Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Jól látom, hogy rossz döntés volt X-es helyett sima R9 290 VGA-t félretenni magamnak, ha ezt a játékot teljes grafikai pompájában 1080p-ben stabil 60 fps-el szerettem volna játszani?

    Még nem próbáltam ki, mert eddig a VGA-t is lusta voltam beszerelni és a játékvásárlással is várok inkább, míg időm is lesz játszani, csak szétnéztem kicsit google-el és egy német oldalon találtam egy DX11<->Mantle tesztet, ami nem tűnt túl biztatónak (a Mantle-ös számok nem nyúltak sokkal a DX11 fölé és úgy is 60 alatt volt az átlag). Bár talán mire odaérek, hogy játsszak, épp eleget csiszolnak majd a játékon és a driver-en. :U

    Játékmenetileg amúgy mennyire tűnik eddig bugosnak? Emiatt is megéri várni pár hónapot, mielőtt belekezd az ember? (Az előző két résznek sem láttam neki rögtön, és úgy tűnt, hogy jól jártam úgy ilyen szempontból.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Lehet már tudni, hogy lesz-e még olyan story DLC, ami az alapjáték része, nem post-campaign (vagy úgy egyáltalán bármilyen story DLC), vagy "kész van" már a játék? ;]

    Lassan unom már kivárni az ideális időpontot, és mivel a legutolsó patch (a hivatalos patch notes alapján) már csak multiplayer-el kapcsolatos dolgokat piszkált, valamint most leárazták 33%-al (nem is tudom, hogy végleg, vagy csak pár napra/hétre?). Szóval már egész ideálisnak tűnne most belevágni, de az utóbbi időben borzalmas volt az EA/Bioware DLC helyzet (érdekes fejezeteket vágtak/hagytak ki és adtak el később DLC-ként, amik jól passzoltak egy komplett végigjátszásba, akár hiányoztak is abból, viszont nagyon fura volt utólag külön végigjátszani csak ezeket; a DAI-ről pedig azt hallom, hogy nagyon MMO stílusú időrabló, így nem szeretném többször újrajátszani, főleg csak a DLC-k kedvéért...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #728 üzenetére

    Érdekesen hangzik.
    Igaznak érzed ezt a Delux-os és a Jaw of Hakkon DLC-kre is? (Felesleges őket [valame-nnyit/meiket] megvenni egy szimpla alapkiadás helyett?)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Viszonylag nagy SPOILER veszély nélkül nem sikerült kiderítenem, hogy a Hakkon az milyen jellegű story DLC: az alapjáték története közben, vagy után játszódik?

    Közben átnéztem alaposabban a Delux DLC listát. Úgy látom, hogy mind csak dekoratív apróság, nincs benne olyasféle 0-day story DLC, mint pl. a From Ashes az ME3-nál. :))

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #731 üzenetére

    Kösz. :R

    ---

    Kis tipp azoknak, akik most kezdenék a játékot: Tegnap letöltöttem a Trial verziót olyan megfontolásból, hogy ha ma megveszem (tegnap eldöntöttem, hogy ideje lesz belevágni a DAI-be, mert semmi új játék nem tetszik, de csak hétköznap tudtam magamnak pénzt utalni a netes-vásárlós kártyára), addigra végezzen az Origin a letöltéssel (most épp "hasít", de néha hihetetlen lassú tud lenni a vidéki net napokon át...). Egész hamar lecsorgott az a ~25Gb, így még a beállítások alapos átbóklászására és egy egyedi arc összerakására is volt időm (bár nem nyűgöztem le vele magam, de én egy gyereket csak egyszer szeretek "megszülni", aztán pedig "szeretni olyannak, amilyen", nem szoktam abortálni :DDD).
    Ma viszont meglepődtem, mert mikor beadtam a kulcsot, akkor az Origins listán a Trial mellett jelent meg egy második Inquisition is, és nekilátott ismételten letölteni ~25Gb-ot.
    Mérges leszek, ha kezdhetem elölről a konfigurálást és karaktergenerálást. :W

    Azt hiszem az nem nyerő, ha átmásolom a DAI user mappám, mert úgy tudom abban jegyzi a Trial korlátozásait és a hátralévő időt, nem az Origins felel ezért. Úgy írta, hogy a Trial konvertálható Retail-é és folytatható, ahol félbeszakadt a próba. Talán így is lett volna, ha Origin-en vásárlok és nem Ebay-en veszek kulcsot, de így biztos nem működött a konverzió. :(

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #732 üzenetére

    Megúsztam. Induláskor megkérdezte, hogy feltöltse-e a szerverre a helyi mentéseket és erre nyomva megmaradt a trial konfigurációja és mentése is.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nagyon jó ez a mai 9-es update. :W

    Eddig semmi komolyabb stabilitási vagy játékmechanikai hibám nem volt (azon túl, hogy néha megfagyott pár csapattag harc közben, és csak valami dinamikus ability használatától tért magához, vagy a harc végén), de most a frissítés után indítva ~5 perc után lefagyott a játék valami Mantle hibaüzenettel, amit nem volt időm végigolvasni, mielőtt eltűnt. Pedig letöröltem a cache mappát is, hogy biztos ami biztos, fordítsa újra a shader-eket frissítés után.

    Azon túl pedig volt valami fura volt a játékon belül is, mielőtt leállt. Innen enyhe SPOILER: Emlékeim szerint, mikor legutóbb kiléptem a játékból, egy hagyományos Rift volt előttem, de most nem találtam a célozható cuccot a levegőben, csak a földön voltak zöld pacák, amikből jöttek a démonok. Épp ezen csodálkoztam, mikor pukk, mantle error. (Ez majd kiderült később, hogy ez valami trükkös Rift, vagy netán valami grafikai bug.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #736 üzenetére

    Trükkös rift volt (a "portálok" földszinten, a gócpont a pincében). :DDD
    Végül a fagyás után kértem az Origin-t, hogy nézze át a játék filejait, és ismét töröltem kézileg a mantle shader cache mappát, azóta nem volt több probléma. Szóval valószínűleg két független, véletlen egybeesés volt (grafikai bug végül nem is volt, a mantle hiba pedig ezek szerint csak ritka véletlenszerű jelenség, ami most épp egy update után csapott be, de nem feltétlenül amiatt, vagy esetleg "kellett" neki egy fagyásos-újraindításos ciklus az update után...).

    Nem egészen a 'javasolt' módon járom be a világot. :N Attól függetlenül, hogy a main mission-re van egy tól-ig level ajánlás, azokat egyelőre kerülöm, de néha érzem, hogy húzna valamerre tematikus sorrend szerűen a játék, de sokszor egyéb "szerepjáték okból" [*] inkább másfelé megyek, így néha lehetetlen küzdelmek elől menekülök el, máskor szinte egy ütéssel döglenek az ellenfeleim. :))

    [*] Nekem valahogy nem adja ez, hogy lóháton ide-oda ugrabugrálnék az ismert világ igen távoli pontjai közt, csak mert XY épp ott akar valami apróságot, aztán vagy ő vagy YZ a másikon. Szerintem megőszülne a főhős a játék felére, ha tényleg többször keresztbe szelné a világot bármi apróság miatt (ha nem lenne dokumentálatlan varázsteleport a játékban ;]), így, illetve valamiféle "katonai stratégia" szempontjából is próbálok inkább terület szerint valamelyest Skyhold-tól gyűrűsen, de kicsit vonalasan távolodni.
    ...szóval de, pont az Exalted Plains-en jártam, miután feladtam egy lehetetlen harcot Empris-ben.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz basaharc502 #739 üzenetére

    A multi egy ideje már gyakorlatilag ingyen van, mert határozatlanul hosszan használható erre legálisan a Trial (vagy hát legalább is amíg egy távoli jövőben valamiért lelövik a Trial-t, vagy a ki a komplett játékot az Origin palettáról, netán magát az EA-t az iparból...), DLC-kkel együtt, bár én azzal egy percig sem játszottam, így azt nem tudom, hogy milyen. :D
    A G2A-nál 27EUR, én ott vettem a jelenlegi Origin akció előtt, mert akkor még/már az is jó ajánlatnak tűnt.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #736 üzenetére

    Közben visszaváltottam DX 11-re.
    Egyrészt gyorsult az utóbbi hónapokban az AMD DX11-es driver-e, másrészt gyorsult maga DX11 is a Win10-el, így alaposabban megnézve nálam viszonylag gyors (4 magos Intel SB) CPU-val gyakorlatilag nincs is kimutatható teljesítménytöbblet Mantle-el DX11-hez képest. (Mikor legelőször próbáltam gyorsan lemérni pár jelenetben, akkor kicsit gyorsabbanak tűnt, amit elhittem, mert ezt vártam elméletből és a korábban látott netes benchmarkokból is.)
    Ugyanakkor Win10-en és új AMD driver-ekkel hibásan működik a Vsync (nincs tripple buffering mód, így 60-ról 45 helyett rögtön 30-ra ugrik vissza és hamarabb teszi mint kéne, ugyan azon a kimerevített jeleneten, ha Vsync nélkül van 62-63fps, akkor ez Mantle+Vsync mellett máris fix 30, DX11+Vsync viszont még 60, esetleg véletlenszűen belengve 45-re; amúgy pedig rengeteget kéne butítani a képet, hogy abszolút atom stabil 60fps legyen, nagyon tág skálán mászkál jelenettől/környezettől függően, így kell a tripple buffer...).
    Így oda-vissza kapcsolgatva egyenesen fejlődésnek tűnik visszatérni DX11-re. :DDD
    A pályabetöltések is gyorsabbak (még olyankor is, ha már cache-elve van a mantle shader egy map-hez; ami viszont tényleg látványosan lassú, mikor először készül el és DX11-nél ilyet ez a motor nem is csinál, hogy előre forgat és lemezre ment shadereket, vagy nem feltűnő időben, csak Mantle-nél).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Végetért a játék (DLC-k nélkül). Itt a SPOILER-es véleményem:

    Nem volt kimondottan rossz játék (már pusztán a látvány és néhány jól eltalált jelenet miatt megérte), de kicsit üresnek éreztem a történetet, főleg a végét. Szerintem ennek a DA résznek egyszerűen "nincs lelke". Nekem hiányzik belőle valami, amit nagyon nehéz megfogni, de megvolt a legtöbb általam ismert Bioware játékban (ME és DAI sorozatok).

    A tényszerűbb dolgokat nézve, a lezárásnál (az utolsó előtti küldetés végétől egész a credits-ig) folyton az járt a fejemben, hogy a Bioware most kötelezően (ha kell, erőltetve is) megcsinálja a Mass Effect 3 befejezés szöges ellentettjét, vagyis 1: abszolút lineáris, egyértelmű és minimalista lezárás egy klasszikus bossfight-al (a rövid kis post-credit cut-scene előtt és azon kívül nincs semmi váratlan csavar és/vagy "isteni beavatkozás", az egységsugarú játékos is végig tud követni mindent akkor is, ha közben telefonál), 2: vidám, tömjénező ünnepség a harcból hazatért hősnek, 3: minden NPC alaposan elköszön az utolsó két küldetés közt, hogy megpróbáljon valamiféle érzelmi sújt adni a dolognak (de hiába, ha szinte egyetlen NPC-hez sem kötődik érzelmileg a karakterem...).
    A kis easter-egg szerű videó a végén pedig érdekes, de igazából nem sokat változtat. Nem lettem tőle okosabb és nem igazán adott mást ízt a játéknak. Egyedül talán Solas karakterét változtathatná meg, de számomra igazából nem volt annyira meglepő, hogy ő nem egyszerű halandó (azt egyáltalán nem sejtettem, hogy szó szerint egy "Isten", de erősen gyanítottam, hogy nem csak beképzelt, hanem ténylegesen is "felsőbbrendű" valamilyen formában a halandók és mágusok közt).

    Menet közben nagyon sok a teljesen értelmetlen mellékküldetés, pedig ezért kritizálták már a DAI megjelenése előtt is a Bioware-t, hogy ezt régen jobban csinálták. Emiatt feleslegesen hosszabb is a játék a kelleténél, ha belemászik az ember ezekbe. Amúgy pedig nem sok történik, csak ismeretlen módon feltámad, majd újra meghal Corypheus, vagyis az egész játék lényegében csak egy DA2 Legacy - Reloaded. :DDD Na jó, közben volt egy templomos-varázslós téma, de nem az adta a játék gerincét, így viszonylag egyszerűen lezajlott (pl. nem kellett hosszú és nagy háborút vívni az egyik oldallal a másik kedvéért, vagy 'hegyeket mozgatni', hogy valamelyest kibéküljenek - azt az egy hegyet is Corypheus kedvéért kellett megbökdösni Haven-nél. :P :)) ).

    A játék elején szerintem a készítők tervének megfelelően éreztem magam elveszettnek, de az már talán nem volt szándékos, hogy később sohasem találtam magamra. Sok korábbi Bioware játékkal ellentétben itt nem igazán sikerült azonosulnom a szerepemmel és megszeretni legalább egyetlen NPC-t.
    Varric "eltört" valahol a DA2 és DAI közt és sohasem rakta igazán össze magát. Alistair is (még) laposabb lett (de ő amúgy is csak beköszönt), ahogy Leliana is sokat "fejlődött" egy nem feltétlenül pozitív irányba (de nehéz megítélni, mert nem sokat lehetett vele kommunikálni, szóval majdnem mindegy is). Az új arcok többsége pedig egyszerűen kellék volt a szememben, katonai vagy politikai okokból tartottam őket magam mellett.

    Például a "szívecskés" opciót sem használtam soha, mert egyik olyan NPC-nél sem lett volna kedvem megnyomni, ahol előjött, pedig a legtöbb Bioware játékban eddig vagy korrektül beleszeretett valakibe a főhősöm első látásra, vagy sok románc-háromszöget körbejárt.
    Talán Solas volt az, akivel nagyon nehezen és lassan, de úgy éreztem, hogy nagyjából összebarátkoztam, és ha nő nemű lett volna a karakterem (de egy Ferelden-i férfi nemesember volt), akkor a közös álomtúra után biztos, hogy a románc opcióhoz nyúltam volna (ha előjön olyankor?). Más opciót nem igazán látok a játékban.
    Még a "ha ló nincs, akkor szamár is jó" alapon próbáltam rendszeresen, de hiába beszélgetni Fiona-val, végül pedig még a kocsmából is megpróbáltam volna hazavinni az énekesnőt, mert szép a hangja (amúgy tényleg 10/10 a kocsmazene!), de az is esélytelen volt.

    Praktikus szempontokból mindig meghallgattam Vivienne véleményét, de szinte sohasem értettem vele egyet és adandó alkalommal (ami sajnos sohasem jött el) boldogan áldoztam volna fel az életét, ha azzal több hasznomra válik. ;]
    Blackwall-nál volt egy érdekes plot twist és Iron Bull-nak váratlanul mély volt a lojalitás-küldetés szerűsége, de még így is uncsi mellékszereplők voltak nekem. Őket nem akartam alkalmasint elföldelni, de meglettem volna nélkülük, küldetésre se nagyon használtam őket (Blackwall-t elvittem a warden-es szálra, de a jövő ismeretében több szempontból is kár volt...).
    Sara viszonylag érdekes lehetett volna, de ezt többszörösen elnyomta, hogy sokkal hülyébb volt, mint érdekes. Beszélgettem vele néha Skyhold-nál (adtam neki esélyt türelmesen, hogy fejlődik-e majd a játék során), de sohasem vittem küldetésre (és nem igazán fejlődött).
    Szinte mindig Vivienne+Varric+Cassandra volt a csapat, míg az elsőre érdekes, de aztán idegesítő Vivienne-t eldobtam a közben lassan, de biztosan baráti kapcsolatot építő Solas fejében (aki a legelején még kizárásos alapon volt varászló csapattag).
    Cassandra nagyon furán, kellemetlenül beszélt, mint aki most tanulja a nyelvet, vagy 80 alatt van az IQ-ja (gondolom túl sokszor verték be a fejét, vagy passz... :DDD) és nem tudtam azonosulni azzal, hogy mi hajtja. Sok mindenben állt közel a véleményünk, de vagy nem értettem, hogy ő miként jutott arra az álláspontjára, vagy úgy sejtettem, hogy teljesen más okból és csak véletlenül passzolnak látszólag a nézeteink. Ezért nem támogattam végül őt Leliana helyett, aki egy ismert közepesen rossz döntés volt az alapvetően jó, de nagyon kiszámíthatatlan helyett, mint új Divine. (Tudtam, hogy Leliana mögött vértócsa fog gyűlni a templomban, de tudtam, hogy pontosan miért, mi célból és hogyan, míg Cassandra agya egyszerűen csak "kattan egyet", mikor épp úgy jön, aztán megy, és csinálja akkor is ha húsdarálás a vége, pedig ő sem tudja miért...)
    Dorian vicces, kedves és intelligens is volt. Szívesen beszélgettem vele, viszont sohasem bíztam meg benne. Az utolsó percig vártam, hogy mikor próbál majd elárulni és opcionálisan megölni. Már-már hiányérzetem volt a végén, hogy legalább az ünnepi vacsorán ha mást nem annyit mondjon, hogy "ugye tudod, hogy eredetileg meg akartalak ölni álmodban, csak aztán XY miatt meggondoltam magam..." :D

    Azt sem tudtam soha jól átérezni, hogy miként épül fel az inkvizíciós sereg és mit is csinálnak a 4 tagú party-n kívül a többiek, bár ez a játékmechanika miatt a legtöbb hasonló játéknál így van és érthető. De néha azért lehetett volna pár cut-scene és több párbeszéd erről.

    Amit pedig az elején is írtam, nem igazán azonosultam az inkvizítor szereppel sem, csak azért csinálta a karakterem ezt a "melót", mert "nem volt jobb dolga és a megkérdezése nélkül kikiáltották főnöknek, ami még mindig jobb, mint ha besorolták volna közkatonának". :DDD

    Na, kb. ennyi. :DD

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #748 üzenetére

    Ez a negatív dolog nem csak szubjektíven, de kontextusában is kezelendő. A Warden is inkább egy "hardened" Leliana-t akart maga köré (de ő így kedvelte is), az Inquisitor pedig szintén olyat, aki az utolsó pontig és bármi áron keresztülviszi az Inquisitor szerint is szükséges reformokat.
    Utóbbihoz lehet, hogy igazából elég, vagy összességében jobb is lett volna az alternatív DAI Leliana, de így tűnt biztosabbnak. Ha úgy tetszik, akkor Leliana lelke fizeti meg az árát annak, hogy biztosabb legyen a hosszabb távú siker. Ezt fontosabbnak éreztem, mint hogy személy szerint szerethetőbb legyen a karakter.

    De nem néztem még át a WiKi-n a "mi lehetett volna, ha" dolgokat, így igazából nem tudom, hogy az én Leliana-m melyik verzió és hogy pontosan mik az alternatívák.

    A Keep-em mitől lehet ennyire foghíjas, ha tudomásom szerint mindig online módban játszottam (kive az olyasmit, ha esetleg észrevétlen megszakadt néha a netem)? Kép

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #750 üzenetére

    Szerkesztve:
    Más volt a baj. El volt rejtve minden DAI spoiler. Átböktem ezt a menüben és mindent látok. "Leliana's past not discussed".

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #752 üzenetére

    Úgy tűnik, hogy sikerült jól időzítenem a végigjátszást. Épp csak befejeztem a story-t és bejelentettek egy érdekesnek tűnő post-campaig story DLC-t (és van még pár napom a kimaradt sidequest-ekre is, ha lesz hozzá kedvem). :D

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #758 üzenetére

    Próbálj váltani Fullscreen (exclusive) és Borderless Window (DWM/Aero) módok közt. Előbbi preferált, mikor jól működik és az egzotikusabb Vsync megoldásokhoz általában követelmény is (ilyenkor tud esetleg belenyúlni a driver, egyébként a Windows ablakkezelő vezérel), de tesztelni jó a Windows ablakkezelős mód is (nem emlékszem, hogy a játékmenüben pontosan hogy nevezik ezeket, főleg magyarul nem is láttam még a DAI menüt, de ott összesen három van és az egyik egyértelműen nem fullscreen, szóval kapcsolgass a másik kettő közt...).

    Érdemes Win10-re frissíteni, ha még nem tetted, mert gyorsult vele DX11 (illetve most már a driver-eket is erre fogják elsősorban optimalizálni). Amúgy viszont elég régi már ez a játék, így az utóbbi fél évből szinte minden verziónak jónak kéne lennie ehhez. Próbáld ki a legújabb WHQL-t, vagy esetleg tesztképp egy pár hónappal régebbit is (a legfrissebb BETA-ra szerintem semmiképp nem lesz szükség hozzá, bár a fene tudja, hogy a játékfrissítések mennyire nyúlnak bele a DX11 rendererbe, szükség lehet-e a legújabb update-hez új VGA driver profilokra is, mert akár ilyen is előfordulhat elméletben, így utolsó próbaképp felteheted ezt is).

    A másik fontos dolog, hogy egy 960-al ne próbálj meg mindent Ultra-ra tolni. Nekem egy tuningolt 290X-el és Mantle-el is vissza kell venni egy-két beállítást High-ra, hogy viszonylag stabil 60fps-em legyen, sőt, akár a tessellation-t Medium-ra vagy Low-ra és még pár kevéssé éhes beállítást is Ultra-ról High-ra, ha tényleg minden környezetben és teljesen stabil 60fps-t szeretnék. De úgy játszottam, hogy csak a tessellation és a Shadow volt High, minden más Ultra, illetve mindkét Anti-Aliasing OFF (az MSAA semmit nem csinál, csak lassít, a post-process AA pedig mindent maszatol, nem csak a recéket), így az idő nagy részében megvolt a 60, néha esett le 45-re és csak nagyon ritkán rövid időre 30-ig. (De a nomális, tripplebuffer Vsync miatt még a Mantle-t se nagyon használtam, csak DX11-el megy rendesen Win10-en. ; Neked pedig nincs Mantle-öd, de egy viszonylag friss nVidia driver-rrel nem is kell ilyen CPU mellé, lazán megoldja a dolgot a CPU és a driver DX11-el is, ami ennek a játéknak kell, még többet is).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #760 üzenetére

    Az Origin overlay-t is érdemes lehet letiltani (jobbklibb a játék poszterén, tulajdonságok, pipa fel; vagy esetleg globálisan az Origin beállításainál), ahogy úgy általában minden overlay-t, mint pl. az AfterBurner, FRAPS, stb (fps mérésre van konzolparancs a játékban: PerfOverlay.DrawFps 0, ami biztonságosabb [nem zavarja a mérést a mérőprogram]).

    Tudom milyen az, mikor egyenetlen a mozgókép látszólagos >=60fps-el is. Nekem ez a játék akkor csinálta, mikor kipróbáltam a borderless (keret nélküli ablak) módot (a Mantle Vsync bug miatt). Teljesen mindegy, hogy mennyi volt az fps, mindig "ugrált" a kép, például oldalazva egy fal mellett abszolút egyértelműen akadozott a mozgás. Rosszabb volt így a 60fps, mint rendes fullscreen (teljes képernyő) módban 30, mert az legalább egyenletesen és nem véletlenszerűen szaggat. Ablak módban nem a játék, hanem a Windows próbálja szinkronizálni a képkockákat a monitorfrissítéshez, de ilyenkor még a Windows-nak és a játéknak is külön szinkronizálniuk kell (gondolom ez bukik meg néha, mert a Windows asztalom mindig korrekt).

    (#761) leviske

    A legutolsó WHQL verziókat tekintve az nVidia DX11 driver-e durván fele annyi CPU teljesítményt igényel, mint az AMD-é, szóval ha a névleges, manuális TDP keret és/vagy szorzó emelés nélkül is garantált órajelekre lassul az alap vagy manuálisan megemelt Turbo órajelekről, akkor még mindig jónak kéne lennie. Ha pedig ettől is alacsonyabb szorzóra ugrana vissza a CPU hétköznapi terhelés mellett, azt szerintem már többen észrevették volna és cikkeznének a hotfix firmware-ekről (bár ki tudja...).

    De ha nagyon új a gép, akkor tényleg érdemes lehet megnézni szintetikus tesztekkel. Nyugodtan lehet pl. szerencsétlenül felkenve a hűtőpaszta és melegedés miatt lassulgathat (ez igaz lehet akár a GPU-ra is, nem csak a CPU-ra), vagy ahogy mondod, valami bug összezavarja az UEFI beállításait, hasonlók. (Az én őskövület lapom firmware-ét sohasem javította ki az Asrock, mielőtt megszűnt a támogatási ideje. Teljesen ki tud akadni, ha valami olyat csinálok, ami nem tetszik neki, CMOS Reset kell neki, ha nem tetszik, ami belefagy.)

    Darth_Revan: Futtattál már pl. FutureMark-ot és/vagy Prime95-öt?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #763 üzenetére

    Ugyan ez van nekem Mantle-el a főmenüben, ahol a templomos lovagok lengetik a pajzsaikat masírozás közben, de nálam legalább DX11-el jó.

    Ha kilőttünk minden általános tippet, akkor nem marad más, mint várni egy új driver és/vagy játék frissítést (bár csak akkor várok már update-et, ha valami komoly bug van az utolsó DLC-ben, mert az utolsó DLC-vel együtt teljesen le szokott állni a patch-elés is a Bioware-nél).

    Egyébként utánanéztem és tényleg bugos a legelső Skylake microcode, ami debütáláskor került az alaplapok firmware-ébe ([link]), de csak minimális javulást lehet várni az FCLK 800-ról 1000Mhz-re emelésétől (de azért nézd meg, hogy van-e frissítés a lapodhoz, illetve hol áll ez a freki a Setup-ban, ha elérhető).

    Van még egy utolsó tippem. Írd ezt be egy adminisztrátori parancssorba és indítsd újra a Windows-t:
    bcdedit /set useplatformclock true

    Egyébként a legtöbb (talán az összes?) előre rögzített animáció fix 30fps-en fut (vagy csak 25-ön?). Minden, amit nem valós időben rak össze a "mesterséges intelligencia" és/vagy játékfizika, az mindig darabos (folyamatosan, nem véletlenszerűen, hanem egyenletesen szaggat minden ilyesmi). Ilyenek a nyitódó ajtók, a táborban gyakorlatozó katonák, és még pár hasonló "háttér-dekorációs elem". Ellenben minden AI-al bíró NPC (még a boltjuk mellé cövekelve veszteglő kereskedők is, mikor mégis megmoccannak kicsit) és a GPU shader-ekkel valós időben számolt effektek (tűzcsóva, porfelhő, víz, stb) mind ugyan olyan folyamatosak, mint a kameramozgás.
    Úgy sejtem, hogy a konzolokon fix 30fps-el tervezték futtatni a játékot (és talán a legtöbb PC tulaj is ekörül lukad ki, legalább is szerintük, vagy valami felmérés alapján ténylegesen is), de nem hiszem, hogy hatalmas munka lett volna a PC verzióhoz mégis inkább 60fps-el lementeni az ilyen animációk scrip-jeit (gondolom, hogy nekik megvan valamilyen folyamatos jelleggel, ahol az AI/fizika mozgatja a dolgokat, csak erőforrás spórlásból rögzítik előre és játsszák vissza nekünk, ami úgyis mindig ugyanúgy történik és így még a hibalehetőség is kisebb, hogy valami félresiklik...).
    Engem ez picit zavart. Nem tudtam nem észrevenni már Haven-ben, aztán tudat alatt már kerestem is a többi hasonló animációt.
    Mondjuk szerintem az is gáz egy picit, hogy kimerevített állapotban is ugyan úgy mozognak tovább az elvileg dinamikus fény/árnyék effektek. Ha vették volna a fáradtságot lestoppolni ezt is a játékmenettel együtt, akkor talán fel sem tűnt volna, hogy ennyire kamu az egész (pedig elvben butább DX11-es játékmotorok is megcsinálnak hasonlókat valósan, vagy legalább is teljesen hitelesnek tűnő kamuval).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #767 üzenetére

    "egy elf karakterrel menni (abból is csajjal és románcolni Solas-al háttérinfókért"

    A férfinemesember végigjátszásom alapján nekem is pont ez tűnik ideálisnak. :K Ha mégis lesz egy második nekifutásom, akkor biztos ez lesz. (Bár nem terveztem. Még a DAI-hoz is itt van három DLC és elég sok jó játék jelent meg az utóbbi pár évben, amikkel le vagyok maradva.)
    Azt is jól sejtem, hogy az ideális Inquisitoriess nőstény elfünk varászbottal jár, vagy valamiért jobb esetleg, ha karddal/tőrrel?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #770 üzenetére

    Szerintem mindkettő abszolút csak azon múlik, hogy miként éli ezt meg az adott karakter, akinek a szerepébe próbálod magad képzelni a játék során.
    Én például elég szabadon szoktam magamnak formálni a narratíva szubjektívebb elemeit, hogy mi a "jó" és "rossz". Kevéssé érdekel, hogy a játékvilág mit kommunikál felém, mint hogy én mit gondolok, de még ez az "én" is az a "fiktív én", aki a játékvilágban él, és én suttogom a fülébe a döntéseit.

    Az első probléma szerintem egyszerűbb. Ilyen történetekben, mint a Bioware játékok is, számtalanszor bemutatásra kerül olyan "erkölcsi szürkeség", mikor egy korai narratíva által "gonosz ellenségnek" festett szereplő/csoport a maga módján jót akar, a saját értékrendje szerint és a környezetének azon részére nézve, akikkel törődik és igazából a tágabb világra sem jelent közvetlenül kezelhetetlen veszélyt, a történet "kanonizált hőseivel" pedig csak az események véletlen kavalkádja miatt kerülnek szembe ellenségként (vagy fordítva, barátból válnak ellenséggé).
    A lényeg az, hogy te úgy érezd, hogy azt cselekedted, amit szerinted kellett, és hogy ez a szerinted = aszerint, akinek a szerepét próbálod felvenni a játékhoz.

    A másik nekem is nehéz. Mikor lehet választani, akkor alapvetően mindig heteroszexuális férfit játszok, a női főszerepet esetleg akkor próbálom ki, ha egy harmadik(-negyedik) újrajátszásról lenne szó, amit már muszáj kicsit változatosabbá tenni valamivel az előzőektől.
    Erre kevés a precedensem, de úgy találtam, hogy segít, ha minden másban is a saját tükörképem játszom. Tehát ha pl. a "Paragon" oldal felé tendált a Mass Effect karakterem, akkor a női főhős végig masszívan "renegade" lett (már amennyire "végig" játszás az, ha egy trilógia második részében végleg meghalsz :DDD), avagy a "barátságos férfi" után jött a "gonosz nő". Az, hogy gyűlölte a világot és benne mindenkit magával együtt, az természetes módon is elzárta a "románcokat", a nyers sex pedig számomra amúgy is sokkal egyszerűbben kezelhető kérdés, egy ilyen játékban pedig leegyszerűsíthető olyasmivé, mint egy sidequest, ami igazából nem érdekel, de az XP/RP-ért, vagy akár csak a journal átláthatóbbá tételéért megérheti (alkalmi sex = képzeletbeli reputation point + kipucolhatod a társalgótárcsázóról a románc telefonszámot :))).

    Talán az sem árt, ha játszottál már olyan játékkal, ahol nem tudsz válogatni, mindenképp egy nőies nő a főhős. Erről a húgommal volt egyszer régebben egy érdekes beszélgetésem, aki nem értette meg, hogy nekem mi tetszik a The Longest Journey és Dreamfall játékokban, mert szerinte csak egy nő értheti meg April-t és Zoe-t. Én előbbinél nem is tartottam relevánsnak a főhős nemi identitását, utóbbinál viszont már részben igazat adtam neki (nem egészen, de legalább egyfajta "kétely" formájában, hogy talán igaza lehet, hogy nekem itt valójában kimarad valami). A fordulópont pedig nemrég a harmadik rész első epizódja volt, mikor egyértelműen kizökkentem a szerepből amiatt, hogy belekényszerítettek egy döntéshozásba egy férfival folytatott érzelmi kapcsolat okán. Mivel ez kaland-, és nem szerepjáték, így nem én kölcsönzöm sem a narratíva szubjektív felét, sem a karakter személyiségének egy részét. Át kéne élnem az előre definiált szerepét úgy, ahogy ő gondolkodik és ebben a szituációban ez tényleg nem igazán sikerült. Némi hezitálás és "meditálás" után nagyjából talán igen, de semmiképp nem zökkenőmentesen, így valószínűleg nem is igazán őszintén.

    A Bioware-nél ez sokkal egyszerűbb, mert mindkét nem lehet bi/homo-. vagy akár teljesen aszexuális is, ez tőled függ. Miután ezeket leírtam, komoly kételyem támadt, hogy részemről mennyire lenne sikeres és/vagy élvezhető a fent említett nőstény elf DAI végigjátszás. Filmként így nézném végig legszívesebben, de szerepjátékként már kicsit más tészta, talán meghaladná a képzelőerőmet/szerepjátszó-képességem.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ez az update 10, vagy a DLC tartalom hibája lehet, hogy mióta elkezdtem bóklászni a Basin-ban, azóta tucatjával jönnek hasonló bakik, mint ez az "sajátos Avvar grillparty" (minimális spoiler)? Más hasonlók, hogy az NPC-k ruhája átlóg a kunyhófalakon, plusz néha csak a kamera megy át taktikai nézetbe, de a karaktervezérlés nem, vagy rajta ragadok a lovon, ami megy az orra után (se megállni, se leugrani nem lehet) és szokatlanul sűrűn bezáródik a program hibaüzenet nélkül, mikor így szétesik valami.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Na, most leszek nagyon mérges az EA/Bioware párosra és az Origin-re. :W

    Szarakodott az internetem (lassan töltődtek be a weboldalak is, de azért működött), mikor el akartam indítani a játékot, ezért gondoltam, hogy emiatt tépelődött sokat a "felhőadatok szinkronizálása" résznél és jutott arra, hogy inkább felajánl három dolgot: felhő verzió, helyei verzió, mégse.

    Mivel csak egy PC-n játszok, így gyakorlatilag lehetetlen, hogy frissebb adat legyen a felhőben, mint a PC-n, hisz legfeljebb is csak elvesznek a PC-ről a file-ok, de ara most nem számítottam (még egy véletlen áramszünet, vagy más jellegű rendszerösszeomlás sem volt, mióta délelőtt kiléptem a játékból). A net lassúsága miatt viszont nyugodtan lehet a felhőben régebbi verzió (időtúllépéssel megszakadt a szinkronizálás...). Ezért meg sem néztem a dátumokat, hanem magabiztosan rányomtam arra, hogy a helyi mentéseimet szeretném használni.

    Most betöltötte nekem a játékot oda, ahol felébred az egyénileg fabrikált karakterem, és kisétál Cassandra-val a hídra. A játékon és a User\XXX\Documents\Bioware\save mappámban is 3 mentést látok, mindhárom 2015.07.27-re dátumozva, a játék szerint ~1 óra játékidővel, ami úgy durván 100-el kevesebb, mint illene neki.

    Most mit csináljak? :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #782 üzenetére

    Délelőtt játszottam egy keveset és hibaüzenet nélkül léptem ki a játékból, de az Origin-ből nem (reboot sem volt). Az esti nekifutás már sikertelen volt.

    Próbáltam már törölni a save mappám, mert amúgy is csak a régi mentések voltak ott (egyértelműen a file dátumuk alapján) és elindítani a játékot. Megint letöltötte nekem azt a 3 darab júliusi file-t.

    Ehhez szerintem már késő volt, mire rájöttem, hogy baj van. Bármi is történt, a háttérben volt közben ideje és valószínűleg vissza is töltötte a felhőbe azt a hibás állapotot, ami nálam kialakult (ha tudta*).

    Nem. Néha nyomkodom manuálisan a quick save-et, de "slot" mentést csak ritkán csináltam és általában azt is úgy, hogy mögötte 1-2 kihagyással visszatörölgettem a régebbieket, hogy átláthatóbb legyen a lista, így legfeljebb 3-4 darab "slot" volt egyszerre (+ 1 quick és 2-3 auto/milestone amit magától felülírogatott).

    * Próbáltam beszélgetni (angolul, mert ott vannak ébren) EA chatbot-al. Passzív/indirekt módon tagadta a lehetőségét annak, hogy az Origin törölte volna a frissebb file-okat, én pedig közvetlenül azt, hogy azok "csak úgy" eltűnnek a gépemről, nem az Origin törölte őket (hibából, vagy "félreértésből", ami akár részben az én hibám is lehet). Azt mondta, hogy próbáljam meg újra letölteni a felhőtartalmat, ha online lesz a PC szerver, ami most épp offline. De ebben nem bízok, mert ha az a szerver lenne offline, ami nekem kell, akkor a júliusi mentéseket sem öltené le nekem. :(

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #783 üzenetére

    Visszatért a szerver. Az 1 óra játékidőn túli mentéseim persze sehol. :(
    Próbáltam megint chat-elni a support-al, de csak felidegesített azzal, hogy megpróbált rábeszélni arra, hogy én rontottam el valamit (leeset az állam, hogy pontosan miként állt elő ezzel, egy átlagos gyereket vagy butább felnőttet simán az orránál fogva vezetett volna, még akkor sem nézném ezt ki egy random techsupport-osból, ha tudom, hogy jól bejáratott sablonokat követnek).

    Az is elképzelhető, hogy véletlenül a "cloud"-ra kattintottam (pl. megcsúszott az egér a gomb lenyomása közben), de ez esetben nincs magyarázat arra, hogy a cloud miért őrizgetett egy júliusi mentést, mikor azt már nem csak túlléptem, de töröltem is a játékon belül, szóval sem local, sem cloud másolat nem kellett, hogy létezzen ezekből az 1 óra játékidős mentésekből, amik most elérhetőek. Ha így van, akkor is van valami gáz az Origin cloud-al, hisz rengetegszer láttam felvillanni az ablakot, hogy szinkronizál, de ha sohasem sikerült neki, akkor dobhatott volna hibaüzenetet (sőt, néha, mikor megállt a falusi net, akkor dobott is, épp ezért feltételeztem, hogy mikor nincs hibaüzi, akkor minden OK, ha baj van, akkor jelezné).

    Arra viszont semmi magyarázat nincs, hogy ha a local-ra kattintottam (ahogy terveztem és szerintem valószínűleg történt is), akkor 1: hova lettek a friss file-ok, de főleg 2: honnan pattantak elő a régiek? Olyan file-ok vannak most meg, amiket szerintem már töröltem egyszer helyileg, hisz rendszeresen töröltem a régi mentéseket.

    Tehát szerintem ezek a file-ok mindenképp a cloud-ból jöttek, és ezzel együtt a friss file-ok viszont eltűntek a cloud-ból, mert azok onnan nem nyerhetőek már vissza.

    Jó hülye voltam, hogy használtam az Origin cloud-ot, csak a Keep miatt úgyis online akartam játszani, és gondoltam, hogy kár lenne kézileg biztonsági mentéseket készítenem, ha úgyis készít nekem automatikusan az Origin. Erre nem gondoltam, hogy majd az Origin összebarmolja a helyi és felhős verziókat is egyszerre, illetve hogy ha valami össze is zavarodik, akkor szinte minden elveszik, nem csak a legutolsó játékindítás és bezárás közti időszak maximum néhány órája. Hihetetlen. :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #786 üzenetére

    Mégis mit és miként tudna segíteni egy 144Hz-ez monitor egy 60Hz-eshez képest azon, ha 60-tól alacsonyabb az fps? Abszolút semmit (még véletlenül sem, nincs rá még városi folklór elmélet se).

    A Gsync/FreeSync már talán változtatna valamit, de az sem csodaszer, a kellően sok képkocka hiányát nem pótolhatja (nem is próbálja). Teljesen mindegy hogy milyen ügyesen és egyenletesen osztod szét a képkockákat, attól még szükség van egy minimális számra, hogy folyamatosnak láthasd a mozgóképet.
    De egyébként ezek a G/Free-Sync technológiák nem is erről szólnak, hogy egyenetlenebb legyen a képkockák elosztása. Ellenkezőleg, nem is próbálja meg mereven egyenletesre szétosztani a frissítéseket, hanem dobálja ki a képkockákat, amint-, és amilyen időközönként elkészülnek (minél kevesebb késleltetéssel és szabadabb ütemezésben). A merev ütemezés (amit a hagyományos Vsync csinál) mellőzése időnként segít abban, hogy emiatt ne kelljen "eldobni" képkockákat (az a tipikus eset, mikor 60-ról rögtön 30-ra esik vissza az fps Vsync-el, de legalább is 45-re...), viszont sokkal hullámzóbb lehet az egy-egy tényleges frissítés közt eltelt idő, ami magas átlagos fps értékek mellett nem probléma, alacsony fps érték mellett viszont még zavaróbb lehet (nem mindegy, hogy minden 32-32ms után kapsz 1-1 képkockát, vagy az első 300ms alatt lepereg 20, a maradék 700ms alatt pedig marad még 15, mert valahol azért érezni, hogy hullámzik, ha egy olyan tartományban mozgunk, ahol még nincs bőven elég frissítés, hogy a legrosszabb esetben is elég sok legyen, illetve hogy ilyen szabadabb sync mellett is kialakuljon egyfajta hagyományos vsync is abból adódóan, hogy ez sem végtelenül gyors, az LCD panelnek továbbra is van egy véges számú frissítési sebessége valahol 120-144Hz körül és a HDMI/DP csati sem végtelen gyors...).

    Ez a játék nagyon CPU éhes, úgyhogy ráncigáld meg rendesen azt a CPU-t. A SpeedStep maradhat, csak vigyázz rá, hogy ne legyen áramfelvétel alapú limit (szintén UEFI Setup beállítás, általában 75-100W körül van alapon, de feltolható a kvázi végtelenbe, pl. 500W-ra, ami sohasem lehet kevés).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz TBT #788 üzenetére

    Én nemrég vettem meg egyszerre a három story DLC-t (szmma 10EUR-al drágábban, mint az alapjátékot :DDD), aztán rá pár napra letörölte nekem az Origin a mentéseimet, nehogy játszani is tudjak velük. ;] Szerintem nem jártál rosszabbul. :D

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz leviske #791 üzenetére

    Az egy teljesen jogos empirikus dedukció volt. Viszont a tresspasser előtt azt is mondtad, hogy szerinted nem jön olyan story DLC, ami nem csak egy új területet nyit a térképen, hanem lényegében egy külön kampányt kezd. Ez viszont elég gyakori volt a Bioware-nél, főleg a Dragon Age játékokban.

    Noha még nem próbáltam ki élesben, hogy tényleg így működik-e, de úgy néz ki.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Na, éljen a Windown 10 erőszakos OneDrive integrációjának és az én makacs OneDrive ellenességem közös gyümölcse, hogy ő rendszeresen (újra-)élesítette magát, én pedig többször kikapcsoltam, most találtam a OneDrive-omban egy olyan DAI mentést, ami körülbelül az utolsó main quest előtt készült, így csak azt, illetve némi sidequest-ezést és a JoH DLC-be tett időt kell pótolnom. :D

    (#793) leviske
    Valóban nem volt ellene kifogásom és ezzel kapcsolatban be is jött a jóslatod, csak rémlett, amit ezzel kapcsolatban még pluszba írtál...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Misztéra #796 üzenetére

    Én a G2A-nál vettem "Global Origin Key"-t az alapjátékhoz (akkor épp olcsóbb volt ott valami 5-10 EUR-al) és az Origin kliensen belül a három DLC-t (az meg épp ott volt olcsóbb 5 EUR-al). Egyszerű volt mindkettő, illetve van egy 0 EUR-ért megvásárolható DLC (Black Emporium), így le tudtam tesztelni, hogy a különböző forrásokból származó vásárlások tényleg kompatibilisek-e (ezt a DLC-t nem csak letöltöd, hanem megveszed, csak 0 EUR-ért, tehát ilyen szempontból vásárlás...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #798 üzenetére

    Akkor javaslom, hogy vedd lentebb a textúraminőség beállítást, amíg nem látsz 1800Mb feletti RAM használatot (ne centizd ki nagyon, mert DX11-nél ez inkább csak egy becsült érték, amit kiírnak a programok, tájékoztató jellegű infó, nem egzakt mérés).
    A Fede Touched durván a 3.5-4Gb, az Ultra olyan 3-3.5Gb szabad RAM-ot igényel, a High pedig valószínűleg (ezeket én már nem nézegettem) 2-2.5Gb-hoz való, így 2Gb-os kártyával talán Medium-ig is le kell menned 1080-1200 soros felbontással (a többi beállítástól is függően), hogy stabil legyen (az MSAA is zabálja néha a RAM-ot, szóval kapcsold ki, bár ez egyébként is javasolt, mert az élek nagy részét nem sikerül neki kisimítani, de nem is csak RAM-ot zabál, hanem GPU időt is).

    (#799) TBT

    Ez várható volt, pedig szerintem egy update 10-es alapjáték sem fér fel egy single-layer BD-re, a dual-layer vagy két korog viszont elbírná a frissített és DLC-kkel megtoldott verziót is. Az extra tartalmat pedig nyugodtan át lehet másolni előre akkor is, ha kézileg kell beirkálni a kulcsokat, hogy használhatóak is legyenek. De ezek szerint mégis egyszerűbb volt régi kiadású lemezeket újratokozni.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #747 üzenetére

    A három DLC, de főleg a Trespasser után ezt most egy az egyben áthúznám egy jó vastag vonallal és nekifutnék újra. :DDD

    Ismét SPOILER veszély.

    Nekem kicsit olyan, mint ha a DLC-knél a Bioware körülbelül az ahhoz hasonló kritikákra reagált volna, amit itt megfogalmaztam.
    Az első két story DLC szerintem még nem nagy eresztés, simán kihagyhatók (az árukat nem feltétlenül érik meg), de visszagondolva úgy érzem, hogy már azok is elkezdtek visszamozdulni a hagyományosabb Bioware stílus felé. Segítettek kicsit felvezetni a harmadik DLC-t talán hangvételben is, de kronológiailag mindenképp olyan szempontból, hogy tényleg volt mit csinálnunk a Corypheus és Solas konfrontációk közt, amiket a story szerint durván 2 év választ el... De ezekről többet szerintem kár is beszélni, csak apróságok.

    A Trespasser szerintem "Mona Lisa arca", a játék valódi befejezése, ami felteszi végre az I-re a pontot, hogy igen, ez egy korrekt és kerek történet volt.

    - Több olyan történetszál kezdett végre tényleg kikerekedni, és valóban értelmet nyerni, amiről már az Origin-ben is hallhattunk (beleértve annak DLC-it, mert ott is a játék szerves részének tekintettem pl. a Witch Hunt-ot, bár ott még inkább csak a Morrigan románc miatt éreztem igazán fontosnak, amúgy talán nem annyira hatott volna meg a tükrös trükkök előjátéka).

    - Végre elkezdtek élőnek, embernek, személynek érződni a karakterek is, illetve sokkal közelebb kerültem a saját játékos karakteremhez is, mint eddig (most már hasonlóan "szinkronban voltunk", mint ahogy a régebbi Bioware játékokban sikerült), végre tényleg Inquisitor lett belőle/m. Nem csak úgy tengett-lengett a világban, mert nem volt jobb ötlete, hanem elkezdte magát fontosnak érezni, aki tényleg jobbá szeretné tenni a világot akként a személyként, akivé vált. Nem csak tagadta azt, hogy "nem, nem vagyok se próféta, se megringathatatlan katonai vezető, se ...", hanem "igen, békét tartunk a világban!"
    Megj.: Még az alapjátékban egy "ez lenne a legkisebb rossz..., de inkább kihagyom" Cassanda románcot is kedvem lett volna nyélbe ütni, ha lett volna rá lehetőség a DLC folyamán (de azért túléltem, hogy nem volt), mert lett annyi "lelke" a karaktereknek, hogy most már "a legkisebb rossz, de nem olyan rossz, és rövid az élet...".

    - Ennek a DLC-nek szerintem a lezárása is sokkal "korrektebb". Tényleg egy hosszú történet "élhető" befejezésének tűnik, nem csak egy "(Mass Effect 3 után kötelezőnek vett) műanyagünneplés", ahogy tömören az alapjáték végét jellemezném. (Bár pusztán technikai szempontból picit összecsapottnak tűnt a végszó: nagyon minimalista volt a montázs képi és hangi része, hanyagul volt időzítve a felirat, néha villódzott a kép, stb. - de - szerintem még így sem rossz.)
    Az alapjátéknál már szinte csak azt vártam, hogy végre kiléphessek és akár rögtön uninstall-t nyomhassak, ha már semmi más nem történik (bár egy apró meglepetés azért volt még...), itt viszont kellemesen merengtem az egész eddigi Dragon Age story-n az Origin-ig visszanyúlóan. Egyszerre éreztem azt, hogy 1: vége van ennek a résznek, nem csak abbahagyták valahol ; 2: akár szívesen újrajátszanám majd még egyszer egy drasztikusan más karakterrel ; 3: nagyon várom a folytatást, mert most már bizakodom, hogy jó játék lesz (sőt, jobb mint ez volt összességében, mert szerintem azért van gyengéje bőven) és előbb-utóbb teljes kört ír majd le az Origin-el indult story is. :K

    Szerintem ez "kötelező" DLC, és hiba, hogy nem az alapjáték része, vagy legalább ingyenes DLC (lehet, hogy az időrendi szünet mindenkinél jót tesz neki, mert a story-ban időt ugrik), enélkül félkész és kevesebbet mondó a játék.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz -kdM- #827 üzenetére

    Szerintem ez ér legkevesebbet a 3 közül.
    Én is így vagyok vele, bár az Inquisition-ben kicsit azért jobb a Deep Roads design. "3D-sebb", nem annyira síkban lineáris labirintus, mint az előző részekben. Közelebb került a látvány ahhoz, ahogy korábban szavakban leírták.
    Bár konkrétan a DLC és a cselekménye az mégis egyenes vonalú és szerintem nagyon mellékszál, kb. olyan fontos lehet, mint az Anvil of the Void történetszál, csak ez ráadásul DLC.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz marilllyo #830 üzenetére

    Szerintem még mindig az első részek a legjobbak az ME* és DA* sorozatból, szóval szerintem kezd a DAO-val, ha nem zavar a mai szemmel már elavult grafika (bár szerintem a nyers képminőség/korlátok ellenére szebb a második résztől, sokkal lelkesebben kidolgozott, mintsem összecsapott).
    A Witcher-el én sem játszottam még ~20 percnél többet. Nem tűnt rossznak, de aztán mégis inkább a DAI mellett döntöttem, ha már beleinvesztáltam az előző 2 részbe, a Witcher-t pedig mindig kihagytam valami indokkal (az elsőről akkoriban nem is hallottam, a második rész pedig egyszerűen nem tetszett, mint játék, mikor kipróbáltam, fura volt a színvilága és főleg a kameramozgás/egérkövetés...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #838 üzenetére

    Én is bénáztam pár perc és ellenfél erejéig, míg rájöttem miként lehet a korábbi DA részekhez hasonló módon és ezzel együtt viszonylag kényelmesen játszani.

    Hamar berögződésemmé vált, hogy mikor ellenfélbe ütközöm, akkor suhintok egyet az egérgörgőn, ami úgy volt beállítva a játékmenüben, hogy kigörget egészen a "taktikai nézetig" és ezzel együtt automatikusan jön egy pause is (mondjuk talán ez az alapértelmezés is, de a menü tanulmányozásából jöttem rá, hogy vannak ilyen funkciók). + Ez részletkérdés, de átállítgattam a QWEASD gombokat úgy, hogy ugyan abba az irányba forgassák/tolják a kamerát a fókuszponthoz képest normál és taktikai nézetben is (azt hiszem, hogy ez valamiért nem így volt alapbeállításokkal, de lehet hogy csak én kapkodtam el a dolgot és állítottam el rosszul még a legelején, mielőtt láttam hogy mi mit csinál a gyakorlatban).

    Szóval pause alatt többé-kevésbé körbenéztem a területet, illetve szükség szerint kiadtam pár parancsot a csapattagoknak, aztán nyomtam egy un/puase-t (amit beállítottam egy kényelmesen elérhető gombra), de a taktikai módból nem léptem ki az utolsó ellenfél haláláig, hanem így szituációtól függően vagy unottan bámultam, vagy vadul járkáltam körbe a kamerával és "micromanageltem" a harcot, szükség szerint akár köztes un/pause nyomkodással (de a harc közbeni pause nálam nem berögződés, ha lehet akkor valós időben próbálok játszani, ami a "boss fight"-ok kivételével általában elég).

    Néhány puzzle-nél, ami több csapattag pozicionálását is igényelte, volt néha pár apróbb problémám, de már nem emlékszem pontosan, hogy miért kellett volna néha kilépnem a taktikai módból, aminek a hatására viszont mindenki elfelejtette a parancsait és elkóborolt a helyéről. De végül is megoldható volt minden.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #840 üzenetére

    Nekem sem ment mindig elég kényelmesen távolra az égben a kamera pusztán a görgővel, de ha utána még forgattam rajta bekattintott egérgombbal, akkor már sokszor bőven elég lett. Sőt, én egy idő után meg is szerettem azt a fajta irányítást, hogy a taktikai kamera nagyjából fejmagasságban lebeg körbe, mint ha egy ötödik jelenlévő csapattag, vagyis inkább egy láthatatlan irányító lenne, aki mindig tetszőleges szögből látja az eseményeket, de nem madártávlatból.
    Szerintem így mindenképp látványosabb a játék és a betanulási idő után még akár jobb is a kezelés (bizonyos értelemben precízebb és átláthatóbb), hogy több tekintetben szabadabb a kamera (még ha a plafon kicsit alacsonyabb is néha és szokni kell, de sokkal több minden tudsz vele csinálni, mint régebben, jobban az ízlésednek megfelelően mozgathatod).
    Összességében ez szerintem értékes fejlődés volt, nem áldozat a látvány vagy nyers újítások oltárán. Elláthatja azt a szerepet is, mint a régi, de többet is tud.

    Szerepjáték szempontból viszont talán hátrány, hogy így esetleg könnyebb egy taktikai kamera mögé képzelni és azonosulni egy "láthatatlan akarattal", mintsem a story szerinti főhőssel, ha egyfajta élőlénynek érezhető a kamera.
    Erre csak most gondolok így vissza, de érdekes felfedezés számomra, hogy egy idő után én szerintem így tettem, most az emlékeimben "érzem a kamera jelenlétét" a harcok helyszínein. Az "ő" szemin át látva emlékszem vissza. Gondolom azért is van ez, mert tud lebegni a föld felett, és az emberektől gyorsabban mozog, de van némi tehetetlensége, és nem utolsó sorban nem tud áthatolni a legtöbb fizika tárgyon, vagy mágikus falon sem (esetleg ha "hiba" jelleggel "átesik", vagy ha észrevétlenül siklik át egy apró akadály felett lebegve).

    SPOILER

    Összeesküvés elmélet: a Bioware ezt direkt így akarta. :DD A következő részben kiderül, hogy a taktikai kamera igazából a Justinia-t is megszemélyesítő entitás, aki végig rövid dróton rángatta az Inquisitor-t és közeli társait. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grafirka #842 üzenetére

    Szerintem hasonló méretű, de összességében "élőbb" a DAI világa, mint Skyrim-é.

    Teljesen szabadon nem tudsz körbesétálni az egész bejárható világon, mert csak a térkép bizonyos szeletei érhetőek el, amik közt töltőképernyők vezetnek át és valamilyen formában körbe vannak határolva, illetve bizonyos szeletek (vagy azokon belül kisebb-nagyobb elkülönített területek) csak a story folyományaként nyílnak meg (ez lehet akár fő-, akár mellékküldetés) vagy esetleg válnak elérhetetlenné (végleg vagy átmenetileg), amit még tovább cifráznak egy kicsit a story DLC-k...

    Érdekesség volt számomra, hogy a DAI bizonyos területei "organikusan térbeliek", tehát nem csak létrákkal, vagy természetes rámpákkal összekötött vízszintes síkok vannak egymásra halmozva, hanem egyetemesen ferde terepen vannak a domboldalak és akár ferde barlangok , amik így néha természetes módon folynak át egymásba, egy komplex terep és terek hatását keltve. Ezen néha elismerően elcsodálkoztam, hogy milyen szépen összehozták és tényleg térben gondolkodtak a tervezők, illetve a játékmotor is képes ilyesmikre.

    A Skyrim esetén számomra az egyik legnagyobb hiányérzetet az adta, hogy szinte egyáltalán nem reagált a világ egésze arra, amit csináltam benne. Sokkal egyértelműbben látszott az, hogy bár a világ látszólag folytonosan létezik és "él", az előkészített küldetések mégis egy "buborékban", a világ többi részétől térben és időben elszigetelten történtek. Például lehettem egyszerre a tolvajok fejedelme és a mágusok lektora, vagy a helyi góré jobbkeze, az látszólag abszolút nulla kihatással volt a többi történetszálra és a küldetésen kívül töltött időkben is szerte a világban. Senki nem félt tőlem jobban vagy kevésbé, ált mellém vagy támadt rám ilyen okokból, még csak a puszta pletyka és baráti beszélgetés erejéig sem ismert fel senki, mint XY (legalább is nem rémlik). Kivéve persze talán azt, hogy te vagy a "dragonborn" (de nem mint ha az tényleg számítana a falusi kocsmalakó szemében).

    A Bioware játékainál általában egy központi történetszál köré épül minden más (ami sokszor abszolút lineáris, de időnként szolidan szétágazó: néhány dolog vagy teljesen szabad sorrendben, esetleg vagy/vagy elven választható, netán keresztülugorható valami extrém megoldással), plusz adott játéktól függően lehetnek szervesen beilleszkedő és értelmes, de akár abszolút érdektelen, unalmas és hülye mellékküldetések, amik csak úgy lógnak a világban. Legtöbbször ha lehet is, nincs értelme az orrod után botorkálni a világban, mert úgy sem találsz ott semmi érdekeset, ha nem a narráció vezérelt oda.
    Bár ez a DAI esetén szerintem viszonylag sokat változott a korábbiakhoz képest, némileg a Skyrim jellegű irányába. Itt bőségesen találsz melléküldetéseket, vagyis átfogóbb értelemben véve valamilyen előkészített cselekvéssor pontjait akkor is, ha úgymond "terület alapon" szeretnél játszani és a fő küldetésszál is viszonylag laza.

    Itt fontos design elem az az illúzió, hogy ™minden döntésed számít™, tehát ha mást nem, legalább a látszatát megpróbálják adni annak, hogy úgy érezd, az egész világ reagál a döntéseidre, a benne élő emberek értesültek a fontosabb nyilvános tetteidről. Legalább egy megjegyzés erejéig reagálnak rá a bejárható világ egyik szélső szegletében, ha a másikban valami olyat csináltál, ami befolyásolhatta az ő életüket is, vagy egyszerűen csak "lelkileg meg-érintette/rázta" őket (pl. megmentettél vagy veszni hagytál egy teljes várost/népet, hőstettet vagy kegyetlenséget követtél el valahol nyilvánosan, stb). Valamilyen szinten reflektál a játék arra, hogy milyen a személyiséged és néha akár (™)tényleges különbség is adódik a világbak a döntéseid nyomán(™:P) De szerintem fontosabb az, hogy jól elhitessék ezt, mint hogy tényleg így legyen, elvégre belátható, hogy nem lehet három teljesen eltérő második részt és kilenc teljesen eltérő harmadik részt készíteni aztán a negyediknél feladni a lehetetlent... a lényeg, hogy a pillanatnyi élmény meglegyen.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ImACeltic #846 üzenetére

    Szerintem a Keep-ben minden, ami DAI, az csak a későbbi DA játékok miatt szerkeszthető ugyan úgy, mint a korábbi játékok csempekirakata (illetve a korábbi DA részeknél előfordultak az alapjátékról teljesen leváló DLC/kiegészítő kampányok, így talán ez a lehetőség sem volt kizárva a DAI esetére sem, mikor a Keep-et tervezték, ilyesmikre akár már a DA4 előtt is hasznos lehetett volna a szerkesztő, de végül nem így alakult), de a DAI szerintem nem fog tudomást venni semmi változásról, amit ott eszközölsz.
    Szerintem a DAI DLC-ket sem érdekli a Keep (ebben a részben egységes szálon gördül végig a helyi mentés, nincs olyan kampány, amiben nem vesz részt az Inquisitor és az ő története teljesen lineáris a saját szemszögéből), illetve akkor sem érdekli a DAI-t Keep-ed DAI része, ha friss kampányt indítasz a nulláról, mindig bedobja a karakterszerkesztőt (vagy nem tudom engedi-e esetleg a helyi mentésből importálni a nyers karaktert, de az akkor sem a Keep-ből jön, hanem a helyi/felhő savegame adatokból), már csak azért is, mert az részletesebb, mint a Keep-es.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    De ha már Keep...
    Most láttam, hogy vannak már DLC-specifikus Spoiler kapcsolók. Mielőtt ezek megjelentek, nekem csak a The Descent volt rejtett, most pedig hogy feloldottam mindet, a Descent csempe szerintem rossz helyen áll.
    Más is tapasztalt ilyet, vagy lehet, hogy félreétettem mi történt végül a játékban? :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ImACeltic #849 üzenetére

    Hát, elakadni semmiképp nem fogsz emiatt, illetve ha szánsz némi időt a játékon belüli opcionális cseverészésre, esetleg kódexlapok olvasgatására, stb, akkor szerintem kellőképp megismerheted az aktuális cselekmény szempontjából is releváns múltbéli eseményeket, beleértve azokat is, amiket bővebben boncolgatnak az előző részekben (vagy konkrétan azokban történnek).

    ---

    A héten gyűjtögettem a bátorságot ahhoz, hogy megpróbáljak elkezdeni egy "mágikus nőstény elf" végigjátszást úgy, hogy a szokásos önmegvalósítás ('mint ha konkrétan én magad csöppennék a játékvilágába' elv) helyett megpróbáljam beleélni magam egy abszolút idegen szerepbe (egy tőlem idegen embertípust/stílust/morált/logikát/stb kitalálva neki, majd abba belehelyezkedni), mert nemrég elgondolkodtam ezen a látens filozófiai problémán, hogy vajon ezeket a játékokat melyik jellegű szerepjátszásra találták ki (az imént említett kettő közül, de nem kizárva, hogy valójában egy harmadik a megoldás :DDD). Ma pedig, miután kibontottunk párat a karácsony címén egymást közt körbecserélt italokból, el is indítottam a programot. :D

    Egyelőre szerintem jól megy, mert 8+ órája el van indítva, de még nem jutottam túl a karakterszerkesztőn (bár többnyire háttérben futott és nem voltam végig itt a gépnél, de többször elővettem 10-10 percre, babrálni a sminkjét -> Ez most vicc, de nem vicc.). :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz ImACeltic #853 üzenetére

    A második végigjátszásom, mit pár napja kezdtem ezerszer egyszerűbbnek tűnik, mint amit nyár elején csináltam - mindkettőt Normal nehézségen.

    Pl. most bezártam egy L12 démonos Rift-et L4-5 csapattal (a PC már L5, a többiek még L4) úgy, hogy potion vagy micromanagement se kellett, csak valós idejű kattintgatás. Augusztusban ugyaninnen először fejvesztve menekültem és csak jóval később merészkedtem vissza, de még akkor sem ment ilyen egyszerűen.

    Részben biztos, hogy a The Golden Nug "csalásnak" köszönhető az előnyöm (bár a Tier4 tervrajzokhoz az alapanyagaim még kezdő minőségűek és erősen korlátozott mennyiségűek, a csapat teljes felszerelésének még a felére sem futotta, csak pár cuccra, bár azok relatívan hatalmasat ütnek...) és persze a terep + ellenfelek és ezek kombinációira jól működő taktikák ismerete is számíthat. De akkor is ég és föld különbséget vélek látni: a mai Normal olyan, mint amit egy Easy-től várnék, míg a nyári Normal olyan volt, mint amit a Hard-tól. Akkor minden útonálló valódi ellenfél volt, most szinte senki.

    ---

    Szerepjáték szempontból egyelőre nem túl eredményes ez a nekifutásom. Úgy érzem, hogy ebben a játékban nem is lehet "gonosznak" lenni (ami a terv volt), legfeljebb csak egy olyan "hülye seggfejnek", aki végül mégis "helyesen" cselekszik, csak más úton indul el, míg rávezetik a "jóra". Ez pedig nagyon más, mint intelligensnek, de önzőnek lenni. Hiába keresem, de egyelőre nem találom a klasszikus "renegade" opciókat. Ami eddig a legközelebb ért, az talán az mikor a Dalish Elf PC feldobhatja a rasszizmus témát, de azt is mindenki csak "politikailag korrektül" elhárítja, nincs belőle konfliktus. Szóval a külsőségeket leszámítva eddig nagyon hasonló a két karakter, így pedig nincs túl sok értelme (max szimpla ismétlés, hátha kihagytam vagy felületesen olvastam/hallgattam valamit). :(

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #864 üzenetére

    Sohasem próbáltam, így nem tűnt fel, hogy törpe játékos karakter esetén is emberi szemmagasságban van a cinematic camera. Ez valószínűleg tényleg csak hanyagság, ugyanakkor szerintem ez a kamera a leggyakoribb koncepciókban nem a játékos karakter fejéből néz kifelé, hanem sokkal inkább a játékoséból, vagyis a miénkből, mint ha mi magunk lebegnénk ott a játékvilág szereplői körül, mint egy ... hmmm... "szelem odaátról" (egy ideje érik bennem ez a Bioware "összeesküvés").

    Ezt az Elf kritikát viszont sohasem értem.
    Ha egy emberi testre felpakolnak három kiló macsakaszőrt és rátesznek egy macskafejet, vagy belehúzzák pikkejekbe és rávarrják egy gyík fejét, az már innovatív új faj.
    Ha valaki törpenövésű és széles, az szabványos dwarf, az is OK.
    De ha egy elf nem úgy néz ki, ahogy a Gyűrűk Ura moziban láttuk (vagy más mesekönyv illusztrációban, stb, ki épp honnan rántja elő a "elf fámát") hanem egy kicsit alacsony, vékony és sovány emberre hasonlít, csak hegyes a füle, akkor az egy kicsit alacsony, vékony és sovány ember, akinek hegyes a füle, nem pedig valami más faj tagja, aki bár egy ilyen emberre hasonlít, de magán hordoz egy rakás "referencia elf" vonást is. Ezeket így találták ki, úgyhogy ilyenek, ez van. Ezek nem alultáplált ember gyerekek, hanem így néznek ki a DA elfek, mert ... így néznek ki ... ez szerintem nem szorul magyarázatra.

    Olyan, mint ha a pedofóboknak (igen, ezt a szót most találtam ki :P) kötelező lenne autoerotikus célokra használni a DA Elf-jeit. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grafirka #868 üzenetére

    A kovácsnál tudsz ilyesmiket csinálni, ott van egy kupacban a gyártósor és a tuning műhely is. Ha Haven-be gyorsutazol, akkor a teleportálási ponttól (a városfali főkaput kintről bámulva) jobbra el, túl a bal kéz felé eső lovardán, majd balra befordulsz a tető alá ahol a melósok kalapálnak, a főnök pedig a tranquil-al romantikázik, aztán ott lesz szemben középtájon egy munkaasztal, aminek a jobb és bal oldala a tweak, a két szélső falnál pedig az előállítás (illetve jobbra van még egy pénztár is, ahol aranyra válthatod a régi megunt cuccokat).

    A menüben próbálj konzol-játékos/controlleres fejjel gondolkodni és akkor szép lassan elnyaggatod magad a célig. Először a tuningolható tárgyat kell megtalálni (ami néha el lehet rejtve egy NPC táskájában, azt jobb-fent tudod görgetni), kiválasztani (rá kell bökni, hogy belépj a kis almenübe) majd azon kiszemelni egy slot-ot (tehát újabb almenübe lépni) és végül rábökni a kompatibilis kiegészítőre (ha van nálad) és a biztonság kedvéért jóváhagyni (mert a rúna irreverzibilis és egy menüben vannak a szabadon fel-le biggyeszthető alkatrészekkel).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Grafirka #870 üzenetére

    A játékmenüs térképen (PC-n alapból M a gyorsgomb) szinte bármikor (kivéve persze mikor a story behatárolja a mozgásteret, vagy aktív harc módban vagy) bárhova (sátrakhoz, útjelző kavicsokhoz, várakhoz, stb, amiket már felfedeztél egyszer) ugrálhatsz, ahogy jól esik.

    Az asztali térképen általában a fő történet pontjai felett van egy pici rift animáció, ha arra rákattintasz, akkor kiírja a javasolt szintet.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #875 üzenetére

    Nem tart túl sokáig kézileg feltölteni a Keep-et (én is úgy csináltam) és úgy még biztosabb is a dolog (a DAI nekem egy-két dolgot hibásan vezetett oda vissza).

    Kicsit SPOILER Drasztikus változás egyébként nem lesz, inkább csak pár cameo jellegű szerepet érint, ahol általában két lehetőség van és alapértelmezésben jellemzően halott az, aki a korábbi részekből jönne elő (bár van kivétel) és lényegében ugyan azt a szerepet tölti be a csere is.
    Az opcionális beszélgetésekben gyakrabban bukhat ki "történelmi hiba", de arra sokszor rá lehetne fogni, hogy ártatlan hazugságokat mesélnek nekünk az NPC-k (pl. Varric-nak ettől függetlenül is van legalább öt különböző story-ja, hogy honnan van a szerszámija...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Darth_Revan #763 üzenetére

    Nem mai kérdés, de véletlenül megtaláltam a megoldást (régen csak a konzolparancsokat túrtam át, az indítási paramétereket nem). Oringins-ben jobbklikk, tulajdonságok, majd copy-paste:
    -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+
    Állítólag a játék legelején gyakran (így csak kicsit később érdemes aktiválni) és talán később is előhozhat más bug-ot, de végre 60fps-en ketyeg minden (vagy akinek több kell, annak annyin, amit ide beír 60 helyett, bár ezt nem teszteltem). Azt hittem azok azért ilyen szarok, mert 30fps-el van lementve a script, de nem, így minden kellemesen simán mozog (az ajtók sem szaggatva nyílnak és a gyakorlatozó katonák sem középkori robotzsaruk).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Ha már hibák, nVidia kártyákkal is előbukkannak néha ilyen textúraillesztési problémák? screenshot részlet
    Mozgás közben sokkal látványosabb, mert apró kameramozgatás hatására is mindig más-más pixelek fénylenek fel felváltva, amik úgy határozottabb egyeneseket rajzolnak ki, miközben még "zizegnek" is...
    Már rég próbáltam, de azt hiszem hogy egy 2:2 SSAA sem tünteti el őket teljesen (nem úgy, mint a képkockasebesség durván felét) pedig az elég hatékony (egész sokat dob a látványon, kár hogy két GPU kell hozzá), a post-proc-AA is csak 50-50 eséllyel maszatolja el (mint minden mást is), az MSAA pedig soha semmit nem csinál vele (az csak lassít ~10-30%-ot szorzótól 2x és 4x szorzókon).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #880 üzenetére

    Ezek a lehetőségeid:
    - Végigjátszod az előző részeket, hogy feltöltődjön a Keep (ha még üres/hiányos)
    - A weben át beállítod a Keep-et úgy, ahogy neked tetszik, majd importálod
    - Nem importálsz semmit -> A DAI az egységes alapértelmezést használja
    - Kérsz a Keep-ben egy véletlenszerű leosztást és/vagy össze-vissza kevered magadnak vaktában, majd azt importálod :))

    Nekem az nem működött, hogy előkotortam a régi mentés file-jaim és betöltöttem a legutolsó post-game állapotot online módban (az első résznél valamiért még betölteni sem sikerült a file-t, a másodiknál pedig semmi hatása nem volt a Keep-re), de ezt lehet hogy csak én bénáztam el (csak később találtam meg a Keep-ben a lakat és spoiler kapcsolókat).

    Ha nagyon nincs jobb ötleted, akkor talán próbáld ki a DAI alapértelmezését: Lyna Mahariel - Dalish Elf Warrior, vagy személy szerint ajánlom a Male Human Noble Rogue-t, mert szerintem az első rész szerepe talán arra illik legjobban (a másodiké pedig talán az alapértelmezett Male Human Mage-re, a DAI pedig Female Dalish Elf Mage-re).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #882 üzenetére

    Egyszerű: nyitsz egy új World State-et a Keep-ben és betöltöd. Így elvileg ugyan azt az állapotot látod lapozgatáskor, amit a DAI is használ, mikor azt mondod neki, hogy nem szeretnél importálni semmit a Keep-ből, hanem az alapértelmezéseket kéred.

    Szerintem a Gray Warden bagázshoz kiválóan passzol a dupla-tőrös/baltás noble rogue. Számtalanszor felbukkanó megjegyzés a játékokban, hogy az a "lovagrend" tele van fekete és szürke előéletű egyénekkel, a társadalom minden szintjéről. A legtöbben nem jó kedvükben csatlakoznak, hanem egyfajta szelektív hulladékgyűjtő azoknak, akik egyébként értékesek lehetnek ilyen célra (intelligensek, találékonyak és/vagy elhivatott harcosok, "nemes lelkűek", akik szeretnék szolgálni a hazájukat), de valamiért kihullanak a társadalomból.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #884 üzenetére

    A harctudásnak szerintem nincs sok jelentősége, mert az összes DA rész egyenértékűen kezeli a négy irányítható személyt és nem csak érdemes, de általában szükséges minél jobban diverzifikálni a csapatot.
    Mindnek egyformán állítgatható az automata üzemmódja és bármikor tetszőlegesen ugrálhatsz köztük, hogy mikor melyiknek parancsolgatsz közvetlenül, csak a DAI-ben van ez az új mód, ami effektíven egy személyre korlátoz, mert folyamatosan nyomva kell tartani az egérgombot (ezt sohasem használtam, csak mikor az elején kötelező). Illetve a DAI-ben szabadon repkedhetsz a kamerával taktikai nézetben, így még inkább olyan, mint ha egy ötödik "szellem" csapattag lennél, aki csak parancsolgat, akár valós időben, vagy tetszőlegesen stop-ot nyomkodva.

    Az első két részben durván a harcok idejének 50%-át a nem-főhős varázsló mikro-managelésével töltöttem, a maradékon osztozott a többi 3 (beleértve a főhőst). A DAI szerintem kicsit kiegyensúlyozottabb lett ezen a téren, itt csak ugráltam körbe-körbe nagyjából egyenlő súllyal.
    Mindenhol ritka volt az, hogy csak a főhőst irányítottam és mindenki más automata módban harcolt. Az esetleg nagy területeken bóklászva működik jól, ahol csak kis ellenfelek ugranak elő.

    Ami érdekesebb lehet, az a faj/rang és esetleg nem (hím/nőstény) hatása a történetre, de ez is inkább csak az extra tartalmakban mutatkozik meg, mint az elejtett megjegyzések, extra válaszopciók, és románcok, stb.

    Én azért szeretek embert választani, főleg egy még számomra ismeretlen játéknál (pl. DAO), mert sokkal könnyebb azonosulni vele, mint egy ismeretlen fajjal (mire elérsz a DAI-hoz, már egész jó elképzelésed van arról, hogy milyen lehet egy dalish elf élete, de a DAO kis "előjátéka" talán kevés és csak később tanulod meg az emberektől, hogy milyen elf-nek lenni, ami azért picit fura :))). Illetve ugyan ez igaz a nemekre, pedig nőket már a valóságból is lehet ismerni...

    A DAI-ban is túljutottam már durván a történet felén-harmadán, mire kitaláltam, hogy female dalish elf mage lett volna nyerő, de azért még nem dobtam el a Male Noble-t. Bár én soha semmi döntést nem dobok el a Bioware játékokban. Ha többször és többféleképp végigjátszok egy-egy részt, mindig a legelsőt mentem tovább későbbre akkor is, ha már tudom, hogy a folytatásban csalódni fogok pár döntés kapcsán (de a DA esetében ez is egyszerű, mert mindig új főhőst kapunk, így az aktuális nyugodtan nézheti hülyének az előzőt. :))).
    [Ez alól van egy DAI-s kivétel, a "mágikus tócsa", ami szürke terület nálam, mert már megnyomtam a gombot, de még az előtt bezártam a játékot feladatkezelőből a következő cutscene közepén, hogy másikra nyomjak, mielőtt kiderült, hogy mik a következmények. :D]

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz woryz #886 üzenetére

    Kihagyni szerintem kár. Ha unod, hogy minden helyszín és sidequest copy-paste, akkor állítsd a nehézséget Easy-re és/vagy kapj elő pár konzolparancsot (pl. a "gazdag amerikai nagybácsit", aki ledob párszázezer aranyérmét, hogy ne kelljen minden kacatot összegyűjteni és eladni, aztán megfontolva elkölteni a bevételt) és hanyagold a lótifuti mellékeseket, de fusd végig a főtörténetet.

    Ha gondolod még egy SPOILER-es DA2 sidequest-quide:
    Csak velük beszélgess és az küldetéseiket csináld (csapat): Varric, Anders
    + románcold Marril-t (ha úgysem érdekel senki -> én is így voltam vele... :P)
    DLC-ből a többit hanyagold, de játszd végig a Legacy-t (az Assasin uncsi)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák