- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- ASUS ROG Ally
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- HP notebook topic
- Apple notebookok
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Dobja a változatható apertúrát a Xiaomi 15 Pro?
ma Lencsetrükkök helyett nagyobb szenzorral érkezhet októberben.
-
2024 - Íme a 27. héten megjelenő játékok listája
gp Az elkövetkező napokban többek között végre megjelenik a The First Descendant.
-
Ízléses külsejű hordozható projektort villantott a Yaber
ph A cég kétféle verzióban készülő, Full HD-s újdonságán a JBL is rajta hagyta a kézjegyét.
-
PROHARDVER!
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
athomi
veterán
válasz
yodamester10 #53326 üzenetére
Mindig azt hiányolom, hogy konkrét téli és nyári abroncsokkal is hasonlítsák össze a 4 évszakosokat. Valószínűsítem a gyártók ezt nem engedik.
Viszont a linkelt videóban annyi elhangzik, hogy a CC2 egy téligumi tesztben a mezőny több mint felét előzné. Innen azért nagyjából belőhető mit tudnak ezek a négyévszakos abroncsok téli körülmények között.
-
BaLee
addikt
válasz
athomi #53378 üzenetére
Ja ok értem mire gondolsz. Választanak egy nyári gumit csak nem nevesítik.
Konkrét típust tényleg nem fog vállalni senki ilyen tesztekben, mert valamelyik 4 évszakos elverné aztán azon csámcsogna mindenki 3 évig, ha nem verné el meg semmi nem történne ugyanis "ez a dolga".De nincs is értelme szerintem. Volt itthon egy Michelin CC teszt amikor nyári körülmények között összevetették egy tapadásra kihegyezett sportgumival és megállapították, hogy nyári körülmények között "elhasal" a 4 évszakos. Miközben az autósok 5%-a sem használ szerintem sportgumit. Egy sima, netán eco gumit lehet épp vert volna a CC...
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz
BrandonXXV #53511 üzenetére
Nem mindegy, hogy a Matraban vagy Szegeden kell az auto
mi Michelin CC2-t vettunk felesegem autojara, evi 3 havas nap van kb Budapesten, inkabb a maradekon legyen top a gumi es abban a 3 napban ovatosabban megy, mint hogy a 3 napert az ev tulnyomo reszeben a tesztek szerint kicsit kevesebbet tudo gumival jarjon
Es ezt o dontotte el
igy, elmondtam melyik mit tud, a valasztas szabadsagat megkapta. -
Qru
MODERÁTOR
-
TFSi
őstag
válasz
BrandonXXV #53513 üzenetére
Egy behavazott emelkedőn, lejtőn klasszikus télivel is észnél kell lenni. A CC2 pedig hozza az átlagos téli igényeket (is). Ahogy előttem javasolták, jöhet még a GY Vector 4seasons Gen3. Vizes úton erős, cserébe szárazon nyúlósabb, mint a Michelin. A Michelin szárazon jobb. Havon kb. hasonlóan jók.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
BrandonXXV #53516 üzenetére
Igen, nehez valasztas, de en CC2-t vennek inkabb mert szarazon jobb. Jah es 16-os meretben, jol mutat a 17-es de sokkal elhetobb az a kocsi 16-al.
#nincsbennetarcsi
-
hcs57
őstag
A friss gumik közötti teszt megmutatja, hogy a frissen szerelt gumik között, melyik jobb.
Arra van valahol információ, hogy 4-5 év múlva mennyit változik az adott gumi?
Ugyanis pl. a CC + új korában kirány volt, ma meg már nem úgy tapad.. s mivel keveset megyek, így kis kopással nem gazdaságos cserélni 3 - 4 évente.
Konkrétan a 4 évszakos 195/65/ r15 méret érdekelne személygépkocsira.Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
Qru
MODERÁTOR
Igen de 4-5 eves nem is adnak objektiv osszehasonlitasi alapot. Nagy a szoras mar ott. Mennyi UV erte, hogy volt hasznalva, gumi apolot kapott-e es ha igen milyet, stb... Tul sok a valtozo ami egy uj guminal meg nincs meg.
Nekem a CC 3 evesen meg tudta az ujkori tudasa kb 80%-at erzesre. Aztan 4-5 evesen mar rohamosan romlott a teli teljesitmenye. Igaz a 4 evszakos gumi egesz evben fent van szoval tobb karos behatas eri mint a felevet piheno szezongumik.
#nincsbennetarcsi
-
BrandonXXV
aktív tag
Akkor marad a netes rendelés.
Még mindig Michelin CC2 és Goodyear Vector 4 seasons Gen3 között variálok, ill. Hankook az ára miatt.
Goodyear vizes úton jobb a tesztek szerint, ami többször előfordul, mint a hó.
Fene tudja… -
válasz
BrandonXXV #53535 üzenetére
Én vagyok a kivétel aki nem szereti a CC-t
Teljesen civilizáltan meg szoktuk itt beszélni, túlnyomó többség elégedett vele. Hangsúlyozottan én CC+-t dobtam ki második télen egy allgripes automata scrossról. És ahogy a CC2 mintáját nézem szigorúan szerintem az is túlságosan alapoz a gumi minőségre (és kevésbé a mintára). Én a rav4-re áprilisban GY vector 3-at raktam. Hivatalosan túl vagyok a gyengéjén (nyári meleg) és nem volt vele bajom (39 fok + Francia nyaralás 5k kilométerrel pl.)
-
Firstaye
tag
válasz
Tom1939 #53536 üzenetére
Bekapcsolódva itt van még két videó, ahol tesztelik a két kiszemelt gumit is téli és nyári körülmények között.
De ahány teszt amúgy, annyi eredmény.
CC2 esetében látványosan rámentek a téli tapadásra, ha megnézitek a csatornát összevetik Pirelli Cinturato Winter 2-vel, és simán pariban van vele, bár hozzátartozik, hogy kicsit pancser teszt, mert nem is ugyan azon autón tesztelik.
A másik dolog, hogy tyreviews-on a felhasználói értékelések között CC2-nél van pár csalódott ember, míg a Gen 3 egységesebb képet mutat. Árukereső alapján pár ezerrel olcsóbb a Goodyear ebben a méretben, hóban ez sem rossz, talán futásteljesítményben lehet gyengébb a CC2-nél. Ha nincsenek nagy preferenciák e két márka között, én a Goodyeart választanám. Ha meg már úgy is a gazdaságosabb méret lett megtartva, maradnék a prémium vonalon.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz
Tom1939 #53536 üzenetére
Par gondolat a CC-rol:
CC azert erzekeny az oregedesre mert az ott alkalmazott 3D lamellak ugy mukodnek, hogy ahogy benyomodik a futofelulet kiloki/elvezeti maga alol a vizet / belekapaszkodik a hoba es szarazon is jo, mert egy egyseges osszezart lamella erintkezik a talajjal ami kivallo tapadast biztosit (itt azert szamit az ut homerseklete a gumikeverek optimalis mukodese/tapadasa miatt).
Ez remekul mukodik amig friss a gumi es jol zarodnak a 3D lamellak. De ahogy oregszik a lamellak egyre kevesbe zarodnak (egyre merevebbek lesznek), igy lassan de biztosan kozelit egy kalsszikus nyari "fix" mintahoz. A mintaarkok ugy vannak tervezve, hogy ahogy kopnak ugy nyilnak szet jobban, ami a vizelvezetesnel segit de hoban pont csak tovabb ront a helyzeten. Ez a CC es a CC+ gumira fokozottan el, a CC2-rol nincs hosszutavu tapasztalat de mivel a futofelulet strukturaja maradt az eredeti, nagy csodat nem varnek. Nyilvan tobb oregedesgatlo adalekkal meg korszerubb anyaghasznalattal javithato de a CC meg mindig azt az alapkoncepciot viszi, hogy egy telen is hasznalhato nyarigumi.Es miert halk a CC2? Mert jellemzoen a 4S gumik profilmelysege 7-8 mm kozott van, a CC2-e 6.5 mm. Ami onmagaban nem baj, mert alacsony a gordulesi ellenallasa igy lassan kopik.
Mivel az osszes tesztben a teli tulajdansag van sulyozva nyilvan most erre kellett ragyurniuk (ha emlekszel a CC utan nagyon gyorsan kihoztak a CC+-t ami csak a teli tulajdonsahokban javult). Meglatjuk, hogy mennyire sikerult.
Nem rossz a CC csak tudni kell a helyen kezelni. Azoknak akik telen nem mennek igazi telies korulmenyek kozott azoknal idealis valasztas. Vagy azoknak akik 3 max 4 ev utan cserelik.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
szőröscica
addikt
Ma delutantol en is CC2-n gurulok. Made in Spain, DOT 1422.
Mintha halkabb lenne, mint a CC+ volt, illetve talan nemileg kevesbe nyulos erzetre, de persze lehet ez az 5 ev korkulonbsegbol adodik, meg ez most nem is XL verzio, mig a CC+ az volt.
Remelem esoben jobb lesz, tartossagban pedig hasonlo. -
Qru
MODERÁTOR
válasz
szőröscica #53546 üzenetére
Patent, jobb mint a CC+ volt, meglatod. De majd az oregeseserol szamolj be.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Mennyire gyakorlott sofőr télies körülmények között? És milyen domborzat?
Mert nyárias CC+-t csak akkor célszerű venni, ha az első kérdésre “eléggé”, a másodikra pedig “síkság” a válasz.+1: Mennyire sóznak a városotokban? Ha nagyon, akkor keine Panik, mehet a CC+ is.
[ Szerkesztve ]
-
TFSi
őstag
A nyomtatott bildben lesznek majd a konkrét értékek és a kipergett versenyzők is. Komoly különbségek lehetnek egyazon márka terméke esetében, ha különböző méretben és kocsin tesztelik. Azért a CC2 is szép eredményeket hozott ám. Ja hogy jobban kopik, mint a CC+, ezt azért eddig is tudtuk.
Bocs Qru, a választ nem csak neked szántam.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Qru
MODERÁTOR
Legtobb esetben objektivebb tud lenni egy teszt de pl a tesztekben lehuztak a CC vizes teljesitmenyet, a vezetestechnikai treningen meg vizen azonos koroket mentem a Conti SC5 gumis autoval (mind a ket szett uj gumi volt). Engem meggyozott a tesztek ellenere.
A kopas ugyanez a tesztben par szaz km kopasabol kovetkeztetnek a teljes elettartamra. De az eletben nem ez jon vissza. Eltero korulmenyek kozott mashogy kopik a gumi. Szoval az igazsag valahol feluton van most is.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-cobra-
aktív tag
Tök jók ezek a gumis képek, töltsetek még fel!
Ugyanakkor el is keserít, hogy így tud kinézni egy 3-4 éves CC ami elvileg az etalon. Anyós 5 éves Vredi nyárija szintén tele hajszál repedésekkel.
Most néztem öregék 8! éves TS850-ét, egy repedés nincs rajta, igaz garázsos autó, de 2 éve ezt használják nyáron is (no comment). Utolsó szezonját futja, tavasszal megy rá valami 4 évszakos: Vredi, Hankook, Conti, GY, Michelin közül valamelyik. Még nem tudom melyik lenne a legjobb, nagyon kevés km, szinte csak város, hamarabb fog elöregedni mint elkopni, nem tudom melyik lenne a legtartósabb.[ Szerkesztve ]
-
hcs57
őstag
Nemrég itt indítottam azzal, hogy milyen a 4-5 éves 4 évszakos gumi állapota... nos ez úgy tűnik, hogy minden gyártó esetén hasonló.
Kb ennyi évvel ezelőtt nézegettem a gumikat, akkor a CC+ tűnt a legjobbnak, amit az még külön alátámasztott, hogy inkább nyári igénybevétel van, mint téli. Mostanában szinte nincs is hó, csak hideg az út.
Ma is hasonló lenne a helyzet, úgy néz ki a CC2 a legbiztonságosabb. A méret 195/65/r15.
Szerintetek?Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét. forrás: mozaik.bloglap.hu
-
-cobra-
aktív tag
AutoBild részletes négyévszakos teszt.
GY, Hankook, Vredi hozta a papírformát. Az új Kleber elég jó lett (figyelembe véve a hazai árát, elég BB szvsz), CC2-t kicsit lehúzták az ár-érték miatt.[ Szerkesztve ]
-
den89
tag
válasz
-cobra- #54050 üzenetére
Mondjuk a GY jelenleg (MO-on legalábbis) kb. semmivel nem olcsóbb, mint a CC2 vagy a Continental. Szóval ennyi erővel a GY-t is lehúzhatták volna az ár miatt. Mondom ezt úgy, hogy a feleségem autójára GY-t vettünk (pont ebben a méretben, amiről a teszt szól). Sőt közben faternak is megtetszett (aktuális lett volna nyári és téli szett vásárlás), így neki is ez lesz, csak más méretben.
athomi: amúgy igen, az a száraz fékezés 9. hely kicsit gyengusz.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sage Barista Express Impress (SES876BST)
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Rowenta RH6751WO Dual Force Cyclonic akkus Rúdporszívó, 48W, 2 sebesség, 45 perces üzemidő
- Eladó AKKUS FŰNYÍRÓ, önjáró, 46CM,40V, TÖLTŐVEL, 4DB 4Ah AKKU, 2ÉV GARANCIA,Riwall PRO RALM 4640 SPi
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg