Hirdetés
- TCL LCD és LED TV-k
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Zeneszerkesztő és DJ topic
- Milyen notebookot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Apple notebookok
- Szinte csont nélkül veszi az akadályokat TSMC gyárépítése az USA-ban
- OLED TV topic
- Bluetooth hangszórók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
Hirdetés
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Decadent - Az őrület határán
gp A jövőre érkező játékban egy veteránt irányíthatunk, aki a fiát szeretné megmenteni a rémségektől.
-
Minden információt felhasználnak rólunk a közösségi cégek
it Az amerikai hatóságok szerint a közösségi média felhasználói nem igazán rendelkeznek irányítással azon adatok fölött, amit az AI-rendszerekkel megetetnek a nagy cégek.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
megint csak kérdés a konkrét munkatartalom, de ami még ennél is fontosabb, hogy neked legyen bizalmad a céghez, ahol csináltatod, ezt semmi nem pótolja, tapasztalat.
ha van kedved és időd, esetleg leírhatnád vagy lefotózhatnád (anonimizálva persze) hogy mit és mennyiért számláztak ki. hasznos infó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
úgy értettem, ha megeszi (ami az olajteknőben van), tehát a teljes feltöltési mennyiséget, ami nyilván lehetetlen, csak érzékeltetésként írtam.
amúgy igazad van, ki kell deríteni, vajon miért és hol is eszi, csak nem akartam megint én lenni ennek a patikamozgalomnak a szószólója lenni, bíztam benned
-
DeFranco
nagyúr
csináltattam egy rendes pótkereket a már 11 éves szükségkerék helyett, be is fér a pótkeréküregbe, de meglepve tapasztaltam, hogy a gyári leszorítócsavar így már rövid, nem ér le az üreg rögzítési pontjáig (okos mérnökeink arra nem gondoltak, hogy valakinek eszébe jut teljes értékű pótkereket tenni a kocsiba a mankókerék helyett).
járt már valaki így? van valami megoldás a rögzítésre? mk1 sedan fóka.
-
DeFranco
nagyúr
válasz tomiii. #2041 üzenetére
ja, pont most szívok párhuzamosan egy ügyben azért, mert ismerősismerőse ehhez IS ért, egyben meg azért, mert nincs se ismerős se ismerőse
a hosszával meg a vastagságával se érnék túl sokat, a menetemelkedést meg a menetsűrűséget meg hogy mérem le...
őszintén szólva már elegem van belőle, hogy minden szar pont nem stimmel, pont mindenki okos a probléma elvi természetében (ne vedd magadra nem rád gondolok) de amikor a megvalósításra kerül a sor, akkor kiderül hogy ööööö vót valamikó olyan hogy vót ilyen de legalább is hasonló, de nem itt hanem sopronban meg hát minden sarkon van egy bót ahol kapol ilyet vagy legalább is nem ilyet hanem hasonlót de hát én nem is tudom csak gondoltam de jóazúgyhe.
de lesz egy utam a csavarboltba úgy is megyek arra, hátha segít rajtam az ürge.
@[rvilike]: mert 11 éves a szükségkerekem, és alapból nem is tartja a nyomást már állásában sem, lehet ha ráeresztem a kocsit ott fingja el magát vagy a szelep vagy a köpeny, nincs kedvem ott szívni vele az út szélén. de annyira az se vicces, hogy egy ilyen elöregedett gumit 6 bar nyomáson kell tartsál zárt térben.
vicces dolgokat tud produkálni az élet, volt már hogy ismerős kocsija az m3 lehajtón kapott defektet, majd kiderült, hogy az előkerült pótkerék enyhén lapos, majd az előkerült pumpa hibás/elöregedett szelepe a maradék levegőt is kieresztette belőle. mire visszaértünk 2x5 km-ről a pótpumpával a vészvillogó lemerítette az akksit is. mindezt ősszel egy várandós anyával és egy egyéves kisgyerekkel.
gumim volt, amivel vettem a kocsit, azt a szett debicát anno ledobtam szálhúzódás miatt, de a maradék három még jó volt, abból egyet felhasználtam erre a célra. felnit szereztem 3k-ért, 1,7k volt a festék rá és davaj. még a szükségkereket el is tudnám adni úgy hogy kb. 0-ra jöjjek ki.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
1: az eset btw. vasárnap délután történt. ismerve a hazai szolgáltató szektor hozzáállását... mellesleg mi ha használjuk a kocsit az rend szerint nem a szomszéd kerületet jelenti, hanem kemény interurbán.
2: melyik a gyorsabb, kicserélni a kereket a rendben levő pótkerékre és tovább haladni vagy megvárni a trélert?
3: melyik az olcsóbb, a 4500 Ft-os pótkerék vagy a tréler?
ha egy láda pótalkatrésszel járnék feszt, és üzemanyagpumpáról beszélgetnénk, akkor érteném mit szeretnél, de a pótkerék az kb. a kocsi üzemszerű állapotban tartásának része (régen úgy is tanultuk kreszen, hogy "hány kerékkel lehet biztonságosan közlekedni?" "öt kerékkel").
az egy másik kérdés, hogy költségcsökkentés és helykihasználás okán most már szeretik lespórolni, de ha megvan a helye, akkor ennyit meg lehet tenni.
-
DeFranco
nagyúr
a 11 éves repedezett gumit meg felújítja... a szelepet kicseréli max, ennyit tud tenni.
ez most amúgy a legkisebb problémám, ez viszonylag flottul ment azon kívül hogy átb.tak a festékkel, könnyen és gyorsan megoldódott, méghozzá olcsón. így legalább nem kell extrém túlfújt abroncsot tartani a csomagtérben sem, nem dobja le a köpenyt egy melegebb kanyarban, hely meg van, nem foglal többet a teljes értékű kerék sem.
az összes többi autós meg nem autós issue mellett meg nem ez a 2-3k-s tétel fog a latba nyomni a költségvetésben, és ennyit megért az a pár valós probléma amit ezzel megoldottam.
-
DeFranco
nagyúr
Nézd, kereket cserélni nem atomfizika, ez egy vállalható feladat, más műszaki hibákkal ellentétben (pl. amikor nem/rosszil dugnak össze egy érzékelőt és ki kell olvasni obd-vel hogy mi a tosz), ehhez standard tartozék minden eszköz (emelő, kerékkulcs, pótkerék), és kreszen is tanulod a művelet.
Én úgy kezelem ezt, mint egy elvárható minimumot, amire képesnek kell lenni úgy eszköz mint tudás oldalon. Nem mellesleg gyerekkel hidegben nincsenek óráim várakozni sem míg érkezik a sárga angyal.
Kicsi esély, biztos forint, persze, kezeld ezt úgy, mint egy egyösszegű biztosítást, ez így most rendbe lett téve, le van a gond.
Persze azzal nincs gond, hogy téged ez nem érdekel, max. ha úgy van felhívsz és viszek neked emelőt meg pótkereket, és meghallgathatod a litániát hozzá , de a hozzáállás legális, ha nem is értek vele egyet. Nekem nyugalom, hogy ennyit megtettem, egy esetleges (üzemszerűen bekövetkezhető) helyzetre most jobban fel vagyok készülve mint eddig, és tetszik-nem tetszik, nem vagyok visszább anyagilag sem, mert egész jó áron mennek a szükségkerekek aprón is, akár nullán is kiszállhatok belőle ha akarok. De mondom, itt nem ez az elsődleges szempont most.
-
DeFranco
nagyúr
nézd, miután megfúrtam a kéményt, és kiderült, hogy a helyzet megnyugtató rendezéséhez és a konyhapolc biztonságos rögzítéséhez szét kelleszteszlesz majd verni a fél konyhát majd három kedvesuram összehangolt munkájával kész megoldást szállítani (amire se emberem se koncepcióm) (tovább úgy is mint szögvas váz, polcrögzítés, gipszkarton) egy ilyen issue ujjgyakorlat csupán
értem hogy mit mondasz, de ezt én ebben a formában végletesen fatalista látásmódnak tartom. én inkább abban hiszek, hogy akár tudatosan akár ösztönösen költség-kockázat-haszon értékelést végzek és ha ez kidob egy jó eredményt akkor utánajárok.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
hát én inkább azért rögzíteném, ha lehet. megoldható amúgy, mert vannak rögzítési pontok az alvázon, oda spanifert vagy valamit feszítve helyén lehet tartani a cuccot, de ha nem nagy kunszt inkább rögzítem. rendesen.
de érvényes a gyakorlat, akkor egy input jött arra, hogy csavarbolt, meg egy hogy sehogy nem rögzítjük
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #2066 üzenetére
nem nagyon hallottam még olyanról, hogy nem aero-s lapátra tervezett ablaktörlőkar rendesen működött volna együtt aero-s lapáttal, egyszerűen nem olyan erővel szorítja, nem olyan a rendszer kialakítása, jó nem lesz.
én valeo-t használok a két említett méretet (fel is van tüntetve a csomagoláson hogy melyik jó a fókához) teljesen meg vagyok velük elégedve, kis gondozás mellett szuperül törölnek.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Goose-T #2070 üzenetére
én szegény vagyok és valeo-zok
annyi, hogy vigyázok rá, ha poros a szélvédő nagyon akkor indulás előtt kicsit leseprem, meg megemelem az ablaktörlőt, hogy ne kapja szárazon a rárakódott koszt, de meg is hálálja, már bőven túl van az egy éven, lehet a kettőn is, de teljesen jól húz.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Richard! #2187 üzenetére
nem probléma, a rüki nem (sem) szinkronizált, mindegyik ilyen. persze az lehet, hogy idővel kicsit jobban érződik, ahogy kicsit fáradnak az alkatrészek, de tudtommal új korától fennáll ez a nem-bug-hanem-feature
ezért is jár körbe az a hoax hogy a fóka váltója szar, mert recseg ha hátramenetet kapcsolsz, ami totál hülyeség, és csak azt bizonyítja, hogy aki hátramenetbe tette az nem tud váltani meg valszeg az a típus, aki a kuplungot is dobálja meg már az első kanyart is nyélgázon veszi. hármasban.
feleségem volt a tesztalany, neki gyakrabban kezdett makacskodni a rüki mint nekem, de volt annyi esze, hogy nem erőltette bele a fokozatba, meg szólt nekem hogy valami nem ok. a megoldás: tartani kell szépen az L alakot, nem elcsalni egy kis átlóval, meg ha elsőre nem akarja venni, akkor nem vállból betolni hanem duplán kuplungolni, hogy szinkronba kerüljenek a fogaskerekek. ennyi.
persze nem mosdatom a szerecsent, jobb lenne ha a rüki is szinkronizált lenne, azt nem tudom ennek mi az akadálya, illetve hogy a kortárs autók közül hol melyik fokozat szinkronizált és melyik nem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz DNReNTi #2217 üzenetére
furatszám, osztókör, központi furat, et szám, felni szélesség
az első kettő nélkül nem fog felmenni a felni a csavarokra, a kf nélkül "lötyögne" az agyon, vagy nem menne fel, az et meg a szélesség elvileg ad lehetőséget pici játékra, de én nem térnék el egyrészt mert a menetbiztonságot könnyen befolyásolhatja, másrészt meg beleérhet a gumi a dobba szerencsétlen esetben
fókánál így írod le a gyári 14-es felnit:
Átmérő: 14"
Osztókör: 4x108
Szélesség: 5,5
ET szám: 47,5
Központi furat: 63,3 -
DeFranco
nagyúr
a vezető felőli oldal? megoldható, de macerás.
vannak akik szerint ki kell hozzá venni az akkutálcát, de megoldható simán nélküle is, kisebb harcok árán.
nézd meg a manualt, hogy pontosan hogy kell, de kb. leírom.
kiakasztod-lenyomod a fedlapot leszorító rögzítést, ez még OK.
ez után le kell venni a műanyag fedlapot, ez a szenvedős, mert felfelé kellene hajtanod, hogy a felső karmok kiakadjanak, de útban van az akku. ezzel szívsz egy darabig, úgy hogy közben nem töröd el sem a füleket sem a karmokat, de ha lent van már nyertél.
aztán van egy rögzító rugó már közvetlen az izzó mögött, annak a végén van egy karikás fül. ez a karikás fül akad bele egy karomba, ezt egy C mozdulattal tudod kiakasztani, azt hiszem be-le-ki a sorrend, de lehet be-le-fel.
eztán kiveszed az izzót (99% hogy H7 de megint csak rtfm, amúgy meg van az izzókészletedben pótizzó UGYE?! ) beteszed a másikat, majd vissza minden. az izzó behelyezésénél nagyon figyelj, hogy jól feküdjön fel a karimára, mert könnyű kicsit rosszul betenni, amitől kancsal lesz az izzód és csuklani fogsz. ha behajtottad a rugót, ellenőrizd még egyszer, mert nem akarod kétszer leszedni a hátlapot, azt garantálom.
hátlap vissza, enyhe anyázás, majd rögzítővel hátlapot rögzít.
ez után már csak annyi dolgod van, hogy a 4-6 sebet a kézfejeden fertőtleníted-kötözöd és kész is vagy.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #2283 üzenetére
nem, sávot váltottam (bőven ésszel, megvolt a követési mögöttem, figyeltem rá) neki meg nem fogott be a nankang nyári "sport" gumi, és rámcsúszott mint szappanos hal egy vödör takonyban. gyakorlatilag nem lassult. pedig nem volt öreg gumi, 2014-es.
meg kell még nézni valahogy (nem tudom hogy és ki által) de ha kis szerencsém van csak a műanyag sérült mögötte a merevítés nem. akkor meg lebiztosítózzuk és csere. már most riogatnak, hogy hány olyan eset volt, hogy a helyszínen elismerte, utána meg letagadta, de egyelőre bízok.
felvéstem szépen a kéksárgára a gumi típusát is meg írásban is elismerte a felelősségét.
@Dorien: kösz
@SzlobiG: mi volt?
-
DeFranco
nagyúr
válasz V.Stryker #2297 üzenetére
igen, érdemes, meg kellett volna, én is ezt vallottam mindig, de most ott és akkor ez nem tűnt szükségesnek. lehet hiba volt, nem tudom, ez majd akkor derül ki amikor a biztosító elbírálja az ügyet.
tudod ez olyan, hogy gondol az ember valamit, meg van egy véleménye, aztán amikor éles helyzet van, akkor lehet tök máshogy alakulnak a dolgok, máshogy dönt, akár a sokk hatására, akár más tényezők miatt. nem arról van szó, hogy pánikba estem volna, teljesen higgadtan meg célszerűen kezeltem a helyzetet.
szóval igen, célszerű rendőrt hívni, de szerintem egy kezemen meg tudnám számolni hányan hívnának ilyen esetben. mindenki szabadulni akar, 99%-ban teljesen flottul lemegy az ügy enélkül is, sír a gyerek, esik az eső, stb. szerintem ha nincs személyi sérülés, vagy komoly anyagi kár, a legtöbben nem hívnának.
persze nem magyarázom a bizonyítványt, hoztam egy döntést, csak elmeséltem a hátterét.
-
-
DeFranco
nagyúr
válasz hurenzon #2312 üzenetére
a feltöltési mennyiség attól is függ, hogy szárazon cseréled (szűrőcserével) vagy csak ledobod és rátöltesz.
mi van a kormányműveddel? mit jelent a szereltetés? pontosan milyen autó? milyen költséggel számolsz? honnan veszel alkatrészt hozzá?
@[rvilike]: okosba? itthon? a vajazott vizsgák, 3 évre kitolt csereperiódusok, jóleszazmégek, eddigiselmentek országában? (meg a márkaszervizek, abból a fél literből jó sok eladni való olaj összejön)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
ÖMV okostelefonosoknak OMV
verein. fau.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Richard! #2381 üzenetére
itt a módszertan, a kulcs részénél lehet kicsit határozottabb, utána a fejrésszel és az elemkivétellel legyél óvatos, mert ott elpattanhat és nem olcsó az új kulcshéj. nem egy ördöglakat, meg tudod csinálni simán, csak a szokásos apró műanyagfülek problematikája van itt is.
-
DeFranco
nagyúr
válasz radi8tor #2413 üzenetére
ja, nem ennek hallatára lementem kicsit letakarítani az üvegeket, mert most full menetkésznek kell lenni 0/24-ben, és ha már ott voltam a kéziféket is elrendeztem. de hurenzon hsz-e csak ez után született.
nem vagyok amúgy befagyásparás, nem szokott érdekelni, és szerintem most be sem fagyott volna, mert sem nem volt olvad-fagy ciklus, sem nem mentem az autóval, hogy felverődött volna a latyakoán.
-
DeFranco
nagyúr
1-es fókásokat kérdezném. a távirányító nálatok is olyan pocsék hatótávon működik, mint nálam? gyakorlatilag csak a kocsi mellől tudom nyitni-zárni, ott is huss és pöccölök pár másodpercet lenyomott gombbal, mire történik valami. csomagtartó nyitó ugyanez.
a csomagtartó külön mise amúgy, nem tudom ki találta ki ezt az állatságot, hogy simán be tudod zárni a csomagtartóba a kulcsot, ha csak azt nyitod, és véletlenül a kulcsra csukod a deklit, mert nincs kilincs a csomagtartón. 5 ajtósnál meg kombinál nem tudom hogy hogy van, de sedannál ez elég gyász.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Atlantis #2451 üzenetére
1-es fóka?
adott ugye a probléma, gyenge a távirányító, közel tartani, lóbálni kell, tehát a kezedben van, előveszed a zsebedből (jellemzően én amúgy neki se állok, kulccsal nyitok inkább). innentől előfordulhat, hogy tele a kezed, elgondolkozol, keresel valamit, sietsz, vagy bármi, és egy pillanatra leteszed a kulcsot zsebre rakás helyett (velem is előfordult, pedig figyelek erre pont a bezárás esélye miatt, mindig zsebre vágom a kulcsot felnyitás előtt), és ha esetleg eltereli valami a figyelmedet, rá is csukod a csomagtartót.
a kulcs bent ragadt.
elég egy kis figyelmetlenség.
a kilincs ezen mit segítene? képzeld el az utasteret. bent hagyod a kulcsot (mondjuk a gyújtáskapcsolóban, de lehet a pohátartóban is, mindegy. kiszállsz valamiért, becsukod az ajtót. hopp, a kulcs bent maradt. mit csinálsz? kinyitod az ajtót a rendelkezésre álló kilinccsel, kiveszed a kulcsot, majd opcionálisan bezárod az ajtót. a csomagtartón nincs ilyen kilincs/gomb/pamutbojt/kecskeszarv. azt ha becsuktad, csak a kulcs vagy az utastér segedelmével nyitod ki.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Atlantis #2453 üzenetére
gondoltam én is az elemre, amikor cseréltem benne talán egy rövid ideig mintha jobb lett volna, de ez tényleg max. hetekben mérhető, ha egyáltalán... az meg nem gyere be, hogy háromhavonta elemet cserélek.
kilincs: máshol ez úgy van megoldva, hogy külön nyithatod a csomagtartót, nyit a zár, majd kilinccsel (zárgombbal, mindegy mivel) nyitsz. ha rázársz, utána ez a fogantyú/leffentyű/gomb ugyan úgy "vakká" válik, mint az ajtók kilincse. ennyi.
nem tudom melyik a gyakoribb, de ez az instant zárás szerintem hülyeség, nem gyere be, mert kockázatos. nyilván ízlések és pofonok, de más autóknál ezt meg tudták oldani rendesen. amikor c verctrát vezettem, ott is tudtam külön nyitni-zárni a csomagtartót, de ott volt zárgomb. szerettem.
-
DeFranco
nagyúr
válasz Atlantis #2455 üzenetére
azért azt még megengeded, hogy mással megvitassam, ha érdekli a téma, vagy általánosan be van tiltva? (ofc. az van amit írsz, ez ízlés dolga egyébként, legális nem egy nézőponton lenni )
a távirányító tudtommal általánosan ilyen az 1-es fókáknál, de azért is vetettem fel, hogy megtudjam másnál is probléma-e tényleg. mióta megvettem ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz Atlantis #2457 üzenetére
~3 éve, mindig ilyen volt.
@[rvilike]: igen, veled már beszéltünk róla, arra mondjuk kíváncsi lennék, hogy az adás vagy a vétel gyenge. meg hogy hol vannak a vevőegységek, hogy legalább tudjam, hova kell huss és pöccenteni.
megszokható amúgy, csak azért elfog az irigység kicsit, mikor a corsát az utca végéről nyitják, nekem meg esőtáncot kell járni a kocsi mellett vagy jobbágykodhatok az analóg kulccsal.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
igen, ez a triviális megoldás egyébként. '98-ban már olvasgatták a kódokat?
még azt tudom elképzelni (tisztán konteó jelleggel) hogy elég szűkös kódkészlettel dolgozik a zár, és cink lenne, ha másik két autót is nyitna a parkolóban. de ennek az elképzelésnek semmi alapja nincs.
@Goose-T: hm... érdekes. pöccre nyitja egyébként? nekem sokszor másodpercekig nyomva kell tartani. lehet tényeg elöregedett az elem.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen