Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #315 üzenetére

    Nem a kapacitás a gond, hanem hogy azt 10 perc alatt próbálják átvinni. 4db powerwall kapacitása nagyjából megegyezik egy 60kWh-os akkucsomaggal, vagy ha csak a fele kapacitást vennénk onnan és a másik felét a hálózatból, akkor 2db is elég, de károsodás nélkül nem lehet kinyerni belőle ezt a kapacitást 10 perc alatt, mert 5kW-ot tud kiadni maximum, folyamatos üzemben. Károsodás nélkül 36 db tudja átvinni 2db-nak a kapacitását 10 perc alatt.

    Ilyen extrém mértékű autós gyorstöltéshez komoly technológiai váltás kell és óriási beruházás az elektromos hálózat oldalán. Ezért is mondják a komolyabb autós szakemberek, hogy nem szabad azt vízionálni a jelenlegi technológiai szinten, hogy az elektromos autó leváltja majd minden tekintetben a hagyományos autókat. Ingázásra, napi szokásos autózásra nem kell sokszáz km-es hatótávú elektromos autó az átlag embernek.

    Ami szerintem megvalósítható, anyagilag is elérhetőbb, és a lehető legkisebb környezeti terhelést okozza, az:

    - plug-in hibrid autó, 60-80km tisztán elektromos hatótávval
    - otthoni napelem farm, a tetőn, házfalon (ideje lenne már kötelezően úgy tervezni az új házakat, hogy a legoptimálisabban lehessen rá napelemeket telepíteni, tájolás és haosnlóak)
    - a napelemek mellé powerwall szerű akku tároló használata, hogy lokálisan meg lehessen oldani a töltést minél nagyobb mértékben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

Új hozzászólás Aktív témák