- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
yerico
senior tag
1. Az átíratás messze nem minimum 55 ezer, mivel van max 9000 forintnyi fix összeg + köbcentinként 13 forint. Szerény véleményem szerint a magyarok nem szoktak minimum 3500 köbcentis autót venni, de ez még Európa bármely országára sem jellemző
2. Biztosításom negyedévente 3600 Ft. Kis köbcenti rulez, és nincs budapesti büntetődíj.
3 Súlyadó félévente 4 ezer Ft, 1000 Ft / kg + Katalizátor kedvezmény. Ez a maximális összeg, ami fizettethető kg-onként.
4. 2-500 ezer forintos kocsira nem fogsz CASCO-t kötni, mert egyszerűen nem kötnek rá a biztosítók, meg az ilyet amúgy sem lopják.
5. Csodálkoznék, ha a magyar benzinárban csak 90 forintnyi lenne az adó. Több lesz az. -
yerico
senior tag
''a nagy (mondjuk 1600 köbcenti fölötti) autókat aránytalanul durva adóval kéne sújtani (személygépkocsi), mert aki 750-es BMW-vel akar rohangálni, az úgyis megteheti, hogy a 4-szeres/5-szörös adót kifizesse.''
Ezt ugyebár te sem gondolod komolyan. Hogy jön össze az 1600 cm3 a 750-es BMW-vel?
Egy Vectra pl 1600 cm3-es motorral haldoklik, ugyenáz áll a G Astra kombira. Az F Astra 1.6-os motorral KEVESEBBET evett, mint 1.4-essel. Akkor most miért is büntessem érte? Sokkal szarabb egy alulmotorizált autóban ülni (Golf 1.4), mint abban, amiben van tartalék, amit ugyebár NEM kell kiautózni. Amint elkezd előzni egy 120-as Skoda, hát meneküljön minden szembejövő, mert a kamiont nagyjából 1 km-en keresztül előzi. Rosszabb esetben feltartja a sort, akik egy idő után megunják, és elkezdik kielőzni az előttük levőket -> balesetveszély, csak mert egy lassújármű Skoda feltart sok embert. Erre persze megoldás lenne az autópálya, de hát hol van az még.
Javaslom, próbálj ki egy normálisan motorizált 2.0-s benzines felső-középkategóriás autót, esetleg ugyanezt normális dízelmotorral, majd ugyanezt alapmotorral, és aztán hozz ilyen világmegváltó ötleteket. -
yerico
senior tag
Kollégám PÉNTEKEN íratta át a Vectráját (1.8) és 30.000 ft volt. Véletlenül egy Samarát (1.3) én írattam át 24000 Ft-ért. Az eredetvizsga hogy kerül ide? Azt fizesse ki az eladó. Aki vevőként kifizeti, az meg is érdemli, esetleg vesz egy lopott autót, ami kiderül az eredetvizsgán. Hogy szerzi ilyenkor vissza a pénzét? Polgári peres úton. Haha. Amíg nincs eredetvizsga, addig nem szabad pénzt adni érte. Biztosítás megint nem játszik be az átírás költségébe, amúgy kötelezőnél ki kell fizetned az adott negyedév hátralévő részét, és ennyi.
Hol van ez egy Samarára 55? Téged nagyon csúnyán átvertek. Erre egy eredetvizsga kerek 12000 forintomba került, lévén én adtam el. Kérdem én, hol van 19000 forint egy biztosítás megkötése? Még M10-ben sincs annyi negyedévente. -
yerico
senior tag
Légyszi írd le magyarul, mit is akartál itt elmondani, mert ez így értelmetlen.
Ha azt, hogy a 120-as tulajoknak nem telik felső középre, akkor igazad van. Nem is az a cél. Az enyém is 1000-es, de lehet vele menni. ha akarom. Csak ne akarjunk már büntetni, ha valaki megengedhet magának egy 1600-ost (ami egy Golf kategóriában szinte minimum, feljebb meg abszolút minimum, milyen hülye egy jószág egy 316-os BMW az 1600-os motorjával) -
yerico
senior tag
Én nem szurkolok senkinek, de tény, hogy nem 90 forint az adótartalma. A ritka nagy tahóság, hogy megadóztatják az adót a benzinen. Ilyen sehol máshol nincs a világon, szóval nagyon tudunk valamit. Tudtomal 1 liter benzin a Molnak kb 70-80 foritnjában van, ami tartalmazza a literenkénti 2-3 forint hasznát is. A többi az államé.
-
yerico
senior tag
Én nem szurkolok senkinek, de tény, hogy nem 90 forint az adótartalma. A ritka nagy tahóság, hogy megadóztatják az adót a benzinen. Ilyen sehol máshol nincs a világon, szóval nagyon tudunk valamit. Tudtomal 1 liter benzin a Molnak kb 70-80 foritnjában van, ami tartalmazza a literenkénti 2-3 forint hasznát is. A többi az államé.
-
yerico
senior tag
válasz GhanBuri Ghan #86 üzenetére
Lsd ameriaki autók. Nagy köbcenti, kis teljesítmény, nagy nyomaték, örök életű motorok. A köbcentihez képest a fogyasztásuk is csekély.
Hiába az 1300-as 150 lóerős motor, amikor a teljetítmény 2 turbo adja, és 6000-fordulaton, nyomaték meg nuku. Mennyivel jobbak a TDI motorok, beteszed 5-be és végigmész vele a végcélig. Váltani nem kell, ott a nyomaték.
Van egy 1.0-ás Corsám. DOHC, hengerenként 4 szelep, meg minden. 55 lóerő. Jól hangzik, annyi, mint egy 1.3-as kettes golf. De a nyomatéka csak 80 Nm. Haha. Állandóan pörgetni kell, hogy menjen. Igaz, cserébe alig fogyaszt, a városija 6 liter. -
yerico
senior tag
Az akkor is tény, hogy a 30 alattiak csinálják a legtöbb balesetet, ha lebontjuk a számukat korosztályonként. Plusz a biztosítók még megfejelik ezt az egyes típusok extra díjazásával, így pl. az Alfa, Honda, stb külön kategória. Ennél már csak az volt szebb, hogy tervezték, a piros autókat külön megsarcolják, mert hogy azok veszik, akik sportosan vezetnek. Nekem az eddigi 3 autómból 2 piros volt (A Corsám, és egy fantasztikus 120-as Skoda. Egyiket sem lehet sportautónak hívni). Egyszerűen tetszik a piros szín. A Samarám véletlenül drapp volt, de lecseréltem a Corsára. Amit egyébként 18000 forintért írtak át.
-
yerico
senior tag
De most komolyan. Miért a vevő csinálja meg az eredetvizsgát? Ezt sohasem értettem meg. Az eladó dolga, hogy igazolja a kocsi tisztaságát. Odamész, leelőlegezed, esetleg kifizeted, és utána viszed eredetvizsgára? Nehogymár. Az oké, hogy kell az átíráshoz, de a te érdeked, hogy a kocsi tiszta legyen, mikor megveszed. A pénzed esetleg csak visszaperelheted, az több év, ha egyáltalán sikerül. A nepperek persze állítják, hogy az a vevő dolga, de ez baromság.
OK, lehet venni is, ezért úgy kell elvinni eredetvizsgára, hogy együtt elmegy az eladó és a vevő az eredetvizsgára, hogy ne legyen átvágás. A Samarát úgy vettem anno, hogy legyen rajta eredetvizsga, mikor megveszem, ellenben nem érdekel. Eladásnál együtt mentünk az új tulajjal, és ott előtte csinálták, hogy lássa, nem verem át.
Amúgy egy 1.3-as Samarára 12-15000 Ft az átírás, attól függően, hány éves a táltos (12 év felett 30% kedvezmény jár)
Amúgy a mostani árak.
4000Ft a törzskönyv
4000Ft a forgalmi
párszáz forint a matrica a rendszámra.
13 Ft/ köbcenti az átírás díja.
Átíróirodák 2000 Ft díjért megcsinálják az egészet, szerintem megíri velük dolgoztatni.
A Corsámra (1.0 12V 983 cm) a következőket fizettem.
4000 Ft a forgalmi
13000 az átírás díja.
Havi 1200 a kötelező
9000 Ft a havi Casco
Súlyadó 4000 Ft / félév. -
yerico
senior tag
Meglepő, de megyeget. Lámpánál sok autót ott lehet hagyni vele, ha pörgeti az ember, országúton 110-120 az még korrekt. Cserébe kicsi a biztosítás, kicsi a fogyasztás, olyan minimálautó, amit nem azért vettem, mert autózni támadt kedvem. Arra Alfát vettem volna. Terveztem egy 2.0-ás Mondeo megvételét ugyanezért a pénzért, de a Corsa töredékéért fenntartható, és ezért ő győzött. Szinte csak városban használom, oda elég.Így is havi 50-ben van a fenntartása, igaz, törlesztéssel, szerencsére a cégem fizet kocsipénzt.
-
yerico
senior tag
Ha elviszik, hát pech. Rengeteg eladó autó van, eladni nagyon nehéz, hónapokig nem kel egy autó (saját tapasztalat, szüleim Renaultja 6 hónap után ment el). Ha nagyon olcsón kínálja, akkor persze elvihetik gyorsan, de az olcsó autónál mindig felmerül, hogy miért olcsó. Lopott, vagy azonnal kellene a pénzt?
-
yerico
senior tag
Tegnap megnéztem az ominózus riportot. Az emberek nagy része hülye. Képes azért autózni 60 km-t, hogy max. 2000 forinttal kevesebbet tankoljon. Igaz, ebből helyből legalább 600 forint a benzinköltség kinti áron, meg ugyanennyi legalább kijön az autó kopására is, szóval ideális esetben spórol kemény 800 forintot. Igaz, rámegy több, mint egy órája, de legalább spórolt. Ilyen jó kis melegben nagyon jó kompromisszum.
Az egyik faszi is jön, hogy havi 10000-et is lehet spórolni, ha az ember havi 5-ször tankol. Naszóval ha valaki hetente kiautózik egy tank benzint, az már tisztességesen használja a kocsiját, és országúton (kivételt képeznek a taxisok és városi fuvarosok, de elenyésző kisebbségben vannak). Ilyenkor az átlagfogyasztása nem több, mint 7 liter. Egy átlagos autó elmegy 800 km-t ilyenkor, és még jócskán alul van becsülve. Tehát delikvensünk évi 48000 km-t autózik. Ez nem teljesen az átlagos érték. Az átlagos magyar 10-12000 km-t megy évente, azaz havi egyszer szorul tankolásra. -
yerico
senior tag
válasz User64476 #166 üzenetére
A szállítási költségek minimálisak az árban, legalábbis normális esetben. Pl a kenyérgyár kivisz egy fuvarral több tonna kenyeret is, így a költsége kilónként 2-3 ft lesz csak.
Azonban mikor Kecskeméten jártam gimibe, akkor a szegedi tejvállalat termékét ittam. Szegeden az egyetem alatt jászsági tejet, míg otthon Szolnok megyében kecskemétit. Akkor most mi itt a logika? Valakinek nagyon megéri teríteni a terméket, mert sokat keres a szállításon.
A politikai részről. Eddig akire szavaztam, az mindig megnyerte a választásokat 1994-től. Akkor most én melyik oldalhoz tartozom, mert szavaztam mindkét irányba. 94 óta az mdf nem párt a szememben, 98 óta kövér köteles lászló és Arrogáns Anti óta ki nem állhatom a fideszt sem. 98-ban még így voltam az mszpről is, de 2002-ben rájöttem, nagy baromságot csináltam négy éve, egyszerűen nincs alternatívájuk, bármennyire is rosszak, ők a legkisebb rossz. -
yerico
senior tag
A szüleim is lazán autóznak 10 kilométert, mert a 6 kilós kiszerelésű Ariel olcsóbb 300 forinttal. Ez eltart 3 hónapig, havi 1 százast spóroltak. Igen ám, de egy hipermarketben az ember többmindent is megvesz, mint amire szüksége volna, mert megkívánja a szeme. Tehát amit megspórolna, azt egyből el is költi másra.
Nem véletlenül teszik pl a csokispultot a pénztár mellé. Anyuka kisfiával úgyis ott ácsorog, a gyerek kiveri a balhét, hogy neki csoki kell, anyukának meg kell vennie. Egyszerűen gerjesztik a fogyasztást. Pl. ezért rendezik át időnként a sorokat, hogy meg kelljen keresned, járj végig mindent, hagy láss meg valami olyasmit is, amire amúgy baromira nem lenne szükséged, de megveszed.
Kedvenc példám a fogkrém esete. A 80 -as években a fogkrémen még kis lyuk volt, és fektetve tároltuk. Ma nagy lyuk van rajta, és állítva tároljuk. Miért?
Na?
Az ember ugyanis a fogkefére HOSSZ alapján teszi a fogkrémet, tehát úgy, hogy végigérjen. Ezért többet tesz egyszerre, hamarabb elfogy, többet kell venni. Hogy miért állítva kell tárolni? Amikor megnyomod, egy jó nagy adag kijön, amit akkor már rákensz a fogkefére, még ha nem is akartál előtte annyit rátenni. -
yerico
senior tag
OK, emeljenek adót, anno a Bokros csomagot pl meg kellett lépni, nem lehetett mást tenni, azért tudott a fityesz is nagylegénykedni 98-tól. De költség el a pénzt normálisan. Mi a faszomért kell 300 milliárdot elnyomni autópályára? Menjen ebből 100 milliárd az egészségügynek, és nem lenne az, hogy a kórházba a beteg maga viszi a gyógyszert. Avagy közlekedjél csak, úgyis hamar megdöglesz? Ennyi pénzből meg lehetne fizetni az ápolónőket, és orvosokat, valamint fel lehetne újítani jópár kürházat, új berendezéseket venni. De ha nem elég, akkor legyen az egészségügynek 200 milliárd, 100 miliiárdból meg legyen autópálya. Hangsúlyozom, ezek 1 évre szánt költségek.
Avagy támogassuk meg a gyerekvállalást. Ott vagyok, hogy lassan gyereket kellene összehoznunk. Kis gáz, hogy a faszkalap ovi hasonlóan faszkalap oktatási minisztere segítségével sikeresen mindenkit benyomott főiskolára, egyetemre. Ma senki sem megy péknek, asztalosnak, kőművesnek, hanem elvégez helyette egy alibi főiskolát, és máris diplomás. Aztán diplomával menjen a szalag mellé? Nehogymár kérem! Az utolsó taxisofőr is jogi diplomás lesz, mert nem tud máshova elhelyezkedni. Pécsen most 600 jogászt képeznek, 5 évvel ezelőtt 300-at. Az is sok volt, most ráadásul sokkal kevesebben vannak abban a korosztályban. Aki most végez, nem kap munkát, mert felesleg van jogászokból. Akkor minek még kétszer annyit képezni? Majd eltartja őket az állam? Ráadásul nem kell már 90 pont sem ahhoz, hogy jogász legyél. Nevetséges.
1 fizetésből tartsak el mindent, fizesek lakáshitelt, autóhitelt, rezsit, és még vállaljak gyereket is? Ha meg barátnőm kap munkát, akkor megint nem lesz gyerek, mert nem adhatja fel jóideig az állását. Nem is tudom, mit tennék, ha programozó lennék, és nem ehhez keresnék.
A súlyadó meg a jövedéki adó már nem is annyira érdekel, bár ez utóbbi nem 3 forint lesz, hanem 3 + ÁFA, mert ugyebár az adót is adóztatják. -
yerico
senior tag
Szerintem hamarosan nosztalgiával fogunk tekinteni a 300 forintos benzinárra, hogy csak annyi volt. Nincs messze ez az idő, és még a forintnak sem kell nagyon gyengülnie hozzá, egyszerűen úgy fogy az olaj és gázkészlet, hogy csak na.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Napelem
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Vezetékes FEJhallgatók
- Xbox tulajok OFF topicja
- Windows 10
- Asztrofotózás
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- eBay-es kütyük kis pénzért
- További aktív témák...