Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cyberkind

    félisten

    válasz csuvicsuva #138083 üzenetére

    Gyakorlatilag a költségvetést jelentené ez a dolog, ami viszont hoz magával több dolgot is, nekem pl ezért nem jön be sok indie cím, hiába jók, látni rajtuk az ismétlődő dolgokat túl korán.

    Paranormal Cocktivity

  • FunPro

    senior tag

    válasz csuvicsuva #138083 üzenetére

    Gyakorlatban nem lehet kivitelezni azt, hogy ne a pénzen dőljön el a dolog. Viszont nálam elméletben nem feltétlenül a pénz a döntő.

    Mondok egy példát. Ha én dollármilliárdos lennék, és felbérelnék 200-400 tehetséges embert, hogy csináljanak nekem egy játékot (a pénz nem számít mentalitással), az elkészült produktumra ugyanúgy indie címként kéne tekinteni, mert én egy teljesen független csapattal dolgozom. Mondhatni AAA minőségű indie játékot készítek.

    Szerintem itt a fórumon amikor valamire AAA-ként hivatkozunk, nem azt nézzük, mennyi pénzből vagy milyen minőséggel készült a játék. Nagy stúdió nagy játéka.

    A God of War és társai nálam azért számítanak kakukktojásnak, mert pl. a Santa Monica Studio, Guerrilla Games, Sucker Punch mind párszáz fős csapat, hiába vannak a sony alatt. Ez eltörpül egy assacreed, far cry, cod, gta létszáma mellett. Mondjuk a legjobb példa erre Kodzsima barátunk, aki valószínűleg a világ összes pénzét össze tudná harácsolni, még is egy független fejlesztő. Elméletileg a fromsoftware is független, pedig ők is bármit megkapnak.

    Nálam ez valahogy olyan, mint a filmeknél a bosszúállók és egy tarantino film. Az életben nem mondom meg fejből, hogy ki csinálta az avengerst, a tarantinora meg az életben nem fogom rámondani hogy pénzhajhász tucatfilm, pedig Ő is bármekkora költségvetéssel dolgozhatna.

    Persze, fordítva is hülyeség nézni, mert egy 400 fős csapatot elég nehezen lehetne indienek kikiáltani. Maximum pár tucat ember = indie.

    [ Szerkesztve ]

    I'll try my best, and that's the best anyone can do.

Új hozzászólás Aktív témák