- Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
- A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
Hirdetés
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
ma A Galaxy S22 és S21 család is One UI 6.1-re vált, ám eltérő AI funkciókkal.
-
PROHARDVER!
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD AKTUÁLIS ÁRFOLYAM: [link]
-----
SUPPORT: [email]
-----
VÁLTOZÁSOK 2024. MÁRCIUS 21-TŐL:
- ettől a naptól minden limit számítása naptári hónap szerint történik
- NINCS hétvégi díj, ha HUF-ra állított kártyával EUR, USD vagy GBP devizában történik vásárlás [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉSEK
Eddig ingyen vettem fel készpénzt a Curve-vel, de most többet vontak le, mint amennyit felvettem. Miért?
2023 novemberétől az ingyenes csomagban megszűnt az ingyenes készpénzfelvétel, minden tranzakcióért 2 százalék (de minimum 2 euró) díjat kell fizetni. Curve X-ben havi 300, Black esetén 500, Metal csomagban 1000 eurónak megfelelő összeget lehet díjmentesen felvenni, efölött 2 euró vagy 2 százalék díjat kell fizetni (amelyik nagyobb). A havi limit naptári hónapra vonatkozik.
-----
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis levonták az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha zárolásban is marad, aztán néhány nap elteltével automatikusan felszabadul. Ha mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb), a levonás mellett (valamikor) lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Minden elutasított, mégis lekönyvelt tranzakciót 7-10 nap után automatikusan visszatérít a Curve rendszere. Ha írsz a supportnak, a folyamat talán meggyorsítható, ezen a formon tegyél bejelentést (Topic -› Transactions -› Declines).
Ha viszont az érintett tranzakciónál ilyeneket látsz az appban rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ezek azt jelentik, hogy a Curve rendszere kezdeményezte a zárolás feloldását, vagy visszatérítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A második szöveggel találkozhatsz akkor is, ha éppen nem azonnal, de legfeljebb 7-10 nap után automatikusan elindult a visszatérítés, innentől már csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap):
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
válasz MasterMark #732 üzenetére
Az OTP chaten iszonyúan észnél kell lenni, hogy kiszűrd a félretájékoztatást (minden csatornán ez megy amúgy, de saját tapasztalat alapján a chat ad legtöbbször rossz választ).
Az mondjuk jogos, hogy ők nem foglalkoznak konkrét számlaügyekkel, nem tudnak utánanézni ilyen dolgoknak, a telefonos ügyintéző meg azonosítás után meg tudja nézni.
-
vnorbi
aktív tag
Regisztráltam Curve accountot és felvettem alá a Revolut virtuális kártyámat. A kártya felvétele nem ment elsőre, mert nem tartok rajta pénzt. A 0 fontos terhelés sikeres volt, de amikor a verificationhöz terhelt egy pozitív összeget, abból többször is elutasítás lett az elégtelen Revolut egyenleg miatt. Amikor tettem a Revolutra pénzt, akkor meg azért lett elutasítva, mert már volt több elutasított Curve próbálkozás, és inkább befagyasztotta a Revolut a kártyát. Ezt feloldva sikeres lett egy terhelés, amiről visszaírtam a kódot a Curve-nek, és ezzel elvileg minden rendben. Megvolt az igazolványfeltöltés és a selfie, amit jóvá is hagytak pár perc múlva. A Revolut kártya is működik, tudtam online vásárolni a Curve kártya adatait megadva, amire aztán a Revolutról vonták le a pénzt.
Az a kérdésem, hogy mikor kapom vissza a verificationhöz terhelt pár száz forintot? Az app azt írta, hogy azonnal, viszont ez nem történt meg. Írtam ezzel kapcsolatban a Curve supportnak chaten, amire még nem jött válasz (4 órája írtam).
Normális ez? A Curve elindította a visszatérítést, és a Revolutra kell várni, hogy ott is megjelenjen, ami akár napokig is tarthat?
-
vnorbi
aktív tag
Ha esetleg valakinek hasznos lenne:
A visszatérítés 20 órán belül megérkezett. Bár a terhelés és a visszatérítés is fontban történt, a Revolut nem csinált dupla konverziót, fillérre annyi forintot kaptam vissza, mint amennyi a próbaterheléskori forintra váltott összeg volt, és a Revolutos havi pénzváltási limitemben is csak egyszer szerepel az összeg.[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #6143 üzenetére
A "folyamatosan" félrevezető volt, csak tranzakciók után utólag látom.
TransferWise kártya van berakva jelenleg mögé forintra állítva, a Curve-re pedig euróban érkezik a terhelés. A TW appban csak forintos terhelés látszik (nem a TW vált), és ha jól gondolom, akkor az itteni forintos összegből valamint az eredeti eurós összegből kiszámolható, hogy milyen árfolyamon váltott volna a Curve az adott időpontban (ezek egyébként sikertelen tranzakciók, mert 365 forint körüli árfolyammal kalkulálva tettem forrást a TW számlára, és most már jó három órája azt látom minden próbára (eddig 5 próbám volt), hogy elégtelen fedezet miatt nem teljesül a tranzakció, és mindig pont ugyanakkora összeggel akarta a TW forint egyenleget terhelni).
Amúgy kezd kicsit gyanússá válni, hogy én nem értek valamit, vagy valamit rosszul csinálok.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
Köszi a megnézést és a megerősítést! Legalább kiderült, hogy én is jót nézek
Igen, olvastam róla, hogy nem valós idejű árfolyammal vált a Curve, csak Oliverda hozzászólása alapján (amire eredetileg válaszoltam), a múlt héten úgy tűnt, hogy gyorsult az árfolyamok frissítése.
Időnként azért még próbálkozok, és remélem, nem feszítem addig a sikertelen próbákkal, hogy zárolódjon a kártya
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #6151 üzenetére
Tegnap reggel 9 és este 11 között kb óránként csináltam HUF -> EUR konverziós "próbavásárlást", és egész végig pontosan ugyanazon az árfolyamon váltott volna (366,45). Ma reggelre megjavulni látszik, bankközinek kb megfelelő számokat látok, és terhelési próbánként különbözik is, azaz idővel változik az árfolyam.
06:33 - 365,279
07:08 - 365,687
07:14 - 365,621Amúgy a feltételek közt írnak olyat, hogy ha nagyon mozog az árfolyam, akkor nem követik, hanem az éjfélit használják folyamatosan, de szerintem tegnap nem ez volt a helyzet, csak simán beragadt a reggeli állapot egész napra.
On a weekday we will normally use an exchange rate collected from our wholesale provider, though when the exchange rate is volatile we may use the rate as of midnight on that day. We’ll use this rate during the hours foreign currency markets are open in the UK. We can let you know the rate for a transaction if you get in touch with us.
-
vnorbi
aktív tag
válasz geleati #6179 üzenetére
Előbb egy beregisztrált kártyával kell fizetni valahol, utána lesz aktív az ajándék 5 font (nálam legalábbis addig pendingben látszott, nem próbáltam elkölteni, szerintem nem is sikerült volna).
Ha már aktív a Curve Cash egyenlegen az 5 font, akkor lehet róla költeni, amihez be kell állítani, hogy automatikusan azt a kártyát használja, ha futja az egyenlegéből. A Revolut kártyás feltöltés minimum összege magasabb, mint 5 font, ezért ha oda akarod átpakolni, akkor pénzbekérőt kell készíteni a Revoluton, így megadható alacsonyabb összeg is.
-
vnorbi
aktív tag
válasz zerodot #6188 üzenetére
Én úgy látom, hogy a két órán belüli 1%-os árfolyamesés a mi időzónánk szerint 9 és 11 óra közt volt (az első karikázott vörös gyertya a 9 órás), viszont én 08:58-kor már próbálkoztam, amikor a Curve még nem tudhatta, hogy aznap erre kell számítani. A második próbám kb az esés közben félúton volt 10:18-kor, és akkor is 3664,53 forintot kért volna a Curve 10 euróért, ahogy minden későbbi próbálkozásomra is tegnap.
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #6217 üzenetére
Valami lehet, hogy alakul a limiteknél, mert nálam most eltűntek. Csak az általános szöveg jön be, hogy 2000 font/nap, 5000/hó, 10000/év, de azt már nem mutatja, hogy hol tartok a forintosított limitjeimmel. Nálam az elég fájó pont, hogy az éves limitet 370 ezer forintra lőtték be, és örülnék neki, ha maguktól rájönnének, hogy ez azért nagyon nem az ígért 10 ezer fontos keret (főleg, hogy volt már okmányellenőrzés meg szelfizés is).
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #6220 üzenetére
Mivel három nap után sem mutatta az app a limitjeimet, rákérdeztem a supportnál, és ha már írtam, akkor az éves 370 ezres keretet is szóvá tettem. Most jött válasz, megoldódott minden bajom. Az app újra mutatja a limiteket, és kaptam vásárlási limitemelést is:
napi: 185.000 forint -> 740.000 forint
havi: 370.000 forint -> 1.850.000 forint
éves: 370.000 forint -> 7.400.000 forintEz így rendben lesz, ebbe bele fogok férni, de ígértek további limitemelést, ahogy majd lesz náluk múltam (két hetes a regisztrációm, eddig 5 sikeres tranzakcióm volt).
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #6227 üzenetére
Azt túlzásnak érzem, hogy magyar, de az akarna lenni :-)
557444 bines, de amikor Revolut feltöltést indítok róla, akkor a Revolut figyelmeztet, hogy a kártya pénznemétől eltérő devizát terhelnék rá, meg ugye meg is mondja, hogy szerinte mi a kártya pénzneme. Volt pár próbám, és a Revolut ezt a kártyát nem mindig látja HUF-osnak, helyette gyakran PLN-t és BGN-t mond alap pénznemnek hozzá, a kártyát pedig JSB PIVDENNYI kártyának azonosítja (volt itt szó az ukrán bank bin tartományának megvásárlásáról, úgyhogy ezen nem akadok fenn).
De ezek lehet, hogy Revolut bugok, nem zavarnak. Curve-ön belül forintos limitek vannak a kártyához társítva, úgyhogy én is forintos kártyaként kezelem. Csak virtuális kártyám van, fizikaira egyelőre nincs szükségem, azt nem kértem még.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Andreas2 #6250 üzenetére
A limitekkel nekem is ez volt a bajom egy hete (írtam is itt). Nem oldódott meg magától, vagy csak nem vártam eleget, de a support egy munkanapon belül megjavította. Az alatt az idő alatt, amíg nem láttam a limiteket, nem használtam a kártyát. Lehet, hogy nekem sem ment volna.
-
vnorbi
aktív tag
Promo kóddal 5 font ajándék jóváírást kapsz te is és a kód adója is, ha a regisztrációdtól számított 7 napon belül beregisztrálsz a Curve mögé valamilyen bankkártyát, és a Curve kártyával vásárolsz valamit (lehet online is még a kártya megérkezése előtt).
Kódot bárkitől kaphatsz, aki már regisztrált. Ha nincs ilyen ismerősöd, kérj privátban itt attól, akitől segítséget kaptál.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz gyalu 1 #6383 üzenetére
+1
Nekem is kb ez volt, annyi különbséggel, hogy a hiba után én egy másik telefonon jelentkeztem be, amin egyből jó volt, aztán amikor az eredeti telefonnal próbálkoztam újra, akkor mivel érzékelte, hogy egy másik telefonról használtam az Curve accountomat idő közben, ezen automatikusan újratöltötte a profilomat, és azóta rendben működik.
-
vnorbi
aktív tag
Kártyát automatikusan nem küldenek, azt kérni kell. Nem tudom, hogy a promo kód mellé jár-e ingyen kártyapostázás, én nem próbáltam ki, de elvileg az is pont 5 font, úgyhogy ha nem ingyenes, akkor fedezi a promo kódért kapott ajándék jóváírás, és nullán vagy.
Arra figyelj, hogy ha erről a Curve cash kártyáról akarsz költeni az 5 fontból, akkor be kell rá állítani az automatikus kiválasztást, és akkor arra terhel, amennyiben 5 font alatt költesz. Vagy ha van Revolutod, akkor ott tudsz csinálni egy pénzbekérőt 5 fontra, azt kifizeted a Curve kártyával, és a Revoluton már könnyebben tudod kezelni (pl átváltod forintra, teszel még mellé pénzt, és akkor nem ragad be az apró).
-
vnorbi
aktív tag
válasz gyalu 1 #6393 üzenetére
Online tudsz vele fizetni, google pay-hez valószínűleg nem tudod hozzáadni (még), ha 557444-gyel kezdődik a kártyaszámod.
Szerk: Vagyis google pay-hez is hozzá lehet adni kézzel beírva a kártyaadatokat, de NFC-s fizetésre nem lesz alkalmas, csak online-ra.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz kmarci25 #6398 üzenetére
A kép alapján nincs beállítva, hogy a Curve Cash kártyát használd. A beállításai közt (fogaskerék a kártya alatt), bekattintod a "Use Automatically" lehetőséget, és akkor mindig erről költesz, amíg az aktuális egyenleged alatti összeget fizetnél, vagy ha csak ráböksz a kártyára, akkor is működhet, hogy az lesz a kiválasztott kártya, és mindent arról próbál fizetni (a keret fölötti költési próbát ilyenkor elutasítja).
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #6477 üzenetére
Legközelebb egy hét múlva használnám, de azért most kíváncsiságból kipróbáltam a szokásos módon (Revolut töltés Curve kártyával, ami mögött TW kártya van 0-s egyenleggel). Elvileg működne, a TW-nál látszik a terhelés elutasítása fedezethiány miatt.
Ha nem jön vissza a limit oldal, hétfőn írok nekik.
Ha valakit esetleg érdekel, ma 13:13-kor 362,398 forintot kért volna a Curve egy euróért.
-
vnorbi
aktív tag
válasz sajti_pajti #6589 üzenetére
Ez egyébként egy újabb próba lehet a mértékegységek egységesítésére. Az app már behozta az 5000 £ = 5000 Ft a go back in time-nál, talán a jutalmaknál láttam olyat, hogy 5 £ = 5 €, most pedig itt van a forradalmi 10% = 10 £ újítás.
-
vnorbi
aktív tag
Hajaj, szerintem nyugodtan olvass vissza pár napot, ha
röhögni akarsz a benn maradottakonvállon akarod magad veregetni.Most az körvonalazódik, hogy a mögöttes kártyán beterheli a forint összeget, aztán ugyanezt a számot már fontnak gondolja, ami elakad a Curve saját limitjén, ezért nem sikerül a fizetés (érted, 10 ezer forintért veszel valamit, ezt pedig a limit ellenőrzésnél 10 ezer fontnak látják, az pedig nem megy át a napi limiten). Fizetés bukta, a forintos kártyán meg duplán terhelik, és ha rákérdezel, akkor pár nap múlva jön a sablon válasz, hogy a kereskedő hibája, pár nap múlva feloldják a zárolást.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz olizatriznyá #6812 üzenetére
Nekem is volt ilyen, de nem tudom megmondani, hogy mitől javult meg. Lehet, hogy ezen is segít az app data törlése. Mindenesetre ha jön válasz, az e-mailben is megérkezik, úgyhogy ha e-mail nem jött, akkor még valószínűleg nem is válaszoltak.
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #6899 üzenetére
Bosszantó, hogy ezt így találgatni kell. Nekem is van két ötletem:
1. Elutasítás melletti bezárolt összeg előfordult-e online fizetésnél is, vagy csak fizikai POS terminálnál?
2. Elutasítás melletti bezárolt összeg előfordult-e, ha a Curve devizát váltott a fizetéshez (tehát a a Curve kártyát más pénznemben terheljük, mint a mögöttes kártyára beállított pénznem), vagy csak akkor, ha pénzváltás nélküli fizetés történt? -
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #6903 üzenetére
Köszi, akkor ez nem nyert.
Nálam még csak két hét telt el, hogy ember is látta a limites problémámat, azóta csend van. Arra tippelek, hogy nem fognak vele csinálni semmit. Legalábbis ugye ideiglenesnek ígérték a mostani emelt limiteket, amivel egyszerre romlottak el az én limitjeim. Lehet, hogy a karácsonyi időszak után visszaállítják a korábbi állapotot, és akkor magától jó lesz.
Lesz, ami lesz, januárban 10 eurós tételkkel próbálkozok majd.
-
vnorbi
aktív tag
válasz PitareNeyba #6913 üzenetére
Samsung Galaxy A20e, Android 10-en és LG G4c, Android 6-on is ugyanezt látom a limitek helyett. Amióta ez az állapot van, inkább nem használtam a Curve kártyát, így nekem még elutasításom nem volt.
-
vnorbi
aktív tag
válasz István89 #6916 üzenetére
Nekem ma válaszoltak. Megírtak két limitet, most tudom a napi/egyszeri limitet, és a pénzfelvételi limitet.
Az első változott, eddig 740.000 forint volt, most azt írják, hogy 1.665.000 forint (a havi és éves limitet nem írták meg, de sanszos, hogy azok is emelkedte). Továbbá vizsgálják, hogy az app-ban miért nem jelenik meg semmi limit, majd jelentkeznek.
-
vnorbi
aktív tag
válasz István89 #6919 üzenetére
Nálam így indult a hibák sora, mint ahol most tartasz Egyszer csak eltűntek a limitek, és egy régi cikk jelent meg helyette. Amikor ezt jeleztem, rövid úton megjavították (hibásak is voltak a limitjeim is, éves 370 ezer forintot akartak engedni). Akkor 1-2 hétig megint volt rendes limit oldalam, aztán november végén eltűnt minden.
Szerintem te most abban az állapotban vagy, ami nálam az első hiba volt, csak azóta frissült a cikk a táblázatos formával.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz István89 #6921 üzenetére
Tegnap kaptam egy új supportos embert a jelzésemre, aki megírta, hogy tudomásuk van egy problémáról, ami a felhasználók egy kis részénél ilyen hibát okoz a limitek megjelenítése helyett.
Majd jelentkeznek, ha sikerül megoldaniuk, és ott van a szokásos sablon, hogy nem vállalnak határidőt a javításra.
-
vnorbi
aktív tag
válasz K Norbi #6956 üzenetére
Gondolom, a supporttal azért egyeztettél a kártyacsere előtt. Nekem is 5574 44-es kártyám van, de csak virtuális formában. Ha rányomok a fizikai kártya rendelésére, nekem is azt írja, hogy ingyen lenne, de nem nyomtam végig, mert továbbra sincs szükségem rá. Viszont ha ezzel más tartományba kerülnék automatikusan, azzal lehet, hogy élnék.
Ha a supporttal is kell erről levelezni, azzal az a baj, hogy nincs alapom ezt kérni, mert amióta vannak ezek az elutasítások, azóta nem használtam a kártyát (az olvasott történetek miatt), így nem mondhatom, hogy azért kérek újat, mert úgy érzem, hogy a régi nem működne, ha használnám...
-
vnorbi
aktív tag
válasz K Norbi #6958 üzenetére
Köszi!
Arra jutottam, hogy ez végül is egy supporton keresztüli kérés, csak néhány adatot plusz mezőben bekérnek, hogy biztos ne felejtsd ki, de egyébként ugyanúgy üzenet (e-mail) formájában jut el a supporthoz.
Végül nem töltöttem ki, mert a végén még tényleg kiküldenének egy kártyát (ráadásul esetleg a régi kártyaszámmal), hanem csak a már amúgy is nyitott ticketemhez írtam hozzá, hogy ha úgy látják, hogy a limites nyűgöm a problémás kártyacsaládhoz kapcsolódhat, akkor egész nyugodtan adjanak új virtuális kártyát az 5574 27... kártyaszámmal.
-
vnorbi
aktív tag
válasz Gabesz984 #7044 üzenetére
Gyanús, hogy most a Simple-nél van a gond. Nem Curve kártyával, de én is próbáltam máshol online fizetni, ahol szintén a Simple a kártyaelfogadó, jóváhagyás megtörtént mobil appban, amit még érzékelt a fizetőfelület, de aztán a visszairányítás közben elakadt.
Mávinformon amúgy ki szokták írni, ha van ilyen gond, de ma még nincs kinn. Még biztos alszanak.
-
vnorbi
aktív tag
Január 1-től új Terms of Service van érvényben. A Litvániába költözés részben díjcsökkenést, és ezzel együtt limitcsökkenést is hozott. A fő változás első ránézésre annyi, hogy minden díj, ami eddig fontban volt megadva, az ugyanannyi maradt, de most már euróban van. Például most már nem 5 font a kártya postázása, hanem 5 euró. Most már vásárláskor nem 500 font a díjmentes devizaváltásra érvényes havi limit, hanem 500 euró...
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
A K&H-s buliból jó eséllyel kimaradtál, új world kártyát már csak privát banki ügyfeleknek adnak, és ezt mindenféle előkészítés nélkül, a hirdetmény szokásos alapos formázását is kihagyva azonnali hatállyal jelentették be, úgyhogy lehet, most kapcsoltak, és majd alakítanak a már meglévőkön is, hogy annyira ne legyen jó. A sima hitelkártyájuk jó lehet, de azzal már nagyon sokat kell költeni, havi 4000 forint visszatérítésért, míg a worlddel havi 5000-et viszonylag könnyen össze lehet szedni. Már ameddig nem piszkálják a visszatérítési feltételeit.
Hogy ON is legyen, én sem érzem át a Curve feelinget, csak egy kis szeletét használnám. Havi egy alkalommal váltanék pénzt rajta keresztül (forintból eurót vennék), de eddig csalódás. Első alkalommal alig kaptam jobb árfolyamot, mint amit a TransferWise a váltási díjával számolt, másodjára nem mertem használni, mert akkor tombolt a visszautasításos, de közben zárolásos hullám, most meg amikor kellett volna, megint egész napra beragadt egy olyan árfolyam, amitől jobb volt, ha inkább TW-nál kifizettem a váltási díjat.
A Curve számlatörténetemben most van olyan 40 darab declined tranzakció, amikkel a devizaárfolyamot ellenőriztem a másik oldal számlatörténetében, és van 4 teljesült vásárlásom. Azon vagyok meglepődve, hogy még egyik oldal sem keresett, a Curve nem zaklat, hogy minek csinálom ezt, és a másik oldal sem, hogy ez szerintük gyanús, le kéne tiltani a kártyát.
Lehet, hogy lassan elunom, és hagyom a fenébe, marad a Revolut és a TW a váltásra.
-
vnorbi
aktív tag
válasz zerodot #7152 üzenetére
Nem hittem, hogy az lesz. Az account létrehozása előtt úgy képzeltem, hogy lesz egy próbaterhelés, abból kb megvan, hogy mennyi eurót kérhetek a forintomért, aztán megy a rendes váltás. Ez még beleférne szerintem, fel sem tűnne senkinek. Ha nem futnék bele gyakran ezekbe a beragadó árfolyamokba, nem is lenne semmi baj, meg ha egyszer fordított irányú mozgás lenne, és a beragadás miatt éppen 1%-kal jobb árfolyamot kapnék a valóstól, akkor sem lenne panaszom
A legjobb persze az volna, ha ezek az árfolyamok előre publikusak lennének, de mivel a pénzváltás nem egy önálló szolgáltatás náluk, nem számítok rá, hogy adnak ilyen támogatást. Mondjuk nem tudom eldönteni, hogy ez tényleg annyira marginális, hogy az ingyenes pénzváltási limitből a már elhasznált keretet nem tartják fontosnak jelezni, vagy pont ezen van a legnagyobb hasznuk (direkt hagynak belecsúszni a fizetős váltásba, és még az árfolyammal is jól járnak).
-
vnorbi
aktív tag
válasz pictigjis #7154 üzenetére
A privát banki ügyfelek ilyenek, eleve nagyon sok pénzt kell a banknál tartani, hogy ilyen státuszba kerüljön valaki.
A hirtelenséget és a kapkodást amúgy jól mutatja, hogy a január 2-től hatályos hirdetményt három lépésben sikerült a jelenlegi formájában összerakniuk, amik közül a második a leginkább informatív, de ez kb fél napig lehetett kinn az oldalon, aztán felülírták a mostanival, amiben már nincsenek meg a változáskiemelések és a változásokat összefoglaló bevezetés.
-
vnorbi
aktív tag
Az idézett rész a pénz felvételének lehetséges díja speciálisan hitelkártyákra, de mivel a vázolt esetben pénzváltást is csinál a Curve, annak külön díja van 200 font fölött, és ez a limit nem naptári hónapban számolódik, hanem 30 napos kifutással gördülő hónappal. Hétvégén meg van még plusz költség.
Blue
Fee free currency conversion up to up to €200 per rolling 30-day period. Thereafter, we will charge a currency conversion fee of the greater of 2% or €2 over the standard exchange rate.[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
Nálam a múlt héten az egyik Curve app frissítés után megjelent a Curve appban a Google Pay-hez adás lehetőség a kártya alatt. Ezt ma megcsináltam, és most már ott van a Google beállítások közt az Account services alatt a Google Pay (korábban nem volt ott). Ha ezt megnyitom, akkor a Curve kártya van ott, és állítólag alkalmas NFC-s fizetésre, de még nem próbáltam.
Magyar (ukrán) bines kártyám van, a telefont is magyar címmel regisztrált Google accounttal használom.
[ Szerkesztve ]
-
vnorbi
aktív tag
válasz olizatriznyá #7972 üzenetére
Mármint a gombbal hozzáadtad a kártyát, aztán a boltban a terminál meg azt mondja, hogy nem jó? Pénteken tervezem kipróbálni, úgyhogy lehet, hogy nem megy, csak a telefon állítja ezt.
-
vnorbi
aktív tag
válasz olizatriznyá #7974 üzenetére
Na, kipróbáltam ma egy Tescoban az NFC-s fizetést. Működött, jött notif a Curve-től és a Google-től is a vásárlásról, de Google Pay app hiányában csak a notif van (és abból egyszer megnézhetőek a pontos részletek is), utána már nem tudom előkeríteni a tranzakciót (Curve-ben persze látszik).
A https://pay.google.com oldalt nézve meg minden üres. A Fizetési módok alatt nem látszik, hogy fel van véve a Curve kártya, és a Tevékenységek is üres (írja is, hogy csak akkor lesz itt valami, ha használom a Google Pay appot).
Szóval nálam ez most működik (Samsung, Android 10).
-
vnorbi
aktív tag
Szerintem itt csak pár forintos differencia lehet nagyobb tételnél is. Arra tippelek, hogy a kétszeres devizakonverzió miatt befigyelt egy lekerekítés a tized centeknél (például 5 forint 0,014 eurót ér, ezt lekerekítik 0,01-re, ami már csak 4 forint...) És ha a kerekítés a másik irányba billenti a végét, akkor 1-2 forinttal nagyobb összeg terhelődik.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!