- Apple asztali gépek
- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- Milyen TV-t vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Asztrofotózás
- Bluetooth hangszórók
- Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
- Olcsó M.2-es SSD-hűtő érkezett az Arctic logójával
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
Dead by Daylight - Hamarosan Lara Croft is játszható karakter lesz
gp Alig több mint két hetet kell már csak várnunk és befut a legújabb szereplő.
-
Két hét múlva Samsung Galaxy Unpacked
ma A dátum július 10. A nagyszabású bemutatón hét terméket várunk, köztük az új hajlítható modelleket és a Galaxy Ring okosgyűrűt.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz [HUN]Tyson #877 üzenetére
ha nem tudják megjavítani és nem tudnak ugyanolyat szerezni, akkor a pénz jár vissza (ez így nem teljesen szabatos, de normál esetben (tehát nem a 4. hibás ugyanolyan kártya) a pénzvissza legyen az utolsó lépcső, csakhogy fejlődjön a vásárlói-kereskedői kapcsolati kultúra). Ezt valószínűleg szeretné elkerülni a cég, ezért javasolhat olyat, hogy vásárold le náluk, vagy alapból felajánlhat egy azonos tudású vagy jobb videokártyát. Úgy gondolom, hogy normális vevő ilyen esetekben elfogadja akár a levásárlást, akár rögtön a jobb kártyát (ha mondjuk a márka stimmel, ati vs nvidia rulez), ha ez neki nem kerül plusz költségébe, tehát ha tud venni azon az áron egy jobb kártyát, vagy kap egy jobbat. Ekkor a vevő alapvetően csak jól jár, videokártya pedig úgyis kell. Amennyiben azt akarják, hogy a jobb kártyára fizess rá, vagy a levásárlás során nem találsz megfelelő (azonos vagy jobb) kártyát azon az áron, akkor nem vagy kötelezhető a ráfizetésre (ahogy a korábbiakra sem vagy kötelezhető, hogy elfogadd), de mérlegelhetsz, hiszen ha sokkal jobb kártyát kaphatsz, akkor pár ezer Ft esetleg megérheti.
A lényeg, alapvetően ha nincs ugyanolyan, akkor kp vissza, de bármi más megoldásba is belemehetsz, ha úgy véled az számodra nem hátrányos. -
-
luciferc
őstag
itt szerintem nektek kellene lépni és perelni az acert. a fogyvédők majd akkor jönnek szerintem, ha a kereskedő nem adja meg az egy év garanciát.
amúgy a 6 hónap nem az utazógaranciára vonatkozik (ami egy plusz vállalás a törvény által itthon előírtakhoz képest)? vagyis ha elutazol, akkor mondjuk franciahonban a 7 hónapos akku már nem garos, de itthon még igen? -
luciferc
őstag
ha eladsz egy Acer cuccost és nem adsz az akkura 1 év gart, akkor az ügyfél téged fog perelni, jogosan és egyetlen lehetőségeként. Ha tehát nem javaslod, de mégis eladod és nem vállalod a gart, akkor te vagy a hunyó. az ügyfél veled, és csak veled van szerződésben itthon (de tanult és eszes jogi tudorunk majd kijavít, ha tévednék). Az utazógar külföldön az más, ahhoz neked semmi közöd. de itthon te vagy akit az ügyfél perelhet, legfeljebb te perbe hívod/viszed a nagykert, vagy hasonló, nem vagyok ebben jártas.
a nagyker oldalán ez szerepel:
Garancia: 1év nemzetközi utazógarancia (ITW) , 6 hónap az akkumulátorra
Garancia: 1 év
ez talán az én korábbi értelmezésem erősítheti, miszerint az akkura az utazógar 6 hónap (tehát a 7. hónapban külföldön szopacs), de ha hazajöttél, akkor még áll a gar. így tudom jogszerűen elképzelni a dolgot. -
-
luciferc
őstag
hát, ez nehéz kérdés, azt hiszem ezt hívják oltári pechnek. Az a fő gond, hogy a hűtő miatt ment tönkre az alaplap. Tehát az alaplap oldaláról nincs garancia érvényesítési lehetőség szerintem. A hűtő oldalán lehet megpróbálkozni azzal, hogy a hűtő anyaghibája okozott kárt a számítógépben. Ez olyan dolog, hogy a hűtő importőrének kellene vállalni a kárt, amit nem fog megtenni. szerintem halott ügy.
-
luciferc
őstag
sajnos Ariadne válasza a legépítőbb ötlet a garanciális ügyintézés gyorsítására. Persze ez rajtad most nem segít, de a jövőben még jól jöhet! Nincs mese, be kell adni és meg kell őket kérni (!), hogy próbálják minél gyorsabban elintézni, mert melóhoz kell, aztán ha nem akar megoldódni az elvárt határidőn belül a dolog, akkor lehet menni asztlat verni, hogy pénzt vissza, elállsz a vásárlástól mert a garanciális ügyintézés során jelentős érdeksérelmed állt be a hosszú idő miatt. Én egy alaplap esetében max 5 munkanapot tartok elfogadhatónak, azon túl már sérelmes a dolog szerintem (mivel tudni lehet, hogy úgyis csere lesz). Azt jó tudni, hogy amikor odaadod a cuccost, te döntöd el, hogy csere vagy javítás!! Alaplap esetében teljes nyugalommal kérhetsz cserét, úgysem javítják. Cserélni pedig 5 munkanap bőven elég kell legyen. Ha mégis javítani akarják (mert az sokkal olcsóbb számukra), azt ott helyben, de legkésőbb 3 napon belül közölniük kell. Ekkor elhúzódhat a dolog, de te nyugodtan hivatkozhatsz jelentős érdeksérelemre. Tömören ennyi, majd Ariadne javít ha kell.
-
luciferc
őstag
válasz ROBERTOH #923 üzenetére
hány napon belül kell értesíteni a vevőt, hogy csere/javítás lesz.
És a bolt kötelessége-e értesíteni, vagy a vevőnek kell érdeklődnie?
alapvetően:
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről
3. § (4) Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.
DE! tudnod kell, hogy
1959. évi IV. törvény a Polgári Törvénykönyvről
306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
vagyis TE döntesz, ezután lép elő az először idézett bekezdés.
lletve maximálisan hány napig lehet a vevő ''dolog'' nélkül. És nap vagy munkanap?
ugyancsak a 49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében – az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Alaplap esetében az esetek 99+%-ban csere lesz, így a megfelelő határidőn én max 1 hetet értenék...
ui: ha elolvastad volna az utolsó hozzászólást (ami szintén szerény személyemé), akkor lehet, hogy nem is kérdeztél volna... De legalább megvan jogszabályi szöveggel együtt -
luciferc
őstag
válasz ROBERTOH #926 üzenetére
bátran kérhetsz cserét, jogod van hozzá, eleve jogod lett volna hozzá. Itt az a gond, hogy még meg sem nézték, hogy hibás-e. Emlegesd a fogyvédőket, illetve azt, hogy ha 1 napon belül nem közlik, hogy vállalják-e a cserét (vagyis nem döntik el, hogy garos-e szerintük vagy sem), akkor a békéltető testülethez fordulsz. Persze először ne fenyegess, csak közöld, hogy holnapra tudni akarod, hogy elismerik-e a gart. Ha nem, akkor persze részletes indoklást kérsz persze, hogy miért is nem.
nem ''lecsöszés'' volt a megjegyzésem, azért is írtam, hogy legalább megvan törvényszöveggel együtt.
Ariadne megjegyzéseit mindig öröm olvasni. Ilyenkor mindig elhiszem, hogy vannak normális jogászok is
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
tudomásom szerint adatra nincs garancia, tehát ha kell neki, és visszaszedem az adatokat, akkor nyugodtan kérhetem érte a munkadíjat?
nyugodtan. Persze ha nem túl nagy meló, mert egy getdataback megoldja a bolt hátuljában, akkor nem feltétlenül muszáj, de ez a te döntésed.
az ügyfél azzal érvelt, hogy szerinte akkor is szar a HDD, mert elvesztek az adatok, pedig ők semmit sem nyináltak, és adjak helyette nekik 1 újat. Köteles vagyok adni neki másikat, ha a gyári teszt nem jelez hibát?
Szerintem nem. Ez tipikusan az az eset szerintem, hogy ha a vevő nagyon magabiztos és te is, akkor kérjen hivatalos bevizsgálást.
vissza tudod szedni az adatokat? -
luciferc
őstag
Ha szigorúan a szabályt nézzük, akkor a fogyasztó szerint hibás, te nem tudod bizonyítani, hogy nem gyári hibás - részedről bukta.
No de ha a gyári teszt azt mondja, hogy nem hibás, akkor az nem annak a bizonyítása, hogy nem is hibás? És mint ilyen, nem tartozik a jótállás hatálya alá?
Az adatra nincs jótállás, de a jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott (pl. hibás táp miatt leég a ház...), ez alapján az adatmentés grátisz lenne.
Ezzel meg az a baj, hogy azt nem a vevőnek kell bizonyítania, hogy a vinyó okozta az adatvesztést? Mert okozhatta simán a win is, vagy a win egy hibás memóriamodul miatt, vagy hibás alaplap...
Amúgy ennek fényében (jótállásra kötelezett (elvileg) köteles megtéríteni azt a kárt is, amit a hibás cucc okozott) mégis mennyiben jogszerűek a szoftver licenc szerződések, amik ugye minden felelősséget kizárnak? Vagy ha lefagy az office, mehetek az ms-hez? -
luciferc
őstag
válasz ROBERTOH #946 üzenetére
első körben békéltető testületet javaslok. plusz van egy olyan sejtésem, hogy nem kell azonnal visszafizetniük, biztos van valami 15 vagy 30 napos határidő, de ebben tényleg Ariadne lesz a nyerő.
mod: de jó, hogy most javasoltam a békéltetést..., azért egy próbát megérhet.
[Szerkesztve] -
luciferc
őstag
mindent mentesz máshova is, és ha újabb cserére kerülne a sor, akkor elállsz a szerződéstől, pénzt vissza és veszel egy másikat. Persze lehet, hogy a következő alaplap csere már megoldaná a dolgot (bár kétlem), de ez lutri, ennyi után mindenképpen jogod van elállni a szerződéstől arra hivatkozva, hogy a termék rendeltetésszerűen nem használható.
-
luciferc
őstag
Ariadne, hogy is van ezzel a pixelhibával jogilag? Ez a törvény által előírt kötelező jótállás keretébe tartozik? Ha igen, akkor hogy lehetnek kikötések (pl. 3 még ok, 4-nél csere), ha nem, akkor miért nem? Mert vásárláskor legritkább esetben iratnak alá egy papírt, hogy tisztában van a vevő és tudomásul veszi, hogy a termék bizonyos mértékig akár hibás is lehet, mégsem lehet követelése.
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #1000 üzenetére
Tied az 1000. hozzászólás, megérdemelten
Én is hajlok erre az álláspontra, viszont net84 felvetése is reális, miszerint van ISO szabvány, ami alapján a gyártó mondhatja, hogy az eszköz szabványos. Persze azt tartom, hogy ezt maximum úgy tartanám jogszerűnek, ha aláíratnák a papírt, hogy tisztában vagy vele, lehet hibás is a monitor bizonyos mértékig, mivel jelen esetben a hibás működés hétköznapi életbeli és szabványbeli megítélése élesen különbözik. -
luciferc
őstag
válasz Thomee19 #1009 üzenetére
Röviden és tömören teljesen jogellenes amit a bolt csinál. Először is pontosan ugyanolyanra kell cserélnie a terméket. ha ez nem megy, akkor a pénzt kell vissza adnia. Természetesen felkínálhat más azonos tudású, vagy magasabb tudású terméket, de ráfizetést nem követelhet függetlenül a termék vásárláskori árától és csakis a te döntésed a másik termék elfogadása is . Javaslom a korábban emlegett ott helyben felhívod a fogyvédőket és átadod a telefont című műsort, illetve panaszkönyvet mindenképpen.
olvass vissza, az utolsó 100 hozzászóláson belül találsz hasonló esetet jogszabályi szöveggel együtt.
amúgy melyik bolt ez? csak hogy tudjuk mit kell elkerülni. -
luciferc
őstag
válasz Szten Márs #1013 üzenetére
Na most nem értek egyet. A bolt tudna ugyanolyat adni, és ha jól értem hajlandó is. De a vevő más fajtát szeretne cserébe. Na ez már nem frankó, úgy gondolom itt már nem játszik a szavatosság, az ugyanis nem ismeri a kívánságműsor fogalmát. Ha a vevőnek nem felel meg a pont ugyanolyan (miért is nem, hiszen ha nem romlik el akkor azzal él még x évig??), akkor bizony egyezzen meg a bolttal, de vegye tudomásul, hogy ez bizony pénzbe kerülhet! Szóval ha a bolt nem tudja ugyanolyanra cserélni, akkor jogellenes pénzt kérni, de ha tudja, és hajlandó is, de a vevőnek igényei vannak, akkor álláspontom szerint nem köteles. Tekintsük úgy, mintha az ugyanolyan csereterméket a vevő használat nélkül visszaviszi és szeretné egy másikra cserélni. A két új ár különbözetét biztos ki kellene fizetnie, plusz ha bolt felszámol kezelési költséget, úgy az ellen sem lehet semmi szava. Tény, hogy leírtak alapján a bolt sem a vevők kedvence, de kivételesen azt hiszem nem jogellenesen.
-
luciferc
őstag
válasz Vandit. #1039 üzenetére
Sajnos a jogszabályok hasonlóak az EU más országaiban lévőkhöz. A gond az, hogy a kereskedők többségének a mentalitása viszont elég távol van az EU-s országok kereskedői mentalitásától, így gyakran szív a magyar fogyasztó olyan dologgal, amivel nyugaton (mert sajnos bizony ilyen szempontból is kelet vagyunk) nem lenne gond.
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #1058 üzenetére
Többször elhangzott már itt, hogy ha nagyon szemétkednek, akkor hivatkozni kell arra is, hogy munkára kell a gép, és lesz kapsz ha nem cserélik izibe az alkatrészt. De a PTK-ban a következő szerepel
fogyasztó: a gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül eső célból szerződést kötő
személy;Na most ha munkára kell a gép, akkor lehet még az illető fogyasztó? Ariadne?
-
luciferc
őstag
Attól, hogy számlára vesz valaki egy terméket, még nyugodtan lehet fogyasztó. Értékesebb cuccokat én is úgy veszek (mint magánszemély), egyszerűen azért, mert a számlán egyértelműen szerepel, hogy mit vettem, ellentétben egy sima nyugtával. Amire én céloztam, az az, hogy ha azt emlegeti valaki egy boltban, hogy siessenek, mert munkához kell a gép, akkor a bolt erre felvetheti, hogy hoppá, akkor nem tetszik fogyasztónak lenni.
Az egy másik kérdés, hogy ha a példabeli ács elszámolja a számítógépet amit vett, akkor fogyasztónak minősül-e utána (szerintem nem), hiszen a számviteli törvény alapján csak a vállalkozás érdekkörében és a működéséhez szükséges eszközöket lehet elszámolni (persze ezt majd mindenki elfelejti, így számolnak el intim zuhanytól kezdve gyerekbútorig mindent). A kérdés persze teoretikus, hiszen a bolt nem fogja megtudni, hogy elszámolta-e a gépet. Persze ha vevőként egy cég szerepel, akkor kekeckedhet a bolt, de erre meg azt lehet mondani, hogy reflexből mindenről kér számlát, de ez magán gép.
Szóval mindössze azt vetettem fel, hogy nem biztos, hogy jó ötlet arra hivatkozni, hogy munkára kell a gép.
-
luciferc
őstag
Mi van abban az esetben, ha egy cég lead egy plottert garanciális javításra, a szervíz pedig rajt ül 2 hónapig. A cég pedig több határidős munkával is elmarad, nem tudja bevállalni az új munkákat, akkor mi van? Marad a pereskedés a kiesés miatt? Beszélhetünk arról, hogy túlzottan sokáig javítgatják a gépet? Perelhet a cég és követelhet valamilyen anyagi kártérítést a kiesésért (mondjuk nem az egészért, hanem pl. a 15 vagy 30 napon túli részért?)
A plottert a cég nyilvánvalóan nem fogyasztóként vette. Ekkor neki (ahogy minden komoly cég teszi a nagyértékű munkaeszközével) külön szerződést kell kötnie a karbantartásról, illetve a vásárláskor megkötött szerződésbe bele kell venni a jótállás és szavatosság feltételeit, amik akármik lehetnek, nem köti őket a törvény és a rendeletek, hiszen nem fogyasztói szerződésről van szó. Megállapodhatnak 15 napban, vagy 60-ban, mindkettő és bármi más (csak csere jöhet szóba, vagy ellenkezőleg, csak javítást kérhet, esetleg csak 3 hónap a jótállás) jogszerű. Kiköthetnek kötbért, stb. Ha pedig a szállító nem teljesít a cégek közötti szerződés szerint, akkor per, ahogy bármilyen más esetben. Én legalábbis csak így tudom értelmezni a törvényt.
A fizetős javításnál szerintem ugyanaz van mint az előbb. Szerződést kötnek a javításra, amely szerződésben benne kell lennie a javítás határidejének. Ezután ha nem teljesít a szervíz, akkor ennek megfelelően lehet eljárni.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #1112 üzenetére
Abban van:
1. §
(4) Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a forgalmazót megillető jogok a fogyasztói szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.De ehhez ha jól értem azt kellene kiderítenie, hogy a gyártó Magyarországon mennyi garanciát vállal. Mert más országban teljesen más is lehet a vállalt gar.
-
luciferc
őstag
Én biztos nem tudok semmilyen ítéletet mutatni. Ha a kisker bukik, hát ő bukik, engem mint fogyasztót a gar érdekel. A kisker meg megtanulja (ahogy a fogyasztók is szép lassan), hogy nem árulunk (veszünk) ilyen sumákos cuccot, ha nem akarunk szívni (kell a gar). És akkor Mutyogó Bt vagy megszűnik, vagy elkezdi ő is 2 év garral adni.
-
luciferc
őstag
Az nem tetszik, ahogy tőletek ezt a dögöljön meg a kisker viselkedést érzem. Mert tök mindegy, mi van, irány a kisker, és verd le rajtuk! Én csak ezt az indulatot érzem minden javaslatotoknál.
Ne dögöljön meg úgy általában a kisker, legfeljebb az a kisker, amelyik nem tartja be a jogszabályokat. És ezt tartom. Mégis ha bármi gondom van, kihez kellene mennem "leverni" a dolgot? Én a kiskerrel állok szerződésben. Teszek rá, hogy ő hogyan meccseli le a nagykerrel, ahogy valószínűleg a kisker is tesz rá, hogy a nagyker hogyan meccseli le a hazai importőrrel, vagy az importőr a gyárral. Ezek engem mint fogyasztót nem érdekelnek, és nem is kell, hogy érdekeljenek. A korrekt kiskerekkel semmi bajom, őket még sajnálom is a nagykerek szemétkedése miatt, de hát ilyen a kapitalizmus. Fogjanak össze és pereljenek.
-
luciferc
őstag
Ha nincs forgalmazó, akkor ki ad ki garlevelet? Vagy akkor ezeket a termékeket már forgalomba se lehetne hozni Mo-n?
Ha nincs forgalmazó, akkor a gyártó vélelmezhetően Magyarországra nem vállal semmiféle extra garanciát, így az általános (törvény szerinti) 1 év az irányadó. Ha van forgalmazó, akkor megtudható, hogy mennyi a magyarországi garancia. A kideríteni erre vonatkozott, hogy meg kell tudni a hivatalos forgalmazótól, hogy mennyi a gyári gar. Ugyanis ez nem köztudott infó. (pl Mio PDA-k 2 év garral vannak hivatalosan, de aki 1 évvel veszi, és gyanút fog, hogy valami nem gömbölyű, annak először meg kell tudnia, hogy ki a magyar hivatalos forgalmazó majd meg kell tudni az infót).
-
luciferc
őstag
Valamint amit megint leírtál: Teszek rá, hogy ő hogyan meccseli le a nagykerrel, Jogaid persze vannak, és természetes, hogy ezeket a jogokokat ne kérni kelljen! De ne így kezdjük...
Könyörgöm, nem így kezdjük. Ez nem kezdés. Ez tény. Ha veszek most 3 év garral egy alaplapot, ami 2 év múlva meghal, akkor nem kell, hogy érdekeljen, hogy a kisker mit szenved a nagykerrel, míg visszaszerzi a pénzét. Ez nem gonoszság, nem dögöljön meg mentalitás, egyszerűen nekem nem dolgom, hogy ez érdekeljen. Cserélje ki ugyanolyanra, vagy adja vissza az árát, aztán viszlát.
Amúgy van egy érdekes kérdésem (nem, nem a kiskerek szivatása a célom, csak felmerült, és érdekesnek tűnik). Veszek egy alaplapot 3 év garral, hozzá proci, videokártya, memória. Az alaplap 2 év múlva elhalálozik. Nem tudják ugyanolyanra, de még olyanra sem cserélni, amibe jó lenne a procim/ vidkártyám/memóriám (láttunk már ilyet). Jogos lehet-e ilyen esetben valamiféle kártérítést követelni (hogy kitől az egy plusz kérdés), hiszen a hibás teljesítés következtében kell nekem akkor és ott hirtelen új procit/vidkártyát/memóriát (vagy ezek közül többet) vennem.
-
luciferc
őstag
Mire fel kérnél így kártérítést?
Csak ismételni tudom magam. Arra fel, hogy a hibás teljesítés következtében jelentős plusz kiadásom merült fel (új proci/vidkártya/memória). Ez nem hiszem, hogy nyerészkedés*. Természetesen ilyenkor megoldás lehet a pénz vissza és használt lap vásárlása, de mi van, ha én nem akarok mindenféle bizonytalan használt cuccot venni nuku garanciával, mikor a korábbi lapra még volt egy év gar? Vagy egyszerűen nem értek a számtech cuccokhoz, és félek használtat venni, így nem is akarok? Mondom, nem konkrét a kérdés, de azt hiszem érdekes a felvetés.
A szoftveres kérdés hasonlóan érdekes.
az LCD illető viszont már tényleg a nyerészkedés kategória.
* természetesen nem arra gondolok, hogy a kisker vegyen nekem új procit, de valamiféle kártalanítás véleményem szerint jogos lehet (mondjuk árkedvezmény formájában)
-
luciferc
őstag
TV ügyében, van valami szabott idő, amin belül nekem vissza kell mennem reklamálni? Jelen esetben pl. azt sem tudom, hogy mennyi a gari rá...
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról4. § (1) A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető.
(2) A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.személyesen vagy tértivevényes levélben kérni a garpapír átadását megfelelően lepecsételve, hivatkozva erre a rendeletre (más pontjai is kellemesek)
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
-
luciferc
őstag
A biztonsági őrnek meg kell ilyenkor mondani, hogy hívjon rendőrt nyugodtan, de te addig is elmész. Ha nem tetszik neki, akkor erőszakkal tartson ott, valamint gyorsan szóljon a kollégáinak, hogy keressék elő a felvételt, amin látszik, hogy pakolsz a táskádba kábeleket.. De persze számítson feljelentésre, úgyhogy köszönöd hogy nem neked kell hívni ehhez a rendőröket.
Kétlem, hogy sokáig kellene oda járnod, hogy találj valami csúfságot.Már a biztonsági őrön kívül
-
luciferc
őstag
egy időben elég erősen nyomták a nagy gyártók, hogy csak szakember vagy szakszervíz építheti be az adott alkatrészt...ezt a webshop-os cégek most is erőltetik
Ariadne, a forgalmazó önkényesen előírhat olyat, hogy csak akkor vállal gar-t, ha szakszervíz építi be a cuccot? Ha igen melyik törvény szabályozza?
-
luciferc
őstag
válasz Termi16 #1191 üzenetére
a jogszabály szerint érdektelen, hogy mit köt ki a bolt a garanciális feltételei között, ha azok kedvezőtlenebbek, mint a jogszabály. Fölöslegesen strapálják magukat a boltok mindenféle garanciális feltételek írásával. Másolja ki a jogszabályt, ha semmi extrát nem akar nyújtani.
-
luciferc
őstag
1. Cserét vagy javítást kértél? Illetve elismerték már, hogy garos a cucc?
2. Nincs konkrét határidő, de ha várhatóan több mint 1 hónapig nem lesz videokártyád, akkor szerintem közöld velük, hogy azonnali hatállyal elállsz a szerződéstől, kéred a pénzt vissza.
PTK 306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
azt azért értsd meg, hogy az alaplap nem garos, az alaplapért kártérítést követelhetsz a táp forgalmazójától. Ahogy egy autónál sem garanciális probléma, ha azért törik ketté a futómű, mert kátyúba hajtottál. Ellenben ilyenkor is kártérítést követelhetsz a közút kezelőjétől.
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #1229 üzenetére
ami szigorúan nézve a törvényt nem jogszerű. Jogszabály szerint a 61k az alap, hiszen az kellene visszaadniuk. Ettől függetlenül ha normális cég, akkor nem feltétlenül kell ugrálni (legyünk korrektek című játék), illetve fel lehet vetni, hogy ha van egy jobb, ami a 61k alatt van, akkor azt kéri az ember. De mondom, jogszabály szerint a 61k az alap, de korrekt bolt esetén én valószínűleg nem szőröznék, elvinném a felajánlottat, ha egyértelműen jobb.
-
luciferc
őstag
válasz Ariadne #1231 üzenetére
Hínnye, milyen igazad van, nem vagyok még elég rutinos garos ügyekben.
Azért fontos megemlíteni, hogy ha garos, de túl van az 1 éven, akkor ugye már csak a gyártó által vállalt gar van, amiben akár olyan kitétel is lehet, hogy vitás esetben a tulajnak kell igazolni, hogy nem külső behatás volt. Vagy tévedek?
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1238 üzenetére
jogilag nincs akadálya, ha közösen megegyeztek róla.
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1240 üzenetére
Egyetértek tlaccal, te éppen azt írtad, hogy nem pattogni akarsz, hanem (kimondva/kimondatlanul) elfogadva a csere monitor aktuális árát (47k) arra ráfizetni. Ez ellen a bolt nem hiszem, hogy tiltakozna, ez neki csak jó. Akkor félhetnél a leírtaktól (feltúrják a raktárat), ha elkezdenél 61k-s monitort követelni (jogilag értsd), amúgy teljesen jogosan. Na akkor akár "pórul" is járhatsz, ha feltúrják a raktárat. Kérdés mekkora az esélye, hogy találnak egy példányt a régi monitorodból. Ez egy döntési helyzet
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1245 üzenetére
Na itt jönne a döntésed, hogy elfogadod ezt a monitort (nem vagy köteles), vagy közlöd velük, hogy ne küldjék, mert neked vagy ugyanolyan kell, vagy a 61k vissza, jogszabály szerint. És akkor vagy visszakapod a pénzt, vagy találnak egy elfekvő monitort a tiedből.
DE!! Ahogy visszaolvastam látom, hogy 1,5 éves a monitor. Ekkor viszont meg kell nézned a jótállási jegyet, hogy a 2. évre ugyanolyan feltételekkel vállalták-e a gart (pl teljes körű 2 év jótállás, és nincsenek kivételek felsorolva), mint az 1. évben (ami törvényi előírás). Ha igen, akkor jön az első bekezdés. Ha a 2. évre korlátozottabb feltételeket szabtak, akkor viszont azokat kell megnézned, hogy ott mit lehet tenni.
-
luciferc
őstag
válasz RoyalFlush #1253 üzenetére
#1246 második bekezdésére valami? Megnézted?
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips PowerLife 2400 wattos gőzölős vasaló GC2998/80
- AMD FX 8350 8 Core processzor +Hűtö+Gigabyte 970 Gaming AM3+ Alaplap +24Gb Ram Félkonfig félgép
- Canon 600D digitális fényképezőgép, utazótáskával, kiegészítőkkel
- Xiaomi Mijia Deerma spriccelős felmosó szett, spray felmosó nyél + mikroszálas mopok
- DD Hifi TC09S OTG USB-C kábel - 10 cm