- Mégsem ér 16 GB-ot a 8 GB RAM az Apple gépekben
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Asztrofotózás
- Bluetooth hangszórók
- Formabontó vezetékmentes klaviatúrák jöttek a Keychron műhelyéből
- Olcsó M.2-es SSD-hűtő érkezett az Arctic logójával
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Philips 27B1U5601H: sokoldalú monitor irodába és tanulásra
- Steam Deck
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Két hét múlva Samsung Galaxy Unpacked
ma A dátum július 10. A nagyszabású bemutatón hét terméket várunk, köztük az új hajlítható modelleket és a Galaxy Ring okosgyűrűt.
-
PROHARDVER!
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #6409 üzenetére
Ez világos, de ez nem is volt kérdés.
Én azt nem értem, amit te írtál, mert hogy őszinte legyek eléggé zavaros és az ismert tényekkel néhol hadilábon áll, viszont vehemensen támadod a fórumtársat. Írom ezt úgy, hogy én sem kívánom védeni, pusztán igyekszem kívülről szemlélni a dolgot és kocajogászkodni. Ariadne!!!!
-
luciferc
őstag
Ne hagyd el a topikot, ha érdekel a téma. A boltot érzelmi alapon védték, én pedig jogi alapon próbáltam érvelni anélkül, hogy erkölcsi ítéletet mondtam volna az esetről. Ez egy fogyvédelmi topik, és leírásra kerültek a bolt vélt védelmében elég meredeken kérdőjeles dolgok. Én ezekkel vitáztam.
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6417 üzenetére
Ha egyik sem megy akkor is elég szólni, hogy más, árban megfelelő cserepéldányt adnak, vagy pénzt vissza.
Az ég áldjon már meg téged is. Nem elég szólni. Mi a francért másolom be a nyomorult PTK részeket, ha nem olvasod el. Ha nem megy se javítás se csere, akkor a vevő DÖNT, hogy árleszállítás vagy pénzvissza. A másra csere és társai mind opcionális megállapodás kérdése. Ami lehet, az javítás vagy csere, ha ezek bármi okból nem mennek, akkor árleszállítás vagy pénzvissza, de minden a fogyasztó választása alapján!
A hibás táp pedig a garanciafolyamat során végig a fogyasztó tulajdona. Amúgy ha a gyár szétbontotta, akkor hol is a gyár által küldött cseretáp? Mert a fórumtárs elmondása alapján ez nem szerepel a játszmában, pedig ugye megjelenhetne...
A fogyasztó nem lépett vissza semmitől. Ő kijavítást vagy kicserélést kért. Nem tudták teljesíteni, hanem önkényesen megfosztották tulajdonától és megfosztották PTK szerinti választási lehetőségétől.
-
luciferc
őstag
válasz Gyuri27 #6422 üzenetére
A csere tápot a bolt miért adná oda? Hiszen a vásárló ugyanolyat kérhet. Mint tudjuk.
Semmi gond, ne is adja. Viszont a vevő meg igényelhetne árleszállítást, választása szerint. Fogyasztói jogai mindenképpen sérültek.
Az én is írtam, hogy a jóhiszeműségbe bele lehet kapaszkodni, ugyanakkor azért lehet olyat látni, hogy elfekvő készletet vicces árakon adnak oda boltok, szóval a vevő meg arra hivatkozhat, hogy azt hitte egyszerűen szabadulnának a táptól, hiszen 1200W azért nem mindennapi, lássuk be. Szóval érdekes kérdés.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6424 üzenetére
Árleszállítást meg jog szerint lehet kérni, hát akkor rajta, de ha a termék egyáltalán nem működik, mi a megfelelő árleszállítás? 100%-os?
Autóknál roncsértékről hallottál már? És ha a táp ugyan most nem működik, de a tulaj tudja, hogy mondjuk 10k-ért megcsinálják neki?
Mondjuk ki, a kisker dolgozói hibáztak (legyünk jóhiszeműek), ezt most a kisker megpróbálja visszafordítani. Csakhogy amíg a vevő nem sértett törvényt, max etikailag támadható, addig a kisker most törvényt sértett. És ha esetleg a kisker már megfizettette a hibázókkal a kárt, akkor a cseretápot most eladja és ő nyerészkedik. Ezt sem tudjuk, nem is állítom. Szóval ezért próbálom pusztán jogi oldalról nézni.
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #6428 üzenetére
Te szerintem gyakorlati oldalról közelíted meg, ami nem baj. És egyetértünk, ez már valószínűleg az így járás esete. Ettől függetlenül nem árt tudni, hogy ki mikor hibázott vagy sértett jogszabályt. Ha nem ilyen ordító árkülönbség lett volna a táp értéke és ára között, akkor valószínűleg jobban lehetne jogorvoslatot keresni. De valljuk be, azért egy lopás miatt ismeretlen tettes ellen tett feljelentés lehet, hogy meggyőzné a céget, hogy nem így kellene kompenzálnia magát az alkalmazottai hülyesége miatt. A táp ugyanis valóban eltűnt, a tulajdonosa tudta és beleegyezése nélkül.
-
luciferc
őstag
Olvastam és tanultam is valamikor. A "záró töltés" kifejezést viszont életemben nem hallottam még, a linked alapján a talán Li-ion aksik töltésének 2. fázisának felelteted meg. Lelked rajta, nevezhetjük kisszéknek is, csak legyen egyértelmű.
Most hogy már mind ugyanarról beszélünk, akkor hogy is van ezzel a hozzászólásoddal?
"A mobil li-ion akkuknak gyakorlatban azért kell az első 16órás töltés, mert az elektronika úgy fogja "látni" a tlejes kapacitást. A fő töltés 3-4 óra alatt végbe megy, ám a li-ion cella csak 80%-ig tölthető gyorstöltéssel. A maradék 20% un. lezáró töltéssel C/10 árammal folyhat.
Ehhez viszont, 6-5 óra kell."Miért kell a 16 óra? Milyen 3-4 óra fő töltés? Milyen C/10 áram?
-
luciferc
őstag
Tudom mi az a C/10, csak nem értem miért írtad, a 2. szakaszban elvileg ugyanis folyamatosan csökkenő töltőáram van, állandó töltőfeszültség mellett, nem pedig max C/10. A kérdésem erre vonatkozott, vagyis milyen C/10, ha egyszer folyamatosan csökken 0,03C-ig.
De hogy tanuljak, a lezáró töltésnek mi az angol megfelelője? Mert ez a lezáró töltés kifejezés nekem nagyon furcsa, bár a magyar "szak"zsargon néha kretén tud lenni.
A 16 óra meg nem nagy ráhagyás, hanem egy régről maradt megszokás, ha úgy tetszik legenda. A lakásban jelenleg 4 Nokia telefon van, max 4 óra elteltével mindegyik feltöltöttnek jelzi magát, ami persze lehet pszichés trükközés is. De ha egyes mobiloknál 6-8 óra is a teljes töltés, mert a mobilos bótos tökéletesen tudja minden gyártó esetében a töltési időt (haha), akkor is miért mond 16 órát? Amit a korábbi hozzászólásod alapján teljesen korrektnek tartasz.
Én azt látom, hogy biztos te vagy az akku atyaúristen, vagy legalább a kisinasa, de amit először írtál, az legalábbis irdatlan módon pongyola és néhol még hibás is. Szóval ne igazold magad, kell a francnak.
újra idézlek: "A mobil li-ion akkuknak gyakorlatban azért kell az első 16órás töltés, mert az elektronika úgy fogja "látni" a tlejes kapacitást."
-
luciferc
őstag
válasz oliver7777 #6881 üzenetére
Csak akkor tudod a samsungnál érvényesíteni, ha van samsungos garleveled. Ha sufniboltos a garlevél, akkor ha megszűnik, akkor az kellemetlen. Más szóval szopás. Neked kell eldönteni, hogy mi éri meg neked. A legolcsóbb, de múlt nélküli bizonytalan jövőjű boltból venni bolti garral, vagy drágábban, régóta működő, várhatóan nem adócsalásra felhasznált boltból venni bolti garral, vagy valószínűleg kicsit még drágábban samsung garral venni.
-
luciferc
őstag
válasz bullseye #7133 üzenetére
A vevő választása szerint kijavítást vagy kicserélést kérhet. Pénzt csak akkor lehet visszaadni (mivel ez a szerződéstől való elállás), ha sem javítani, sem cserélni nem lehet. Ha pénzt akar visszaadni, de vélelmezhető, hogy tudná cserélni is, akkor ragaszkodni kell a cseréhez. Ha nem cseréli, akkor jegyzőkönyv, fogyvéd. Szóval ha gyanús, hogy az ár miatt nem cserélnek, akkor tessék küzdeni kicsit.
-
luciferc
őstag
Ha ez így van - és miért ne lenne így, ha írod, - akkor vajon mi magyarázza, hogy amikor olcsóbb lett a termék, akkor meg nem akarnak pénzt visszaadni? Akkor nem azonnal jóváírnak? Van már a szegény éhen-halós családú kiskereknek érdekvédelmi szövetsége? Vagy miközben éhen-halnak még egymás torkát is vagdossák?
-
luciferc
őstag
válasz koby11h #25652 üzenetére
Abban nem vagyok biztos, hogy a gyártótól kérhetsz-e te kártérítést. Illetve eléggé biztos vagyok, hogy nem. Te ugyanis velük nem állsz szerződéses kapcsolatban. Neked a kereskedőtől kell követelni, ő meg majd lejátssza a gyártóval, akivel ő szerződéses viszonyban áll.
Egyébként nem túlzó az igényed, sőt, még igen visszafogott voltál. Szóval a kereskedőtől kérd. Ha ő mutogat a gyártóra, akkor mondd neki, hogy te tőle rendelted, nem a gyártótól. Ha nem akar fizetni, akkor vagy ügyvédi véleményt kérsz először vagy simán fizetési meghagyás, aztán ha ellentmond, akkor ügyvéd (vagy magad viszed, ha biztos vagy a dolgodban). -
luciferc
őstag
válasz prime_adam #25671 üzenetére
Céges vásárlásnál szavatosság van, ami
21 éves (fogyasztónál 2 év) időtartamú. Tudomásom szerint a szavatossági időszak első 6 hónapjában az eladó akkor mentesül a helytállás alól, ha ő bizonyítja, hogy te tetted tönkre a cuccot, vagyis az első 6 hónapban az az alapfeltevés, hogy a termék nem a vásárló miatt hibásodott meg. A szavatosság további részében viszont a vevőt terheli a bizonyítási kényszer, vagyis a kereskedő mondhatja, hogy te rontottad el, bizonyítsd, hogy nem. Ti 6 hónapon túl vagytok, szóval alapvetően azt kell mondjam, hogy az ajándékkártyával jól jártatok, mert mondhatták volna azt is, hogy szerintük ti tettétek tönkre, ha nem értetek egyet, bizonyítsátok.[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
-
luciferc
őstag
válasz Lackooo84 #25686 üzenetére
Nem nem, egyáltalán nem biztos, hogy értelmetlen, sőt. A törvényi védelem erősebb. Ha 10 hónap múlva a csodás almás cucc megint meghal, akkor ismét újraindul a kötelező alapján, míg a gyári alapján nem. És vannak még egyéb előnyei a törvényinek.
szerk: a gyári jótállás egyedi feltételek alapján van, nem kell neki újraindulnia, csak ha a gyümis cég akarja.
szerk2: na, közben jól átírtad te is
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz Ajándékok #25701 üzenetére
Nem. Ha te alkatrészenként vetted és ezt így is számlázták ki, akkor alkatrészenként van garanciád. Akkor is ha összerakták, mert az egy külön szolgáltatás. Ha úgy szerződtetek, hogy te megmondod mi kell bele, ők meg eladják ezt neked egyben XYPC fantázianéven, akkor az meg egy egybe gép.
-
luciferc
őstag
válasz Ajándékok #25704 üzenetére
Kérdezd meg.
Az én tippem szerint nem tekintik egész gépnek, hanem egy segítségnek, hogy miknek kell/javasolt/érdemes egy gépben lenni adott célra, hogy ne felejts el semmit. De ez nem zárja ki, hogy ha ők teszik össze is, akkor vállaljanak rá 3 évet. De erősen kétlem. Többek között mert te válogatod össze az alkatrészeket, nem összetesztelt elemekről van szó. De kérdezd meg.
-
luciferc
őstag
válasz #24845312 #25706 üzenetére
A márkás gép, autó, mobiltelefon összetesztelt alkatrészekből áll. Az összelegózott gép meg nem. És az ipon pontosan pénzt kér az összeszerelésért. Kérheted anélkül is. Ez egy külön szolgáltatás. Ez kivételesen nem trükközés, attól, hogy ők összerakják neked, nem keletkeztethet automatikusan hosszabb jótállást. Ehhez külön megállapodás kell, ami jóval drágább lesz.
-
luciferc
őstag
válasz #24845312 #25708 üzenetére
Nem akarod érteni, így nehéz lesz.
De, kérheted összeszerelés nélkül. Nézd meg az ipon honlapját.
Igen, te alkatrészek sokaságát veszed, amit külön szolgáltatásként helyetted összeraknak. A számítógép vásárlása azt jelentené, hogy te konkrétan számítógépet vásárolsz, amiben lehetnek ugyan opciók, de azok limitáltak, mert olyanok, amikre a gyártó vállalja együtt, hogy jók lesznek.
Értelemszerűen nem fog DDR5-öt tenni DDR4 alaplapba. De DDR5 memóriából van kismillió. És ha te választod, hogy melyik legyen, akkor az nem lehet az összerakó vagy éppen a bolt felelőssége, hogy azok együtt 3 évig kiválóan működjenek együtt. Ha ő válogatja össze (pl. mint egy márkás gépnél), akkor igen.
Azt kellene megértened, hogy a te általad választott (természetesen összeszerelhető) alkatrészek összeszerelése, majd az összeszerelt gép átadása az nem egyenlő egy komplett összetesztelt géppel. Egy komplett gép esetén eleve az szerepel az árazásnál, hogy ennyi a gép, majd külön az opciók felára, vagy épp árcsökkentése. Neked meg fogalmad nincs arról, hogy mibe kerül a belerakott alaplap. Ha megnézed az ipon gépösszerakóját, ott meg tételesen szerepelnek az alapkonfigban is. Ez így egy javaslatnak tekinthető. És ott van alul, hogy kérsz-e összeszerelést.
-
luciferc
őstag
válasz koby11h #25711 üzenetére
Pontosan így van. És ha te kérsz összeszerelést a szekrényre, attól nem lesz mindenre 3 év garancia.
De vissza a számítógépre. Ha az összeszerelő lezárja a gépházat, hogy nincs belepiszka, na akkor jogos az egyben tekintés. És igen, ilyen apróság is dönthet. Ha nem veheted ki a memóriát, akkor az a gép egyben értendő. Ha összerakta neked a cég, de piszkálhatsz benne, akkor meg nem.
-
luciferc
őstag
válasz Ajándékok #25709 üzenetére
Ha az eredetit nem adod, akkor nem veheted külön az extra lábat. Ha meg külön veszed, akkor reális árazás kell.
De eleve, magánszemélyként nem vonatkozik rád ez a szabályozás. Cégként meg hiába trükközöl az árakkal, jogvita esetén a bírók azért nem hülyék. Ismétlem, jóhiszemű joggyakorlás. Gondolj bele, egy cég trükközik, per lesz. Kiderül, hogy a mosógép beszerzési ára 200e volt. Szerinted elhiszik, hogy te 90-ért adtad? -
luciferc
őstag
válasz Ajándékok #25717 üzenetére
Folyamatosan változtatod a kérdést, ez így nem vita, Kétségtelenül vita technika, csak éppen átlátszó.
Most már megjelent a mosógépedben a sérülés.
A bíróságos részt sem akarod értelmezni. Segítek még egyszer: A bíróság szokta nézni az életszerűséget, akármennyire is nem tetszik ez neked esetleg. Tehát ha a mosógépet 200-ért szerezted be, akkor ha közben nem sérült, hibásodott, stb (és erről eddig nem volt szó), akkor írhatsz te 90-et a számlára, meg valami kamu lábakra még 180-at, a bíróság pillanatok alatt azt fogja mondani, hogy ez nem életszerű és ki akarsz bújni a törvényi kötelezettséged alól.
De tudod mit, próbálkozz. Szerinted 3 év. A cég szerint meg nem lesz az. Menj aztán bíróságra és meglátod, hogy nincs igazad.
Lezáró matrica: Igenis nagyon fontos. Gondolkodj már egy kicsit, ha veszel egyben egy halom alkatrészt, összerakatod, de nem zárja le, akkor te utána bármelyiket kiveheted, használhatod más gépben, stb, majd ha elromlik visszarakod és 3 év, mert te egyben vetted? Ha egyben veszed, akkor az maradjon egyben -> lezárás. Ha nincs lezárva, akkor az nem egyben van. Az összerakás aktusa önmagában nem emelheti a jótállási időt. Azt azáltal vállalja a cég, hogy lezárja és te nem veheted ki a memóriát, meg semmit nem piszkálhatsz bele.
Aztán meg jössz adócsalással. Hagyjál már. Azt hiszel amit akarsz. Vegyél így gépet. Ha szerencséd van nem derül ki, hogy nincs igazad (mert nem romlik el a gép), ha meg nincs, akkor számolj majd be, hogy mennyire mosolygott a bíró az érveléseden.
-
luciferc
őstag
válasz Ajándékok #25717 üzenetére
Ja, és innen indultál, a félkövér tőlem van: Ha veszek egy komplett/fél számítógépet 1 boltból 1 számlán 250k felett, amit 100k-nál olcsóbb alkatrészekből válogattam össze, arra 3 év garancia van vagy 1?
Esetleg fizettem is a gép összerakásáért, ami szerepel is a számlán az alkatrészek mellett.Tehát te indulásban már egy fél számítógépet is 3 évre akartál volna (mégis mi alapján???), mert egy számlán szerepel. Meg esetleg fizettél az összerakásért.
-
luciferc
őstag
válasz Ajándékok #25724 üzenetére
Mutasd meg, hogy hol változtattam önkényesen a válaszom és nem a te megváltoztatott szituációd miatt.
A sütőnek gyárilag része tepsi és a rács? Bele van írva a kreténül fordított szállítási terjedelembe? Mert ha igen, akkor nem veheted ki és nem trükközhetsz. Illetve megteheted, csak elbukod a pert.
A hűtőnek gyárilag része az 5 doboz? Bele van írva, hogy az jár hozzá? Mert ha igen, akkor nem veheted ki és nem trükközhetsz. Illetve megteheted, csak elbukod a pert.
Eddig érted?
És akkor nézzük a gépedet. Egyben egy számítógépet veszel (HP C6756), vagy alkatrészeket, amiket kérsz, hogy tegyék össze? Szerinted ebben nincs különbség. A valóságban meg van. Ha nem hiszed, akkor kérdezz meg egy ügyvédet teljes nyugalommal. Nekem lesz igazam.
Az alkatrészek az nem asztali számítógép. Akkor sem, ha külön szolgáltatás keretében összerakták. Te ekkor nem asztali számítógépet vettél, hanem alkatrészeket, amiket összeraktak neked külön szolgáltatás keretében.
Vagyis rosszul értelmezed. Én ennél jobban nem tudom neked elmondani. Ha nincs érzéked a joghoz, akkor menj ügyvédhez.
szerk: ja, és hogy miért ítélnének ellened? Hát mert nem asztali gépet vettél. Ennyire egyszerű. A magyarázatot lásd fentebb.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz Ajándékok #25727 üzenetére
Kit érdekel, ha ugyanúgy néz ki mind a kettő. Ami mellesleg nem is igaz. Az egyiken ott van a gyártó logója, típusjele, SOROZATSZÁMA. A tieden meg semmi nincs. Akkor ha én veszek egy komplett gépnyi alkatrészt és összerakom, jár a 3 év? Na? És ha a cég kiszervezi és a dolgozója rakja össze vállalkozóként? Akkor jár a 3 év? Segítek, egyik esetben sem. Akkor miért járna, ha a cég külön szolgáltatásként összerakja? Ha egyben, brand gépként akarja árulni, akkor pedig ahogy írták is, nem 5-10e-ért fogja összerakni, hanem mondjuk 100e. Amiben a többlet fedezi a jótállás kockázatát.
A 10 év motor garancia idehozása meg megint azt mutatja, hogy fogalmad nincs a jogról. Az a gyártó által vállalt önként garancia. Semmi köze a te törvényben biztosított jogaidhoz.
szerk: az extra jó indok meg mindössze annyi, hogy TE nem számítógépként vetted. És erről tudtál is. De ha bizonytalan vagy, akkor meg kell kérdezni. Javaslom írj az iponnak. Válaszolnak hamar.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
válasz Ajándékok #25729 üzenetére
Ha nem változtatod az érveidet, az nem vita, hanem.... papagáj.
Hát sajnos a jogi érvek már csak ilyenek. Miért változtatnám az érveimet? Folyamatosan olyat mondasz, ami jogilag nem áll meg. Ez nem indok az érvek változtatására.
Rendben, legyen úgy, hogy azt árulsz és úgy, ahogy akarod. OK, szétszeded a hűtőt. Tessék, sok sikert. De itt megpróbálnál a realitások és az életszerűség talaján maradni?
De tudod mit, nézzük a hűtődet kicserélt dobozzal. Először is fel kell hívnod bizonyíthatóan a vásárló figyelmét arra, hogy a hűtőhöz gyárilag tartozó dobozok nincsenek meg. Ezért (vélhetően) olcsóbban adod a hűtőt, de szívesen adsz neki dobozokat pont annyi pénzért, amibe a gyárilag teljes hűtő kerülne. Megteheted? Igen, de nagyon jól papírozd le, mert a vásárló megtévesztése, ha a szokásostól ennyire eltérő eljárásra nem hívod fel a figyelmét nagyon alaposan. És arra is hívd fel a figyelmét, hogy emiatt (a dobozok hiánya) rövidebb lesz a jótállás. És ha ezt megtetted, akkor érdekelne hányan vettek tőled így hűtőt. Majd szólj az elsőnél.
-
luciferc
őstag
Sajnos az egész készüléket már nem tudod cseréltetni, ellenben a hibás alkatrészt igen (feltéve, hogy legutoljára 2 éven belül cserélték) és arra újra is indul a garancia.
A hiba miatt amúgy nem is használható a hűtő a javításig?
Ettől függetlenül én írnék egy rövid levelet a gyártó ügyfélszolgálatának, hogy negyedjére van ugyanaz a hiba, az összes eddig beépített alkatrész is elromlott, valószínűleg ez is el fog, ezért megelőzendő, hogy x havonta jótállás alapján cseréljék még hosszú évekig (mivel az új alkatrészre újraindul a jótállás, ez akár sok-sok évig is játszható, bár kellemetlen), kérnél egy termék cserét. Aztán ha nem, akkor időnként jön a szerelő. Vagy eladod egy hűtősnek (neki tudni kell az ilyen típus hibákat, tehát nem átverés) és más márkát veszel.
szerk: ja, röviden azzal fenyítsd le őket, hogy a beszerelt alkatrészek tekintetében újraindult a kellékszavatosság, már sokadjára.
[ Szerkesztve ]
-
luciferc
őstag
kellékszavatosság: A PTK 6:163. § (5) szerint
(5) A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.
A kellékszavatossági igény elévülése pedig 2 év, ha fogyasztóról van szó.
-
luciferc
őstag
Azért pár kérdés, szempont felmerül itt.
1. Az eladó rendesen számlával mindennel adja el a dolgokat? Merthogy ilyen mennyiség az már bőven üzletszerű. Ha nem, akkor az eladó helyében nagyon lapítanék azután, hogy most közölte itt ország világgal, hogy nagyban tolja.
2. Gyári lezárású volt a doboz? Ebben az esetben az eladó jogosan mondja, hogy ellenkező bizonyításáig az az életszerű feltevés, hogy a dobozban volt termék. Ez persze csak akkor áll, ha egyéb módon nem tudhatta, hogy üres, például a tömegből.
3. Ezekkel a negatív értékelésekkel azért óvatosan kell bánni, mert ha leírja a vevő (és le kell írnia), hogy azért negatív, mert nem volt benne termék, akkor konkrétan csalással vádolta meg az eladót, amiért az fel is jelentheti. Persze ha nem igazán legális (pl. adóügyileg) a biznisz, akkor nem fog ilyet tenni.
-
luciferc
őstag
Elméletben az első évben meghibásodás esetén jár a teljes csere vagyis az új termékre való csere. A második év csak javíthatóságig mehet a dolog amennyiben legalább 2év garancia járt hozzá.
Ezt honnan szeded? Törvényi jótállás esetén ilyen nincs, önként vállalt esetében meg általánosságban nem jelenthető ki.
-
luciferc
őstag
válasz Vismajor01 #25785 üzenetére
Kérhetsz kicserélést, legfeljebb megpróbálják elutasítani azzal, hogy a csere aránytalanul drágább nekik. Erre te mond azt, 3 hétig ültek rajta majd visszaadták hibásan. Újabb heteket várni aránytalan érdeksérelem egy babakocsi esetében, mivel így gyakorlatilag egyben több mint egy hónapig használhatatlan lesz. Ha ellenkeznek, akkor add be javításra jegyzőkönyvezve az álláspontod és fordulj a kormányhivatal fogyvédő osztályához. Ha mást nem, hát megbüntetik esetleg őket.
Ez van a PTK-ban, ez érvényes jótállásra is
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint
a) kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet
.
.
.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.Egy babakocsi esetén a jogosult által elvárható rendeltetésbe egy babakocsi esetén nem fér bele, hogy 1-1,5 hónapig nélkülözi. Legalábbis szerintem.
-
luciferc
őstag
válasz cserewarrior #25831 üzenetére
Nem, a szövegkörnyezetből egyértelmű, hogy ha újra megpusztul (=harmadjára) és kéred, akkor jelzik a gyártó felé és vagy-vagy.
-
luciferc
őstag
válasz kismanús #25840 üzenetére
Ha az apple csere a törvényi jótállás keretében történt, akkor érdektelen, hogy mit haluznak, újraindult. Ha meg az önként garancia időszakban, akkor azt tehetnek, amit előre leírtak neked vásárláskor az önkéntes garancia feltételeiben.
Erre mindig nagyon figyelni kell. Az önkéntes garancia az azt vállaló előzetesen leírt feltételei szerint megy.
-
luciferc
őstag
válasz kismanús #25843 üzenetére
Ha nem volt nem rendeltetésszerű használat, akkor egy ilyen értékű cuccnál bele kell állni a jogi csatába. Akkor rendeljen ki a bíróság igazságügyi szakértőt. Az egyetlen gond persze az, ha egyszer már hozzájuk került egy napra is a cucc, mert onnantól azt piszkálnak rajta, amit akarnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Philips PowerLife 2400 wattos gőzölős vasaló GC2998/80
- AMD FX 8350 8 Core processzor +Hűtö+Gigabyte 970 Gaming AM3+ Alaplap +24Gb Ram Félkonfig félgép
- Canon 600D digitális fényképezőgép, utazótáskával, kiegészítőkkel
- Xiaomi Mijia Deerma spriccelős felmosó szett, spray felmosó nyél + mikroszálas mopok
- DD Hifi TC09S OTG USB-C kábel - 10 cm