- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- 3D nyomtatás
- Milyen TV-t vegyek?
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Viszonylag pénztárcabarát lett az AOC 280 Hz-es VA monitorja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: ProArt notebookok és tabletek
ph Az ASUS kreatív notebookcsaládja sem maradt ki az AI áldásaiból, de még egy tablettel is bővült.
-
Kingdom Come Deliverance 2 - Konzolokon be kell érnünk a 30 FPS-sel
gp Sem PlayStationön sem Xbox-on nem kapunk teljesítmény módot, akinek a cél a minimum 60 FPS, annak a PC-s verziót kell választania.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
H.Ezredes
őstag
De eleg jelentos. Keprol. Is mindenhol all az olaj. A hovedo lemezen is a motortato bak konzolnal is. Extrem esetben meg ki is tud gyulladni akkor pedig lesz am baj... Szerintem surgosen csinaltasd meg...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Azt a megkeresést kaptuk,hogy folyik az olaj illetve fütyül a turbó és még más egyéb hangja is van. Szelepfedél levétele után látszódott,hogy a 20E Km-el ezelőtt cserélt noname vezérlés szettben a lánc erősen megnyúlt. A turbó lapát sérült volt és ki is fújt a tömítésnél. Ekkor a tulaj úgy döntött vegyük ki a motort és csináljunk meg mindent rajta. A motort szétszedtük a főtengelyt elvittük bevizsgálásra 8 százados görbület volt benne kapott egy egyengetést ami után 3 század lett illetve egy polírozást is. Olajpumpán is erős kopás látszott a szétszerelés után így abból is újat kapott. Turbófeltöltő felújítást kapott 6 befecskendező bevizsgálást. Összeszerelés után finomabb járás turbó ismét megfelelően és kifújás nélkül dolgozik.
Teljes vezérlés cseréje lánckerekekkel
Nyugvó / hajtókar csapágyak cseréje csavarokkal
Csapágyhézag mérés
Főtengely egyengetés és polírozás
Kipufogó csonk síkolás új tőcsavarokkal anyákkal tömítésekkel
Turbófeltöltő felújítás
Befecskendezők bevizsgálása
Olajszűrőház / hőcserélő tömítés cseréje
Összes szimering tömítés vízcsőcsonk és egyéb alkatrészek cseréje
Hűtőkazetta takarítás
Turbó cső összes tömítés cseréje
Motortér takarítás►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz KAMELOT #64082 üzenetére
Ez meg egy másik kedvenc régebbi motorfelújításunk E31 850ci M70
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz vedini #64097 üzenetére
1. Gyárilag megvannak adva milyen értékeken belül kell lenni a csapágyhézagnak. Pl a hajtókarnál 0.020 ... 0.055mm között.
2-3.Ez maga az olajpumpa szétszedve.
4. Felújító készletet kapott ezen felül komplett geometriát és kompresszor kereket.
E31 esetében a csúcs a 850CSI volt
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
F31 330D
Bal első féknyereg megragad gyakorlatilag a balos tárcsát ropogósra sütötte. 2 első féknyereg kapott egy teljes felújítást új dugattyú / karmantyú / fékcsúszkák fékrugók elöl hátul új fékcsövek tárcsák betétek. Kapott még egy új szélvédőt is kavicsfelverődés miatt.Első tárcsák / betétek cseréje
Első féknyergek felújítása
Hátsó tárcsák / betétek cseréje
4 fékcső / szerelékek cseréje
Fékfolyadék csere
Első szélvédő csere
Online szervizkönyv vezetése►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #64160 üzenetére
GEN 1. 6HP-nál nagyon sokat hoz a váltásokon is és igen is számít... GEN 2 6HP-nál is rengeteget hoz ami nem Sportautomata. Minden szempontból jobb az XHP aki mást mond az szhimplán hazudik Stage 3-at használd. Ha normálisan megcsinálod az olajcserét a tömb levételnél akkor simán bele tud menni akár 10L is De ha nem vagy béna egy 8L -t ki tudsz cserélni így.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #64190 üzenetére
Ez a stopperes meres a vilag leszarabb dolga. Annal meg a telefonos meres is sokkal jobb. Sot telefonos meres es dragy-s meresnel volt, hogy stimmeltek a szamok. De a tapasztalat az, hogy ha telefonos appal mesz akkor tenyleges sok meres atlaga az nagyjabol pontos amit biztosan nem tud az maga a slope ( lejto) ugye ott sok tized elteres lehet + / - ba. Mersz egy ~5 merest 100-200-on es nyilvan ha 3-4 ugyan az es 1-2 kiugroan mas ertek az fals nem pontos... Rengeteget mertem telefonnal dragy elott meg ugye dragy-val is 😂 en volt, hogy egy ilyen meresi blokba vagy 3-4 100-200 vagy epp 200-250-et egy este alatt vagy 20-at ha nem. Tobbet... Telefonon a 0-100-at kb lehetetlen lemerni a 100-200-ra azert ha sokat mersz akkor nagyjabol egesz pontos tud lenni ilyen 9-10mp-es 100-200-as idokig
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #64194 üzenetére
De tenyleg tobb meres szukseges. Es ugye azt is figyelembe kell venni ha lejton. Mersz vagy epp emelkedon akkor fals az eredmeny... De mondom sok meresbol azert lehet latni, hogy atlagban mit megy. Masodpercenkent 1-et frissit igy ugye alapbol nem tud olyan lenni mint egy nagy frissites szamu dragy de jo szoftverrel jo telefonnal nalam sokszor egesz jol mert megkozelitoleg lehet hasznalni.... De akkor sem. Olyan pontos mint egy dragy
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
E60 520i N43 295E Km
Kapott a hengerfej szívócsatorna egy diózás + fojtószelep takarítást a hozzá tartozó tömítésekkel. Egyenletes alapjárat azonnali gázreakció visszatért
Sajátomon felraktam a lyuggatott tárcsákat meg a teflon fékcsöveket.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Volt egy kis ritkaság is
E30 318i M10 coupe 153E Km friss vásárlás.
Lecseréltük az ilyenkor szükséges folyadékokat. Az üzemanyagszűrő még gyári volt......
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Tsebacsi #64352 üzenetére
Persze,hogy nincs. Hiszen nem akkor kell vinni amikor te gondolod hanem amikor az autó kéri.... Szerintük jó a 20-30 Ezres olajcsere meg a 2 olajcserénkénti levegőszűrő csere mert hát gyárilag úgy van megszabva....
Nem releváns szerintem. 1. ugyan az típus motor ? 2. A szerviz ugyan az ? Gondolok itt olyanra,hogy ugye alapból motorolaj / olajszűrő / pollenszűrőt kér az autó... 2 olajcserénként kér levegőszűrő cserét. Már ott is lehet difi vagy pl benzinesnél ugye időközönkénti gyertya csere vagy dízelen üzemanyagszűrő... Szóval sok tényezős ez
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz bulikavagyok #64355 üzenetére
Majdnem ugyan az a típus csak mégsem... Pl Gyári pollenszűrőnél 3-5 ös között 27K különbség van. Annyival drágább az 5-ös szériába a gyári pollenszűrő pl..... Na itt már is van 27K difi a 3-5-ös között. Meg a 123 ezerbe konkrétan mi volt benne ????? Mi van bepipálva ,hogy mik lettek kicserélve ?
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz bulikavagyok #64363 üzenetére
Ha az alvázszámot megmondod akkor én a gyári rendszerből megmondom...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz bulikavagyok #64366 üzenetére
Csak motorolaj / olajszűrő és pollenszűrő volt cserélve. ( levegőszűrő sem pedig hát fontos lenne.... )
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz bulikavagyok #64368 üzenetére
Gyári előírás szerint 2 olajcserénként kell levegőszűrőt cserélni. Magyarul 4 év vagy / ~60E Km ( Ez lehet akár már 50E Km ha "csak" 25 ezrenként kéri az autó az olajcserét... )
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Nincs is képben. Különben nem írna ilyen butaságot.
#64381 KAMELOT
Ezek az autók nem azért kerülnek sokba mert napi használatos autók hanem mert különlegesek / "régi" jó állapotú nagy értékű különlegességek. Egy 85-ös E28 M5 is simán 50K euro vagy akár több..... Egy E30 M3 meg még több... De sok más márkánál is így van... Ne írj ekkora butaságot,hogy max 10K eurot ér egy 70E Km-es E39 M5 ,mert vennék gyorsan egy 2-3-at ha hozol annyiért vagy olcsóbbért Azt elhiszem,hogy NEKED nem ér ennyit de hidd el sokan kifizetnek ilyenekért rengeteg pénzt.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz KAMELOT #64407 üzenetére
És néhány szaros órába mi kerül több 10 millióba vagy 100 millióba... Egy 50 ezres óra is tökéletesen mutatja az időt minek kell 50 milliós.... Vagy vehetsz fel 1000Ft os polót minek kell 30-40 ezres ? Minek magán repülő és azt fenntartani hát lehet menni sima utasszállítóval.... Minek megvenni egy egész villát el lehet lenni kisebb házban is... Minek jacht ???? nem lehet elleni nélküle ? Minek vesz valaki új autót 50-100millióért vagy több száz millióért ???? Miért kell több millióba kerülő táskát venni ? a 10 ezer forintos is ugyan olyan jó.... Miért kell egy üveg borért több milliót fizetni ? Vannak tök jó borok 5-10K között tiszta idióták azok is nem ? És lehetne napestig sorolni..... Ki így ki úgy..... Azért mert te nem teheted meg vannak olyan emberek akiknek egy ilyen autó olyan mintha te vennél egy doboz gyufát.... Neki ez hobbi / szerelem / befektetés....
#64413
tasiadamMinek az ignis egy kerékpár is elvisz oda vagy a tömegközlekedés
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz vedini #64442 üzenetére
Gyárilag nem 21s alatt gyorsulank 100-200-on ezek a 35D-k az nagyon gyenge... Simán tudják a 18-18,5s-es időket gyáriba is az LCI meg jobb is az inkább 17s körül. Az E39-em is tudta a ~18s-et 100-200-on ami azért nem volt rossz egy E39-től. ~345Le-vel az a 13,3s teljesen reális.... 360-70Le-vel simán tudja a 12-12,5set Va egy ügyfelünk az szintén E60 PRE LCI 35D ~360Le és 12,5-et tud. Nekem a legjobb időm 9,7s 100-200-on de konstans hozza a ~10s-et a ~420Le-vel. Tudhatja ezeket simán és tudják is persze... Az ilyen 13s-es időknél meg alatta azért illik módosításokat / el kell végezni pl cooler / kipu rendszer...
#64451CharlieDrop
Akkor nem sokára megyünk egy karikát Csak jussak el odáig,hogy felrakom azt a rohadt turbót...[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Pénteken végre megérkeztek az új gumik. 7-et vettem volna ha lenne 245 / 40 R18 de még annyira új,hogy nem készítenek belőle majd később...
2 gumi 22/09 2 pedig 22/10 gyártás még friss ropogós
Rengeteget vaciáltam melyik legyen még a:
Goodyear eagle f1 supersport
Michelin pilot sport 4sDe maradtam a Continál
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Chrys_ #64754 üzenetére
Ki kell bírnia.... A hátsó necces... Mivel közel költöztünk a műhelyhez sokkal kevesebbet megyek és nem járok annyit ki az éjszakába.... Szerintem 2 szezont ki fog bírni. Elöl egyébként is 2 szezon volt hátul 1. De akkor alapból napi alap volt az 50km plusz ezen felül még több most meg napi 5 az alap.... Szóval más a távolság.... Meg hát út közben könnyű volt tovább haladni a Váci úton kifelé mint hazafelé lekanyarodni. Na most ez a csábítás nincs meg csak ha direkt arra megyek...
#64757 Gsx-rr
Kíváncsiságból még tavaly kérdeztem ugyan de nem volt kapható méretben ( nehézkes szállítás ) most nem is kérdeztem. Igazából rengeteget mentem vele többszörösen GPS 290 felett. Pályán ha mentem rendszeres 200-270 között. Úgy voltam vele jó volt szép volt túléltem. Veszek olyat amivel nem remegek 300-nál,hogy kibírja vagy sem... Ezeket 350-ig lehet hajtani. Conti-t én egyébként szeretem és most elég kedvező lehetőségem volt a vásárlásra is... Szerettem volna egy kompromisszum jó sport gumit. Ráadásul a nagyobb turbóval a 450Le-t szeretném elérni így mindenképpen jobb gumit akartam. Hozzáteszem kiszolgált a lenézett kínai is.... Majd most meglátjok,hogy egy komolyabb gumi mit tud.
#64758
vediniSport contact 7-et jelenleg még nem gyártják 245 / 40 R18-as méretben. R18-ban jelenleg CSAK 245 / 45 -be gyártanak. Így kénytelen voltam a Sport contact 6-ot rendelni
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Teljes vezérlés cseréje lánckerekekkel csavarokkal
Turbófeltöltő felújítás
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Szívósor takarítás
Olajszűrőház / hőcserélő tömítések cseréje
Automata váltó olajcsere / első szimering cseréje
Hűtőkazetta takarítás
Motortér takarítás
Online szervizkönyv vezetése#64826
Vismajor01Az első generációs N63-at messziről el kell kerülni. Ha már benzines akkor a 35i jobb választás. 30D szintén nem rossz.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz vedini #64846 üzenetére
Köszi
Alapvetően ~150E Km után már simán ajánlott lenne valahol akár előbb is. Osztóműben 50-80E Km között ajánlott. Szóval 50 simán belefér igen.
#64848
joamilestoné100E Km után vette a mostani tulaj ment vele ~80E Km-t. Nála leginkább pályázás volt. De mi az elszomorító ? Ezekre a 20D motorokra 150-200E Km között kell rájuk egy nagyobbat költeni.Akkor rendbe kell tenni és utána lehet használni.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Vismajor01 #64900 üzenetére
Igen de akkor megint ott tartunk,hogy egy 6M Ft-os autót hasonlítasz egy 4,7-eshez... Ami simán lehet alkuval 4,5... Ennyi pénzért 35i-be csodát ne várj... Leszervizelni plusz igények szerint rendbe tenni simán 1-1,5M de akkor ott vagy mint a kinti bringák.... Biztos lehetsz benne,hogy amit behozol kintről abba is beleszalad első szervízbe egy ~500K vagy akár több.... Nyilván a kinti árakhoz képest azért olcsóbb mert kell vele foglalkozni. Egy normális F10 nem 3,5.... Azok tipikusan azok amikre simán elköltesz vásárlás után egy laza 1,5-et.... Persze vannak olyan akik ezekre igénytelenek és jó az neki úgy ahogy van és akkor 3,5-ért ül egy romba vagy egy fapad fosba. Ráadásul Magyarország legolcsóbb F szériás 535i-jét nézted meg. Nagy csodát azért nem kell várni szerintem így...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Vismajor01 #64903 üzenetére
Alapvető dolgok N55-nél
Trafók / gyertyák
Hengerfej szívócsatorna kokszosodás
A nagy hő miatt a tömítések elfáradnak
Vanos szolenoid
Elektromos vízpumpa
F szériába hatványozottan kell figyelni a hűtőkazetta takarításra mert nem tudja normálisan hűteni a motort a retkes hűtősor...
Hajtókarcsapágy ( 200E Km körül / előtt ajánlott a cseréje )
A gyári BMW 5W30-as olaj egy hugy bennük.... ( Motul 5W40-el ahogy berakod látszik,hogy nem melegszik el úgy a Motul olajjal mint a gyári olajjal az első perctől kezdve. ) 5000Km-utána gyári olajjal az olajhőmérséklet már vállalhatatlanul szar míg a Motullal még mindig jó... Szóval szar olajjal szar hűtéssel nem kell csodálkozni,hogy szétmegy.
Műanyag charge pipe-ok szeretnek ledurranni ha már nagyon idősek vagy esetleg van rajta egy Stage1 program.Írtad,hogy nem volt még BMW-d. Azért egy ~200E Km-es 35i-nek a fenntartása azéért igényel némi ráfordítást. de úgy kb mindegyikről elmondható ezt. Főleg ha egy nagyon extrásat nézel.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Vismajor01 #64918 üzenetére
Miért kellene a hengerfejet megbontani külön hengerfejtömítésért aminek amúgy nem szokott baja lenni ha normálisan szervizelve van.
Ennél a Km-nél általánosan mondom miket kellenek ( nem tudom mi volt itt cserélve már vagy mi nem )
Nyilván ha megveszed akkor összes olaj / szűrőkkel. motorolaj levegőszűrő / pollenszűrő / olajszűrő / motorolaj / Váltó olaj szűrővel / diffi olaj. Ezen felül illene gyertyákat trafóval ( Trafókat 80-120E Km között érdemes cserélni ) együtt cserélni. Elektromos vízpumpa is ilyen Km-nél már időszerű ( 120-150E Km ) Hűtőkazetta takarítás / Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás. Futóműben a hátsó difi szilent ennyi Km alatt mindegyikben szétszakad ha nem volt cserélve az is tuti cserés és a hardy-k is szétrepedtek szoktak lenni már. De igazából át kell nézni mindent. Ezek után akkor van egy leszervizelt autód.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Vismajor01 #64928 üzenetére
Általános szervízt írtam arra az autóra amit linkeltél. Ezek a dolgok időszerűek rajta. De írtam,hogy ÁT KELLENE NÉZNI AZ AUTÓT és utána lehet pontosabb képet kapni. De ezekre azért számítani kell.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz KAMELOT #65040 üzenetére
Nagy okosság egy üresen 2100Kg-os autóval emberkedni A Simán felnyomod 500Le-re meg azért kicsit nevetséges.... GT1752V turbók vannak rajta ami egy 20D méret.... Módosításokkal tudja a 400Le-t de 500Le az nagyon messze van.... Hogy hűtöd le a 4,4-es V8 motor 500Le-n ?????????????? az üresen 2100Kg-al szerinted HA elérhető is lenne,hogy melegedne ????? Hogy hűtöd meg a töltőlevegőt ? Jó ezeket a számokat bemondani de megvalósítani nem igazán lehet..... Old meg a coolert / hűtőfolyadék / motorolaj hűtését ami a plusz teljesítmény miatt lesz gazdagon.... Hiába lesz amúgy 400Le egy E60 35D csak egy sima jó programmal mindenhol elmegy.... Egy E90 meg még inkább.... Az a baj,hogy egy Eleve irdatlan nehéz autót akarsz mondani amiben nincs olyan tuning potenciál.... ( nyilván nem is erre van )
#65037
vedini[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz kardkovacsi #65244 üzenetére
Az a baj nekem az a tapasztalatom,hogy 2 év az amíg jok a gumik nagyon nagyon max 3 de akkor is inkább 2. 4 évesen 40E után nézhet így ki főleg ha sportosan vezetsz. ( Mert itt azért látszik ) Nálam az első gumik ennél durvábban néznek ki 2 szezon után.( kb 20E Km nagyon max 25 )
#65245NyalokAA
Na ez az mit szeretünk megelőzni :/ Mikor szakadt el neked ? Mostanság vagy régebben ?►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Tsebacsi #65694 üzenetére
Ugyan ez a véleményem... Folyamatosan használom és iszonyat jó... Sokkal jobb,hogy nem a műszercsoportot nézegetem hanem egyből a szélvédőn látom mennyivel megyek mennyire állítom a tempomatot stb.... Az újabb modelleken még több információ van pl táblafelismerés. Hasznos dolog az is.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz SzlobiG #65758 üzenetére
Új fajta lánc van bennük már ami jobban bírja ( a régebbiekbe is már ezeket rakjuk évek óta ),de ettől még bizonyos Km felett illik cserélni. 250E Km környékén / felett már érdemes elgondolkodni,hogy cserélni kellene ( ahogy a csapágyakat is ). A turbók ugyan úgy tönkre tudnak menni 150E Km alatt is mint a az N47-en. A szívósor/hengerfej ugyan úgy kokszolódik ( takarítani kell ) És persze a hűtőkazetta is.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz SzlobiG #65807 üzenetére
Egy viszonylag fiatalabb F31 LCI miert kerul ~4M Ft-ba? Nyilvan kell ra kolteni egy nagyobb osszeget... Egy jo E90 siman van 3-4M Ft korul jelenlegi piaci helyzetben ahogy egy E60 is siman ennyibe kerul... F3X- ba ez az ar nagyon kedvezo fooleg, hogy LCI-is ( persze motor / felszereltseg fuggo is)
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Kedves fórumtársunk paripáját is rendbe raktuk
Teljes vezérlés cseréje lánckerekekkel csavarokkal
Turbófeltöltő felújítás
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Szívósor takarítás
Olajszűrőház / hőcserélő tömítések cseréje
Kuplungszett cseréje
Vízhűtő / cooler csere
Főtengely szíjtárcsa / feszítő elem / szíj csere►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz tasiadam #65816 üzenetére
Nagyrészt igen.
És egy másik nagy munka:
Az autó megelőző karbantartásra érkezett.
Teljes vezérlés cseréje lánckerekekkel
Nyugvó / hajtókar csapágyak cseréje csavarokkal
Csapágyhézag mérés
Főtengely egytengelyűség vizsgálat / polírozás
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás ( diózás )
Szívósor takarítás
Turbófeltöltők felújítása
Olajszűrőház / hőcserélő tömítés cseréje
Hűtőkazetta takarítás
Turbó cső összes tömítés cseréje
Motortér takarítás
Generátor javítás
Feszítő elem / szíj csere
Összes vákuumcső cseréje
Porlasztó fészekmarás
Váltó olaj csere
Első diffi / Osztómű olaj csere
Online szervizkönyv vezetése►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Nem persze soha nem kell pl Audiba
Ők is is azért csinálnak ennyi féle motort folyamatosan mert nem kell...
Rengeteg ismerősöm van akik VW konszern autókat / Merciket szerelnek ők nem ezt állítják. Mindegyik autóra kell szépen költeni. De ezen nem akarok vitatkozni elég amit látok én is nap mint nap
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Minden motornak megvan a maga nyűgje. Akit eltántorít az,hogy csapágyat kell cserélni magas futásteljesítmény mellett vezérléscserekor az tényleg ne vegye meg Nem akkora plusz költség vezérléscserekor,hogy a tulajoknak ez probléma legyen. Vezérlést meg minden autóban kell cserélni. Én az összes autóba az újabb erősített láncot rakom be ami többet megy el. A B motorkódos autókban is ez van már. Vezérlés t a régebbi lánchoz képest 50-100E Km-el később kell elvégezni. Aki ezért is sír rí annak tényleg nem a BMW a megfelelő választás. Egyszer kicseréled és amíg nálad van 99%,hogy soha többet nem kell foglalkozni vele.... Persze ha elmész újabb ~250E Km-t akkor igen...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gsx-rr #66441 üzenetére
Várjál. Azért mert mondjuk vezérlést / csapágyakat / váltó olajat vízpumpát főtengely szíjtárcsát kell cserélni pl nem azt jelenti,hogy szar az autó. Ezeket rendszerint nagyszerviz előtt szokták eladni. Ritka az,hogy valaki mindent rendberakat az autóján és úgy adja el vagy ha így van akkor az esetek 95%-ban meg is van kérve az ára. Ha megnézed ezt az X5-öt az E70 kínálat alján / elején van ( ársávban ) . 2007-12 között 63 eladó dízel X5 van. Árban ez a tizedik legolcsóbb... 53 drágább van 9 olcsóbb. Ezzel nem azt akarom mondani ,hogy ami olcsó az = szar de igen is ( Mert lehet drágán is szart venni ) de a tapasztalataim azt mutatják,hogy amik úgy az átlagon felül vannak szervizelve tehát nem várják meg,hogy elszakadjon a lánc nem várják meg,hogy leessen a szíjtárcsa stb. azok árban is drágábbak szoktak lenni. Egyébként lehet jó az autó de ha nem voltak ezek rajta megcsinálva akkor igen is számítani kell rá mert ELSZAKAD. Ez tény és vitán felül áll. Így máris ott tartunk,hogy tisztességesen leszervizelni milliós tétel. De gondolj csak abba bele,hogy kell előre hátra komplett fék gyáriba bőven fél millió egy ilyen autóra egy szett vagy még több is lehet. Ha csak elvégzel vásrálás után egy összes szűrő / olaj szervizt motorolaj diffi osztómű váltó stb már az is rengeteg pénz. Ezeknél az autóknál 500K-t 1M vagy akár mégtöbbet úgy elköltesz mint a huzat...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Fr3eWar #66596 üzenetére
Mindenképpen összes olaj összes szűrővel csere. Szívósor takarítás / hengerfej szívócsatorna koksztalanítás / hűtőkazetta takarítás. Ezek az alap karbantartások. Vezérlés csere B szériában nem indokolt 200-250E Km alatt. Nyilvánvalóan ha a turbóhoz hozzá kell nyúlni akkor a dupla turbó költségesebb mind a szerelés mind az anyagköltség. 20D -ben simán 150-200E Km körül már lóg a tengely ugyan ez igaz a dupla turbónál csak ott a nagyobb turbó jobban bírja. Ha 25D-t nézel akkor inkább már a 30D az egy nagyon jó motor természetesen ugyan ezek a karbantartások igazak rá is.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz mgoogyi #66628 üzenetére
Szia!
1.Mindig az adott autótól / állapotától függ,hogy miket kell rajta elvégezni. Meg azért a Km se mindegy. Reálisan ~1,5M körül van ( akár 2-is ) egy ilyen rendes tisztességes nagyszerviz. Teljes vezérlés / csapágyak / turbó felújítás / új olajpumpa / hengerfej szívócsatorna koksztalanítás / szívósor takarítás hűtőkazetta takarítás / váltó olaj csere stb stb. Amiket te írsz 70-80-120-130E Km ott nem kell vezérlést cserélni csapágyakkal viszont minden egyéb karbantartást el kell végezni. Gondolok itt a hűtőkazetta takarítás a szívósor takarításra / hengerfej szívócsatorna koksztalanítás váltó olaj csere stb.
2. Akinek van jogosultsága az fel tudja vinni nem kell márkaszerviznek lennie. Pl mi feltudjuk vinni.
3. Simán használható az M sport futómű is. Bár ez olyan dolog,hogy ki mit preferál... Valaki azt mondja neki kemény másnak még az M sport is puha
3. Ülésből is ki mit szeret.... Én speciel a bőrt. A világosabb bőr nagyon hamar koszolódik / színeződik el egy pl kék farmertől.►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz FIREBLADE78 #66633 üzenetére
Ezt pontosan,hogy érted? Nem nullázták ki a szervizt ,hogy elvégezték ?
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs