Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Patrick

    addikt

    A tesláknak, vagy egy adott típusának igen jó a légellenállási együtthatója, hát ennek a pickupnak tuti nem. :D

    Azért várjuk meg mire sorozatgyártásba kerül és jönnek majd az első tesztek róla. :D

    „Aki barátot talál, kincset talál."

  • prmcsk

    addikt

    Hájp van meg divat. A teslát is a fanok tartják fent és a zöldbe vetett hit, Musk meg jót röhög és egyre csak szegényedik. Én már ott elakadtam, hogy 2-3 tonnás sok száz lóerős autók, mióta környezetkímélőek ? És legyen az bármilyen működtetésű...

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz prmcsk #302 üzenetére

    Minden drága autó körül "hájp van meg divat" - függetlenül attól, hogy az egy Porsche, BMW vagy Tesla. Ahogy gondolom az is szent igaz, hogy pl. egy Dacia Logan teljes élettartamra vetítve környezetkímélőbb lehet, mint egy akármilyen Tesla, csak amíg nem egy kategóriában versenyeznek, addig ez is csak amolyan Coelho-s bölcsesség. A Tesla pick-up pl. a RAM 2500, Ford F-250 és más szörnyszülöttek ellen érkezik ami mindjárt más kontextusba helyezi azt a kérdést, hogy környezetkímélő-e. A favágó imidzsre vágyó amcsi felső-középosztálynak ugye a Dacia pl. bizonyosan nem lesz alternatíva és nem is biztos, hogy a zöld jövőbe vetett hit miatt keresnek óriás pick-upot. Ha van is valami plusz értékfaktor a Tesla vásárlók számára, az sokkal inkább technomán-jellegű, mint sem zöld.

  • prmcsk

    addikt

    Várjuk... [link]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • axioma

    veterán

    válasz hhenry #305 üzenetére

    Rolam mar parszor kiderult, hogy Peugeot Ion-nal. Vagy ha ugy jon ki hogy cserelunk akkor hibriddel (Ampera) de ingazashoz azzal is boven eleg csak elektromosan.

  • biker

    nagyúr

    válasz hhenry #305 üzenetére

    Kona

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • focvis

    veterán

    válasz hhenry #305 üzenetére

    Volvo V60 PHEV (dízel plugin hibrid): városban tisztán villamos, autópályán dízel, országúton vegyes.

    @ Biker: Mi ismerjük egymást! :) (2-3 hete 2 db 16A dupla töltő)

    [ Szerkesztve ]

  • biker

    nagyúr

    válasz focvis #308 üzenetére

    öööö, igazgató úr? :) Üdvözöllek :)
    Felkerültek már? Jól mennek?

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • focvis

    veterán

    válasz biker #309 üzenetére

    Kedves Igazgató Úr! :)
    Még nem szereltük fel őket, elfoglaltak a villanyszerelők; ill. még kitalálom, hogy előre, a meglévő elmű-s dobozok mellé 32 Amperes kábelt húzzunk-e ki.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #304 üzenetére

    Ez sajnos más problémát okoz. Ha egy 60kWh-s akkut mondjuk 10 óra alatt akarsz teljesen feltölteni, akkor 6kW-al, vagyis 6000W-al kell tölteni. Ez 230V-os csatlakozás esetén 26A-t igényel. 3 fázis esetén 3 x 400V -nál mondjuk 3 x 5A-t.

    Viszont ha 10 perc alatt akarod, akkor 360kW kell, vagyis 60x nagyobb teljesítmény, áramerősség kell, ami még 3 fázis esetén is 3 x 300A-t jelent... és akkor még nem beszéltünk arról, hogy az autón belül milyen extra műszaki problémákat okoz ez, vagy hogy milyen nehéz lenne a töltőkábel, mennyire tűzveszélyes lenne a töltés nagyon spéci töltőcsatlakozás nélkül.

    Emiatt nem csak az otthoni töltés ugrik ilyen módszerrel, de egy több beállásos töltőhöz is nagyon komoly leágazást kell kiépíteni, amihez jó eséllyel cserélni kellene az odavezető távvezetékeket középfeszültségen, illetve új nagy/középfesz trafók is kellenének minden állomásba. Egy komolyabb elektromos autós fordulat esetén meg dollár ezer milliárdokat kellene költeni a teljes elektromos rendszer fejlesztésére, és rengeteg új erőmű is kellene, jó eséllyel atomerőművek százai.

    Amúgy fura ellentmondás, hogy fűteni kell, hogy gyorsan felvegye a töltés, de töltés közben meg jó eséllyel komolyan hűteni...szóval felfűtöd töltés előtt, de ahogy elkezd tölteni, már inkább hűteni kell.

    Megvalósítható lenne viszont az, hogy szabványos, cserélhető akkupackok kerülnének minden autóba, amiket egy automata cserélne a töltőállomáson. Ott töltenék az akkukat hagyományos módon, majd az ügyfél beáll és mondjuk 10 perc alatt kicseréli az automata a frissekre a kimerült cellákat.

    Emellett le kell mondani arról, hogy az elektromos autók sokszáz km hatótávval rendelkezzenek. Zöldebb megoldás lenne az ha csak a hétköznapi autózást váltanánk ki plug-in hibridekkel olyan 60-80km-es hatótávval. Ezzel egy átlag autós így is kiváltaná a benzin, gázolaj égetést kb. 90%-ban, nem lenne probléma a lemerülés, mivel hibrid, nem kellene szétbányászni a bolygót ritka anyagok után és nem lenne szükség brutális gyorstöltőkre. Egy este feltölthetné mindenki az akkuját.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz Tigerclaw #312 üzenetére

    A levezetesbol mindossze az kovetkezik, hogy ezen tolteseket nem a mai meglevo halozatbol kozvetlenul kene megtenni.
    Az otthoni toltesnel eleve semmi ertelme, a 230-as fali dugaljassal (10A-esek) is tolt orankent 12 km korul. 16A-ral meg 20km (legegyszerubb fali tolto).
    Amugy nem is ertem en ezt a hipergyorstoltes-maniat, nem mindenre ugyanaz az eszkoz a legjobb, ennyi. Kamiont jo ideig nem fognak arambol taplalni (jo, tudom, troli-szeru probalkozas van, annal a RoLa is eletkepesebb).

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #313 üzenetére

    Ha nem a hálózatból, akkor az talán még problémásabb. Ha csak a felét akarod a hálózatból venni, a másik felét meg akkuból, amit napenergiával töltöttél fel, akkor mondjuk a Tesla-s Powerwallból kellene 36db, egy autó töltéséhez.

    Az intenzitással van baj, az energiasűrűséggel. Tábortűz vs. gyújtóbomba.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz Tigerclaw #314 üzenetére

    Ez mindossze azt jelenti, hogy rossz a cel. Mar ha a 36 powerwall (legyen az barmennyi kapacitasban) az egy epeszu mennyisegrol szol, nem tobbezer km-nyi aramrol. Itt szoktak elszallni a szamitasok... mindenki ugy szamol mintha a mostani benzines allomasokat kene villamos energiaval kivaltani, pedig ez csak szalmababnak jo.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #315 üzenetére

    Nem a kapacitás a gond, hanem hogy azt 10 perc alatt próbálják átvinni. 4db powerwall kapacitása nagyjából megegyezik egy 60kWh-os akkucsomaggal, vagy ha csak a fele kapacitást vennénk onnan és a másik felét a hálózatból, akkor 2db is elég, de károsodás nélkül nem lehet kinyerni belőle ezt a kapacitást 10 perc alatt, mert 5kW-ot tud kiadni maximum, folyamatos üzemben. Károsodás nélkül 36 db tudja átvinni 2db-nak a kapacitását 10 perc alatt.

    Ilyen extrém mértékű autós gyorstöltéshez komoly technológiai váltás kell és óriási beruházás az elektromos hálózat oldalán. Ezért is mondják a komolyabb autós szakemberek, hogy nem szabad azt vízionálni a jelenlegi technológiai szinten, hogy az elektromos autó leváltja majd minden tekintetben a hagyományos autókat. Ingázásra, napi szokásos autózásra nem kell sokszáz km-es hatótávú elektromos autó az átlag embernek.

    Ami szerintem megvalósítható, anyagilag is elérhetőbb, és a lehető legkisebb környezeti terhelést okozza, az:

    - plug-in hibrid autó, 60-80km tisztán elektromos hatótávval
    - otthoni napelem farm, a tetőn, házfalon (ideje lenne már kötelezően úgy tervezni az új házakat, hogy a legoptimálisabban lehessen rá napelemeket telepíteni, tájolás és haosnlóak)
    - a napelemek mellé powerwall szerű akku tároló használata, hogy lokálisan meg lehessen oldani a töltést minél nagyobb mértékben.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz Tigerclaw #316 üzenetére

    Koszi, nem voltam kepben a powerwall-lal, uj infok, igy mar ertem. Bar a rohanast tovabbra sem :)
    PHEV-vel az a baj, ami a mostani kamu hibrid zold rendszamosokkal: nem tudod ellenorizni, hogy elektromosan hasznaljak-e, vagy csak siman toltik a benzinkutnal (az amperankat igy hasznalta aki behozta az orszagba, igaz csak kb. 1 honapot). Nem segit az sem, hogy a toltoallomasoknal nem olcsobb az aram km-e, mint a benzine. Szerintem igy osszessegeben (amig autobuzi a tarsadalom) siman novekedne is a co2-terheles.
    A tarolo egyelore szerintem nem indokolt, majd akkor lesz ha az utcabol kifele kene mennie aramnak barmikor a helyi tultermeles miatt (addig azert amig elfogy par haznyira, addig jobb felhasznalni mint tarolni). Ez nem ma lesz... [a teto ilyen beszabalyozasaval nem ertek egyet, de azzal igen, hogy x kWh/ev termelesre kepes felulet legyen megjelolve, az x lehet fuggvenye valaminek: aktualis epulet merete vagy max. oda telepitheto vagy akarmi].

  • prmcsk

    addikt

    válasz Tigerclaw #312 üzenetére

    40 éve elektromos pályán vagyok, csak amikor ezeket is elmondom, gyakorlati oldalról, néznek, mint a vett malac. Szerintem tárgyilagos meglátás, egyetértek. A szabványosított akkucserés megoldásnak van egy óriási gondja, ha a környezetszennyezés a cél. Máris minimum dupla mennyiségű akku kellene hozzá, tehát újabb bányászat és újabb előállítási kényszer. Semmit nem old meg, sőt...Egymillió villanyosra min. kétmillió akkut legyártani (cserealap). Az akkutecnológia ugyanaz, a töltés fizikája is, tehát a kúton összpontosul ugyanaz a gondhalmaz, mint otthon, vagy máshol...

    axioma: Értem, hogy elméletileg mindenre van megoldás, de az nem, hogy olyanokkal akarunk megoldani alapvető gondokat, amik még több, újabb problémákat hoznak. Egyik kedvenc filmem örök klasszikusa: „Ha valamit nem tudsz megoldani pénzzel, oldd meg sok pénzzel”! Világhálózatokat, töltésrendszereket fejleszteni, hogy képes legyen, a megugró energiaigényt fedezni, akár házon belül ? Hány újabb milliárd tonna nyersanyag bányászata kellene ehhez ? Az egyik oldalon megspórolunk 5 egységet, (mert ugye, ez van előtérben), de ehhez 20 egységet áldozunk be. Ez így vicc.

    Ezért mondom évek óta. Amíg nem találják fel újra az akkumulátort, addig ezen a téren, csak „lavórfoltozás” történik…

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #318 üzenetére

    Igen, a "ceruzaelemként" cserélhető akkus megoldás is csak egy dolgot oldana meg, a klasszikus tankolás-t hozná vissza. Elektromos robogó szintjén ez működik, de egy full elektromos autó esetén tényleg többe kerülne a leves mint a hús, ráadásul ott komoly robottechnika és speciális, drága csatlakozások is kellenének, ami megint csak pénz és extra súly. Talán ha tényleg jönne egy sokkal nagyobb energiasűrűséggel rendelkező akku tipus, az autóknál is elképzelhető lenne ez:


    Ebből a képből is látszik, hogy Taiwantól, Japántól, Szingapúrtól mennyire le van maradva az USA és Európa is. Fura, hogy errefelé mennyire nem látnak potenciált az elektromos motorokban, illetve az hogy globálisan nem ismerik fel, hogy az autó egyszerre nem lehet elérhető, felsőkategóriás, meg környezetbarát, takarékos.

    Emberi szempontból a városi közlekedés, szennyezés a kiemelkedő, ahova Smart méretű autók eleve ideálisabbak lennének. Egy kisebb méretű, súlyú autót, jóval kevesebb akku is elvinne. Fontos tényező autónál a hasznos tömeg és a teljes tömeg aránya. Ebben szerintem nagyon rosszul teljesítünk. Rengeteg nagyon könnyű, nagyon erős , sőt alapanyag oldalán gyakran nem is drága anyagot találtak már fel, amiből jóval könnyebb járműveket is készíthetnének, mégis inkább a nehezebb felé mentek el a gyártók és a piac is, a terepjárók, SUV-ok preferálásával. Lehet hogy az EU-nak itt is lépnie kellene, és szabályozásban csökkenteni a személyautók súlyát. A gyártóknak meg le kellene venni az extra felárat a miniautókról, hogy többen azokat válasszák, akár csak második autónak. Ráadásul teljesen érthetetlen módon most azt sakkozták ki a gyártók valami fura kicsavart logika alapján, hogy a kisautók gyártását kell befejezni, mert azokkal nehezebb teljesíteni a környezetvédelmi normákat. A SUV jöhet az extra súllyal, meg a rosszabb légellenállással, a kisautónak meg mennie kell, mert nem környezetbarát megoldás... Hülye egy bolygón élünk.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #318 üzenetére

    En nem beszeltem arrol, hogy at kell alakitani a toltesrendszert, csak annyit jegyeztem meg, hogy ha ez nem birja el ES kell a 10 perces toltes, akkor az meg nem feltetlen jelenti hogy el kell vetni, hanem csak hogy mas atalakitas is kell hozza. En bizom a tarsadalom innovacios erejeben, es ezert zsigerbol nem szeretem a mai allapotokbol a jovore vonatkozoan kovetkezteto kinyilatkoztatasokat.
    Ma, a mai e-autok hasznalata, akarmilyen merteku tovabbi fustos lecserelessel (de a jelenlegi elosztasban, tehat csak szemelyautok, a tobbseg napi szinten de keves km-re hasznalva) csaladi hazas kornyezetben teljesen normalisan toltheto lenne a meglevo infrastrukturaval, legfeljebb jogi/szolgaltatoi valtoztatasokkal (jobb idobeli eloszlasert). Panelkornyezetben mar lehet gond, es nem is az a kerdes hogy kiepitheto-e a megfelelo mennyisegu tolto (ez csak gazdasagi kerdes, ha a leszabalyozast is belevesszuk a kepletbe), de kerdes, hogy milyen aron tudnak ott nekik aramot szolgaltatni, es annyiert megeri-e cserelni elektromosra.
    A megugro energiaigeny csokkenti a benzin/dizel eloallitasi igenyt, szoval szabadulnak fel potencialok, sot erdemes az el nem fustolt benzin osszes karosanyagat ES az eloallitasahoz hasznalt anyagok kornyezetszennyezeset is beleszamolni (pl. a benzint/gazolajat szallitjak, gazolajat evo tartalykocsiban...) Szoval nem vagyok biztos benne, hogy olyan rossz lenne az egyenleg, mintha kiragadjuk csak az e-auto akkujanak eloallitasat, mint szoktak.

  • 30z.Samu

    félisten

    Sziasztok! Nekem csak egy kérdésem lenne. Az elektromos autókra tényleg muszáj Casco-t kötni?

    Sic Parvis Magna

  • focvis

    veterán

    válasz 30z.Samu #321 üzenetére

    Csak annyira, mint bármelyik másik, hasonló értékű autóra.

    [ Szerkesztve ]

  • prmcsk

    addikt

    Újrahasznosítás ? [link]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #324 üzenetére

    Itt a Tesla lett bűnbaknak kikiáltva, de közben semmiben sem másabb mint a többi elektromos autó. Max jellemzően több akku van benne. Szóval nem a Teslaval van bajuk, hanem az elektromos autókkal, és azokon belül is az akkumulátorokkal.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • prmcsk

    addikt

    válasz Tigerclaw #325 üzenetére

    Értem a lényegét, én sem a teslát hibáztatom. Sokkal inkább azt, hogy felszopnak egy terméket, mint "világmegváltót", legyártják, mint alternatívát, de az újrahasznosítására, "egészséges" megsemmisítésre senki nem akar gondolni, csakis eladni...

    Hogy is mondta Hanula Barna, egy előadásban ? Az igazi környezetkímélő autó, a le nem gyártott autó...

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz prmcsk #326 üzenetére

    Gondolj bele, hogy még új autók között is csak 1% körül van az elektromos autók száma, a teljes futó mennyiséghez képest meg valami 0,000...% lehet. Persze akku tekintetében a régebben futó hibridek kicsit javítanak a dolgon, de pl. Prius akku felújításra szerintem vannak külön vállalkozások. Ráadásul a volumen nagy része még messze áll attól hogy az akkuját cserélni kellene, vagy bontóba kellene vinni. Tehát maradnak a komolyan sérült karambolos autók.

    Nem csodálkozok azon, hogy senki se akar beruházni olyan újrahasznosító technológiába, oktatásba drágán, ahol a kliensek száma még a fehér hollóknál is kevesebb. Jelenleg az egyetlen megoldás az lenne, hogy maguk a gyártók vállalják ezt a dolgot azokban az országokban, ahol hivatalosan forgalmazzák, forgalmazták az adott modellt. Náluk jobban senki sem ért a saját gyártmányukhoz és van kapcsolatuk az akku gyártójával is.

    Elektromos autó esetén a biztosítás se lehet valami olcsó, az "aranyáron" mért sérülékeny akkuk miatt. Nagyon kellene már olyan akku, vagy más energiatároló forma, ami olcsóbb és kevésbbé sérülékeny, veszélyes.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz Tigerclaw #327 üzenetére

    [nem a tesla cikk kapcsan, az nekem tul rovid bulvar velemenyt alkotni]
    Az elektromos auto biztositasanak mi koze az akkuhoz? Nekem csak kgfb-m van ertelemszeruen (eletkora miatt), de szerintem a casco se tartalmazna az akku eloregedesere a biztositast. [Mondjuk nem is feltetlen lenne logikus, mas autokat is kukaznak hamarabb, mint ahogy a meghajtorendszer nullazna magat.]
    Amugy a prius I. akkuit csak csereltek fiatalabb prius II akkucellakra, de a mai elektromos autokhoz ez nem is erdekes, mert abban me'g NiMH akkuk vannak, a mostaniak meg mar litiumosak.

  • biker

    nagyúr

    válasz Tigerclaw #327 üzenetére

    "Elektromos autó esetén a biztosítás se lehet valami olcsó, az "aranyáron" mért sérülékeny akkuk miatt. Nagyon kellene már olyan akku, vagy más energiatároló forma, ami olcsóbb és kevésbbé sérülékeny, veszélyes."

    nem ez az elsődleges gond. Nem az akku miatt drága a casco, hanem minden más miatt. Az alkatrészek kb 60%-a egyedi, és mivel kis darabszám, drága az alkatrész. A karosszéria elemek is nagyban különböznek, ott a villanymotor az inverterrel, a fedélzeti töltő invertere, az most 3m alsó hangon a 3 alkatrész. 1misi az OBC, 1-2misi a hajtó inverter stb.

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz axioma #328 üzenetére

    Egyrészt drága az akku ha megsérül egy balesetben, másrészt egy önmagában még nem gazdasági totálkárral járó - baleset is okozhatja egy akkupack sérülését, kigyulladását, robbanást, amitől láncreakció szerűen kiéghet az egész autó. Arról nem beszélve, hogy eloltani se könnyű, mert a kémiai anyagok újragenerálják a tüzet, tehát ha van is az autóban egy porral, habbal, CO2-vel oltó készülék és még van is idő használni, talán nem ér semmit az egész, mert újra gyullad.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz Tigerclaw #330 üzenetére

    En asszisztaltam prius akku ki- es visszaszereleset. Elegge nehez elkepzelni, hogy az akku serulne egy balesetben, nem olyan helyen es nem olyan hozzaferhetoen van. [Ha akkora a baleset akkor mar biztos nem az autom ertekenek elvesztese hanem az embereletek fognak szamitani.] De teny, a biztosito bele kell szamolja, de inkabb erzem ezt a rosszul megjosolhato igy "prudens mukodes" miatt tul magasra vett valoszinusegi szamok miatt, mint a csereles miatt (pillanatok alatt gazdasagi totalkar mar kb. barmelyik 5+ eves auto! akkor meg a jelenlegi piaci erteke szamit, nem hogy mennyiert cserelnek ezt-azt).
    En egyebkent korrekt biztositos ugyintezest me'g nem lattam. KGFB-n egy alig serult lada-ra, erteke kb. 1.4M (hatulrol kicsit belecsusztam) elszamoltak 260e-et, de ugy hogy elotte 4 honapig me'g jarkalt vele az illeto, es utana irtak be irrealis aron irrealis mennyisegu alkatreszt (van amit uj bmw-s szakszervizes alkatresz arral csereltek pl.). Siman bejelentettem csalasnak, de valoszinuleg vajazva volt a dolog mert eloszor nem adtak ki a szamlareszleteket, masodszor meg azt mondtak hogy hiheto. Na ezeket en tuti nem etetem mar elvbol sem, ha nem muszaj.

    [ Szerkesztve ]

  • prmcsk

    addikt

    Egy kis mai fizika. [link]

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #332 üzenetére

    Ez az ami hemzseg a tulzasoktol, ajanlanam figyelmebe az [link] oldalt...
    Idonkent valaki bedobja, en meg megallapitom, hogy az illeto nem potencialis e-autos :) Mas erdemi informaciot nem tartalmaz, minthogy a fustos motorok tervezoje nem szeretne elveszteni a munkajat, szaktudasat.

  • prmcsk

    addikt

    Én meg azt gondolom, hogy Hanula Barna szintű emberek fognak még 50 év múlva is "füstös" motorokat tervezni. A tény és számadatokat nem lehet mindig ilyen általános véleményekkel cáfolni. Rengeteg olyan dolog elhangzik benne, ami fizikai tény. Például a hidrogénhajtás matekja, a "villanybusz" működéséhez adott dízelmotor (hűtés-fűtés), de mivel nem az hajtja a kereket, nem vonatkozik rá a szigorú emisszió. Ezeket kéne már "részetekről" tényszerűen cáfolni. Számomra azzal kezdődik majd az akkuteljesítmény, ha egy repülőgép akkuból felszáll 150 utassal, átrepüli a la manche csatornát és landol. Ez lenne a kezdet, mint a hőskorban...

    Én egy ugyanennyire szubjektív előadást várnék már, a másik oldalról is, de tényekkel és számadatokkal és nem csupán annyi érvvel, hogy aki nem azt mondja, ami a divat, az hülye. Cáfolja meg valaki az elektromosság, a villamosenergia szállítás, a plusz erőművi szükséglet és kábel keresztmetszetek abnormalitásait, amennyiben mondjuk Magyarországon félmillió villanyos lenne. Mi kéne ehhez és mennyibe kerülne a hálózatfejlesztés és infrastruktúra? Ezek lennének a tények.

    [ Szerkesztve ]

    "Azé lesz egy ország, aki teleszüli". Kezdek aggódni magamon. Ha a katicabogarat hasznosabbnak tartom, mint a krumplibogarat, már rasszista vagyok ?

  • biker

    nagyúr

    válasz prmcsk #334 üzenetére

    Az a baj, hogy Hanula nem csak elmaradott és buta, hanem rosszindulatúan ferdít/hazudik is.
    Minden egyes percébe bele lehet kötni minden videójában. És azért teszi, hogy a megélhetése, szakmája fennmaradjon.

    Tipikus hazugságok, amik el szoktak hangozni
    - a tengerjáró hajók közül 5db többet szennyez mint az összes autó, mert nincs szabályozva. Az igazság, hogy kéndioxidból, meg koromból, mert nem finomított gázolajjal mennek, hanem jóval olcsóbb, alacsonyabb finomítottsági szinten álló üzemanyaggal, és nem CO2-ből vagy NO"-ből szennyeznek mint az autók.

    - a villanybuszon a dízelmotor hajtja a klímát, ami nincs szabályozva, ezért szennyez. Az igazság az, hogy ezek jellemzően gázmotorok, és/vagy atkinson ciklusban üzemelő benzin motorok, legritkábban dízelmotorok, és mivel állandó fordulatszámon, kis terheléssel, az optimális fogyasztási és kibocsátási tartományban üzemel (ugye ismered a fordulatszám/kibocsátás görbe inverz harang formáját?) ezért sokkal kisebb a szennyezése, mintha akkut vinne, vagy ugyanennyi üzemanyagot elégetne egy autó gyorsítással lassítással a forgalomban. Nem véletlen, hogy a REX-es autók (ampera, i3 és társai) ugyanahhoz a fogyasztáshoz (amikor megy az extender) kisebb károsanyag kibocsátással rendelkeznek.

    - egy mai dízel tisztább levegőt bocsát ki, mint amit beszív. Ez önmagában is nettó baromság, 50-es IQ-val fel lehet fogni. Legfeljebb szállóporból, minden másból hamis. De ha hozzávesszük a DPF-be lerakódó kilónyi kormot, amit majd valahol kiszórnak, akkor kiderül, mégis kibocsátja.

    - az áram termelése is szennyező, hiszen az erőművet is fel kellett építeni, stb stb Persze, az olajkutat meg a finomítót isten teremtette, azt nem kellett felépíteni, és az olajtanker hajót sem kellett felépíteni, és a szállítás sem kerül üzemanyagba.

    És sorolhatnám, de unalmas, meg sokszor megtettem már.

    Végül, de nem utolsó sorban: "Cáfolja meg valaki az elektromosság, a villamosenergia szállítás, a plusz erőművi szükséglet és kábel keresztmetszetek abnormalitásait, amennyiben mondjuk Magyarországon félmillió villanyos lenne. Mi kéne ehhez és mennyibe kerülne a hálózatfejlesztés és infrastruktúra? Ezek lennének a tények."

    rohadtul semmi nem történne. fél millió elektormos autó (most van 15.000 kb) ha lenne, és MINDEGYIK nappal dolgozna, majd este hazaérve feltenné otthon tölteni (totál kizárt, egyidejűleg nem mozog és áll mind, de legyen így, ha szélsőséges szeretnél maradni) akkor átlagosan 4kW töltési teljesítménnyel ez 2000MW pillanatnyi teljesítmény igény lenne. Azért átlag 4kW mert a jelen park esetén is kb 70% nem tud 16A felett tölteni egy fázison, nincs otthon 3x32a szabadon, és a 11kW feletti tölthető autók aránya most kb 10%. Legyen az 500.000 autó 30%-a egyidőben töltés alatt otthon, 10 év múlva átlag 8kW-al, az 1200MW
    Jelenleg van 400db villámtöltő, amiből 350db csak 22-es kisvillám. Tegyük fel 10 év múlva mikorra 500e villanyautó lesz (nem lesz) kerül 2000db 100kW-os töltő (de kibaott optimista vagyok ilyen korán reggel) akkor is legfeljebb 200MW amit egyszerre fel tudnak venni töltéssel, tehát csúcsban 1400MW kell.
    Jelenleg a MAVIR rendszerében kb 7000MW a csúcsfogyasztás (2019-es adat, ezen a linken 2018-ig van adat: [link])
    20 év alatt nőtt 5000MW-ról 7000-re ami közel 40% növekedés. Összeomlott a hálózat? lóf..t omlott össze. Akkor ha 7000-ről 8400-ra nő ami csak +20% akkor mitől omlana össze?

    Bónusz az erőművekhez és a hidrogénhez: önmagában a hidrogén előállítása valóban nem gazdaságos, és így jelenlegi gondolkodással nem értelmes alternatíva. Csak azt felejtik ki, hogy miért kellene értékes elektromos árammal előállítani, miért nem a hulladék árammal állítjuk elő? Mi a fa..ról beszél ez a barom itt most? Nos, egy erőmű több féle lehet. alaperőmű mint az atom, lassan szabályozható, egy alapot ad, ami jó eséllyel nem lesz nagyobb kapacitás, mint a legkisebb fogyasztási völgy minimuma, mert különben el kell fűteni helyben a túltermelést (ha nem fűtik el egy le nem szabályozható erőmű termelési kapacitását, akkor vagy a feszültség vagy a frekvencia ugrik meg, ezért elfűtik). Aztán vannak a jobban de még mindig lassan szabályozható szén/lignit/massza erőművek, ahol a hőtermelés lassan szabályozható, itt is ez a gond, hogy a hirtelen völgyet nem szereti. És vannak a gázerőművek, amik viszonylag gyorsak. Namost ha az alaperőmű és a lassú reagálású erőművek felesleges túltermelése hidrogén bontásra van használva, akkor kvázi ingyen készül a hidrogén. Egy lépéssel közelebb lenne az olcsó hidrogén.

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • axioma

    veterán

    válasz prmcsk #334 üzenetére

    Kezdjuk ott, hogy aki szandekos csusztatast tesz a szamitasaiba, azt nem tudom komolyan venni (bocs, matematikus vagyok). Ket nagyon durva dologra emlekszem ezugyben: 1. skandinav (tan norveg) e-autozast szamol kibocsatasilag a nemet szeneromuves aramosszetetellel 2. az utcaban nem kene havat lapatolni ha minden hazban lenne egy e-auto es azt ejjel toltenek [a lakasok koraesti aramfelhasznalasa alatt megoldhato az autok feltoltese - nyilvan megfelelo eloszlas eseten, ami meg CSAK akarat kerdese, muszakilag mukodne]

    biker: +1 es koszi.

    [ Szerkesztve ]

  • biker

    nagyúr

    válasz axioma #336 üzenetére

    Van egy ismerősöm, akinek a házában nincs gáz, a telken sem, a házon kémény sem, csak napelem, hőszivattyú. (a lakhatási engedély vicces volt, hogy kell rá a kéményseprő meg a gázművek aláírása, de nem volt mit aláírni)
    A hőszipka akkor jó, ha minél alacsoyabb a visszatérő hőfoka, hát a visszatérő vezeték csőkígyóban be van fektetve a mélygarázs lejáró alá olyan 20m hosszan, meg a garázs előteréhez. 15 éve ott a ház, azt se tudja mi az a hólapát.
    boldog ember (és okos)

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • axioma

    veterán

    válasz biker #337 üzenetére

    Off, de szerintem ma mar nem a hoszivattyu kene a cel legyen, hanem a passziv haz (hoigenyben). Persze ha nem zoldmezos, akkor nehez. Ha viszont passziv, akkor a vizes futesrendszer egyszeruen ertelmezhetetlen, vagy infrapanel/biokalyha, vagy legfutes az amugy si betervezett szelloztetorendszerbe.
    Az hogy a hosziv akkor jo ha kicsi a visszatero, nem egeszen igy ertelmezendo... ez igy netto pazarlas, fixen az utcat futi, de az o dolga.
    15 eve kotelezo volt a tartalekfutes, szoval azert kellett volna elvileg kemeny, de jo hogy par helyen mar akkor atment (nalunk a rendelkezesre allo elektromos kapacitasrol adtak ki valami papirt a gazfutes melle, mint letezo tartalek megoldas a futesre - de pl. vegyes kazanra kemeny is eleg volt a kazan meglete, futesrendszerbe kotese nelkul is).
    Amugy a kiindulasi videoban az az allitas, hogy az elektromos elosztorendszer foldkabelei izzananak, ami sok sebbol verzo kep. De ugy latszik, van aki elhiszi, hogy ez - most a rendszer vedelmet teljesen kiiktatva is akar - lehetseges lenne, ha nem is szo szerinti izzasban de hoolvasztasi melegedesben. Ez szerintem a nep hulyitese, az amugy sem acelos matematikai/fizikai tudasanak tovabb rombolasa. Ez karosabb hatas, mint az hogy az e-autok ellen beszel.

    [ Szerkesztve ]

  • biker

    nagyúr

    válasz axioma #338 üzenetére

    Mindenképpen kell hűtés/fűtés minimum a szellőző rendszerbe, ahogy mondod. És annak van energia felvétele. Az infra meg a legpazarlóbb, annál többször jobb a hűtő/fűtő klíma, vagy egy jó fan-coil vagy akár egy levegő-levegő hőszivattyú is.

    Egyébként villanyautókkal a V2G rendszer kiterjesztése esetén a szabályzás is jól megoldható lenne :) Csak akarni kell.

    "15 eve kotelezo volt a tartalekfutes, szoval azert kellett volna elvileg kemeny, de jo hogy par helyen mar akkor atment (nalunk a rendelkezesre allo elektromos kapacitasrol adtak ki valami papirt a gazfutes melle, mint letezo tartalek megoldas a futesre - de pl. vegyes kazanra kemeny is eleg volt a kazan meglete, futesrendszerbe kotese nelkul is)."

    Hónapok qrvaanyázása árán ment át. Mi az hogy kötelező tartalék fűtés? Ki mondja meg, hogy mi a tartalék fűtés? Berakok egy siesta palackot, aztán ott van kapják be :)
    Egy kémény már tartalék fűtés? Papíron lehet, de ha nincs kandalló, akkor ba..hatom.
    Itt a környékünkön minden lakásba nyomták a kéményt, jól kicseszve pár emberrel (béleletlen kémények is kerültek be a készkémények helyett), aztán mégsincs tartalék fűtés. A jogszabály végrehajtása szar, ez van.

    A kábelizzásos agymenése meg onnan jöhet, hogy jó lakótelepeken lehetett látni télen a távhő nyomvonalát a föld alatt. Csak ott olvadt a hó végig, ahol ment a hőközpontból a cső :)

    Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |

  • axioma

    veterán

    válasz biker #339 üzenetére

    Nagyon off, de az infra akkor pazarlo ha azt hasznalod a (me'rt) homersekletre, es csak forintban az alternativakhoz kepest, aramban betolt energia es a hazon beluli hasznosulas szempontjabol tisztan 100%. Ha ho_erzetet_ akarsz (es azt ugye jellemzoen nem allandora), akkor mar mas a helyzet. Az a bajom a hoszivattyukkal hogy nem allnak le 1 alatti COP-nal sem... es pont akkor van a nagyobb energiabeviteli igeny, es ugyesen kozmetikazva atlagos cop-t mondanak futesi idoszakra, nem pedig a teljes bevitt energiara (construma info).
    A tartalekfutes akkor jogszabalyi eloiras volt, mar tudtommal megszunt, kar rugozni rajta. Akkor eletszeru volt, marmint az igenye (hogy eloirjak) is, nem voltak ilyen hetnel hosszabb kihulesi idok... es akkor a katasztrofavedelemnek kellett volna egy gazkimaradasnal minden gazfuteses hazban elot elszallasolni tudni, ezt ertheto hogy nem vallaltak be. Aramra ugyanez. Amikor puhult a szabaly akkor lett eleg a vegyes kemeny (ami nyilvan nem kell hogy belelt legyen, az csak a turbos gazkazanoknak logikus muszaki feltetele).

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz biker #335 üzenetére

    Az energiatermelésben egyedül a nap és szélenergia esetén jelentkezhet túltermelés és az is csak olyan országokban, rendszerekben, ahol ezek aránya nagyobb lett a még szabályozható mennyiségnél. Nincs olyan, nem lesz olyan hogy egy atomerőmű vagy bármilyen hőerőmű felesleget termel. Atomerőműveket nem piszkálnak ha nincs valami üzemzavar. Nem csak azért mert nem érdemes húzgálni az oroszlán bajszát, hanem azért is mert nagyon olcsón termelnek energiát, szóval azok mindig szépen "zsinórban" termelnek. A többi alaperőmű is ez a kategória. Egyrészt komolyan megtervezik, megjósolják a várható igényt előre, másrészt a turbinák folyamatosan szabályoznak. Figyelik a hálózati paramétereket, mert a hálózat jelzi nekik, hogy mikor kell több és mikor kell kevesebb energia.

    Szóval nincs olyan felesleges energia, amivel olcsón lehetne mondjuk vizet bontani. Legalábbis az nem atom vagy más hőerőműből jön ki, hanem pont nap és szélerőművekből. Azoknál pont azért lenne ideális ha vizet bontanának velük az extra energiával, mert nem illenek az energiarendszerükbe a rapszodikus meg nem jósolható termelésük miatt. Vagy akkumulátort kell velük tölteni, vagy vizet bontani, vagy levegőt sűríteni, vagy bármilyen módon eltárolni a megtermelt energiát hatékonyan. Ezen azt értem hogy hatékony a tárolási és hatékony a visszanyerési ciklus is. Nagyságrendekkel több nap és szélerőművet lehetne engedélyezni, rákapcsolni a hálózatra ha lenne hozzá hatékony energiatároló technológia. Azt nem hiszem, hogy a jelenlegi Tesla-s powerwall farmok lennének a megoldás, de sok helyen segíthetnének. Talán lokális használatban érdekes lenne. Az energia ott termelődne, ott is tárolódna és ott is lenne elfogyasztva, pl. tankolásra.

    Ha feltételezzük is, hogy mondjuk 100 év múlva csak elektromos vagy még tisztább autók futnak majd az utakon, azok nem pár év, hanem sok sok évtized alatt veszik be a piacot, vagyis fel lehet készíteni az elektromos rendszer minden elemét a dologra. Jelenleg úgy tűnik, hogy sok országban kezdik visszavonni a kedvezmények egy részét és emiatt visszaesik, az amúgy is csigalassú növekedése az e-autó piacnak. Én úgy gondolom, hogy a közvetlen ártámogatást, visszatérítést minél hamarabb meg kell szüntetni, mert ezt láthatóan egyszerűen benyelték a forgalmazók, és nem alakult ki semmilyen piaci verseny. Viszont meg kell tartani, vagy növelni kell más támogatásokat. Pl. nulla százalék áfa a vásárláson és a töltésen is. Az átiratás, regisztráció is díjatlan legyen.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • Tigerclaw

    nagyúr

    válasz biker #337 üzenetére

    "boldog ember (és okos)" Az nem hagyd ki hogy gazdag is, mert az is elég fontos tényező.

    Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

  • axioma

    veterán

    válasz Tigerclaw #341 üzenetére

    Szerintem fontos lenne a nyirbalast elobb a kamu phev-k kiszuresevel kezdeni... ha jol tudom mar volt ra valami terv, hogy ha a motor 2 literes legalabb, akkor ne lehessen zold rendszamos meg ne kapja az azzal jaro kedvezmenyeket. De csak beszeltek rola, kozben meg ram is ferden neznek pedig az enyemen nincs kipufogo, hogy csak a kedvezmenyekert zold.

  • CactuS

    Arcképgyáros

    válasz axioma #343 üzenetére

    Remélem nem ebben a formában, kár lenne mondjuk a RAV4/Camry 2.5 literes hybridjéért, ami nevetségesen keveset eszik bármelyik mai 1.0 3 hengeres turbós vacakhoz képest.

    Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

  • focvis

    veterán

    válasz focvis #244 üzenetére

    Végül / egyelőre a szürkeimportőrön keresztül érthető el az állami támogatás a Teslara. [link]

    Az euró árfolyam most nem a barátunk; továbbá német forgalomba helyezéssel, az ottani 4000 euró támogatással kb. 15,5 millióra jön ki az ára (~ 45 e €).

  • 3L1T3

    addikt

    Sziasztok,

    Mennyire aktív a csoport?

    2019 február óta egy BMW i3 120ah autóm van, és április-május környékén érkezik a Tesla Model 3 LR autóm. Ugyanakkor kb havonta van nálam egy Model X p100d amikor a főnököm épp nem használja.

    Ha van bármi kérdés szívesen segítek.

    ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

  • axioma

    veterán

    válasz 3L1T3 #346 üzenetére

    Keves az uj hozzaszolas, de szerintem eleg sokan figyelgetjuk.
    i3-tol mindig is irigyeltem a rex-et mint otletet... lehetne alap.
    Tesla meg eleve kulon tetel :)

    Mas, tipustarsaknak:
    Talaltam nemet forumban tempomat tippet az ionhoz, ha bevallaljak a szervizben akkor irok majd reszleteket. Nyilvan azert erdekes mert nem a 140e-es megoldas.

    [ Szerkesztve ]

  • 3L1T3

    addikt

    válasz axioma #347 üzenetére

    A 120ah-ás i3-ban nincs REX. Kifejezetten teljesen EV-t akartam, de a BMW minden csak nem autó. Nevetséges, így egy év távlatából, hogy mennyire borzalmas. Nem nagyon tudok róla jót írni.

    - keskeny kerekeknek köszönhetően, borzalmas úttartás, és minden kátyú megvezeti az autót (Budapesti vagyok)

    - Nem jegyzi meg az autó az üzemmódokat amiket utoljára használt a felhasználó.

    - Szoftveresen minden mai létező teljesen EV-től elvan maradva.

    - Tesla Model 3-ra mondják, hogy az összeszerelési minősége még messze elmarad a többi gyártótól, és hogy a gumi tömítéseket is érdemes bővíteni vásárlás után a jobb hangszigetelés miatt. Hát ajánlom mindenkinek a BMW i3-at, az még borzalmasabb. Megvétel után (0km) 2 héttel elkezdett zörögni az ablak üveg, ami azóta csak rosszabb lett. A szélzaj borzalmas.

    - A klíma vagy működik vagy nem. Ha gondol egyet még 26 fokos beállítással is 15-20 perc után képes hideget fújni.

    - Töltés áramellátását nem képes mutatni a fedélzeti computer sehol.

    és még sorolhatnám.

    ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

  • axioma

    veterán

    válasz 3L1T3 #348 üzenetére

    Ismerosnek, bar neki van mindenfele viragbolti bmw szoftvere es mindent beallitott maganak, rex-es i3-a van, regebbi, de csak a "hulye szoftveres"-eket hallottam tole (logikatlan UI), mast nem. Mar persze varosi autokent... palyan megy de tudjuk hogy nem oda valo. En a kozepen felnyilo ajtopart foleg keret nelkul - felteszem ettol zorog - nem ertem, de azt nagyon.
    A rex azert kene nekem, hogy ha kozbejon valami - multkor pl. csak en voltam kocsival es rosszul lett vki a tarsasagban, haza kellett vinni -, es igy a tervezes ellenere fole csuszik a km-igeny az en 70-80-amnak, akkor hazaerjek. Meg olyan is volt hogy valamiert nem ment a toltes mikor azt hittem igen. Nyilvan toltot mindig talaltam vagy kocsi maradt otthon es taxi, de mennyivel jobb ilyenkor par deci benzinre tamaszkodni. Es en a rex-est is full elektromosnak tartom me'g (hatotavnovelt de az).

  • 3L1T3

    addikt

    válasz axioma #349 üzenetére

    Milyen autod van?

    ASUS ROG STRIX Z790-E GAMING WIFI ֎ Intel® Core™ i9-14900K ֎ G.SKILL Trident Z5 RGB 64GB (2x32GB) DDR5 6400MHz CL32 ֎ Arctic Liquid Freezer III 420 A-RGB Black ֎ ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X ֎ SAMSUNG 1TB 980 PRO M.2 PCIe ֎ Lian Li O11 Dynamic EVO XL

Új hozzászólás Aktív témák