Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FazekasLaci

    aktív tag

    válasz jimspie #2865 üzenetére

    A garanciális szabályok egyértelműek. Az eladó felelőssége a garancia ügyintézése. Tehát, ha az eladóhoz viszed, akkor minden költség őt terhel a garanciális ügyintézéssel kapcsolatban. Ha azonban nem bízol benne, megkeresheted közvetlenül a gyártó SZAKSZERVIZÉT is. Ez a gyártók honlapján fent van. A gyártói szakszerviz beveszi és díjmentesen megjavítja. Egy értékesítő cég nem kötelezhető más cégnél vett termék garanciális ügyintézésére, a jóindulatán múlik, hogy ezt megteszi-e, vagy nem.

    Külföldi céget nem kötelez a magyar jótállásról szóló szabály. Ott a nemzetközi jogszabályok érvényesek, bár EU esetén ez viszonylag általános, a legtöbb külföldi cég azt kéri, hogy küldd vissza hozzá és az országában intézi a garanciát.

    Más kérdés, hogy mi van akkor, ha a gyártónak nincs magyarországi szakszervize, mert a készülékek speciálisak. Ld. Wacom. Ezen esetben, ha nem az eladóval szeretnéd intézni, hanem közvetlenül a gyártóval, akkor a gyártóhoz történő szállítás költsége téged terhel, bizonyos gyártók a visszaszállítás díját is az ügyfélre terhelik, bár a legtöbb elengedi, ha tényleg garis a probléma. Bár itt megjegyzem, ugyanez igaz akkor is, ha úgy döntesz, hogy vidékről közvetlenül a magyarországi szervizbe viszed be, nem az eladóhoz a hibás terméket, ezen esetben a szállítással kapcsolatban felmerülő összes költség szintén téged terhel (postázási költség, utazási költség, stb.) A hazánkban nyújtott legtöbb garancia szervizgarancia, bár ha komolyabban belemegyünk, bizonyos súly felett kötelező a helyszini garanciát biztosítani, ekkor a szerviznek kötelező kimennie hozzád. Erről jogszabályok rendelkeznek, főként nagy súlyú, vagy nehezen mozgatható eszközökről van szó, ld. egy hűtő.

    A legtöbb esetben egyébként - még ha nem is tudsz a dologról - a termékek utaznak egy nagyot, mielőtt megjavítják őket. Így mind a Sony, mind az Acer notik is utaznak, de a többi drága és speciális eszköz közül is sok. Ha hozzánk hozol be egy nem nálunk vásárolt Wacom eszközt, akkor természetesen szívesen megnézzük, de a németországi visszaszállítás díját sajnos neked kell fizetni. Szállíttathatod velünk (kb. 10-12e Ft), vagy lekérünk a gyártótól egy javítási számot (RMA-szám) és annak birtokában vissza tudod küldeni közvetlenül is a gyártónak, vagy egy arra járó ismerős beadhatja.

    iPad-et egyébként tudunk adni, egy partnercégünk hivatalos Apple szakszerviz, így ha gondod van, akkor jó kezekbe kerül. Ha érdekel, keress meg privátban és írd meg, mit keresel pontosan, a többi infót meg elküldöm neked.

    Laci - Ide is írhatsz nekem: fazekas@grasshopper.hu, vagy hívhatsz: 70/429-3200

Új hozzászólás Aktív témák