Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • konyi79

    addikt

    válasz konyi79 #2397 üzenetére

    Na- lóf@sz, jó kaotikus lett*:
    EURO5 - benzin: megjelennek az alsó szegmensben is a kényes alu blokkok; dízel: részecskeszűrő
    EURO6b- benzin: oda a tartós öntöttvas blokk szinte mindenhol, elterjed a kokszosodó közvetlen befecskendezés; dízel: személyautóba is egyre elterjedtebb az AdBlue
    EURO6D-Temp- benzin: szívómotorok lelke kinyírva, közvetlen befecskendezésre kötelező a részecskeszűrő; dízel: kötelező AdBlue
    EURO6D-Full- szívócső becskendezést is utoléri a részecskeszűrő, dízelekre kettős SCR katalizátor

    A lényege, a jármű előállítási költségének a kipufogórendszer néhol közelíti a 30%-át.
    Lényegében ez is oka, 10 év alatt megduplázódtak az újautó árak, meg az olcsó kisautókat teljesen kinyírták.
    Városi minik totál kidöglöttek.

    update:
    igen a D bármelyik szerint már nemigen van hidegüzem, szóval amikor beindítod és egyből pörög egészséges 1500-2000-et úgy fél percet, az nem azért van, hogy szeresse a motor és tartós legyen, hanem hogy felfűtse a részecskeszűrőt.

    *nagyolva, tévedés jogát tartva

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák