- Autóhifi
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik tápegységet vegyem?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Home server / házi szerver építése
- Házimozi belépő szinten
Hirdetés
-
Minisforum dokkoló OCuLinkkel
ph Ezzel szinte bármilyen VGA-val kiegészíthetjük mini számítógépünk hardverét.
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mostantól Switch-en is elérhető a DarkStar One
gp Alig tizennyolc évvel az eredeti kiadás után a Nintendo hibrid konzoljára is megjelent a játék.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #935 üzenetére
Persze, már próbáltam az MF-et az X-E1-en, azért is tudom, hogy pont a hüvelyk ujjam alá esik a belenagyítás. Viszont eddig csak az XF 35/1,4-gyel próbáltam és ott az elektronikus élességállító gyűrű miatt nem egy élmény az MF, úgyhogy majd az igazi próba az lesz ha majd rendes manuális obival is ki tudtam próbálni.
A fp eddig nekem se nagyon jött be, elég elnagyolt. De azért próbálgatom majd még ezt is. -
FEDman
addikt
A Pana G3-on én szerettem.
A Fuji féle focus peaking-el kapcsolatban még azt tapasztaltam, hogy azonos beállítás mellett nagyon más az LCD-n és az EVF-ben.
Elsőre max annyi tűnt fel, hogy az EVF-ben kevésbé erőteljes a kiemelés, de valójában ezen túl sokkal finomabb is! Értem ezalatt, hogy az LCD-n bár nagyon határozott, de sokkal nagyobb tartományban jelez be annál, mint amekkora valójában a mélységélesség, ami hát érthető okokból nem tesz jót a pontosságnak.
Ezzel szemben azt tapasztaltam, hogy az EVF-ben érezhetően kisebb tartományban jelez be, ami miatt itt pontosabb fókuszt érhető el.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #946 üzenetére
Én azért többnyire a használom a rekesz prioritást, de ha a téma, a helyzet úgy kívánja simán átkapcsolok én is M-be. Például vakuzásnál jellemzően M-be szoktam tolni minden vázam. És meg kell jegyeznem így nem is volt soha gondom a vakuzással se Canonnal, se Nikonnal, de még Panasonic-kal se!
Szóval ha engem kérdezel akkor szerintem lehet nyugodtan támaszkodni adott helyzetben az automatikára is, viszont ha valaki kicsit is komolyan veszi a fotózást az nem árt ha előbb megtanulja a full manuál kontroll alatti fotózást is. És ha ezt elsajátította onnantól kezdve már nyugodtan lehet használni az automata funkciókat is.
Aztán max ha a gép nem azt teszi amit szeretnénk, csak az ember átkapcsol Manuálba és a probléma megoldva.Mert hát nincs olyan automatika ami minden helyzetben ki tudja találni, hogy mi mire gondolunk, erre bizony még a Fuji se képes.
-
FEDman
addikt
Hát ha valami gyorsan mozgó alanyt akarsz lekapni bemozdulás nélkül, akkor azért nem biztos, hogy a használt obid fogja alapvetően meghatározni a választott záridőt.
"Bocs, nekem a rangefinder vonalra áll be alapból az agyam, nem az slr-re"
Te véletlenül fotózás szempontból nem digi kompakton kezdted a szocializálódást?
Ez a fajta kategorizálás elég nehezen értelmezhető úgy, hogy ilyen téren a távmérős és az SLR vázak között baromi sokáig egyáltalán nem volt különbség.
Persze tudom mire céloztál, a kis Fujikon nincs záridő tárcsa, no de a ma divatos dupla vezérlőtárcsa semmiben se különbözik ettől fotózás technikai szempontból és hát most mégiscsak erről volt szó, nem?
-
FEDman
addikt
Az eddigi gépeimen sose emeltem fel teljesen az ujjam az expo gombról, de a Fuji X-E1-gyel próbálom szoktatni magam ahhoz hogy én is úgy fókuszáljak, mint te ezen a videón, két fókuszálás között kicsit elemelt ujjal. Ez kb. az az idő amire a Fujinak szüksége van két fókuszálás között.
Ha nem emelem el az ujjam a gombról és úgy ismétlem meg a fókuszálást gyors egymás után akkor a másodiknál egyszerűen nem indul el az AF, ami elég bosszantó.Persze erre lehet azt is mondani, hogy én vagyok túl gyors kezű, de ugyanakkor az is igaz, hogy eddig minden gépem letudott ilyenkor követni, csak a Fuji nem.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #979 üzenetére
Örülök, hogy nem csak én látom így ezt az objektívet.
Ha a technikai részébe is bele akarunk menni akkor amúgy szerintem ennél az obinál a fókusz síkja görbül extrém módon és ezért nem éles a kép nagy része, egész egyszerűen a görbület miatt nincs az élességi síkban.
jjeahh meg közelebb jár az igazsághoz, mint gondolná. Ez a Jackar tuti valamelyik régi filléres c-mount-os obinak a felcicomázott verziója. Még azt is eltudom képzelni, hogy pont a Fujian 35/1,7 volt az alapja, ami ilyen APS-C NEX-en.
És direkt Fujihoz való adapterrel együtt is csak 28$. Ehhez képest egy csecse Jackar obi ennek a 6x-osába kerül!
Ennek fényében még egyszer megkérdezem MC Pitét, hogy még mindig úgy gondolja, hogy ez egy jól árazott olcsó obi?
Ami engem illet, szerintem ez az obi a teljesítményéhez képest egy kifejezetten drága obi. Úgy is mondhatnánk, hogy ez a játék obik Rolls-Royce-a.
És mielőtt valaki félreértené, nem kötekedni szeretnék, csupán csak szeretném lehántani a kezdeti lelkesedést és egy kicsit objektívebb képet alkotni erről cuccról, ezzel megkímélve pár embert a felesleges pénz kidobástól.
Mondom mindezt úgy, hogy senkit nem akarok én lebeszélni a Jackar obiról. Sokan pont a képi hibák és a karakteres képalkotás miatt vesznek egy ilyen obit is maguknak játszósnak. Ezzel szerintem semmi gond, csak aki ilyen obit vesz az legyen azzal tisztában, hogy ez nem egy normális üveg, nem normális áron.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #990 üzenetére
Plusz az XF 27/2,8 is még Kínában gyártott. No nem mintha ez különösebben engem meghatna. A nagyobb fotós márkáktól bármikor vennék gondolkozás nélkül Kínábagy gyártottat is.
-
FEDman
addikt
Állítólag így fog kinézni a frissített lens roadmap.
- XF 16-55mm F2.8
- XF 50-140mm F2.8
- XF 18-135mm F3.5-5.6
- Large-diameter wide-angle lens
- Super-telephoto lens (200mm or more?)Plusz Parcinak egy:
X30 will come in February/March.
-
FEDman
addikt
válasz
MC Pite #1000 üzenetére
A február/március az csak az X30-ra vonatkozik. A többi üveg meg ha igaz, akkor januárban mikor bejelentik az XF 56/1,2-est, akkor azok felkerülnek a hivatalos roadmapre. Ami azt jelenti, hogy optimális esetben ebből a listából talán megvalósul valami 2014 második felére.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Igen, ha nagyon szigorúan vesszük, akkor már az XF 55-200 is feszegeti ilyen szempontból a jelenlegi vázak határait.
Bár amilyen hülye én vagyok, szerintem még ezzel a felállással is vígan ellennék.
De abban biztos igazad van, hogy a most érkező SLR like Fuji váz már direkt a nagyobb obik alá lesz tervezve.
-
FEDman
addikt
Valószínű annyira fog hasonlítani az érkező Fuji a Régi ST-re, mint az E-M5 meg az E-M1 a filmes OM vázakra.
Így látatlanban is ezt a két felállást tudom elképzelni. Vagy olyan lesz, mint az E-M5 és opcionálisan lesz hozzá komoly markolat, vagy olyan lesz, mint az E-M1 amire már rá van "hegesztve" az a markolat.
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #1010 üzenetére
Na ja, többek között egy olcsóbb 56/1,8 vagy egy 70/2 portré obit is tudnék értékelni.
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #1020 üzenetére
Szerintem sincs képminőségben érdemi különbség a kettő között. Ellenben ha adott esetben az X-M1 megmarad a kit obinál, míg mondjuk az X-A1-re meg már sikerül összespórolni egy XF 35/1,4-et, akkor onnantól meg ég és föld lesz a kettő.
-
FEDman
addikt
Ez így van, az X-Trans szenzornak nem erőssége a távoli zöld lombozat pixel szinten is részletgazdag visszaadása. Mikor megvettem az X-E1-et gondoltam is rá, hogy ezzel majd lehet nehezen fogok megbarátkozni, de nem így lett. Gyakorlatban a kép egészét nézve annyira szépek a zöldek, a kékek, meg úgy általában a színek, hogy már komolyan nem is érdekel, hogy pixel szinten bizonyos felületeken esetleg nem tökéletes.
Mindezt persze Jpeg-ben, eddig nem nagyon volt ingerenciám a Fujival Raw-ozni.
De majd ha lesz hozzá kedvem és egy kicsit keményebb képekre vágyom, akkor valószínű a Capture One-t fogom majd kipróbálni. Úgy tűnik a komolyabb programok közül azt sikerült leginkább az X-Trans-hoz hangolni.
Főleg a kritikus zöldekben tűnik erősnek a többihez képest.
Itt van még a photozone-ról egy Cature One-nal konvertált teljes felbontású kép X-E1 + 18-55-tel.
Kicsit ugyan kockul, de egy tájképnél 16 Mp-en nálam ennyi még simán belefér.
Ettől függetlenül ha lett volna az X-E1-nek egy kicsit olcsóbb nem X-Trans szenzoros verziója akkor én is lehet inkább azt választottam volna.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Meg az is lehet, hogy ezzel csak pont arra akartalak finoman rávezetni, hogy az elvárásaid közül minimum egy teljesen irreális volt.
Az X100s meg amúgy ilyen f2-es nyitott rekeszen.
A kompaktok között ésszerű keretek között ez szerintem több mint jó. -
FEDman
addikt
válasz
MC Pite #1046 üzenetére
Hát igen, gondolom valahogy így születhetnek a legendák..
Tudom imádod ezt az összevetést, de ennél manipulatívabb összehasonlítást nehezen tudok elképzelni.
Itt a tesztben szereplő összehasonlítás, mikor a Fuji f2,8-on, az mFT cucc meg f1,4-es rekeszen volt:
A papírforma szerint az mFT-s képen kéne hogy egy kicsit kisebb legyen a mélységélesség és ezzel szemben a ilyen téren itt a két kép tényleg szinte azonos.
Vagy legalábbis elsőre annak hathat. Mert hát felteszem a kérdést, mi a ráknak vette az összehasonlító ábrán az mFT-s képek kisebbre?
Persze ha nem tiszta eszközökkel akarta bizonyítani az idióta teóriáját akkor megértem.
No de mi azért szerintem legyünk ennél sokkal józanabbak!
Elkészítettem ugyanezt az ábrát, ugyanezekkel a képekkel csak úgy, hogy az mFT-s kép itt már nem kisebb:És hopp, lám érdekes módon így mindjárt bejön a papírforma és az mFT-n lesz ebben az esetben kicsit kisebb a mélységélesség.
Persze azonos rekeszen a Fujinak van ilyen téren egy minimális előnye, de messze nem annyi, mint amit itt manipulatív módon megpróbáltak bemutatni.
-
FEDman
addikt
válasz
Gondwana #1057 üzenetére
Hát igen, meg lehet nézni az X100 bokeh-ját ilyen körülmények között, meg azt is ki lehet próbálni, hogy egy személy autó álló helyzetben, hogy tud elindulni 3. sebességi fokozatban, mert hát elindulni el tud úgy is, csak hát sok jelentősége ennek az információnak úgy nem sok van, hogy ez nem az adott tárgy rendeltetés szerű használata.
-
FEDman
addikt
Jujj, hát mi ez a borzalom?
Hát ez rettenetesen néz ki..Remélem azért az érkező X Fuji max körvonalaiban fog erre hasonlítani. Mondjuk szerencsére szinte biztos hogy ez csak egy összeollózott fake.
Az X-Pro1 kukucskája, a Nikon Df markolata, program tárcsa (?), buta lezárás nélküli vaku saru..
De a legszebb az X100-ról átrakott kereső váltó!
Szóval azt hiszem az igazi vázra még várnunk kell.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #1069 üzenetére
Mostanra ki is pukkadt ez a lufi.
-
FEDman
addikt
Ez olyan szép, hogy az már szinte fáj!
-
FEDman
addikt
Igen, úgy néz ki nem lesz annyira brutálisan drága, mint amire számítani lehetett.
Nem lennék meglepődve, hogyha most a Panánál összerántottak volna egy gyors stábot hogy megvitassák ezek után is mehet e a Noctilucron 1500+ pénzért, vagy ezen a részen még nem ártana csiszolni egy kicsit.
Ami az XF 56/1,2-t illeti érdekes, hogy ez az obi nem kapta meg a 14/2,8 és a 23/1,4 AF/MF mechanizmusát. Mondjuk én ezt nem is bánom, főleg ha emiatt kicsit olcsóbban adják.
Élesség és mélységélesség visszajelzés amúgy is van a vázon belül minden obihoz. Meg így még letisztultabb az obi. Ami tényleg gyönyörű, passzolna a 35-ösöm mellé..
Súly adatot még nem találtam sehol, de méretre egész kellemesnek tűnik.
Vagy legalábbis X-E2-n nem tűnik szörnyetegnek.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Tényleg szépek, de ma nem Voigtlander nap van.
Az új és most már hivatalos lens roadmap!
A bright XF16-55mmF2.8 R OIS standard zoom lens
A bright XF50-140mmF2.8 R OIS tele-photo zoom
A high magnification XF18-135mmF3.5-5.6 R OIS zoom lens
A super telephoto zoom lens (Focal length and Aperture TBC)
A high speed wide angle prime lens (Focal length and Aperture TBC)[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
rumos14 #1077 üzenetére
Még semmit, csak a roadmap-en szerepel a 16-55/2,8. Mindenesetre már most borítékolható, hogy az nem lesz egy pici obi.
Az XF 56/1,2 viszont szerintem egész kellemes lett. Méretre kb. akkora, mint az XF 18-55/2,8-4 és súlyra pedig 405g lesz, ami nálam még simán belefér.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
A 16-55/2,8 viszont lehet nekem már túl sok lesz. Túl nagy, túl nehéz és túlzottan zoom!
Viszont az XF 14/2,8-nak lenne helye nálam.
Mint ahogy a most bejelentett XF 56/1,2-nek is.
Mondjuk ennek az új obinak van egy elég érdekes adata, a közelpontja 0,7m.
Hát ez a mai modern obik között egy elég harmatos eredménynek számít. Persze portréhoz ez is bőven elég és ha emiatt cserébe viszont legalább az AF fickós lesz akkor talán még ez is megbocsájtható neki.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #1086 üzenetére
Egy X-A1 ilyen barna tokban gyakorlatilag már egy X-M1-nek felel meg, nem?
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #1088 üzenetére
Várom én is a csomagomat, ami egy XF 56/1,2 pótlék lesz egy C/Y - Fuji X adapter képében.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz
Stauffenberg #1091 üzenetére
-
FEDman
addikt
Azt én is szívesen kipróbálnám.
És ha jó akkor talán még egy Speed Boosteren is elgondolkoznék.. -
FEDman
addikt
válasz
MC Pite #1102 üzenetére
Ez butaság, még 45 cm-es közelponttal se lett volna ebből makró obi. Ennek sokkal inkább technikai okai lehettek.
Ilyet én hármat tudok elképzelni, úgymint a méretek kordában tartása, ezt tartom a legkevésbé valószínűnek. A másik, hogy az obinak hasonló a karaktere, mint az X100-asnak, azaz extra közelre fókuszálva ellágyul. Ezt már simán el tudom képzelni. Főleg, hogy az X100-nál szerintem ilyen téren kicsit meg is ütötték a bokájukat. Sok helyen találkoztam olyan véleménnyel, hogy nagyon lágy az X100 obija. Pedig valójában nem az. Pontosabban az, de csak olyan közeli ponton ahová az X100 féle gépek többnyire nem is tudnak fókuszálni.
Szóval ha az X100 is úgy jött volna ki, hogy nincs extra jó közelpontja akkor most a jelenleginél is sokkal jobb és kevésbé ellentmondásos lenne ennek az obinak a megítélése.
A harmadik ok pedig a rövidebb út, gyorsabb AF lehetett. Valószínű ez utóbbi lebeghetett leginkább a tervezők szeme előtt.Egyébként meg ez a 70 centis közelpont tényleg csak a modern és "kisebb" szenzorhoz tervezett obik között számít gyenge értéknek. Ha megnézed a hasonló látószöggel rendelkező FF-re tervezett 85mm-es portré obikat, akkor hamar kiderül, hogy azoknak sincs jobb közelpontja 85 cm-nél. Még a nem is olyan rég bejelentett Nikon AF-S 85/1,4 G-nek se.
Azaz az FF csodarendszerek szintjét azért bőven hozza a Fuji ilyen téren.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Ha már szóba került, nekem csak most tűnt fel az az apróság, hogy egy X100-ban és egy X-E1-ben nagyon máshol van a
film/érzékelő síkja.
Trükkös ez az X100, még soha nem láttam róla robbantott rajzot, de nem lepődnék ha egy ilyenen kiderülne, hogy az obija 2x akkora, mint amekkorának hisszük. -
FEDman
addikt
válasz
Gondwana #1120 üzenetére
Igen, úgy képzeltem, hogy a hátsó lencsetag szinte ráfekszik már a szenzorra. Ha ez az 5mm stimmel akkor nagyjából meg is van amit saccoltam, miszerint 2x akkora a lencse, mint ami kilátszik a vázból.
No de honnan lehet tudni, hogy 5mm-re van? Én még sehol se láttam erre vonatkozó információt.
Szerk.
Ami a közelpontot illeti, ott azért gyakorlati szempontból elsősorban a nagyítás lényeg és ilyen szempontból azért nagyon nem mindegy a gyujtótávolság. Ennek megfelelően egy 200mm-es obi 1,5m-es közelpontal jobb a nagyítást ér el, mint egy 85mm-es obi 85 cebtis közelponttal.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Adobe Indesign
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Az iOS 18 megjelenésekor az EU-ban nem lesznek elérhetők a legfontosabb újítások
- Autóhifi
- Filmvilág
- eBay
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Büszke apukák és anyukák topikja
- További aktív témák...