- Fali konzol lapos tévékhez
- Hisense LCD és LED TV-k
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Minisforum dokkoló OCuLinkkel
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen processzort vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Júniusban a hardverek is vakációra mennek
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Friss Dolby Atmos hangprojektorok érkeztek a TCL-től
ph A TCL S45H és TCL S55H a nyár folyamán kerülnek a magyar boltokba.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Két kérdés:
Milyen Wi-Fi modul van az X-T3-ban?Az Android app veszett lassan másolja a fájlokat, de ahogy rákerestem az iOS is. A hálózati sebességet mutató indikátor ilyen 1-2 MB/s sebességet mutat jellemzően, ami 8-16 Mbit/s-nek felel meg.
Lehet valahogy MacOS-hez úgy csatlakoztatni a gépet, hogy tárhelyként ismerje fel? Nem volt ma nálam kártyaolvasó a MacBookhoz, azt látom a Photos-ban tudnám importálni, de nem azt akarom használni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36228 üzenetére
Pont most jönnék le a Lightroomról és teszek egy komolyabb próbálkozást a Capture One irányába (bár talán az is tudja). Korábban is akartam, de a Panasonic RAW kezelést nem szerettem benne, döglött színek, ráadásul valami furcsa bordós-magentás tintet is ráhúzott. Lehet végül mégis maradok a Lightroom mellett, de akarok egy esélyt adni a Capture One-nak.
Az már automatikusan jó pont, hogy a Lightroomban úgy kell előkukázni egy submenüből a Fuji filmszimeket, míg a Capture One rögtön tudta mi volt beállítva a vázban.
De lényeg a lényeg, nekem viszont az a bajom, hogy szeretem magam rendszerezni a fotókat a saját könyvtárstruktúrámban, mert az tök univerzális, válthatok szoftvert, oprendszert, kitehetem külső tárhelyre, túléli a rendszerváltásokat és megtalálom amit keresek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vihartigris #36240 üzenetére
IBIS-es géptulajoknak jó vétel lehet, bár én személy szerint nem stabilizált vázon kevés értelmét látom az XF 18-55mm f2.8-4 mellett, annak kicsit hosszabb a vége és igaz addigra esik 1 EV-t a fényerő, de az OIS sokkal nagyobb mértékben kisegít (de ez felhasználás függő is nyilván, de szerintem a többség jobban örül 3 EV előnynek OIS oldalon, mint egy 1 EV-nek záridőben vagy ISO-ban).
Kár, hogy nem 16mm-ről indul, de ismerve, hogy már 18mm-en is mennyit korrigál rajta a beágyzott korrekciós profil, talán nem véletlen ez a kompromisszum a tervezésnél.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36234 üzenetére
Köszi a tippet!
Még meglátom mennyire tudom megszokni a Capture One-t, mert mindig azon kaptam eddig magam, hogy sokkal több matatással érek el nekem tetsző eredményt, mint Lightroomban. Fujival talán ez változik (most itt nyilván a RAW feldolgozásra gondolok, mert a Jpeg még mindig csodás).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36243 üzenetére
Még nem próbáltam C1-ben, figyelek majd erre is. Pár napja volt időm lőni pár utcai fotót meg turistás képet vegyesen, végigszerkesztettem őket Lightroomban, aztán az export után jutott eszembe, hogy nem kapcsoltam ki a MacOS-ben a TruneTone-t (az meg ugye a külső monitort is elhúzza), pedig az óra mellé kitettem a kapcsolóját (soha eddig nem felejtettem el).
Annyira elment az élettől is a kedvem, hogy nem volt türelmem megint nekiállni azóta sem. Talán C1-ben rámegyek újra ezekre.
Btw én ugye most találkoztam először ezzel a 26 megapixeles X-Trans szenzorral és félelmetes a dinamikája. Volt egy fotó, ahol a szinte teljesen bebukott témát még Jpeg-ben is fel tudtam húzni extrém mértékben és csak minimális tömörítési artifact jött elő (Instagramra leméretezve nem is látszana), ez volt az egyetlen fotó, ahol indokoltnak éreztem a RAW-t (na jó, meg egy-kettő éjszakai városi fotónál elbénázta a WB-t). Cserébe a fájlméretek hatalmasak, be is kapcsoltam a Compressed RAW-t.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #36246 üzenetére
Ezt én is sajnálom, ahogy az újabb filmszimek/filmszim finomhangolás opciók hiányát is. De az X-T3 annyival többet tud, mint az X-T30 II, X-E4 vagy X-S10 (utóbbinál kivétel az IBIS), hogy igazából azt tudom erre mondani, hogy a Fujifilm bekaphatja. Akkor inkább kidolgozom RAW-ból amit akarok.
Az egyik iPad topikban is jól végigvitatkoztam egy valláskárosulttal azt, hogy a legújabb belépő iPad indulóára 260 ezer lett és USB 2.0 van rajta, hogy ez mennyire gáz, akkor inkább nem veszek semmilyen iPad-et, mert az új Air túl sokat tud/túl drága, az iPad Pro pedig mindig is túl sokat tudott/túl drága volt az igényeimhez. Nem kell belemenni a szándékos kurtítások miatti presszionálós játékba (aztán a valláskárosult fanboyok meg úgyis megmagyarázzák, hogy miért hülye aki így tesz).
Nem kizárt, hogy az X-T5 lesz majd a következő vázam, de nagyon nem most. Az esetek többségében meg amúgy is Classic Chrome mellett fotózok... minden másra ott a Pro Neg és az Acros.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vakablak93 #36248 üzenetére
Mindenképpen végigpróbálom őket, de az van, hogy egyébként is nagyon visszaszoktam Panasonicon a RAW használatra, szóval inkább az a workflow nálam, hogy az adott fotó/fotósorozat hangulatához választok egy profilt/presetet kiindulási alapnak, amit már nem kell agyongyurmázni, csak kicsit.
De elég sokszor azon kapom magam, hogy a Classic Chrome még mindig a fő kedvenc.
-
Stauffenberg
nagyúr
Fiúklányok!
Használ valaki fényképezőgép tokot? Valami ilyesmire gondolok, mint itt alant ez a Manfrotto. Gyakran viszem magammal a gépeimet úgy, hogy csak bedobom őket egy hétköznapi utcai hátizsákba. Fontos, hogy párnázva legyen valamennyire és minél kisebb helyet foglaljon (mondjuk férjen el mellette egy pulcsi és a vizem). Vállpánt és hasonlók nem érdekesek, mert csak arra kell, hogy bármilyen hátizsákba el tudjam így rakni az X-T3-at egy objektívvel.Most egy régi camcordernek a táskáját használom, de kicsit tömzsi és ezzel elég sok helyet elfoglal. Ebből sem akarnék feleslegesen nagyot venni. Köszi a tippeket!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
mikrofon #36265 üzenetére
Nem olyan nagyon lényeges a színe, mert leginkább táskában lesz, gépet meg úgyis kézben tartom vagy vállamon lógatom amikor járom az utcákat. Viszont tartok tőle, hogy túl nagy egy X-T3-hoz (pláne mikor kicsi fix objektívet viszek hozzá), Youtube videókban full frame vázakat pakolnak el bele portrémarkolattal és nagy obikkal együtt.
-
Stauffenberg
nagyúr
Dpreview megfuttatta az XF 18-55mm f/2.8-4 és a Sigma 18-50mm f/2.8 összehasonlítást.
Egyrészt tök jó, hogy ez a régi matuzsálem objektív ennyire lépést tud tartani valamivel, ami nem kitobjektívnek készült, másrészt azt a Sony tesztekből is sejteni lehetett, hogy elég kevés érv szól a Sigma mellett ebben az összehasonlításban (kizárólag a konstans f/2.8, meg ha más nem is, de a bajonett szigetelt, de minden másban döntetlen vagy jobb a Fuji). Meg hát az a realitás, hogy aki a Sigmát akarja, valószínűleg egy jó darabig többet fog érte fizetni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
SidCorky #36279 üzenetére
Újonnan vettél magyar piacos példányt és nem volt hozzá magyar kézikönyv?
Én eleve jobban szeretem angolul olvasni ezeket (meg a menü is angolra van állítva minden gépemen), de az elég nagy parasztság ha nincs egyáltalán magyar leírás hozzá, merthogy a webes verzióban sincs magyar (csak Google Auto-Translate van, de az meg hát... na... hagyjuk).
Amúgy üdv a klubban!
Miről volt a váltás?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
SidCorky #36282 üzenetére
Én Panasonic G80-ról jöttem át, én bírtam a viszonylag neutrális képét (videóban is), de a Jpeg borzalmas volt. Jól bekonfigurálva tudott nekem nagyon tetsző Jpeg kijönni, ezt a fajta természetes-neutrális karaktert amúgy hiányolom a Fujiból legalább egyetlen választható opcióként, de a ProNeg profilokkal azért nagyjából hozható. Viszont a Panasonic Jpeg-et utáltam azért, mert szerkeszthetetlen, már egy pici belehúzásra is szétesik, artifactel a szénné tömörítés miatt.
Az X-T30/II nálam is a kalapban volt, de aztán megláttam, hogy egy új X-T30 II váznál olcsóbban mennek a használt X-T3-asok, inkább arra neveztem be. Zavar, hogy így nincs garanciám, de ez van, majd ezt megbeszélem magammal akkor, ha esetleg egyszer beüt a baj.
A kicsomagolós LCD-t teljesen értem, én sem szeretem. A G80-on is halálba idegesített sok szituációban. Én most úgy voltam vele, hogy a kis pénzecskémet a bank helyett szívesebben tartom ilyesmiben, elmentem volna akár X-T4-ig is, de csak az LCD miatt mondtam le róla. Pedig az IBIS hiányzik, de az XF 18-55mm-ben az OIS elég jól ellensúlyozza (az egy remek objektív, én imádom).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Rusher4587 #36295 üzenetére
Ezt a váz dilemmát én is lefutottam pár hónapja, nálam az X-T3 nyert, de ezt a listát mindenki kezelje nagyon szubjektíven és pakolgassa át a tételeket az oszlopok között, ha valakinek inkább pro az ami nálam kontra (és fordítva). Meg persze a használtan fellelhetőségre vonatkozó megállapítás is változhat hétről-hétre. Mikor én kerestem az ősszel, mindig akadt legalább 3-4 eladó példány X-T3-ból gyakorlatilag folyamatosan, míg a másik kettőből jóval kevésbé és az X-S10 még drágább is volt (fiatalabb kora miatt).
X-T30II
Pro:
- Kicsi és kompakt méret, de az X-E4-nél több kezelőszerv
- Fel-le dönthető kijelző
- Megvan benne az összes kurrens filmszim
Kontra:
- Nincs IBIS
- Portré állásban nem dönthető a kijelző
- Nincs időjárásállóság
- Használtan ritka, újonnan drága
- MacOS-en nincs RAW preview (ez csak fél pontlevonást ér, nekem nem dráma)X-S10
Pro:
- Van IBIS
- Megvan benne az összes kurrens filmszim
Kontra:
- Oldalra kicsomagolós kijelző
- Hagyományos PASM vezérlés
- Nincs időjárásállóság
- Használtan ritka, újonnan drágaX-T3
Pro:
- Egy kategóriával komolyabb váz
- Több hasznos kezelőszerv
- Időjárásállóság
- Portré állásban is dönthető LCD
- Komolyabb váz anyaghasználat
- Komolyabb EVF
- Komolyabb videós képességek (pl: 10-bit és 4K60p)
- Mikrofon bemenet és fejhallgató kimenet
- Dupla kártyahely
- Használtan könnyen fellelhető egy új X-T30II és X-S10 áránál olcsóbban
Kontra:
- Nincs IBIS
- Még mindig a régi akkut használja (többinél elnézed, itt már kicsit cikibb)
- Nincs benne minden új filmszim a vázban (ez faszkorbácsot érne amúgy) -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
taranis #36312 üzenetére
Az lehet, erről már le vagyok maradva fejben mert eredetileg GFX vázakra jött ki és nem is tudom, hogy X-re van-e már a gyakorlatban (értsd: nem olyan X váz, ami csak előrendelhető vagy alig kapható).
Van erről lista, hogy milyen vázakra jött ki eddig? Mert folyton csak receptes oldalakba futok bele.
Én a Classic Neg-re gondoltam, hogy az X-T3 (és a sima X-T30) kimaradt, pedig X-Trans IV az is, mint a többi amire viszont van.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
TakiUZ #36311 üzenetére
Én 350-ért vettem egy használt (16k expo, közel makulátlan küllem) X-T3-at, amihez a tulaj adott egy XF 18-55-öt is (ez kevésbé makulátlan, de műszakilag semmi baja). Nem mondom, hogy ez az általános ár ezért a kitért és vártam is eleget, hogy kifogjam, de mostanában 300-330 között bőven megfoghatók az X-T3 vázak.
Ráadásul nem szeretem a powerzoom objektíveket és az X-T30II váz is visszalépés tudásban. Egyedül csak a 3 év garancia szólna mellette. De amúgy tökre elfogadom ha valakinek az X-T3 többlet tudása nem ad hozzá semmit, az inkább vegyen egy garis X-T30II vagy X-S10-et és még biztonságban is érezheti magát.
--
SidCorky: Vásárlás után semmit nem szabad már nézegetni!
Anno mikor megvettem a Panasonic G80-at, mondván nincs megfizethető, jó videós tudású Fuji váz, akkor rá pár héttel jelent meg az X-T30, így rendszert váltottam (előtte is Fujis voltam). Most meg vissza, de addig is csináltam tök jó fotókat, volt velem utazni, műteremben, fotóztunk szar időjárást meg modellt is, ez volt a lényeg, nem a gép. Ezen a ponton már inkább el kell engedni és élvezni ami van.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
taranis #36315 üzenetére
Ebből az X-H2s már kapható, többi még csak előrendelős. Amúgy a listát még augusztus/szeptember körül írtam össze, de persze technikailag tök igazad van, hogy a Nostalgic Neg-nél járunk már és ennek a meglétével lesz ténylegesen up-to-date a váz.
Én még a Classic Neg-re értettem ezt a pontot.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
csaabz #36317 üzenetére
Teljesen valid érv, ha valaki az IBIS miatt vesz egy X-S10 vázat. Én X-T4-ig is elmentem volna (ami kis túlzással egy IBIS-es X-T3), de az oldalra kihajtogatós LCD miatt hagytam és az X-S10 is ilyen.
Nekem így adta ki előny/Hátrány arányban, ha nagyon nem tudom megszokni a Panasonic után az IBIS nélküliséget, lehet mégis X-T4 lesz hosszabb távon ebből, de inkább elkerülném. Az X-T5 még sokáig drága lesz, de azt nagyon adnám.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Flashback #36364 üzenetére
Minden gyártó tele van érthetetlen dolgokkal ami nem szúr szemet nekik, hiába a felhasználói panaszok.
Miután a Panasonicnak 10+ év alatt tűnt fel, hogy egy videós sem használ gyári objektíveket MFT-n a lineáris manuális fókuszvezérés hiánya miatt, annyira ne lepődjünk meg.
Arról nem beszélve, hogy az összes gyártó szivarfüstös szobákban beszéli meg, hogyan kell teljesen szarkupac mobil appokat csinálni, amik nem csak UI/UX terrortámadások, de sokszor kulcsfunkciók nem működnek.
---
#36367 TakiUZ: Mármint új X-T30 II már csak februári szállítással rendelhető? Szép.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem is ez fáj, de az X-T3 esetén (gondolom) hardveres oka van, mert 1,5 MB/s-nél nagyobb sebességre nem nagyon képes, ami elképesztően lassú. Eleve a fotókból sok másodpercig csak egy elmosott masszát látsz, de az átmásolás is nagyon lassú.
A Panasonicnál azért nem használtam az appot, mert távvezérlő módban folyton eldobta a kapcsolatot és mert a Jpeg alkalmatlan utómunkára (RAW-t meg nem tud átküldeni), itt meg azért, mert olyan botrányosan lassú, hogy pont ehhez a "gyorsan átdobom telefonra, meggörbézem őket és lehet megosztani" jellegű kapcsolódás veszik el a botrányos lassúság miatt.
-
Stauffenberg
nagyúr
Van köztünk olyan, aki használta már ezeket a párokat Fuji vázon és tudna tapasztalatokról mesélni? Ezernyi Youtube videót megnéztem, de a többsége Sony és ugye firmware frissítésekkel elévült is lehet az infó, de mintha úgy tűnne, hogy AF-ben Sony vázon Sigma a nyerő, Fuji vázon meg a Viltrox (de ez sem ennyire fekete-fehér, mert a Sigma csúnyán huntol videó alatt Fuji vázon, cserébe a Viltrox többször produkált a tesztelőknél hangyányi félrefókuszálást teljesen nyitva fotózás közben).
Viltrox 33mm f/1.4 vs. Sigma 30mm f/1.4
Viltrox 56mm f/1.4 vs. Sigma 56mm f/1.4Céges karácsonyra nálunk mindenki választhat egy ajándékot és a fentiekből az egyiket vinném (a "válaszd a legdrágábbat" tippeket most hagyjuk, ha közben a másik jobban beválna, de én is hajlok a Sigma 56mm felé). Kell nekem egy ~30mm és egy ~56mm objektív, az egyiket megkapom, másikat megveszem.
A Fuji változatok drágábbak és/vagy fényerőben soványabbak, azokat most egyelőre kiejtettem.
A Viltroxokat nem tudtam még kipróbálni, de arra sokan panaszkodnak, hogy a klikkmentes, rekeszgyűrű olykor idegesítő tud lenni, meg nagyon hátra van tolva, kesztyűben nehezebben elérhetők. Ettől függetlenül nyilván én ezt beírom egy jópontnak (vagy félnek, nem tudom, azért az X-T3 bőven elvan látva tárcsákkal, amikre rá lehet tenni a rekeszvezérlést, de nyilván én is szeretem a dedikált rekeszgyűrűt és főleg emiatt tépelődöm).
A Sigmák mellett meg az szól, hogy sokkal-sokkal-sokkal jobban kezelik a CA-t és különösen az 56-os nagyon éles tud lenni (nem mindig embert fotóznék vele). Továbbá mintha a flair/ghosting kezelés is jobb lenne a Sigmákon, cserébe a 30mm látható hordótorzítással dolgozik, de gondolom ezt vázon belül nem korrigálja a Fuji (ha igen, akkor nem szóltam, de Sony vázon biztosan nem). Meg tudom ezeken csak a bajonett szigetelt, de a Viltrox még ennyire sem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Stauffenberg #36378 üzenetére
Kis kiegészítés magamhoz: Elvileg van Sigma hordótorzítás korrekció Sony vázon Jpegre, de ez ki/be kapcsolható. Ezért nem szabad csak egy-egy tesztre/tesztelőre hagyatkozni. A kérdés viszony nyitott: Van-e ilyen Fujifilm vázon is?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Rusher4587 #36382 üzenetére
A tesztek szerint a Viltroxokról könnyen eltűnik a CA mondjuk f/2-re rekeszelve, csak akkor meg nem igazán vagyok beljebb az eleve f/2-es Fujikhoz képest, legfeljebb van némi fényerő tartalékom nagyon kiélezett helyzetben. Bevallom nekem a notóriusan rossz nyitott rekeszes CA a legnagyobb bajom a Viltroxokkal, pedig egyébként kicsit rekeszelve a 33mm f/1.4 nagyon ott van a 30mm f/1.4 mellett minőségben és cserébe nincs hordótorzítása sem (szóval legyen döntetlen optikailag). Csak sajnos a dolláros külföldi árakkal ellentétben nem annyival olcsóbb a Sigmától, mint odakint, ilyen 20% körüli különbségekről beszélünk itthon, odakint meg inkább 40-50% felára van a Sigmának.
A Fuji 56mm f/1.2 nincs a kalapban használtan sem, nem azért mert rossz, hanem mert nem érzem akkora ugrásnak, cserébe nagyobb, nehezebb és AF-ben sem annyira pörgős (ami tök oké, nem mai konstrukció, portréra oké, utcai fotózni vagy szaladgáló kutyát lövöldözni kevésbé). A második generációsra már szívesebben rámegyek majd amikor már kész a rendszer és nincs mit hova fejleszteni.
-----
Na mindegy, ha valaki használta Fuji vázon a nevezett Viltroxokat és a Sigmákat is, az dobjon be gondolatokat még bátran. A következő 1-2 napban van még időm agyalni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
DonRazzino #36386 üzenetére
Köszi a lehetőséget! Nem ismeretlen nekem az XF56-os, bár az is igaz, hogy még az X-E2/X-T2 időkben abuzáltam utoljára, nagyon könnyű szeretni azt a csupaüveg szörnyet.
Ugyanígy nem ismeretlen a Sigma 56mm sem, csak nem ezen a rendszeren, szerintem rá pont nem áll a "CA kupac" jelző, nagyon ügyes a flair/CA kezelése és a felbontóképessége, pláne az árkategóriájából messze kiemelkedik ezekben (aztán ezt ellensúlyozza a műanyag tubus és a rekeszgyűrű hiánya, valahol spórolni kell).
Amúgy két fő gondolatom van az XF56 ellen:
- Nagyobb, nehezebb és feltűnőbb jelenség utcai fotóhoz
- Az elmúlt pár évben egy látószögben azonos Zuiko üveget használtam 50cm közelponttal, amit viszonylag sokszor ki is használtam, nehéz lenne a 70cm-t lenyelni és a Sigma is 50cm-esA távozásodhoz: Amikor én hagytam itt kb 4 éve a rendszert, nekem is csak egy X-A1 és az XC16-50mm maradt.
Aztán most megint itt vagyok. Te sem szabadulsz végleg a szektából!
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Rusher4587 #36390 üzenetére
Elvetettem a Viltroxot, legalábbis az 56mm vonatkozásában mindenképpen. Egyszerűen annyira minimális az árbeli különbség itthon, hogy csak annak köszönheti a népszerűségét, hogy megelőzte a Sigmát piacra kerülésben.
Az USA-ban 280 vs. 470 dolláros árakról beszélünk, ami még úgy is jelentős, hogy a Sigmát gyakran akciózzák 400-ra. A tesztek lelkendező hangvétele így sokkal érthetőbb, mint a hazai árakkal nézve őket. Most dobtam el a gépszíjat, mivel már csak az MM-ben adják 125-ért, mindenhol máshol felment 170-re, amivel már drágább a Sigmánál. LOL.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Gercsa #36414 üzenetére
Nem tudom milyen influencereket néztél, de ő egyébként korrektül letesztelte (ennél mélyebben belemenést egy 70 dolláros objektív szerintem nem ér meg).
Csodákat ne várj tőle, de jobb a nyitott rekeszes CA kezelése, élessége és kontrasztja, mint a sokkal drágább Viltroxnak!
Cserébe a field curvature brutális, ne számíts éles sarkokra, még a tesztben is kijött, hogy erre főleg f/11-nél van esély. Ha csak portré/tárgyfotó lenne vele, nem olyan gáz, de nem egy kiegyensúlyozott darab.
Én még ezeket nézném meg:
Meike 35mm f/1.7 - Öcsémnek van egy ilyenje, igaz m4/3-ra, nyitva lágy, f/4-nél már a sarkokban is kapsz valamit, eléggé vintage képi világa van (ami attól függően jó vagy rossz, hogy ezt keresed-e).TTArtisan 35mm f/1.4 - Kis rekeszelésre egész jó, talán ez a három közül a legjobban balanszolt üveg, de semmiben sem kiemelkedő és a flairing csúnya.
Vagy ha nem akarsz ezekkel a kompromisszumokkal együtt élni, keress egy használt Fujifilm XC 35mm f/2-t olyan 55-60 ezer környékén és az felmossa a padlót velük és AF is lesz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Gercsa #36419 üzenetére
Ha nagy a gyártási szórás, akkor a felhasználói vélemény is annyit ér.
Amúgy nem tudok nagyon okosat mondani rá, meg más pénztárcájával sem verném a csalánt, de ezek nem olyan ördögien drága objektívek, hogy ha mégsem jön be, ne tudj kiszállni minimális bukóval. Ha a Pergear tetszik, azt kell venni, főleg ha nem bánod az átlagon aluli field curvature teljesítményt.
Amúgy meg köszi a tippet, már szinte meg is feledkeztem róla, hogy van otthon pár régi vintage manuális objektívem, meg PK-FX adapterem. A Pentax M 50mm f/1.7-et évek óta nem sétáltattam meg.
Utoljára még a 16 megapixeles korszakban használtam, kíváncsi vagyok mit kezd a 26 megapixellel.
Túl sokat nem fogom szerintem használni, mert megvan a Sigma 56mm f/1.4 (btw ha érdekel bárkit, írhatok majd róla pár sort, mert vásárlás előtt nem sok sikerrel érdeklődtem felőle, akinek nem XF 56-osa van, az már beruházott a Viltroxra, mire a Sigma kijött ezzel a sorral).
-
Stauffenberg
nagyúr
Én a TT-ből a 27mm f/2.8 palacsintát venném ha már egy olcsó(bb) X100 alternatívát akarnék összerakni E-váz alapon és akkor van egy frankó AF motor is benne (bár az X-E2-vel szerintem nem jön ki annyira a sebessége, azt említette alapnak a fórumtárs). Bár a fényereje nem túl acélos, de rosszabb fényekhez fel lehet tenni valami fényerősebbet, elvégre szabad.
Amiben a leglátványosabban elmarad az új XF 27mm WR-tól az a becsillanások kezelése. Úgy néz ki, hogy a bevonatokban elég bénák ezek a kínai gyártók, mert ez visszatérő probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
-szabi- #36426 üzenetére
Biztosan akad valaki a topikban, de próbáld ki személyesen is, mert általában gyűlölni szokták a power zoom (PZ) konstrukciókat a fotósok, mert olyan nyekenyóka élmény őket használni egy hagyományos zoomhoz képest. Egy kompakt gép vagy mobil felől érkező embert nem feltétlenül idegesít (még).
Nekem régről van egy XC 16-50-em, nem sokkal marad el széleslátóban és szerintem kár, hogy kikerült a választható kitobjektívek közül. Mikor kíváncsiságból olvasgattam XC 15-45 teszteket, nagyjából egy ligába tették őket.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
-szabi- #36430 üzenetére
A hagyományos zoom mechanizmusnál fizikailag mozgatod a lencsetagokat ahogy tekered a zoom gyűrűt.
A power zoom esetén egy elektromotor mozgatja őket és az inputot egy kapcsolóval adod (előfordulhat, hogy ez a kapcsoló úgy néz ki, mint egy hagyományos zoom gyűrű, de máshogyan viselkedik). Ha használtál már kompakt fényképezőgépet, amin a zoomot egy billenőkapcsolóval vagy az expo gomb körüli karral lehetett vezérelni, akkor érted mire gondolok:
Valóban jobb videózásra, ha 90-es évek stílusú ballagási videókat készítesz.
Láttál mostanság olyan komolyan vehető videót, ahol össze-vissza zoomolgattak? Ráadásul ha nem parfokális a lencse, el fog mászni a fókuszod zoom hatására.
Azok az influencer youtuberek mondogatják ezt a "jobb videózásra" dolgot, akik felolvassák a sajtóközleményt (jó esetben a saját szóhasználatukra átültetve). Egy parfokális objektívvel, stúdiózásra, sportra, híranyag készítésre tényleg hasznos néha. Egy hétköznapi MILC-ben meg egyszerűen egy fillérrel nem ér többet a hagyományos zoomhoz képest (sőt).
Ha nem zavar a kezelése, korrekt társ lesz. Ha zavar, úgyis el fogod adni amint csak tudod.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
-szabi- #36433 üzenetére
Nem a zoom sebessége miatt lesz 90-es évek ballagási videós hangulata a felvételnek, hanem a zoomolás ténye miatt.
Amúgy egy fixen lerakott kamera esetén egy nagyon enyhe, nagyon lassú zoom még tud jól kinézni (tipikusan a "talking head" műfajokban sokat használják), de ezt egy 4K felvételből is meg tudod csinálni utómunkával, mert csak nagyon kicsit vágsz bele, nem fog nagyon sokat romlani a képminőség.
És akkor ezzel a fókuszod sem fog elmászni. Mert mint mondtam, egy nem parfokális objektívnél zoom közben elmászik a fókusz is, szóval akkor is megette a fene, ha te szeretnél felvétel közben zoomolgatni, nem lesz szép, hogy még újra is kell fókuszálnod közben.
Emlékeim szerint Media Marktban szoktak kitenni olyan Fuji vázakat, amikhez XC 15-45mm a kitobjektív, próbáld ki. Vagy ha jársz Budapesten, akkor a Fotoplus, Tripont, 220volt, stb helyeket nézném meg (de csörögj oda először, hogy van-e bemutatódarab). Vigyél memóriakártyát és akkor a lőtt fotókat otthon tudod elemezgetni (bár a beltéri viszonyok között elég limitált egy ilyen fényerőtlen zoomnak a használati értéke).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Gercsa #36432 üzenetére
Olyan lelkesen meséltél róla, szinte már rákívántam, hogy kíváncsiságból berántok egy használt XC 15-45-öt csak a széleslátó vége miatt... de aztán mindig eszembe jut mennyire gyűlölöm a power zoom üvegeket.
Inkább az XC 16-50-et kéne előtúrnom.
Amúgy az XF 18-55mm egy nagyon szerethető, nagyon jó objektív, én is imádom az enyémet, de a 18mm kezdő mai standardok szerint nagyon szűk már. Én anno az X-A1-hez kaptam az XC 16-50-et és annyira kedveltem, hogy az X-E2-re is azt vittem tovább.
Hosszabb távon be fogom cserélni a 18-55-öt egy 16-80mm f/4-re. Inkább eldobok egy fényértéket az elejéből, cserébe a 16 és 18mm között ég és föld a különbség. Pláne akkor, ha zoom objektívet én főleg "turistáskodni" viszek magammal, legyen szó fotóról vagy videóról és bosszantó, mikor valami 18mm-be nem fér bele vagy a 4K/50p crop miatt még szűkebb egy kicsit. Nagyon bírnám az XF 16-55mm f/2.8-at is, de nagyon hiányolom belőle az OIS-t. Az X-T3 nem stabilizált váz... legalább egy stabilizált objektívem legyen már, főleg videó miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem főleg a a 16mm kezdő miatt lenne érdekes és mert azt mondják ugyanolyan, ha nem jobb az OIS benne, mint a 18-55-ben és abban szerintem baromi jó van.
De ez még a jövő zenéje, egyelőre nem ez a prioritás nálam. Nyilván kevés fénynél tök sokat számít, hogy egy fényértékkel fényerősebb a széleslátó oldalon a jelenlegi, de alternatívaként a 16-55mm f/2.8 nagy, nehéz, drága és nem stabilizált.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
vihartigris #36441 üzenetére
Végülis igen, mondjuk elég nagy szegény, de ahogy nézem nem sokkal drágább újonnan, mint az XF 16-80-as (nem mintha azt az árat szeretném kifizetni egy olyan zoomért, amit én főként csak "turistáskodni" használnék).
Az már más kérdés, hogy használtan azért néha felbukkan az XF 16-80, míg az elmúlt hónapokban folyamatosan nézem a Fuji/MILC adásvételi csoportokat és a Tamront pontosan nulla alkalommal láttam (de még elég friss üveg ezen a rendszeren, pont mint a Sigma 56mm f/1.4, amit végül újonnan vettem, mert még nincs ez sem egy éve, hogy kapható és akinek nem volt pénze XF 56-ra, az már bevásárolt Viltroxból).
Nyilván jobban örülnék ha a Fuji lecserélné az XF 18-55-öt, mint "haladó kit objektív" egy 16-ról induló második generációs példányra. Nekem az elég lenne, vennék egy kitből bontottat.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Flashback #36443 üzenetére
Fú nekem ez nagyon nem aktuális még, eléggé hátul van az XF 18-55mm lecserélése a prioritási listán. Főleg amikor a jobb alternatívákra mindegyikre azért keményen rá kell fizetni, miközben az időm nagy részében fixekkel fotózom. De köszi a felajánlást!
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Szerintem ne add IBIS-es váz alá, ha XF 16-55mm f/2.8-ban gondolkoznál. Vagy pont ma dobta be vihartigris fórumtárs a Tamron 17-70mm f/2.8-at, ami stabilizált, de egy picit a nagylátó végén lecsíp.
Viszont csak tanácsként mondom, hogy szerintem a Fujifilm igazi sava-borsát a fix objektívek jelentik. Nem csak a fíling miatt, hanem mert a fényerős dögökkel kombinálva sokkal kevesebbszer jut eszébe az embernek a full-frame felé kacsintgatni.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #36451 üzenetére
Nem fogták vissza a gyártást, hanem nem vesznek fel friss rendelést, hogy utolérjék magukat. Aztán erre jött rá az idióta TikTok trend, amitől minden fotózásanalfabéta elkezdte felkutatni az elérhető X100-asokat (mindent ami mozdítható), használni ugyan nem tudják, de a trend az trend.
Az X100V most drágább használtan, mint amikor újonnan kapható volt.
Használt, garis X-E4 vázakat szoktam látni 300k alatt kicsivel, ráteszel egy neked kedvező fix objektívet és majdnem ugyanott vagy vele, de nem kerül annyiba és kapható.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Tavasz13 #36464 üzenetére
Lépj be Facebookon a Fujifilm adok-veszek csoportba és várj (ha kell iratkozz fel az értesítésekre). Fujiból jóval kevesebb forog a piacon, mint Sony, Nikon vagy Canon vázból és így kicsit várni kell a felbukkanó vételekre.
Ha éppen nem találsz eladó példányt, majd jön. Türelem.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #36472 üzenetére
Nekem is ajánlották az MPB-t, mikor X-T3 vázat kerestem és ez lett volna mind közül a legdrágább opció (de akkor euró is 430 volt, nem 395), de fontos, hogy ők bevizsgált és állapot szerint osztályozott cuccokat árulnak 6 hó jótállással, és a mellékelt fotók ténylegesen az eladó motyót ábrázolják.
Itthon 300-330k között mennek az X-T3 vázak. Az MPB-n most állapottól függően (good condition, excellent condition, like new condition) 323 és 377 ezer forint közé jön ki napi árfolyamon. A besorolás az esztétikai állapotra utal, mechanikailag mindnek kifogástalannak kell lennie.
Ha most keresnék X-T3 vázat, lehet elgondolkoznék az MPB-n, mert most a kevésbé szar EUR-HUF árfolyam mellett teljesen élhető árak vannak, akinek kell az a 6 hónap gari, korrekt összeget fizet rá magyar árakhoz képest és várni sem kell, ami fent van, azonnal kosárba tehető.
Mondom ezt a fórumtársnak is, aki éppen nézegeti őket (de az X-T2-re is lehet ránézni, de a fejlettebb AF rendszer miatt én is a T3-at ajánlanám).
Objektívből én is ránéztem néhány darabra és elég nagy a szórás, hogy van-e értelme onnan venni. A Sigma 56mm f/1.4 itthon újonnan 160k 3 év garival, ők meg 6 hónappal akarják rám sózni ugyanennyiért, de a Fujifilm XF 56mm f1.2 már 204k, ami a 6 hó garit nem nézve is egész jó ár és amúgy hegyekben áll náluk az eladó példány.
A kifutó/kifutott darabokra jobban megéri rámenni. Az éppen futó modellek viszont tényleg lehetetlen árakon vannak.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
lugosi #36477 üzenetére
Annyit, ami a ToS-ben le van írva. A német törvények szerint dolgozik az EU/német shop.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36481 üzenetére
Tudsz feltenni azonos jelenetről egy sooc Jpeg és HEIF fájlt is? Egyszerűen érdekel, hogy mekkora az eltérés közöttük, mert így a leírtak alapján a sima 8 bites sRGB Jpeg-hez képest őrülten nagy eltérésnek nem kéne lennie (persze, szarok a beállítások, de pont úgy, hogy a Rec.601 és az sRGB karakterisztikája nem ég és föld távolságban van egymástól).
Még a Limited RGB-nek sem kéne akkora gondnak lennie ha jól van alkalmazva (egy csomó tartalmat is így kapunk: Netflix, Disney+, stb).
De érdekel mekkora a különbség a két kimenet között. Ha clipping van a HEIF-ben, az viszont sokkal nagyobb gond, mint az, hogy kontrasztosabb képet ad.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
madgie #36499 üzenetére
Azért is kértem, hogy tegyél fel példafájlokat, mert önmagában a BT.601, sRGB/sYCC, Limited RGB nem kéne, hogy drámai eltérést eredményezzen a klasszikus sRGB JPG-hez képest, hacsak nem interpretálódik rosszul.
MacOS-en nálam is olyan, mint nálad, lecsapja alul-felül, de ma igyekszem kipróbálni WIndows és Android környezetben is (utóbbit próbáltam, de a gyári Photos app csak homokórázik felette, egyébként képesnek kellene lennie a megjelenítésre).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Stauffenberg #36501 üzenetére
Update:
Windows 10 gyári képnézegetőjében már nem csapja le a shadow/highlights végeket és nem is kontrasztosít rajta, de a színekben van némi eltolódás (sárgásabb a HEIF), na ez az amit már okozhat, hogy az sRGB és a Rec.601 alapszíneiben van némi eltérés, de érdekes amúgy, hogy a képnézegető a Jpeg esetén felismeri, hogy sRGB színtérben van, míg a HEIF esetén nem lát rá erre a metaadatra. Gondolom azért tolódik el a színe is, mert jobb híján sRGB-nek tekinti.
Aztán megnyitottam IrfanView-ban, az már sRGB-nek látja és ugyanaz az eredmény: Sárgásabb a HEIF.
Szóval Windows alatt elvileg oké a megjelenítés, csak a Fujifilmnek le kéne arról szoknia, hogy össze-vissza kutyulja a szabványokat, mert aztán jönnek a szoftverek, amik kiolvasnak valamit és ahogy esik, úgy puffan. Színtér transzformációval valószínűleg helyre lehetne rakni, de mégis jobb lenne, ha már in-camera jól lenne megoldva. Egyszer úgy ott lennék egy meetingen, ahol mérnökök arról beszélgetnek miért így kellett ezt megcsinálni...
Ami a MacOS-t illeti, ott pedig a Limited RGB range megjelenítése hibás és ez meg az Apple sara lesz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
benedekco #36503 üzenetére
Fent van a HEIF-plugin? Nekem már korábban felkerült, de elvileg bizonyos Windows verziószám felett már a rendszer maga is tudja (hangsúlyozom: elvileg). Illetve IrfanView-ból most szedtem le a legfrissebbet a weboldalról.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
taranis #36507 üzenetére
A "minimális" egy szubjektív kifejezés, én ha egymásra rakom őket és váltogatok közöttük, jelentősnek érzem a sárga felé eltolódást, de ha mondjuk a kamerából így jön ki és nem is tudom, hogy milyen lett volna a Jpeg változat, nem biztos, hogy feltűnik (az első portréig, ahol nem adja a szokott bőrszíneket).
#36508 hozzászólásodra: Meg tudod nézni, hogy az X-H2s HEIF fájlodba milyen metaadatokat ment? Össze lehet hasonlítani az X-T5-össel.
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!