- RAM topik
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Ősszel jönnek az új Intel chipek
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- TCL LCD és LED TV-k
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen alaplapot vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- NVIDIA® driverek topikja
Hirdetés
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
Egy hibát javít az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5592-es, WHQL aláírással rendelkező csomag nem is kínált mást.
-
Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
ma Negyedév eltelt, mióta letettem az iPhone-t. Jól bírom, csak egyszer viszketett a bőröm alatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fLeSs
nagyúr
Leteszteltem a 9600 GT-t, teszt 21-én (NDA miatt).
Meg fogtok lepődni, én is meglepődtem, ha ezt a cuccot 3850 árban adja az NV, akkor best buy lesz."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
Elég erős a gyanúm, hogy komolyan áttervezték a G92-t.
Sztem a minimum, hogy nagyobbak lettek a gyorsítótárak.
Rightmark Geometry Shaderben elveri a 8800 GT-t is. A 8800 GS-t a sima számolós PS teszteken kívül mindenben veri.[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
még annyit eltok árulni, hogy fillrate szinte hajszálra annyit megy, mint a 8800 GT.
DX9-es rightmarkban mindenhol lemarad, a DX10-est meg már írtam.
4 ROP van benne és 64 SP."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
-
fLeSs
nagyúr
Single/dual/triple/quad textureben uolyan gyors, mint a 8800 GT.
szerk: talán egy minimálisan gyorsabb. szal 56/56, az órajele eleve magasabb.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
"viszont a 88GT-vel megegyező texturing teljesítmény elég meglepő..."
Tényleg rohadt meglepő, miután a doksik szerint 32/32 szűrő/címző van benne.
(ellenben a 8800 GT-vel, amiben 56/56). Ez egy érdekes jelenség.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
A DX9 VS alatti teljesítmény még nem tuti, hogy annyi amennyi, mármint a 9600 GT-é annyi, de a 8800 GT-nek lehet, hogy rossz exceltáblát néztem, holnap újramérem (kétfajta eredményem van, és a rosszabbikat néztem, de a jobbik szerint is éppen olyan gyors, mint a 9600 GT).
leviske: G94 van rajta.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
Az állandó vga-s tesztrendszer alapjait egyszer vitatjuk meg (a ph-n belül), és onnantól azt használom minden tesztben.
Nem szoktam változtatni benne.
Majd lesz cpu-vga párosító cikkünk, abban kiderül ha a radeonok jobban szeretik a gyorsabb procikat.Egyébként újramértem a 8800GT-t RM DX9-ben, és a VS most az elvárható szintet hozta, szal tegnap rossz eredményeket közöltem.
Viszont DX 10 GS-ben a 9600 GT picit gyorsabb, mint a 8800 GT, szal ott vmi változtatás történt.szerk: textúrázásban továbbra is uolyan gyors, mint a 8800 GT annak ellenére, hogy 32/32 vs 56/56 szűrő/címző van benne. Itt valszeg a 4 ROP a szűk keresztmetszet. Elképzelhető, hogy a megtakarított textúrázók diespace helyére tettek vmit, amitől a GS gyorsult.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
Én amikor tesztelni szoktam, egyik driverrel sem szokott bajom lenni.
A catalyst control panel sebessége nem tetszik XP alatt, vista alatt viszont a forceware tetűlassú, és a ccc gyors, ez az egyetlen, amit kifogásolni tudok.
Villódzó textúrákkal és hasonló dolgokkal nem szoktam találkozni az általam tesztelt játékokban.[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Firestormhun #634 üzenetére
Ha jól emléxem ez a Tweaktown az az oldal, amelyik kamu adatokat irogat a grafikonokba? Sztem ezt az oldalt ignorálni kéne mindenkinek.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
ha jól emléxem a 3850/3870-es tesztjük volt olyan, hogy összevissza voltak cserélgetve a játékeredmények egy másik oldal tesztjével, amit szintén ők csináltak.
és úgy alakították az eredményeket, hogy a geforceok legyenek a gyorsabbak."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Firestormhun #640 üzenetére
Biztos, hogy nem a legitreview volt, mert emléxem a grafikonok kinézetére, és olyan volt, mint a tweaktownos cikkben.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Firestormhun #642 üzenetére
Mi sem írtunk alá semmit, csak éppen ha elbaltázunk vmit, akkor nem hívnak meg egyetlen rendezvényre/bejelentésre sem, és nem fognak többé tesztpéldányt küldeni.
Aki NDA előtt kirak egy cikket, az valszeg nem áll közvetlen kapcsolatban az NV-vel (de ez igaz a többi gyártóra is)."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Firestormhun #646 üzenetére
Na ja, ez a két oldal cserélgette-kevergette össze az eredményeket nemtom mi alapján, talán találomra, szóval a lényeg, hogy ezek megbízhatatlanok.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
Ugyanarra a NYÁK-ra épülnek, a 9600 GT-n úgy tűnhet, mintha kevesebb lenne az alkatrész, és ezáltal egyszerűbb, de sztem az minimális különbség.
Itt igazából a dieméret a lényeg."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
az RV670 15x14 mm.
a G94 16x15 mm.
210 vs 240 mm2, szal nem sokkal nagyobb (12%).van egy waferes progim, amibe ha ezeket bepötyögöm, akkor kiadja, hogy egy 200 vagy 300 mm-es waferen hány teljes mag gyárható le. a TSMC 300mm-es wafereken gyártja mind2t, így RV670-ből 300, G94-ből pedig 262 db teljes(!) mag fér rá egy ostyára.
ez is 12,5%-os különbség, ehhez képest a kártya sebessége meg...
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
A fusion egy lapkára intergrálja majd a cpu-t, cache-t, gpu-t, videomemóriát(?), crossbar switchet, memóriavezérlőt és hypertransport-link(ek)et.
2006-ban még asszonta az AMD, hogy 2009-ben még nem lesznek olyan gyártástechnológiai eljárások, melyekkel high-end cpu-t és gpu-t integrálhatnának össze úgy, hogy gyártható legyen és hogy szét ne süljön. Szóval a fusion először csak mobilba jön.Viszont a tavaly évvégi analyst dayen azt mondták, hogy 45 nm-en két cpu-magot + egy rv670-et és a járulékos cuccokat integrálni tudják egy chipbe, ez lesz állítólag a swift. Igaz addigra az rv670 már igencsak lejárt lemez lesz.
Sztem a mobilon kívül talán komplett fusionos gépeket is építeni szándékoznak.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #705 üzenetére
Itt lemérték, és 210. [link]
Az ATI és az NV a tranzisztorszámot nem ugyanúgy számolja, mert az ATI vmiért mindig kevesebbet/kisebbet ad meg, talán a redundancia miatt csak az aktív tranzisztorszámot (és die méretet) számolja.
szerk: egyébként itt van a gépemben a 3850-es, és tolómérőm is van, de nincs kedvem szétszedni, én hiszek a csájnízoknak(illetve a tolómérőjüknek)
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #711 üzenetére
Miért, akkor hogy működik?
A chip méreteit hogyan lehet még lemérni?[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #714 üzenetére
Legalább normálisan rajzoltad volna oda azt a vonalat, 3 méterre a monitortól látszik, hogy az egyik vége nem érintkezik a mérővel.
Veled nem lehet AMD/ATI témában eszmét cserélni."I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #718 üzenetére
Az értelmes reagálásról annyit, hogy azt a te reszortod kihagyni. "Hát persze"-vel szoktad elintézni.
Nem kamu amit megadnak, hanem a redundancia miatt ad meg az AMD kisebbet. Tudod, azért, hogy ha sérül a chip, akkor nagyobb esélye legyen, hogy még úgy is felhasználható.Megnézed a kínai képet, és tegyük fel a mérő egy picit odébb van az egyik oldalon, akkor is mi van? Levonhatsz belőle pl. 0,3 mm-t, még mindig nem 182 mm2-nél tartunk, kicsit nagy a különbség 210 és 182 mm2 között ahhoz, hogy emiatt legyen az eltérés.
De holnap lemérem úgy a magot, hogy a tolómérő két oldalát ráfektetem a mag két szélére, és akkor nem lehet eltérés.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz
VaniliásRönk #721 üzenetére
Lemértem a saját kártyámon, 14x15 mm, szal a kínaiak jól mértek.
redundancia: bevett gyakorlat a félvezetőgyártásban, hogy a gyárthatóság miatt a szilikonon több logikai egységet helyeznek el, mint amennyit végül aktiválva hagynak. Gondolom hallottál már róla, hogy a Cellben is eredetileg 8 SPE van, de a PS3-ban csak 7 aktív, mert így ha meghibásodik egy SPE, még akkor is el lehet adni.
Vagy ugyanez igaz a procikra is, a Core 2-n sem 4/6 MB L2 cache van, hanem több. Az Intel ezt előszeretettel alkalmazza az Itaniumon is, mivel azon óriási az L3.Az RV670-ben valszeg fizikailag nem 320 SP van, hanem mittomén 360, de csak 320 aktív. Ugyanez igaz lehet minden olyan részegységre, amiből sok van vagy sok helyet foglal (sok tranyóba kerül), de ha csak kis része hibásodik meg, még használható marad (ez a cache-re igaz).
Egy főbb részegység, amiből csak egy van és nagyobb diespace-t foglal, nem csinálnak többet, mert nem éri meg.Remélem kielégítő a válasz.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
Nem az NV küldte, hanem a Zotac.
És attól, hogy mi már leteszteltük, még meg lehet hosszabbítani az NDA-t.
De nekünk még mindig nem írt ilyet az NV, szal egyelőre csak pletyka.[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."