- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Computex 2024: beröffentette az AI-t az AMD
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
- Vezetékes FEJhallgatók
Hirdetés
-
Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
it Miközben az EU elkezdte osztani a chipszektornak a nagy támogatásokat, az ASML és az Imec olyan labort nyitottak az EU-ban, amelyben a legújabb chipgyártó eszközöket tesztelik.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
PROHARDVER!
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
H.Ezredes
őstag
N47 Teljes vezérlés csere. Hűtőkazetta / szívósor kitakarítása olajfolyások megszüntetése 🔧⚙️⛓
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
+ annyi csak,hogy ezek már mind LCI-be vannak és nem azonosak a PRE LCI-vel. Ugye ott GEN1 6HP van az LCI-be meg GEN2 . Váltóban lényeges változtatások vannak inkább a 8HP-hoz áll közelebb a sima kar:
és a sport kar
LCI-be a váltó ugyan az de ha sportautómatával vásároltad akkor kapott egy sport gombot más a váltó szoftver és a kormány mögött is ott vannak a váltó fülek. Sport módban GEN1 8HP szinten vált. Sport módban olyan ~200ms a váltás ami elég korrekt eredmény főleg 2007-ben szériagyártásban nem M-es autóként.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
A kopásjelző MŰANYAG elég nehezen tud sípolni a fék miatta. Nem tudom nálad ez,hogy okozhatta ezt én ezt nehezen hiszem
Én első körben a szíjra gyanakodnék. Bár 4 éve volt cserélve elképzelhető,hogy ez ahogy most használod nem tetszik neki valamiért. Én azzal kezdeném.
(#53448) cseppelcs
Én kicserélném a betét vezető vasrudakat és a fékrugót is. Egyébként ilyen eseteken a fékbetét szokott sikítani. Pontosan a dugóban araszoláskor mikor csak gurulsz. Szétszerelés pucolás paszta és össze nekünk 95%-ban ez megoldotta a problémát. Nagy fékeknél tud jelentkezni illetve akkor is ha meghajtottad és kicsit üvegesre hűlt vissza a betét kis pedálnyomásra nem egyenletesen nyomódnak a dugattyúk vagy a fékbetét nem fekszik fel rendesen. Nagy a betét nagy a tárcsa is... Rohadt nagy a felület.... [link] itt van is egy cikk erről. De nem mind1 az se,hogy mennyi a km milyen állapotú a féktárcsa / fékbetét / féknyereg.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Ļantos #53482 üzenetére
Minden burkolat megvan??? És minden jól is van fent ? A D2-es 218Le-s motorok halkabbak mint a régi D1-ek nem kellene zavaró hangnak lennie. Talán a D3 még ennél egy fokkal halkabb is. De E60-ba is ha megvannak a burkolatok jó a motor akkor kellően jó a hangszigetelés. Saját E60-aink teljesen kulturáltak 30-35D. Látatlanba nehéz azért... Természetesen egy hetesben jobb a kabin szigetelése meg nagyobb is így jobban eloszlik a hang. Heteshez felesleges hasonlítani mert olyan nem lesz. Pörgeted és úgy hangosabb még lehet akár egy rossz porlasztó is vagy bármi akár ilyenektől is lehet hangosabb...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
5W30-as benzines motorba nem ideális. 40-es olaj kell bele minimum. A saját tapasztaltaim azt mutatják,hogy aki sportosan használja annak a 10W60-as olaj a legideálisabb. Semmilyen hátrányt nem szenved aki 10W60-at rak bele csak pozitív hozadéka van. Rengeteg M54 M73 M62 N62 N52 N54-be használtuk ezek az olajakat és soha nem volt velük. Télen nyáron használták szinte az összes autót télen sem jelentett problémát. 100% szintetikus olajakat használunk benzines motorokba akik sportosan közlekednek motult használunk és mindenki teljesen megvan elégedve. Télen -20C-ig semmi nem történik 10W60-as olajjal de nem is emlékszem mikor volt utoljára nálunk -20C vagy még kevesebb..... Gyakorlatilag a saját tapasztalataim bő 10 évre visszanyúlnak és megszámlálhatatlan autóról tudok így nyilatkozni rengeteg km-t megtéve hibátlanul.... És persze saját autókban is..... Ha valaki ennek ellenére is fél,hogy jaj 10W60 annak 5W40-et javasolok de akik hisznek és használják az általam ajánlott olajakat egyik ember se bánta meg...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Drago1 #53512 üzenetére
Én 5W40-et használnék....
Épp egy F34 320XD GT-t csinálunk és rád gondoltam. Ugye szétszedtük és látszik,hogy odavan a klímahűtő...
Mindent megcsinálunk rajta mivel a tulaj Olaszországban dolgozik és évi 50-80E Km-t megy vele nem majd később meg megvárjuk amíg szét nem hullik. Valós 17X E Km van benne.
- Teljes vezérlés csere
- Turbó felújítás ( turbós szétszerelés után mondta is,hogy időben kaptuk el mert ha tovább megy belevert volna a házba )
- Klímahűtő csere / hűtőkazetta takarítás
- Szívósor takarítás
- EGR szoftveres kiírása
- Komplett első fék csere / hátsó betétek cseréje
- Összes hajtóműolaj csere. Első diffi / osztómű / váltóolaj / hátsó diffi
- Összes szűrő csere
- Olajszűrőt is darabokra kellett szedni,hogy a minimális szivárgást is megszüntessük
- Lengőkarok cseréje ( szilentek rommá szarrá szakadva koptak a lengőkarok )
- Műanyag vízcsőcsonkok cseréjeVan vele munka rendesen....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Drago1 #53515 üzenetére
Esetleg abban a pillanatban nem épül fel megfelelő olajnyomás és azért csinálhatja még esetlegesen.
(#53518) Shamat
Én mindenképpen 5W40-el használnám alap esetben. Ha tolod neki főleg nyáron akkor meg kaphat Motul 10W60-at
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Highend55 #53563 üzenetére
1M mai napig jó
Teljes vezérlés cseréje
Hűtőkazetta takarítása
Klímahűtő cseréje
Turbó felújítása
Teljes váltóolaj cseréje + első szimering cseréje
Szívósor takarítása
Összes hajtóműolaj cseréje illetve összes folyadék
Komplett első fék cseréje
Hátsó betétek cseréje
Első lengőkarok cseréje
EGR szoftveres kiírása
Start / Stop kikapcsolása
Olajszűrőház tömítések cseréje / egyéb műanyag csövek cseréje
Szíj / feszítő elem cseréje[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz MoP_FX 57 #53568 üzenetére
És ez még az istenes kategória mert itt nincs olyan lerakódás ami problémát okoz. Találkoztam olyannal,hogy zokogtam volna legszívesebben...Mindenhol masszívan állt a retek.
A turbó annyira volt rossz,hogy a turbós mikor szétszedte mondta,hogy időben kaptuk el. Hosszirányba minimális lógás már érezhető volt. Egyébként rendszerint már nagyobb lógással kapjuk el ezeket ahol már vagy beleért a házba a kerék vagy még megúszta. Itt pl beleért
Ez a hátsó diffi olaja
Az első diffit elfelejtettem lefényképezni de az is megérett a cserére
Ami még érdekes lehet,hogy rengeteg 8HP váltónál tapasztaljuk,hogy elöl a szimeringnél szivárog az olaj. Azért kellemetlen mert amúgy 5.000 Ft egy ilyen szimering de ugye le kell venni a váltót turbinát kihúzni és úgy kicserélni ami azért egy nagyobb munka.... Így mi már inkább kicseréljük minthogy később probléma legyen és itt is látszott szivárgás onnan....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
-
H.Ezredes
őstag
válasz Don.Corleone #53672 üzenetére
Én nem vennék 25i-t az biztos. 1. gyenge és emiatt nem megy jól / többet fogyaszt. 2. Sokkal nyűgösebb mint a 30i. Ha mindenáron benzinest szeretnél akkor a 30i-t ajánlanám N52B30-a a legjobb választás minden téren.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #53674 üzenetére
5-ösbe kicsi a szívó 25i motor.... Egyszerűen nehéz a karosszéria ahhoz,hogy magabiztosan mozgassa. Az,hogy állandóan forgatni kell,hogy menjen is az nem sportos karakter hanem inkább az erőlködés kategória... Szarok a gyűrűk / szelepszár szimeringek amik miatt is magas ( lehet ) az olajfogyasztás illetve a hengerfejben lévő olajjáratok sem a legideálisabbak ami miatt hidegen kicsit még olyan mintha hidrotőke probléma lenne. 2500 ccm szívóba tényleg kevés.. Volt mindkét motorhoz szerencsém E90 szériába E60 szériába Z4-be... Z4-be a 25i alapból nagyon harmat volt de még remap után se közelítette meg a 30i szintjét.... a 30i remap után gázra 30-40-ről gurulva simán elkapart és tekerte végig a kereket amíg nyomtad a gázt. Olyan erő volt benne,hogy öröm volt vele autózni. A 25i nem ilyen.... Gyenge kis hengerűrtartalom és ha haladni akarsz fogatni kell és úgy simán többet is fogyaszt mint egy 30i és alapból nyűgösebb motor....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #53677 üzenetére
Hiába jössz a száraz adatokkal egy lomha szar amit forgatni kell,hogy lehessen vele valahogy haladni és most nem a városban való 50-el gurulgatást veszem alapul mert arra nyilván egy trabant is alkalmas. Semmi probléma ha neked ez elég de attól még nem lesz jó. Én elfogadom a véleményed. Ha csak annyi a cél,hogy A-ból B-be eljuss biztosan elég a teljesítmény. Ha kicsit élvezni is akarod az autózást kell a 30i. De igazából leírta,hogy kb csak rosszat hallott a motorról és tényleg nem a legjobb a 25i mindemellett gyenge is. + te a könnyebb E90-et veszed alapul és itt a nehezebb E60-ról van szó. Oda tényleg jobban illik a 30i
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #53704 üzenetére
Láthatáron van a park bővítése egy 2006-os E60-al. Pontosan azzal kezdte,hogy E60-at akar venni és N52B25-ös motor van benne amiről sok rosszat hallott / olvasott. Te E90-ről beszélsz egyből és abból indulsz ki. Én meg soha nem vennék 3-ast. Kicsi zajos gagyik a műanyagok amikből össze vannak rakva. Fék futómű se jobb mint egy E60-ba. Nem véletlen a 3-as 3-as az 5-ös 5-ös.... És 1 személy egy jobb autónál ami ~300Le / 600+ Nm 100-200-on 1mp+ képzelheted,hogy 100kg egy "gyenge" 218Le-s motornál ez mennyi plusz teher ami sima szívó motor.... És ugyan ez igaz a 7-esre. Az még jobb mint egy 5-ös. Van viszonyítási alapom 3-as 5-ös 7-es között mivel családba minden modell van valakinek amikben elég sokat ülök... Tesómnak LCI E91-e van és köze nincs a minőségének az LCI E60-hoz.... Se kényelemben / se zajszigetelésben / se anyagminőségben / se helyben de ez természetes mert 3-as. 3-as előnye,hogy könnyű BMW viszonyaltban amivel jól menni kanyarban és hát nagyon megérzed azt a 100kg-ot épp úgy ahogy megérzem ha beül 1 plusz ember mellém a kettőt meg még inkább. Úgy,hogy sokat számít 100-200kg......
Teemo91
Ilyen távokra inkább a benzines javasolt. A legproblémamentesebb az N52B30. Az N53B30-se rossz csak megvannak a közvetlen befecskendezéses nyűgök.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #53715 üzenetére
Hála istennek engem még nem toltak le kanyarba De amikor M140i-nek elmegyek kívülről a kanyarba vagy a 700lovas RS7-et letolom vagy a GTR-t meg még sok más autót a kanyarba külső vácin akkor azért mosolygok és nem érzem,hogy kompenzálni kell bármit is és pont nem olyan vagyok,hogy csak az egyenes Lehet amúgy NEKED ELÉG és JÓ a 25i de attól még az alap kérdésnél maradva egy E60-ba nem feltétlen dinamikus haladásra alkalmas... És igen nem kifejezetten jó motor mondjuk nem is kifejezetten nyűgös csak egyszerűen sokkal több a probléma velük mint egy 30-i-vel. De szerintem zárjuk is le itt a semmit.
(#53714) Teemo91
Maga a váltó jó. Km-ből és korból fakadó problémák szoktak lenni pl wandler hiba. siklócsapágyak kikopnak a váltóba és ott elmegy a nyomás. Esetleg a vezérlőtömben elfáradnak a szolenoidok de egyébként jó váltók. Nyilván a végtelenségig nem bírja a 6HP26 nagyjából 700-750Nm-t tud lekezelni gyári állapotában felette tényleg üzemórás. A gen2 6HP úgye újabbak más belül kicsit a váltó meg a vezérlőtömb is. Sokkal gyorsabban vált . gen1 6HP ~800ms ( Ezt tuning szoftverrel le lehet vinni 400ms-re ) gen2 6HP pedig ~150-200ms illetve masszívabb és jobban bírja a nyomatékot a 6HP28 ~800Nm-t lekezel probléma nélkül.
(#53716) Ļantos
M47 20D a legmegbízhatóbb motor.... Turbó a leggyengébb pontja a többi csak a kopó alkatrészek. Ledugózás egy teljesen elhanyagolható kis összeg amivel megszünteted az olajfolyást és az esélyt se adod meg,hogy a lapátok letörjenek.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Highend55 #53722 üzenetére
Persze. Arrol szol, hogy nem tudjak vezetni az autoikat csak egyesbe nagy huszarok kanyarba meg sehol semmi... Ezert megyek el kanyarba / tolom oket.... Egyenesbe termesztesen elmentek nem errol szol a tortenet. En tisztaban vagyok ezekkel. Csupan annyi, hogy hiba van valakinek papiron hiper szuper autoja azt tudni is kell vezetni.... Es ezzel megint csak nem azt akarom mondani, hogy en vagyok a vilag legjobb soforje csupan annyit, hogy nem vallottam szegyent a 35D vel mert kanyarba is tudok autozni nem csak egyesbe nyomni a gazt... Mellesleg a Continental nem Kinai. De igen kepzeld az E39 en a kinai gumival rohadt jol lehetett autozni meg ha te le is nezed 😉 Es igen rengetegen nem merik / nem tudjak vezetni az autoikat csak penz van rengeteg. Termeszetesen van olyan is aki tudja vezetni nem azt mondom de rengeteg olyan autossal talalkozok aki nagy versenyzo de egy szaros kanyart nem bir bevenni hiba a jo futomu / fek. Masreszt nem veletlen van megcsinalva a kocsim alatt a futomu. Nem piaci ta rugok meg gatlok vannak alatta.. Egyedileg csinalja a katona a gatloimat melle eibach sport rugokkal sokkal sokkal stabilabb az auto es sokkal jobban is birja a kanyarokat meg az aktiv kormany dinamic drive se viccnek van... Szoval igen en be is merek menni a kanyarba es nem is esek le. Es az e39 is megvolt epitve futomure fekre toronymerevito stb. Azzal is lehetett kanyarodni megallni... 🙄😊
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gsx-rr #53724 üzenetére
Az baj,hogy rengeteg olyan vesz ilyen erős autókat akiknek pénze van de tudása nincs. Vagy azért mert ilyen autója van valakinek az = azzal,hogy tudja is vezetni ? Mondom egy egyszerű példát lámpától lámpáig folyamatosan elvertem egy srácot aki E46 M3-al jött ugye az gyárilag 5.2 100-ra az E39-el ami 100-ra ~6s. Ez hogy lehet ? Úgy kérlek szépen,hogy nem tudja vezetni.... E38 750iL-el lámpától vertem el E92 M3-at is persze nyilván utolért és utána elment. Másik példa apámnak is ügyfelei tudod nem 1 volt akinek M5-e volt de azt se tudta,hogy kell használni rajt automatikát ,hogy megy valóban a kocsi. kiment vele megmutatta. És a tulaj mondta ő életébe nem ment még így az autóval.... Azért mert van valakinek egy kurva erős jó autója az nem azt jelenti,hogy tudja is vezetni. És most nem a rallysokról meg a versenyzőkről van szó hanem nagyon-nagyon sok olyan emberről akiknek pénzük van de tudásuk kevesebb.... Mert egyesbe lámpától az összes nyomja ott nem számít,hogy 200-250-el mennek de a kanyarba rendszerint utolérem őket / elmegyek utána egyesbe megint utolérnek és elmennek. Erről ebszélek.... Nem arról,hogy az autó nem tudja.... A pilóta nem tudja.... És azt hagyjuk,hogy jaj ott csak nem akarja nyomni mert egyesbe nem számít,hogy 200 felett nyomja ott nem félti a kocsit meg az M0 250 felett..... Csak a kanyarba félti nem ??? Szimplán nem tudnak vezetni aki tud ne félj az megy kanyarba is... És heti szinten járok ki és ezek az emberek is kijárkálnak éjszaka de nem azért mert gurulgatni akarnak hanem tolni neki.... Ilyen alapon ha van pénzem és veszek egy Porsche 911 Turbo S-t akkor = hogy én azt úgy is tudom vezetni ahogy kell ???? Te se hiszed el ezeket szerintem És még egyszer leírom nem arról van szó,hogy akinek ilyen nagy értékű nagyon erős autója van az nem tudja vezetni de rengeteg közöttük az olyan tulaj aki ténylegesen nem mer vele úgy menni ahogyan az autó egyébként tudja... Hiába tudja az autó ha a tulaj nem... Remélem érted.... És igen sokan azért vesznek ilyen autókat mert nekik az tetszik és megtehetik !!! Ennyi nem több
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz FIREBLADE78 #53904 üzenetére
Es ez egy jo nagy f@szsag.Beulsz az autoba mesz vele es a muszeren azt latod, hogy a viz mar kozepen van az nem azt jelenti, hogy az olaj is..... Radasul csalnak is a muszerek mert kozepet mutat mikor igazabol meg uzemin sincs.... Mondjuk a viz uzemire melegszik kb 8km alatt az olajnak kb dupla annyi ido kell... F-es kocsikkal is mikor megyek ugye elindulok hidegen es mar ilyen 70-75C os olajnal ( geppel elo adatba nezem) a muszerfalon kozepen all a mutato 100C korul.Mikor elndulsz es a viz eleri a 80-90C ot jo ha az olaj 50C-os. Szoval amit ott irnak egy jo nagy f@szsag
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz FIREBLADE78 #53906 üzenetére
Nyilván minden attól,hogy konkrétan milyen autóról beszélünk milyen időben mész és hol és hogyan. Lehet több is a bemelegedés természetesen. Az se mind1,hogy dízel / benzin. A benzines gyorsabban melegszik a dízel lassabban. De ettől még az érvényes amit írtam.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #53914 üzenetére
[link] Itt az M8 ( 1960Kg ) Ami kb annyi mint az M5 ( 1940Kg ) és itt is lenyomja az AMG mercit ami nem kombi De nehezebb( 2060Kg vs 2120Kg )és 639Le / 900Nm!! nem 750 mint az M5-M8... Le-ben nincs nagy különbség mondjuk de a Nm-nél az a 100-150Nm nem kevés.Itt a Mercedes-AMG E63 S ( 1955Kg 612Le / 850Nm ) [link]11,3-at megy. Igazából akárhogy nézem nem rossz az M5
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Nem akarok annyira belepofazni de talan a 7-es szerihoz konyitunk kicsit. 94 - ota 750-ezik edesapam es onnantol nagyon sokaig csak 750-est javitottak mai napig aktivan szereli a 750-760-akat. Neki van tobb e32 750-e e38 750-e65 760-a. Mas vilag azert egy hetes. Foleg a V12. Alkatresz dragabb mint a tobbi szeriahoz. Hasznalt alkatresz nem sok van es annak a fele mar szar. Futomu fek azert draga. Foleg egy edc gatlo 750 tarcsa normalis csak a gyari. Valto az csak 7-es 5HP30. Nagy a suly korosak az autok egy ilyet fenntartani normalis jo allapotban horror. Rengeteg olyan dolog van amik ennyi idosen elfaradnak.csovek alkaterszek tomitesek karosszeria futomu Ez nem az a ketegoria amit otthon szerelgetsz butykolgetsz.... Fogyasztasa egy atlagos autohoz kepest 1,5-2X annyi. 750-et csak ugy erdemes fenntartani ha megvan ra a megfelelo anyagi keret mert igen csak igenyli a karbantartast. 25 ev alatt azert felgyult nemi tapasztalat ezzel kapcsolatban... 750 a BMW csucsa... Minden tekintetben persze ennek megvan az ara.....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz chess001 #54005 üzenetére
Hajaj.... Hidd el csak az tudja mennyi fenntartani egy ilyen autót akinek volt már huzamos ideig... Az-az minimum pár évig amit használt is és nem csak hétvégén garázsból kiállok lemosni kategória... És itt nem arról van szó,hogy mikor új volt hanem egy ilyet úgy használ,hogy 10-15+ éves... Azok tisztában vannak vele,hogy a V12-höz kell lennie egy elhivatottságnak egyfajta szemellenzésnek mert racionálisan nagyon nagyon nem éri meg... Van / volt pár fanatikus 7-es tulaj.... Iszonyatos pénzeket beleköltöttek az autóikba.... És az nem a 1,5-3M Ft-os kategória aki azt gondolja,hogy 3M-ért vesz egy patikát amire nem fogja a világ összes pénzét rálocsolni az rosszul gondolja... Persze van a másik fele akinek minden jó ahogy van annak persze jó úgy is ha folyik mindenhonnan mindent / kopog csörög zörög stb....
Én is mindig mindenkinek elmondom,hogy az N43-at kerüljék de vannak akik egyszerűen nem értenek a szép szóból... Van olyan ami nem betegágy de sajnos a nagy többség az... Főleg,hogy mind 200E Km-t már lazán megtett autó ami ha nem kapja meg a megfelelő karbantartást biztosan szar is lesz....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Drago1 #54018 üzenetére
Ahhha és a fele amit árulnak szétrúgott szétfosott hulladék csapágyas szar.... Már ha éppen kapsz mert annyira fosok..... De igen szerintem jobban járt volna anyagilag ha vesz egy bontott motort az kap új csapágyakat új vezérlést és sallangokat mint a sajátját így megcsinálni....
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
F30 20D
Kapott egy STAGE 1 programot. A futómű is hozzá lett igazítva. A downpipe-tól meglepően kellemes hangja lett főleg fordulaton. futómű is nagyon patent az eibach rugókkal. Valószínűleg tavasszal fog kapni majd egy nagyobb coolert is és megy a STAGE 2
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz H.Ezredes #53932 üzenetére
Egy kis visszajelzés diózás és szívósor takarítás után. F30 318D
A fogyasztás 9L volt ami most lecsökkent 4L-re !!!! ( Ezt nem is értem,hogy lehetett 9L nekem ez elég magasnak hangzik a 4L meg rohadt kevés szerintem de nem hiszem,hogy hazudik a tulaj... )
Amikor nyomta neki érezte,hogy gyengébb az autó a sport kijelzőn is alig ment el 120Le-ig a mutató. Most a takarítás után szépen 140Le fölé bemegy és érezhetően erősebb / nyomatékosabb. Teljes elégedettség►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gézengúz #54070 üzenetére
3,8L-t mondott konkrétan. De 9L-ből 4L az irdatlan nagy ugrás.... Tapasztalataim alapján 1-2-3L benne lehet de ez nagyon drasztikus....
Más F01 730D 2008 251E Km jött vezérlés / csapágyazás / takarítások stb....
Itt jön megint az amit minden alkalommal elmondok. Hűtőkazettát már 100-150E Km között kellene takarítani de legkésőbb 200E Km.... Ehhez nem kell semmit írnom...
Turbó is kapott már így az is megy felújítása.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz CharlieDrop #54073 üzenetére
6L teljesen reális... ( Diózzuk meg ) 4L az iszonyat kevés nem hiszem,hogy hosszútávon az fog maradni.... 35D-vel is van olyan aki 8L alatt eljár nekem meg 10,5L alatt nem nagyon mutat... Inkább 10,5-11,5L között.. Nyilván városba közlekedek 90%-an pályán más a helyzet meg ha nem nyomom neki...
(#54072) cOxeR
Tavasszal takarítjuk
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gsx-rr #54085 üzenetére
60E Km-es korában vetted? Mert simán 60-at írtál. Ha 60E Km-es korában vetted és a kis hugy 20-as ásványi olajjal hajtották gyári periódus szerin simán el tudom képzelni,hogy így néz ki. 40-es Motul olajjal használnám ezután az biztos.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gsx-rr #54095 üzenetére
Vezetett de gondolom nem 8 ezrenként dobálták le az olajat. Meg azt írtad,hogy ásványi olajat használtak.?!?! Mi teljesen szintetikus olajakkal dolgozunk. Ma már nem is tudom ki az aki félszintetikus vagy ásványi olajat használ egyáltalán egy modernebb autóba. Motul is természetesen szintetikus olaj. Csak szintetikus olajat javasolt használni és benzinesbe simán az 5W40-et. Nn a 30-as olajakat sem használom ami meg olyan,hogy sportos használat abba 10W60. De sima átlagfelhasználásra 5W40.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Chrys_ #54120 üzenetére
G szeriban mar benne van. 2015-ben mikor ultem a hetesbe nagyon tetszett es igen jo dolog.... Futott volt a kozepbos de meg ajtokarpit is. Ezeket az nem ertekeli akinek minden mind1. Nekem nagyon nagyon tetszett, hogy a karom se fazik nem a hideg borre rakom a kezem stb...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz FIREBLADE78 #54146 üzenetére
Enyémre ( is ) 2 autóra teljes szett 1 autóra csak előre. De valószínűleg fog még kelleni 1 teljes szett egy negyedik autóra is.
Összefutottam ezzel kis épített E92-vel. Télivel nem igazán lehet normálisat rajtolni így kapott egy ~fél autót. Nyárival szerintem simán elmentem volna 1 akár 1,5 autót. De jót ment a 25D ami amúgy 30D M57D30TÜ2 meg a súly.... a 2 autó között ~150Kg van
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
N57 30D 251E Km 🔧🔩⛓
Rengetegszer leírtam,hogy bizonyos futásteljesítmény felett nincs olyan,hogy csak vezérlés csere. 150E Km után már ajánlott lenne / kellene bizonyos karbantartásokat elvégezni de 200-250E Km után semmiképp nem szabad futólagos szerelést végezni mert nem fog az autó tökéletesen működni hosszútávon. Márpedig a cél ,hogy hosszútávon problémamentesen üzemeljenek az autók. Ehhez pedig szükséges a megfelelő karbantartás is. Itt is látható,hogy igen csak ráfért a normális és tisztességes karbantartás. Igyekszünk minden hibát feltárni és elhárítani mert mit ér egy vezérlés csere ha a hűtő el van koszolódva és melegszik az autó? Vagy le van ragadva a swirl flap a koksztól. Vagy a turbó sérült. Vagy a kopott csapágyakat bent hagyva később lecsapágyasodó motort kapunk.... Miután rendbe raktuk a motort és az egyéb elkopott / szakadt alkatrész kicseréltük alkalmas volt az autó egy remap-ra is STAGE 1 program mellett most ~300 Le áll rendelkezésre és széles mosoly a tulaj arcán
Teljes vezérlés cseréje
Nyugvócsapágyak / hajtókarcsapágyak cseréje
Hűtőkazetta takarítása
Szívósor teljes takarítása
Hengerfej szívócsatornák tisztítása ( diózás )
Turbó teljes felújítása
Olajszűrőház tömítések cseréje / egyéb műanyag
vízcsövek cseréje
Vákuumcsövek cseréje
Futóműben szilentek cseréje
Egyéb tömítések / alkatrészek cseréje
Remap STAGE 1 ~300 Le / EGR OFF
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Gsx-rr #54227 üzenetére
De nem azt irtam, hogy 150E km utan vezerlest kell cserelni. 150E km utan le kellene venni a szivosort es kitakaritani es ha kell a hengerfej szivocsatornakat is illetve a hutokazettat szetszedni es kitakaritani. Nem megvarni a 2-300E km-t. Ezekbol vannak a melegedesek / meghibasodasak / kigyulladasok. Csak tudod beugrik sok szerelohoz egy ilyen auto es megoldjuk az olcso gyors vezerlescseret. Es semmivel se foglalkoznak.... Igazabol elment az auto ugy ~10 evet, hogy nem nyultak hozza... Es ilyen retek fos allapotban is mukodott azert.... Illetve rengetegen mennek az autoikkal 50E Km - t egy evben az autoikkal ( atlag nalunk 30E korul van) igy szeretnek, hogy az autoik jok legyenek mivel meg eveken at akarjak hasznalni. Mikor lecsapagyasodik / elszakad a vezerles akkor meg megtobb... Egy ilyen bontott motor kopaszon 1,2-1,5M Ft es nincs akkor 1db tomites se megveve hozza nem, hogy vezerles.... Most honapok ota all egy X6 mert lecsapagyasodott es nincs B-s N57-es motor. 3 motort hoztak amik csapagyasok voltak es azt akartak eladni jokent..... A tulaj kivan mar... 300E km - t birt ugy, h 30 ezrenkent vitte olajcserere es semmit nem csinaltak rajta.... Szetszedtuk es majdnem sirva fakadtam minden szar volt kb ami szar lehet... Motorral egyutt ha lesz bo 3M Ft os tortenet arrol nem beszelve, hogy mennyire kellemetlen, hogy nincs auto se motor.... De a tulaj azt mondja BMW-t fog venni ezutan is mert amit kibirt mas nem birta volna ki.... Egy munkeszkoz volt 200E km-t rakott bele igy csoda is, hogy ennyit igy elment... Nem szarok ezek az autok csak kell a megfelelo karbantartas...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
Mondj masik autot ami ugyan ugy 2011 es SAV SUV dizel es ugy, higy SEMMIT nem csinalsz rajta elmegy ennyit. Egyebkent most hivott a tulaj (elvileg lesz egy negyedik motor is igy 4 honap utan) es 390E Km van az autoban ( en emlekeztem rosszul) es 4 ev alatt rakott bele o majdnem 300E Km es most is azt mondta amit kibirt egy masik ilyen autoja nem birt ki. Ez munkeszkoz neki. Tenyleg csoda, hogy nem hullott szet eddig de kozel volt azert par dolog feltengelyek turbok stb...
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Milyen légkondit a lakásba?
- Computex 2024: az ASUS nem viccel, ha felsőkategóriás billentyűzetről van szó
- USB to S/PDif konverter a modern RIAA, elektroncsövekkel
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ingatlanos topic!
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs