- CPU léghűtés kibeszélő
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Házimozi haladó szinten
- Milyen monitort vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- OLED TV topic
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
- E-book olvasók
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
SWORD ART ONLINE Fractured Daydream - Elindult a nyílt teszt
gp Az open béta rajtjával együtt a készítők egy hosszabb gameplay videóban magyarázzák el, hogy mire számíthatunk a játéktól.
-
Füstös rózsaszínben is elérhetők a Sony csúcsmodelljei
ma Az 1000X szériás fül- és fejhallgató kapott egy nőiesebb opciót.
Aktív témák
-
JulWCZar
senior tag
A h*** ATI mágusa, T2K! postolta nemrég az alábbi linket, melyre válaszul kisebb futótűzként több hardwareoldalon is megjelentek a botrányról részletek:
[L]http://www.extremetech.com/article2/0,3973,1086025,00.asp[/L]
A cikk arra próbál fényt deríteni, minek köszönhető az FX 5900 kimagasló eredménye az ATI kártyákkal szemben a 3Dmark03ban. Az egyik korai 3Dmark megengedi a benchmark megállítását, és a szabad kameramozgást.
A ''poént'' nem lövöm le, nézzétek meg a cikket és a képeket. Én ledöbbentem, előttem az nVidia egy életre elásta magát >:( -
JulWCZar
senior tag
A végén ez a konklúzió igen helytálló:
''Are Benchmarks Dead?
What this incident says to us is that completely deterministic benchmarks are susceptible to ''behind the scenes'' cheats and corner cutting. That's because the GPU driver can know exactly what it must draw every time the test is run. Benchmarks clearly need a random, unpredictable element during the benchmark run. But then you run into a problem of repeatability. '' -
JulWCZar
senior tag
Itt vannak a képek:
-
JulWCZar
senior tag
Beyond3Ds komment:
''This issue is a real smoking gun and gives the overall impression that IHVs (NVIDIA being the example here) can practically spend hours and hours studying popularly used synthetic and game benchmarks (studying every frame rendered during the demo benchmark run practically!)... and do what they can to boost performance in those specific benchmarks without translating into actual gameplay performance improvements.'' -
biker
nagyúr
vazze...
duuuurvaElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
twollah
nagyúr
Magyarul nem lehetne ugyan ezt?
Vagy netalán németül?
Amúgy nem vagyok híve a tesztprogramoknak.
Nem fogok sem rosszabbul, sem jobban aludni attól, hogy az én gépem több pixelt rak ki 1600x1280/32bitben mint az Ödönke gépe. -
JulWCZar
senior tag
Na, összefoglalom kb. miről is van szó.
Az nVidia FXhez készített drivere felismeri ha 3Dmark03 fut (bár egyesek megkockáztatják hogy a doom3 esetében is hasonló a helyzet), és megkönnyíti a nemlátszó polygonok/texelek számítását a nem látszó részek kihagyásával. Ami ugye nem volna gond, de ezt nem occlusion cullinggal (á la PowerVR tech vagy ATI hyper-z), hanem egyszerűen a scene egy részét nem tölti be. Mégpedig azt, amely nem látszik a fix útvonalú kamerából.
A bökkenő csak az, hogy az extremetech-es csapat rendelkezett egy nem kiadott 3Dmark03al, amelyben meg lehetett állítani a tesztet és körülnézni. Amint kinéztek a mindenki által jól ismert kameraútvonalból, az előbb postolt ''turpisságot'' fedezték fel.
Ehhez tudni illik, hogy a 3Dmark03 teljes sceneket tartalmaz, holott ezt mi nem szoktuk látni. Ebből kifolyóan az nVidia (az igen erős gyanú szerint) gondolta megszabadítja az FXet ezektől, hiszen ki jönne rá. Az extremtech, például.
A cikkben közlik, hogy az ATI kártyákkal körülnézve a teljes scene látszódott.
Egyesek szerint a mai benchmarkoknak befellegzett, hála ennek a kissé etikátlan lépésnek (bár még most nem tudni hol alkalmazta ezt az nVidia, vagy esetleg az nVidián kívül bárki más is). A véletlenszerű útvonal a reprodukálhatatlanság miatt pedig nem járható út.
Az nVidia egyelőre nem nyilatkozott. -
hungeek
senior tag
még pár ilyen és mindenki elfordul a nVidiatól....
-
MaUser
addikt
A 3dmark-ok eddig sem voltak valós tesztprogramok. Olyat nem lehet írni. Most legalább rájönnek. Csodálom, hogy a nagy mark mániában csak most kezdi valamelyik cég ezt alkalmazni.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Donnie
őstag
Engem is szíven ütütt a dolog:))
-
Drizzt
nagyúr
Bocs, de ez a turpisság akkor is műkszik, ha ti4200 mellé felteszem a deto fx-et???
I am having fun staying poor.
-
Zsiba
senior tag
Sokan kritizálják a 3DMarkot, pedig nem kellene igazán...
mert, hogy a valós játéktesztekben mit nyújt, az a fontos. Persze, de manapság a játékok többsége is optimalizálva van és leggyakrabban Nvidiára.
A másik, hogy a játékok különböző motorokkal futnak... És akkor most mivel teszteljünk? Quake3, Stalker, Half-Life2, Doom3, stb... Melyik az igazán mérvadó, melyik mutatja meg igazán, hogy mit tud a kártyád????''One Ring to rule them all...''
-
Jano
senior tag
Hát nem volt valami versenyszerű húzás az nVidiától csalással mindenki tud győzni.
A tudás érték!!!
-
Panther
HÁZIGAZDA
Hát igen, az bizony elég gáz ha az embert ilyen jó nagyszabású csítelésen kapják :) Ráadásul nVidiáék még nem is futhatnak el mint a csalók a casinoból :DDD
[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]
-
Panther
HÁZIGAZDA
De vmi házigazda javítsa már ki a topikcímet légyszi :)
[ RIOS Release 5 – multiportal engine by Panther ]
-
Donnie
őstag
Egyre jobban húz a szívem az Atihoz. Egyet azonban ne felejtsünk el. Előbb utóbb várható volt, hogy kibukik valami ilyesmi valamelyik oldalon. Szerencsétlenségére pont az Nvidia járt pórul ebben a benchmark viaskodásban. Kibukhatott volna ez az Atinál is! (Tűzbe azért nem tenném a kezem az Ati ''tisztaságáért'')
-
Ploszi
senior tag
-
Donnie
őstag
Felfoghatjuk az első változatot, amit említettél ''odacsapok egy picit a cúna nvidiás fiúkáknak'' szindrómának.:D Az Nvidia ugyanis a 3DMark 2003 befejezése előtt kilépett a projectből és elhatárolta tőle magát. Ki tudja, hogy ennek mi lehetett a hátterében. Mindenesetre igen érdekes.
-
e-biza
őstag
a hirre annyit reagálnék, hogy a 3dmark 2k3-ban álltalában 1000 pontot csökken a végeredmény az új driverrel. Föleg a bump mapping érték esik vissza, mig a high polycount nem. Most a kérdés az, hogy ez miért nagy csalás? Szerintem az nvidiások emlékeznek arra a Quack esetre :) nem sikerült. Most kérdés még, hogy ez nem lehet egy egyszerü nvidia - 3dmar 2k3 összekapásának valami kis visszavágója? A doom3as kérdés viszont tényleg érdekes, mert ugye az is fix mert gondolom time demo volt. Ha az is igy megy, akkor azt Carmack leközölhetné, engem érdekel a dolog, de gondolom mást is. Ami miatt nem hiszem, az az, hogy anadék 43.51es driverrel teszteltek, ami nem a DFX és ott is spiccen volt a kártya, köszönhetöen az nv30as kapcsolonak amit létrehozott Carmack.
Szoval csunya dolog volt nv bácsitól, mégis senki nem a 3mark2k3al fog játszani, hanem a játékkal, s ha elindul a kártya gyártása, úgyis kiderül hogy csak tesztre jo a driver+kártya vagy lehet is rajta játszani. Fúj nvidia. Fúj Quack :)Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
e-biza
őstag
bár a cikket átfutottam, érdekelne, hogy ezek a ''problémák'' elöjönnek-e a régebbi driverekkel is, talán egy régebbi kártyánál is? Csak azért mert ugye én azért arra merek tippelni hogy nem véletlenül került az extremtechhez egy olyan 3dmark 2k3 amiben körül lehet nézni. Én bizony gyanakszom a futuremarkra rendesen. :) persze az nv sem egy kisangyal, s biztos van elég programozojuk hogy ilyen turpisságot elkövessenek. Azért gondolok amúgy Futuremarkra is mert ugye toms a ''hirek'' szerint nv pénzelt igy az nem merne ilyen hirt kitenni elsöként...
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
tocsa
senior tag
Csodálkozik a nép? Ezt a jól ismert technikát ''driver cheat''-nek is hívják. Ilyenkor felismeri a driver, ha adott benchmarkot futtatnak éppen, és valamilyen módon ''csal'', hogy gyorsabb legyen a cucc. Nem vagyok valami nagy game/benchmark guru, de hc gamerek írhatnának más konkrét példákat ilyen driver cheat-re, mert nem ez az első.
Nem értem, hogy mi a bajotok a 3DMark-al. Miért kell szintetikus benchmark-nak bélyegezni, miközben úgyanolyan, mint egy game: van szépen egy scene, vannak rajta objektumok, mászkál a kamera, stb. Tökéletesen ugyanazokat az eszközöket, ugyanazt a DirectX-et, ugyanolyan módon használja, mintha egy valódi játék lenne. Kvázi az is.
Üdv!Acer Predator Helios 500 Ryzen, Samsung 960 Pro NVMe + GeChic 15.6" kulso monitor a mobil irodahoz
-
e-biza
őstag
Kvázi az :) de ugye nem tudsz vele mégsem játszani. Mivel nem vagyok programozo igy nem tudom alátámasztani, csak az olvasottakbol, de állitolag nincs jól megirva (nv szerint). Persze mert nem úgy fut az nvn ahogy kéne. De ugye miböl álll irni egy rossz engine-t nvidiára miután kiszállt? :)
Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
JulWCZar
senior tag
Szerintem a megoldás az lenne ha a program (3Dmark03rev2 :) ) maga generálna véletlenszerűen egy útvonalat a scenen, majd azt lementené, így ugyanazon útvonalon a másik (vagy több) tesztelt kártya is végigmehetne.
Azaz, ahány teszt, annyi útvonal, mégis teszten belül egyezik. -
deepwell
aktív tag
nem errol van szo, hanem arrol, hogy egymas utan ketszer lefuttatnad a tesztet, - es most essunk tulzasokba -, eloszor ugy fut le mondjuk a repulos teszt, hogy nem latsz egyetlen egy masik repulot sem, mert azon az uton nem repulnek ... masodszorra meg folyamatosan a harc kellos kozepen forog a repcsink ... igy eloszor jocskan tobb pontot kapsz mind masodszorra !!
Framerate is LIFE !
-
Nimrod
addikt
Egy ideig én is nekiálltam tesztelgetni és elegem lett belőle. Néha olyan eredményeket dobtak ki a tesztprogramok, ami nem létezik, hogy igaz :(
-
Yutani
nagyúr
SZVSZ inkább a valós játékok benchmarkjaira kéne alapozni ezek után a kártyák mérését.
#tarcsad
-
zsoltee10
addikt
Ez az egész nem semmi. Az Nvidia minden eszközt bevet azért, hogy ő tűnjön a jobbnak. Kár, hogy ez nem fog akkora botrányt csinálni, amit a cég is megérezne. Majd jól lefizetnek pár embert, és ki fog derülni, hogy nincs is semmi baj a kártyákkal, illetve drivereikkel, csak tévedés volt. Mindenesetre nem hiszem, hogy közülünk sokan fognak Nv kártyát venni a jövőben. Nincs igazam?
-
fanti
addikt
Hát, én most váltottam Ti4600-ról ATI 9700 Pro - ra, de nem bántam meg.
Az FX-eket meg kihagyom, mert elegem lett az nvidia bohóckodásából.
Erről a bencsmarkhekkről nem is beszélve.....
Tapasztalom is, hogy sokan így éreznek, mert annak ellenére, hogy a 9700 pro borsos árú kártyának számít, elég sok helyen heteket kell várni rá, mert nagyon keresett termék.
Ellentétben az FX-el...... -
Flashcash
Közösségépítő
Picit vicces olvasni hogy sokan mennyire felháborodtak azon hogy a driver érzékeli a 3Dmark2003-at és optimalizálja magát csak a képen látható cuccokat rendereli stb.
És még viccesebb nézni a naiv hozzáállást hogy a gonosz Nvidia csal és én soha többet nem veszek ilyen kártyát........ :DD
A drivercheat-ek már régóta ismertek az első nagyobb nyilvánosságot kapott eset pont az ATI drivereivel kapcsolatban merült fel még a RADEON 8500-as időkből :]
[L]http://www.terminal.hu/newsread.php?id=28200411012718[/L]
[L]http://www.hwsw.hu/hir.php3?id=12050[/L]
Én pedig azt ajánlom hogy VGA kártyát inkább az olyat vegyetek továbbra is amelyik ár/teljesítmény arányban megfelel nektek, ne pedig az idétlen márka viták döntsenek.
Minden valamire való tesztoldal rengeteg programmal teszteli a kártyákat ezért itt érdemes rögtön a 3DMARK és Quake ill. más hasonló jellegű cuccokat átugrani és a többi játék alatt nyújtott teljesítmény alapján dönteni. -
greenface
aktív tag
Ez tényleg csúnya húzás volt az Nv-tól. Bár eddig is voltak gyanús dolgok: pl. anno a gef2mx-em csupán drivercsere hatására 2200 helyett 2900-at adott a 3dm.2001-ben. Viszont: játékokban nem tapasztaltam semmilyen gyorsulást....
Sohasem szabad egyetlen teszt alapján dönteni, a 3dmark-ok meg eleve gyanúsak, hiszen a gyártók is tudják, hogy szinte mindenki azzal mér. Én azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy akár HARDVERESEN 3dmark-ra optimalizáljanak egy kareszt...
(Meg úgy általánosságban infantilis dolognak tartom, hogy kismillió topic azzal foglalkozik, ''kinek mennyi a 3dmarkja'' meg ''Úristen! Csak XXXX pontom van! Kössem fel magam...?'')''Mit ér az erő, ha nem a tiéd?'' - "Pénz legyen, a többit megvesszük!"
-
greenface
aktív tag
Ja, az Ati sem szent, viszont ilyen dolgot még tudomásom szerint nem műveltek. Meg olyat se, hogy a képminőség látványos lerontásával turbózzák fel a teljesítményt, ami ugye a Detonator-ok jellegzetessége...
A 8500-ös példa azért nem jó, mert nem csak a3dmark-ban, hanem mindenben sokat gyorsult (és stabilabb lett) az új drivertől.''Mit ér az erő, ha nem a tiéd?'' - "Pénz legyen, a többit megvesszük!"
-
Flashcash
Közösségépítő
válasz greenface #48 üzenetére
''Ati sem szent, viszont ilyen dolgot még tudomásom szerint nem műveltek. Meg olyat se, hogy a képminőség látványos lerontásával turbózzák fel a teljesítményt''
[L]http://firingsquad.gamers.com/hardware/radeonquack/page3.asp[/L]
Akkor magyarázd el nekem kérlek miért jobb a képminőség és lassabb a program ha a quake2.exe-t átnevezzük quack-ra? :t
Talán olvasd el figyelmesebben a cikkeket amit belinkeltem.
Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen