Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Dißnäëß

    veterán

    válasz molnarpeter #29421 üzenetére

    Régi főtengelyt nem lehetett túlméretes csapágyhoz köszörülni amúgy, vagy fel sem merült? (Egyszer mentem olaj nélkül pár száz métert... akkor elég volt annyi, meg kicsit romlott a vezérműtengely+hidrotőkék állapota, de az megint más történet.)
    Dehogynem merült fel, de mikor meglátták, azonnal nope. Szerelőm elmondása szerint max 3x lehet köszörülni, egynegyed mm-enként, többször nem javasolt, legalábbis ő azért nem tenné már tűzbe a kezét. Itt nem lett volna elég ennyi, a részleteket nem tudom, de sajnos nagyon megkapta a magáét, másik kellett (ami minimum köszörülhető és egyébként jó, vagy köszörülést sem igényel, mert gyári standard méretű és szépek is a felületek. Utóbbi lett hálistennek. De hajam kihullott egyébként, ez így leírva mind egyszerű, benne lenni folyamatában uh, idegrendszer kell hozzá).

    Gáz projekt szerintem nem lenne rossz amúgy - nade ilyen javítás után gondolom nem esik jól még pár százast befektetni, és onnantól kezdve megint ott tartunk, hogy kevés futással sokára térülne meg :F
    Hidrotőke mentes motor. Alapjában ezek olyanok, ahogy elmondták nekem többen is, hogy szelephézaguk viszonylag fix és 100-ezrenként lehet ellenőrizni kb, de semmi extra teendő nincs vele, és általában akkor is tök oké még. LPG esetén a magasabb égési hő stb. miatt az alkatrészek tágulása miatt 20-ezrenként javasolt (ha jól emlékszem) szelephézag állítás, ami egy elég körülményes művelet ennél a motornál, még a többi hidrotőke-mentes motorhoz képest is. Erre nem sok gázos cég képes szerintem. Végül: tipikusan általánosan bevett dolog, hogy fix himbás motorokat nem ajánlott gázosítani, vagy ha igen, akkor megy a vita a felsőkenőről, hogy kell-e oda, vagy sem, egyik szerint igen, másik szerint nem, satöbbi + továbbra is a sűrűbb szelephézag ellenőrzés kérdése. Amit persze lehet mindig abszolválni egy kötelező szerviz során, akár nem is maga a gázos cég hanem az, akinek van szerszáma hozzá, de mondjuk egy VW-nak egy hidrotőkés VR6 benzinese esetében az egész LPG téma nem is lett volna kérdés. (Csak az úgy néz ki, mint egy konzervdoboz, tényleg, no offense, csak nem szépek, na, az S-Max meg pazar csini lett szerintem, egyterű létére). Összefoglalva így mindent, előnyt, hátrányt, azt mondtam magamban, áhh, inkább nem gázozok. A vírusnak köszönhetően full time home office van, már nem is pörög bele ingázós napi 70km, ennek is a figyelembe vételével (és hogy ez már így marad, nem térünk vissza oda, ahol voltunk), nem látom értelmét, jobb a béke és benyával etetni.

    POKE 16017,44 ..... SYS 2077

Új hozzászólás Aktív témák