Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz kranazoli #11306 üzenetére

    A post process effekt tág fogalom, de lényegében arról van szó, hogy egy program utólag végigfut a majdnem kész pixeleken, és elvégzi azt a számítást, amit el kell végezni. Jelen esetben az MLAA a környező pixelek mintái után megváltoztatja az éppen számolt pixel színét. Konkrétan a változó, mindig az adott pixel, de külső változó nincs, ami befolyásolná az eredményt.

    A post process effektek minősége változó, ami a precizitásra vezethető vissza. A fejlesztő dönthet a minőségről, és általában több opciót is kínálnak, hogy a hardverhez illeszd a sebességet. Az MLAA esetében is lehet mondjuk több környező pixelt vizsgálni, ez a fejlesztő döntése.

    Valószínűleg az AMD egy optimális működésre lőtte be az effektet, amit kikísérleteztek. Ezen később lehet finomítani, de egyelőre csak bepipálod és működik. Mást nem lehet csinálni vele.

    A Metro 2033 esetében nem lehet állítani az MLAA működését, de az algoritmus is más. Az AVP-ben egy sokkal komplexszebb megvalósítás van. Az sem ezen az elven működik, ott lehet szabályozni a minőséget. Az ilyen driveres megoldásoknál mindig nehéz a fejlesztés, mert rengeteg eltérő motor van a piacon, és olyat kell alkotni, ami mindegyikkel jó, vagy legalább törekedni kell rá. Éppen ezért az algoritmusban olyan bemenetet kell megadni, ami minden programban megegyezik. Jelen esetben a kész pixel.

    Az MSAA-val nem az a probléma, hogy nem jó a minőség. A sebesség és a képminőség arányaiban ennél az eljárásnál a legjobb. A gond, hogy rengeteg olyan renderelési algoritmus van, amin nem működik az MSAA. A DX10.1 bevezetett egy magas kompatibilitással bíró Multisampling Acces-t, de ez sem mindenhol jó eredményt a képminőség szempontjából.
    A másik gond, hogy a DX12 a mikropoligon render felé megy. Az MSAA most azért jó sebességű, mert nem sok a szűrésre váró él. Ha mikropoligon render lesz, akkor egy pixel egy háromszög elven készítik a jelentet, ami megszázszorozza a terhelést az élek számának növekedése miatt. Vagyis az MSAA összességében lassabb lesz az SSAA-nál is, ami egyértelműen nem szempont, hiszen az SSAA jelenleg kivégzi a kártyák teljesítményét.
    Egyelőre az MLAA az egyetlen olyan alternatíva, ami a fenti problémáktól mentes.

    Az AMD driveres MLAA-ja egy nagyon komplex algoritmus. Több mint fél éve fejlesztik. Egyelőre ők tudják, hogy mennyi pixel ellenőrzése mellett ad jó eredményt. Ahhoz, hogy ezt jobban lehessen értékelni látni kellene a kódot. Valószínű, hogy így adja a legjobb képminőséget, és ezért nem lehet állítani rajta.

    Igen főleg a kártyák DirectCompute teljesítménye a fontos tényező a sebesség szempontjából.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák