- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Projektor topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz kranazoli #11306 üzenetére
A post process effekt tág fogalom, de lényegében arról van szó, hogy egy program utólag végigfut a majdnem kész pixeleken, és elvégzi azt a számítást, amit el kell végezni. Jelen esetben az MLAA a környező pixelek mintái után megváltoztatja az éppen számolt pixel színét. Konkrétan a változó, mindig az adott pixel, de külső változó nincs, ami befolyásolná az eredményt.
A post process effektek minősége változó, ami a precizitásra vezethető vissza. A fejlesztő dönthet a minőségről, és általában több opciót is kínálnak, hogy a hardverhez illeszd a sebességet. Az MLAA esetében is lehet mondjuk több környező pixelt vizsgálni, ez a fejlesztő döntése.
Valószínűleg az AMD egy optimális működésre lőtte be az effektet, amit kikísérleteztek. Ezen később lehet finomítani, de egyelőre csak bepipálod és működik. Mást nem lehet csinálni vele.
A Metro 2033 esetében nem lehet állítani az MLAA működését, de az algoritmus is más. Az AVP-ben egy sokkal komplexszebb megvalósítás van. Az sem ezen az elven működik, ott lehet szabályozni a minőséget. Az ilyen driveres megoldásoknál mindig nehéz a fejlesztés, mert rengeteg eltérő motor van a piacon, és olyat kell alkotni, ami mindegyikkel jó, vagy legalább törekedni kell rá. Éppen ezért az algoritmusban olyan bemenetet kell megadni, ami minden programban megegyezik. Jelen esetben a kész pixel.
Az MSAA-val nem az a probléma, hogy nem jó a minőség. A sebesség és a képminőség arányaiban ennél az eljárásnál a legjobb. A gond, hogy rengeteg olyan renderelési algoritmus van, amin nem működik az MSAA. A DX10.1 bevezetett egy magas kompatibilitással bíró Multisampling Acces-t, de ez sem mindenhol jó eredményt a képminőség szempontjából.
A másik gond, hogy a DX12 a mikropoligon render felé megy. Az MSAA most azért jó sebességű, mert nem sok a szűrésre váró él. Ha mikropoligon render lesz, akkor egy pixel egy háromszög elven készítik a jelentet, ami megszázszorozza a terhelést az élek számának növekedése miatt. Vagyis az MSAA összességében lassabb lesz az SSAA-nál is, ami egyértelműen nem szempont, hiszen az SSAA jelenleg kivégzi a kártyák teljesítményét.
Egyelőre az MLAA az egyetlen olyan alternatíva, ami a fenti problémáktól mentes.Az AMD driveres MLAA-ja egy nagyon komplex algoritmus. Több mint fél éve fejlesztik. Egyelőre ők tudják, hogy mennyi pixel ellenőrzése mellett ad jó eredményt. Ahhoz, hogy ezt jobban lehessen értékelni látni kellene a kódot. Valószínű, hogy így adja a legjobb képminőséget, és ezért nem lehet állítani rajta.
Igen főleg a kártyák DirectCompute teljesítménye a fontos tényező a sebesség szempontjából.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- GIGABYTE RX 6700 XT 12GB GDDR6 AORUS ELITE Eladó! 102.000.-
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE RX 460 2GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE WindForce 2X GTX 960 4GB GDDR5 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AMD Radeon Pro W7900 48GB GDDR6
- eMag GARANCIA! ZOTAC Trinity RTX 3080 10GB OC GDDR6X Videokártya! BeszámítOK