volta, hogy jó gumikkal járunk, ezért nem egyszer kerültünk életveszélyes helyzetekbe. Most, hogy a tanulópénzt megfizettem, soha többé nem veszek közép-alsó kategóriás gumit sem (sőt, talán még a prémium olcsóbb is hosszú távon).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz 2ozzmexy #46022 üzenetére
Igen, Európában a Contié, de időbe telt még forrásokkal alátámasztva kivakartam a lényeget, mert globálisan nem egyszerű a helyzet. Az Apollo esetén nem lepődöm meg, komoly know-how került hozzájuk a Vredestein megvásárlásával, illetve a piac nem éppen elismert márkának pozícionálja be az anyacéget, így bizonyosan meg kellett tartani húzónévként a Vredestein-t.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
TommyY2
tag
válasz 2ozzmexy #46037 üzenetére
"A lemezfelni tényleg prosztó, főleg dísztárcsa nélkül..."
A múltkor én is írtam, hogy csupa rozsda volt az acélfelni, amin 15 évig volt dísztárcsa (akkor azt hittem, hogy a dísztárcsa miatt volt). Ez a felni most van felújítás alatt, direkt ezüst színt kértem (hogy jobban nézzen ki), remélem, jól döntöttem.
A napokban néztem a Splash acélfelnijét, amin soha nem volt dísztárcsa. Most 12 évesen kezd rozsdásodni.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
válasz 2ozzmexy #46126 üzenetére
Olyan az elektromos kerékkulcs hogy meghúzni 100nm-el szoktam és azt szoktam nyomaték kulccsal tovább húzni ami a kocsi típusának elő van írva, így nincs megtépve. A suv esetében ugye a hasmagasság ami magasabb meg nagyobb a gumi oldalfala emiatt kell elöl és hátul is magasabbra emelni. Azért ha nekiáll az ember és leakarja cserélni akkor ha keresztkulccsal meg a kocsi emelojevel csinálnám akkor elég sokáig tartana meg kiidegelné az embert mert pl a Ford emeloi olyanok hogy a tervezőjének pár év letöltendőt adnék vagy élete végéig azzal kelljen kereket cserélni. :)
-
rbalint88
addikt
válasz 2ozzmexy #46352 üzenetére
Oszinten szolva en kenyelembol akar meg el is mennek gumishoz az udvaron standupolas helyett, HA megfelelo minsoegu szolgaltatast kapnek a penzemert. Nem dobalja, nem ejti pofara az alufelnit, nem tepi ra legkulccsal, az meg mar csak bonusz lenne, ha kedvesek lennenek, elvegre en vagyok az ugyfel... szoval reszemrol menjen csodbe az osszes kokler, hajra negyevszakos (kornyezetvedelmi szempontbol is, kevesebb szemet), aztan idovel talan kitisztul a gumis szakma.
Na akkor kihuzom a kezem a bilibol es megyek dolgozni
-
őstag
válasz 2ozzmexy #46352 üzenetére
Hát elég egyértelmű a matek. És mondjuk a nexennel semmi gondom nem volt eddig. És én ugye "csak" lakásban élek, eltenni is egy külön halál mindig az éppen nem használt gumikat (gumihotel használtam már vége felé, még ha drága is volt) Feleségem jazzén is ez van, azon már 3-ik éve. Kérdezgettem hogy milyen de azt mondja jó. Jövőre azért lecserélem neki bármit mond.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Vírusirtó topic
- Milyen monitort vegyek?
- Fűzzük össze a szavakat :)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Ötletek, javaslatok, hogy még jobb legyen a PH! lapcsalád
- Fűnyíró topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Politika
- Videó stream letöltése
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen