Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Jorus

    nagyúr

    válasz #67026816 #12103 üzenetére

    Én is épp most tettem el a Skyrim-et egy időre, eddig szumma 724 óra van benne. Szal jöttem vissza Oblizni. Mondjuk 2006 óta még nem nagyon untam meg huzamosabb időre.

    Grafikai téren megfelelő modokkal a karaktermegjelenésen kívül nem "kicsit felnő" a Skyrimhez, hanem sokkal szebb. :) Illetve nyers összehasonlításnak nincs is értelme, hiszen Cyrodiil és Skyrim meglehetősen eltérő éghajlatú része Tamrielnek. Skyrimban sosem lehetne erdőket készíteni a röhögségesen remegő LEGO-fákból, Obliban meg ott a Speedtree. Ezzel együtt az Oblinak - pusztán a fenti okból kifolyólag is - lágyabb, színesebb, kicsit meseszerűbb megjelenése van, mint a szálkásabb, kopárabb, sziklás Skyrimnek. Az is fontos lehet, hogy némileg erősebb vas is kell alá, hiszen a motort nem a modokhoz írták, azok nem tökéletesen optimalizáltak.

    AI butuskább, például, ha ellősz az ipse feje mellett fél centivel egy nyílvesszőt, nem veszi észre. Ugyanakkor van mondjuk Guard Overhaul mod, ami az őrök viselkedését dolgozza át. Nem próbáltam, csak olvastam.

    A harcrendszer az kb. ugyanaz. Illetve Katt és Varla biztos megmondják, mik a lényegi különbségek, de játékélményben semmi érdemeit nem tudnék felhozni azon kívül, hogy nincs kétkezes harc, de van spell casting kétkezes fegyó mellett is. Ja, igen, a lényegi különbség, hogy Skyrimben vhogy nagyon elcseszték az íjászkodást, ám Obliban még kalkulálnak a gravitációval is. :) Életszerűbb ezáltal a célzás.

    Fejlődés egészen másképp műxik, sokkal összetettebb, mint a Skyrimé - ez vagy tetszik vkinek, vagy nem. Major, minor skillek vannak, fejlődés és szintek, nem perkek. Nem írnám le az egészet, ha kérdésed lesz, majd jössz.

    A sztorivonal érdekesebb, már csak azáltal is, hogy sokkal több minden történt a TES4 idejében, mint a TES5-ében, de ez is mondjuk ízlés kérdése. RPG szempontból ez sem erős, ahogy Skyrimben is nagyjából nulla az RPG-szint; értem ezalatt, hogy nem nagyon lehet kijátszani egy karakter jellemvonásait, egyszerűen azért, mert nincsenek kidolgozva kellő részletességgel a párbeszédek, döntési struktúrák, stb.

    Ha Skyrimet WS alatt modoltad, akkor ez kicsit bonyolultabb lesz, de ha otthonosan mozogsz a Data mappában meg a Mod Managerben, akkor nincs különbség e tekintetben a gámák között, csak Oblinál figyelni kell telepítéskor, hogy melyik patch-t melyik után teszed. Steam-es verzióról kiskornel nyilatkozni.

    Itt dobtam néhány képet, hogy most hogy fest a játék, és ezek a modok vannak fent:

    [ Szerkesztve ]

    ''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow

Új hozzászólás Aktív témák