Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Zsolt1

    tag

    Sziasztok!
    Nemrég rendeltem egy kijelzőt telefonhoz (ebay+paypal), ami hibásan érkezett meg/alapból rossz volt amikor feladták (az egyik szalagkábel le volt szakadva a kijelzőről). Szerencsére készítettem videót a kibontásról, amin látszik, hogy a csomag kibontásakor is hibás volt. Tegnap érkezett meg a termék, és egyből írtam is az eladónak (még csak a sima ebayes kérdésem van a termékkel kapcsolatban módszerrel) és ő azt kéri, hogy küldjem vissza neki a hibás terméket. Mivel ez az első ilyen ügyem (hibás termék) leírom, hogy az összefoglaló alapján mit csinálnék és nagyon megköszönném, ha valaki aki már jártasabb ebben átnézné, hogy minden jó lesz-e így.
    1. Paypalon aktiválom a visszaküldés díjának visszatérítését (idáig megvagyok :) ).
    2. Case indítása ebayen. (Itt van egy olyan a leírásban, hogy csak akkor ha a requestre nem reagál az eladó - nálam reagált, de csak annyit, hogy küldjem vissza neki a terméket. Ilyen esetben is case kell, hogy legyen valami nyoma, ugye?) Melyikkel járok jobban, ha azt jelölöm meg, hogy nem működik, vagy ha azt hogy sérülten érkezett? A csomagoláson egy karc se volt és egy ilyen szalagkábel nem szakad le csak úgy egy doboz belsejében, a kijelző előbb törik be.
    3. Postán visszaküldés. Nekem egy 18x6 cm-es dobozban küldte az eladó a terméket és a súlya a matrica szerint 92 gram volt, gondolom visszafelé is annyi lenne. Erre akkor a díj 1000 HUF (elsőbbségivel) + 890 HUF (ajánlottan) + 440 HUF (tértivevény) lenne, mert az összefoglalóban is ez a küldési módot ajánlják.
    4. Vámkezelési nyomtatvány: az eladó kínai címet adott meg, szóval kelleni fog ez is, idefele CN22 volt rajta, viszont kevesebbet értéknek, mint amennyiért vettem (sokkal), és nem tudom, hogy visszafelé is így menjen? Igazából az érték pont a 22 eurós határ alatt van nagyon kevéssel (USD-EUR árfolyamától függően), szóval nem is értem, miért így csinálta. Visszafelé én a valósat írjam rá, amennyiért vettem az ebayen, max majd ő szív a vámkezeléssel a hibás kijelzőjéért, ha annyira kell neki, nem? Nekem a vámmal visszafelé már nem kell foglalkoznom igaz?
    5. Paypal csomag visszaküldés árának visszatérítése. Nyomtatvány kitöltése. A kitöltött nyomtatvány és a mellékleteket (képként a számla és a feladóvevény) visszaküldése: paypalreturns@telusinternational.com
    Ezeken kívül kell még valamit csinálnom vagy ennyi lépésből már megoldható a dolog? A refundot a termékért mikor kell megkapom? Ha visszaért az eladóhoz a termék, vagy ha igazolni tudom, hogy elküldtem? Esetleg nincs olyan opció, hogy hibásan érkezett termék esetén erőből (értsd: ebay, paypal által) visszafizettetem az eladóval az összeget visszaküldés nélkül? Nem érdekel, ha negatívot ad utána, részemről is azt fog kapni, ha a postán sokat kell szenvedjek a visszaküldéssel.
    Előre is köszönöm, ha valaki időt szán a válaszra :R

    [ Szerkesztve ]

  • Zsolt1

    tag

    válasz V/ #68899 üzenetére

    Szia, először is köszönöm az eddigi segítséget! :R
    2. Case: Nem, csak a contact seller -> I have a question... menüpontban írtam neki egy üzenetet, hogy hogyan tudnánk rendezni a dolgot, erre válaszolta, hogy küldjem neki vissza a hibás kijelzőt, és utána visszatéríti az árat. Jelenleg a rendelések között van, mint kézbesített, mert volt rajta tracking. Megcsinálom akkor a More actions -> Return this item-et.
    3. Posta: Újra elolvastam a válaszát, kér tracking numbert is, ezzel kapcsolatban csak annyi a dolgom, hogy a postán kérem ezt a szolgáltatást is? Ha igen akkor melyik űrlapon kell majd bejelölni? A posta oldalán a Nemzetközi EMS Gyorsposta szolgáltatás kapcsán említik a nyomon követést. Ez fog kelleni?
    4. Rendben!
    5. PP postaköltség vissza: Értem, akkor csak a vásárlásnál linkről elérhető requestet kell kitöltenem majd.
    6. OFF: Igazából a negatívot már csak mérgemben írtam bele (valós értékeléskor nem lennék szemét), alapból azzal kezdte az eladó, hogy a megadott két munkanap helyett öt nap alatt adta fel a csomagot, és csak miután írtam neki mailt, hogy sürgős lenne. Arra hivatkozott, hogy pont nem volt neki készleten, de az email után hirtelen egyből lett. + Az én hibámból a szétszedett telefon így kuka valószínűleg (40k), mert hiába látszott kicsomagoláskor, az agyamig már nem jutott el, hogy hibás a kijelző (képet megjelenít, azzal nincs gond), ezért teljesen szét lett bontva a telefon (ragasztott aksi, alaplap, alaplap takaró műanyag, nem levehető hátlap és persze a kijelző). + Erre jön még a posta szerencsétlenkedése, de ezzel már nem is akarom tovább húzni a hozzászólást.
    :R

    [ Szerkesztve ]

  • Zsolt1

    tag

    válasz V/ #68902 üzenetére

    Köszönöm az eddigi segítséget, feladtam ma a postán a visszaküldeni kívánt csomagot viszont vámkezelési nyilatkozatot nem adtak, hiába jeleztem, hogy kellene (mondtam azt is, hogy CN22 és CN23 kellene) és levélként lett elküldve. Így 1890HUF volt. Azt mondták, hogy ha levélként lesz feladva, akkor ahhoz nem kell vámkezelési nyilatkozat (külföldre lehet küldeni csomagot is levélként, ezt is ott tudtam meg). 2 postai dolgozó is ezt állította, szóval inkább rájuk hagytam. Ebből lehet még gond?
    A másik kérdésem, hogy a követési szám általában hány nap után aktiválódik? Normális, hogy most azt írja a rendszer, hogy nincs ilyen csomag? Más futárszolgálatoknál azonnal látszik. Ezt csak azért kérdezem, hogy meg tudjam írni az eladónak.
    Előre is köszönöm a választ és elnézést az offért, tudom ez nem a posta topic :D

  • Zsolt1

    tag

    válasz V/ #68922 üzenetére

    Rendben, igazából azért hagytam rájuk, mert miután mondtam, hogy kellene ilyen még 5 percig nézegették az országlapokat és bizonygatták a szokásos stílusban, hogy nem fog kelleni. (Postásokról inkább nem mondok semmit, idefelé ugyan ezt a csomagot az utcán hagyták a ház előtt, mert nem fért be a postaládába és nem voltam otthon, pedig ajánlott volt.) Van rá esély, hogy mégis átmegy a vámon vagy mindenképpen vissza fogják küldeni? Áttetsző csomagolásban van egy hungarocell doboz, szóval egyértelmű, hogy valami értékesebb van benne. Amúgy én már elkönyveltem buktának az egészet telefonostul, kijelzőstül. A következő ilyen esetben már legalább mindennel tisztában leszek.
    Egy utolsó kérdés: ha megírom az eladónak, hogy visszaküldtem és minden rendben megy, akkor a return requesttel nekem már nem kell csinálnom semmit ugye? Ha visszakapta az eladó a terméket, akkor a többit ő intézi, pénz visszautalás után pedig értékelés gondolom.
    :R

  • Zsolt1

    tag

    Sziasztok!
    Szept. 8-ig kéne megérkeznie egy csomagnak (ez az utolsó szállítási időpont, az első aug. 18 volt), és a tracking még csak itt tart: kép, a csomag meg sehol. Az ebaytől kaptam e-mailt 1 nap után, hogy a csomagot feladták, de a tracking alapján viszont a posta még el sem fogadta, szóval az illető még fel sem adta. Jól értelmezem a dolgokat?
    Ha nem ér ide péntekig, akkor már aznap jelezzem, hogy nem érkezett meg a rendelt csomag, igaz?

  • Zsolt1

    tag

    válasz V/ #69723 üzenetére

    Direkt szedtem le a számot, de utána persze gondoltam, hogy fent kellett volna hagyni, elnézést. :D
    A tracking number nekem csak egy sima 10 számjegyű szám: 2009533935, betűk nincsenek benne. A nyomkövetős oldal azt írja, hogy rossz a formátum/nem található ilyen csomag. Megnéztem a Hong Kong Post oldalán is (ez eszembe juthatott volna alapból is), de ott sem talál ilyen csomagot. A termék leírásban egyébként az van, hogy nem adnak hozzá nyomkövetést (csak ha pluszba fizetek), de akkor meg miért jelölték be, hogy van nyomkövetés? :F
    A lényeg, hogy lesz még 30 nap jelezni a dolgot, talán pár nappal a határidő után ideér mégis.
    Köszönöm a segítséget! :R

    [ Szerkesztve ]

  • Zsolt1

    tag

    Sziasztok!
    Miután rendeltem egy terméket ebay-ről, a szokásos 🚚 Order dispatched ... email helyett 🚚 Order update: ... email jött. Ha purchase history-ben nézem a rendelést, akkor elvileg minden rendben van, mert a fizetés + shipping + eladótól feedback ikon besötétedett.
    Egy olyan kérdésem lenne, hogy ez normális és csak annyi az egész, hogy mostantól ilyen update emailt küld az ebay dispatch helyett, vagy ez valami kavarás az eladó részéről? (🚚 Order dispatched email azóta sem jött.)
    Előre is köszi! :R

    Update: kicsit nyomkodtam a purchase history-t és rákattintottam a tracking numberre és már CLOSE BAG
    HongKong Hong Kong állapotban van a cucc. Ez csak azért meglepő, mert az eladó nem írta, hogy tracking numbert is biztosít, csak a szokásos sima posta volt kiírva a termék oldalán + tegnap néztem, és még nem írt ki semmit a tracking.
    Ez igazából megoldja a kérdést, mert az update emailben pont a tracking number volt nagy betűkkel benne, csak nem foglalkoztam vele, mert máskor is volt már, hogy hiába nem volt nyomon követés, a tracking numbernél volt valamilyen szám. Ezek szerint ha van tracking number akkor a dispatch helyett update jön.

    [ Szerkesztve ]

  • Zsolt1

    tag

    válasz V/ #74400 üzenetére

    Köszönöm a részletes választ! Fél éve vásároltam utoljára ebay-en és addig csak ilyet kaptam, szóval ezért nem voltam benne biztos. Köszi az emailes tippet is, ezt eddig észre sem vettem, hogy a gmail még ott is kijelzi.

Új hozzászólás Aktív témák