- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Fujifilm X
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Hobby elektronika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Vezetékes FEJhallgatók
- Projektor topic
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- OLED TV topic
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tibisz
aktív tag
-
delta9
senior tag
-
GhanBuri Ghan
őstag
A musorbol csak felfullel hallottam egy percnyit, de nem lehet, hogy nem szivesen valljak be, hogy kannakban, megpiszkalt tankokban hoznak at par szaz litert, es forgalmazzak? (mert ugye ki mondana ilyen szivesen, amikor ha jol tudom, ez buntetendo cselekedet), ezert inkabb azt mondjak azt a verziot, hogy csak maguknak tankolnak...
Persze sok soher van, aki Wodehouse szavaival szolva egy zivataros ejjelen elgyalogolna szuk cipoben ot merfoldet, ha nyerhet vele egy centet, es csakazertis kimegy tankolni, meg ha nem is nyer vele szinte semmit. Amikor a nagy benzinaremelesek voltak is sok ember bepanikolt, es teletankoltatta a kocsijat az utolso nap, allt a sorban harom orat, es nyert mondjuk egy kilo parizer arat... -
beeboy
addikt
mit tudsz csinálni ha a saját kormányod sz*rik rád?
1. kijelentették hogy nem fognak engedni az árból azért mert a környező országokban olcsóbb (sőt talán a világon) mert ''kiszámították'' hogy kevés hülye magyar fog átmenni tankolni, többet nyernek a magas árral, mint amennyi bevétel elszáll az átjárások miatt.
2. a magyar szállítói piacról sok magyar fuvarozó kiszorul, mert az állam olyan (büntető)adókat vet ki ami más országokban nincs.
pl. a szlovák kamionosok áraival nehéz versenyezni, ki is szorítják a magyarokat a magyar piacról. akkor ki támogat idegen vállalkozókat?Nem vagyok intelligens. Én AMDligens vagyok...
-
SYZYGY
tag
Biztos, hogy 10-15% a külömbség? Én ugyan nem járok ''ki'' tankolni, viszont gyakran járok nyíregyházán, ahol is a gázolajat 130-ért adják az ''ukrán testvérek''. Ez inkább 30-35%, és nyilván ők mégolcsobban veszik ''kint''! Az egy szép gondolat, hogy a saját államunkat támogassuk , de addig amig sok ember inkább vesz egy 8éves pl audit annyiért, amennyiért egy zsír MAGYARsuzukit vehetne, addig erről csak beszélgetni lehet. Német ismerősöm eladta a toyotáját, mondván az nem német autó, vett egy német autot, hogy a német autóipart támogassa azzal az EGY darabbal is! Na ez lesz még soká Mo.-on....!
''A hullák olyanok, mint Te vagy én, csak halottak.''
-
SYZYGY
tag
A ritka forint vs. sürü fillér. Nem érné-e meg inkább az államunknak, ha olcsóbb lenne az üa. és a szomszédos országokból járnának IDE tankolni? Mikor még alkalmazottként dolgoztam egy boltban, a főnökömnek probáltam javasolni, hogy kisebb haszonkulccsal nagyobb nyereséget lehetne produkálni(nagyobb forgalom), de ő azt mondta rá: aki itt akar vásárolni, az akkor iss itt vásárol, ha 20%-al drágábbak vagyunk! Talán az állam is igy van vele? Emeljük az üa. árakat( az már csak hab a tortán, hogy mindig akkor emelnek, amikor a mezőgazdaságban vmi nagy gépi ''dömping'' munka kezdődik) aki nálunk akar tankolni az úgyis nálunk tankol???? Biztos, hogy ez a jó szemlélet?
''A hullák olyanok, mint Te vagy én, csak halottak.''
-
Szeni
aktív tag
Az elég relatív, hogy 1-2 ezres kinek mennyi pénz.
Én kb. hetente egyszer tankolok 40 liter körüli mennyiséget. Szlovákiával számolva hozávetőlegesen 40 Ft van literenként, akkor ez 4*40*40=6400Ft, azaz havi 1 tank megtakarítás!
Ez azért szerintem nem elhanyagolható. Persze azt én is aláírom, hogy 40-60km-ről már nem éri meg átmenni sehova.
De nekem Szlovákiában tankolni ugyanannyi km, illetve idő, mint itthon. -
SYZYGY
tag
Egyetértek veled, ha kis mennyiségről van szó, akkor csak ''láttszatspórolásról'' beszélhatünk! Viszont ezt lovagolják meg az über/hiper/szuper marketek is. Aszongya : vegyél itt pl cukrot, mer óccsóbb 15Ft-tal. Kis szépséghiba, hogy 10v15kilós kiszerelésben van. Namost ha a 15 kiló kitart 2hónapig, akkor sikerált is havi szinten több mint 110 Ft-ot(!!) spórolni! Peidg mien jól hangzik a 15 ft először.... Na kb ien , ha vki (mint te is írod) havonta ''spórol'' 1000-2000ft-ot a tankoláson. Elenyésző az autó fenntartáshoz képest!! Ha vkinél ezen mulik, hogy tart autót v. nem, hát elég egyértelmű....
''A hullák olyanok, mint Te vagy én, csak halottak.''
-
petakpa1
őstag
Ez teljesen logikus, és helyes lépés is. Erről szól a piacgazdaság! Az egyén a saját hasznát nézi, nem pedig a másik bőrszínét, nemzetiségét, lobogóját!
Az már egy másik kérdés, amit yerico feszeget, hogy ténylegesen megéri-e az egyénnek, és mennyi is a nyereség ha minden ktg-et összeszámolunk.
Amúgy figyeljétek meg, hogy legkésőbb 5-10 éven belül rájönnek az EU-ban, hogy az Egységes Piac nem működhet egységes adórendszer nélkül, az adórendszerek különbségei eltorzítják a versenyt, és csökkentik a hatékonyságot. Pár év múlva erről fog menni a vita az EU-ban. Tuti biztos vagyok benne."... Feltalálom a hidegfúziót oszt reszeltek az amcsiknak...":)))
-
petakpa1
őstag
Az én érdekem az, hogy Nekem a lekjobb legyen. És azt, hogy nekem Jó legyen Nem az államtól várom el hanem saját magamtól!
A pénzem meg áramoljon oda, ahol a legkevesebbet kell belőle kifizetnem ua.-ért, vagy ahol a legtöbb hozamot hozza uaz a pénz!
Ami te írsz az a merkantilizmus, és nem igazán jellemző a világgazdaság mai működésére."... Feltalálom a hidegfúziót oszt reszeltek az amcsiknak...":)))
-
Tibisz
aktív tag
Ezzel csak az aprobléma, hogy nem mindig igaz! Természetesen a belvárosban nem érdemes autóval elindulni, ha oda kell mennem akkor mindig a BKV-t veszem igénybe. De most jön a másik része, én a fősulitól ahová járok BKV-val 1:30-ra lakom. Autóval ez a táv 25-30 perc. Ezért írtam, hogy nagyobb távolságokhoz mindenképpen jó szolgálatot tesz egy autó.
-
Egon
nagyúr
Főleg ha mindenáron találkozni akar
- büdös,
- tolakodó, lökdösődő,
- kéregető
emberekkel, valamint ha jól tolerálja hogy pl. letapossák a lábát.
Ha lesz rá keret, tutira veszek egy autót és azzal fogok járni dolgozni, mivel a fenti esetek szinte mindennap megtörténnek velem, és eléggé bosszantanak."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Ripley
tag
Alternatív, annyiban, hogy nem benzin,viszont az előállítása tényeg macerás, jelenleg legegyszerűbben a földgázból állítható elő, de a cél, hogy elektrolízissel legyen előállítható vízből, a napenergia felhasználásával, de szegény napelem csak max 15%-os hatásfokú, és mi akkor is akarunk hidrogént, ha nem süt a nap, esetleg lehetne tárolni, ez sem túl egyszerű, nagyon nagy nyomás, nagyon alacson hőmérséklet, és mindenki emlékszik még általános iskolából, hogy a hidrogén mekkorát ''pukkan'', egy tanknyi pedig aztán már tényleg tud pukkanni.
Levonható tanulság, hogy jelen pillanatban nem létezik igazán használható alternatíva. Azonban hallottam, hogy valamelyik észak-európai ország, talán Izland egy elég közeli dátumot jelölt meg az összes autó hidrogénüzemű müködésére, és a nem hidrogénnel működő autók forgalomból való kivonására, persze csak náluk.... akkor evezzünk más vágányokra beszélgetésünk fonalával és öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé ...
-
BosX
aktív tag
Ebből is látszik, hogy az a gazdasági-társadalmi világrend, amiben élünk, nem tudja ellátni a Föld lakosságát normális színvonalon. A gazdag országokban túl magasra tették a mércét, a szegény országokban túl alacsonyra. De az esélye 0,hogy midenki olyan életszínvonalon éljen, mint pl. az amcsik. Ha azt akarnánk, hogy mindenki a földön körübelül azonos életszínvonalon éljen, alacsobbra kéne tenni az életszínvonal mércéjét. De ez az ami nem fog menni, úgyhogy szvsz úgy van elbaszva ez a világ, ahogy van..
mentality, tradition, history. these things never change.
-
Ripley
tag
A távol kelet nem most kezd ébredezni, de mi csak most vettük észre, amikor már távolkeleti cégek tömkelege van Magyarországon is akkor már elég rossz a helyzet, szerintem azt jelenti, hogy mi még náluk is lejjebb bagyunk, és ez a szomorú.
... akkor evezzünk más vágányokra beszélgetésünk fonalával és öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé ...
-
Ripley
tag
Persze, de szerintem későn kapcsoltak, már nem az övék a világ legnagyobb olajkészlete, és már nem ők diktálják az árakat, ettől megijedtek, és hamar valamit lépni kellett.
... akkor evezzünk más vágányokra beszélgetésünk fonalával és öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé ...
-
BosX
aktív tag
nem az opec x milliós termelését kell kiváltani, hanem a Mo. ra érkező olaj és gáz mennyiségét kell csökkenteni, kiváltani. természetesen egy szélerőmű, vagy egy törpe vizierőmű nem Paksot fogja kiváltani, hanem helyi szinten oldhatja meg az emergiaellátást. A biomassza/dízel programoknak is ez a lényege, hogy egy üzem egy adott kistérséget lát el enrgiával, a kistérség meg az üzemet alapanyaggal. A benzint a legnehezebb kiváltani ezt aláírom, de nem csak az autós módja létezik a közlekedésnek...
mentality, tradition, history. these things never change.
-
Ripley
tag
Végülis az, hogy időben az elég relatív. Egyébként az iraki háború is emiatt volt ahogy mondod(''Irak olajkészlete az egész emberiségnek is elég lesz még vagy 1000 évig'' ezt Prof. Giber Jánostól idéztem, nem szó szerint)
... akkor evezzünk más vágányokra beszélgetésünk fonalával és öntsünk tiszta vizet a nyílt kártyák közé ...
-
Re
csendes tag
Mesélek Neked egy kicsit az olajról (ha már majdnem olajgeológus lennék)
Ma a legolcsóbb olaj (dollár/hordó) a felszinen kb 3$. Ezek a területek nagyon jól kitermelhető területek (pl.: kuvait, szaúd-arábia és irak egyes részei), drágább már pl: orosz szibéria kb. 14$, legdrágább norvégia partjai előtt ill. tengeri olajtornyok, kb 18-20$.
Csak számolj, Shell megvesz egy koncessziót, kuvaitban, xy millió $. Felszínre tud hozni 15 millió hordó olajat a mezőről 3$ átlagáron. A Brent minőségű olaj (ami kb a kútból kifolyó olaj kuvaitban) ma Londonban 45$ körül van.
És még számoljuk a költésgeket (szállítás, munkaerő, amortizáció, ''fejlesztés'' stb.) akkor 1 hordó olaj kuvaitból amszterdamban leszállítva kb 4$!
Ezt finomítják ugye benzinre, gázolajra, pakurára és egyéb kellemes alkotóelemekre, a legnagyobb haszon persze minél alcsonyabb oktánszámű termékeken van, pl.: benzinen (hiszen már szobahőmérsékleten párolog!)
1 hordó olajból kb 30-50 l benzin nyerhető (feltételezve, hogy arab könnyű olajnál maradunk és nem nehéz venezuelai olajnál), könnyen megtudhatod, hogy 1 l benzin előállítási költsége fillérekbe kerül! miért volt a nagy olajrobbanás előtt néhány dollár az olaj?! és után kb 10x-re emelkedett?! és most ne menjünk bele az infláció és egyéb számításokba!
Egy mező tisztán kb néhány sok tíz- milla dollárt hoz!
Miből telne a folyamatos terjszkedésre? miért kutatnak olyan helyeken, ahová a fehér ember be nem tenné a lábát? (szudán, csád, kamerun, tádzsikisztán, É-szibéria) és ha beteszi, miért 5-10x annyit fizetnek érte? miért éri meg a kis mezőket is kutatni, szíriában? mert még a rosszul kitermelhető mezőkön és van vastag profit!
Shell és fejlesztés? gyerekek, ennyi év alatt és ''pénzből'' már nagyon csúcsdolgot kellett volna kifejleszteni
(lássuk be az atomfegyvert kb 3000 tudós, 4 év alatt kifejlesztette!)
Azt hiszed, ha kiderül egyszer, hogy akár ''vízzel'' is mehetne a kocsid, hajlandó lennél fizetni 260 HUF-ot / liter? Nagyon is tudnotok kellene, hogy ha vki nagyon sok pénzt, embert és más eszközt/erőforrást dob be vmi új kifejlesztésébe, kb 2-3 év és kész a prototípus. Csak hát nem mindig kell nagyon vmi, vagy nem vagy benne érdekelt. Nehogy má a mostani fejlesztőmérnökök rosszabbak lennének mint a 20.sz. elején. Röhej. Persze és a Bush az elnyomott irakiak és humanizmus jegyében ment háborúzni Irakba.
Az hogy van víz, szén, atomenergia, nem az olajcsoport érdeme.
1: szénerőművek előbb jelentek meg a világon, mint olajbányászat
2: vízenergia dettó (ha helyben van energiám minek hordjak oda még?!)
3:atom, nos, a magyar srácok és oppenheimer eredetileg örültek volna, ha csak békés célokra használják fel a maghasadást, viszont kb 50 évvel ezelőtt könnyebb volt 2-3 T uránium oxidot szállítani (ami 1-5 évig kitart), mint folyamatos olajszállítást (régen nem volt fejlett civil logisztika! csak katonai)
4:és persze ne feledjük más energetikai lobbikat (szén,víz,atom)
De teljesen feleslegesnek tartom az olaj ekkora hatalmát, dehát aki belesüpped a rózsaszín világába, az még sokáig nézni fogja a benzingőzt a városban
Nagy hatalma van ennek az érdekcsoportnak szerte a világban (lásd USA), és vannak bizonyos fokú ''összefonódások'' pl.: autóiparral
Nem hiszem, hogy vannak ilyen szörnyű véletlenek, és mint öreg Nero mondta: népnek kenyér és cirkusz kell ! és az emberek kapnak is cirkuszt a drága olajdollárjaikból (közvetlen háborús közvetítés CNN-en)
Ne feledd, ma fogyasztói társadalomban élünk! Vegyél autót, és menj vele jó sokat!
Ennyit az olajról és hatalmáról! (hajrá olajipar!)
Végül: nézd meg melyek a világ legnagyobb és legtőkerősebb cégei (első 20-t). Ez biztosan véletlenA lavinában mindegyik hópehely ártatlannak tartja magát :-)
-
Den
veterán
-
BosX
aktív tag
Hát jah, ez kimaradt.
tildy: te tudod, de én nem vennék ezért többmilliós hitelterhet a vállamra, még mindig jobbnak tűnik egy használtautó, lehet holnap kapsz egy jobb állásajánlatot, vagy a mostaninak alakul át az időrendje...
BBC: nagyon sok joghézag van a magyar adórendszeren, pl. itt van a munkavállaói járulék és a bruttó bér esete, vagy egy ideig a reg.adóra is felszámoltak ÁFÁt, meg az ÁFAvisszaigénylésnek is volt ÁFÁja szal ráérett a reformra...
Vangelis: ha jól tudom Ukrajnában Slonaft kutak vannak, ami javarészt szintén a MOL tulajdona...mentality, tradition, history. these things never change.
-
-
BBC
tag
igen!
na most az előző hsz-t komolyan is gondoltam!
én is hallottam: ami az égéstérbe bekerül az üzemanyag, és mint ilyen adóköteles
UI: csak mi van ha valaki otthon keveri?
vízkommandó?
[Szerkesztve]Tégy a megélhetési rasszisták ellen! Sőt, ne tegyél semmit ellenük. Semmi nem viseli meg ezeket jobban, mint az hogy semmibe veszed őket.
-
BosX
aktív tag
Áramból hidrogén? Vagy a napenergia segítségével vízből hidrogén?
Azért a fejéett terülteken elég jól be lehet lőni az energiaigényeket.
Pl. Mo. villanyárram szükséglete se nő drasztikusan, sőt sokkal kisebb mint a 80as években ( -ipari nagyüzemek)
Gáz Ázsiával van...
[Szerkesztve]mentality, tradition, history. these things never change.
-
-
luciferc
őstag
fúziós reakciót nem csak ezekkel lehet csinálni. ha ezekkel tényleg csak 6000 évre elég energiát lehetne termelni (növekvő igények mellett), az sem gáz, mert 6000 év alatt ha az emberiség nem szerez valahonnan még egy rakat fúzióhoz szükséges anyagot, vagy nem alkot olyan energiatermelő rendszert, amihez az elérhető nyersanyag akár évmilliárdokig is elég, akkor valószínűleg már rég kiirtottuk magunkat....
-
tildy
nagyúr
Akkor vegyenek ilyen akkumulátoros keékpárszerűséget.
Akinek futja kocsira, futja 100ezerért ilyenre is.
Munkába járásra meg pont jó."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain