- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Dell notebook topic
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Telekom TV SmartBox: szolgáltatói set-top box alacsony korlátokkal
- Melyik tápegységet vegyem?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- 3D nyomtatás
- Milyen SSD-t vegyek?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Azonnali VGA-s kérdések órája
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
neduddgi
aktív tag
válasz TheVeryGuest #887 üzenetére
Sőt Budapesten is lehet vonatozni. Pl aki a Kelenföldön lakik, miért van hátrányban a vidékiekkel szemben? Ha a Keleti Pályaudvar környékére jár dolgozni, joga van kérni, hogy a saját pénzén vett bérlet hellyett amin 7-es busszal bajárhat, fizesse a cég a vonatbérlet 80%-át Kelenföldtől a Keletiig.
1. A Pénz nem boldogít, csak amit veszel rajta; 2. A Pénz nem boldogít, csak ha van belőle elég; 3. A pénz nem boldogít, a hiánya pedig pláne nem.
-
GEIL
addikt
hajjajj...drága benzin......
Inkább:
kerékpár, busz, metro, villamos, motorkerékpár, gyalog.........i7 13700k - 32Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600k - 16Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------
-
neduddgi
aktív tag
-
adalbert1
veterán
Faterom kb. napi 30 km-t megy kocsival, és neki kell is, főleg hogy ahol lakunk, ott a tömegközlekedés szinte 0.
Mikor 2-3 hetente hazamegyek Pestről, otthon én is szinte mindenhova autóval járok, mégpedig azért, mert kényelmesebb és gyorsabb.
Az utak minőségét és a jövedéki adótartalmát a benzinnek meg inkább ne feszegessük... -
e-biza
őstag
terjed egy olyan hogy eladták a budapesti utakat egy cégnek és új adót fognak miattuk bevezetni (közút adó vagy valami hasonlo). nem tudom mennyire igaz ez, reméljük csak valaki kitalált valamit és figyeli hogy terjed a hülyeség.
[Szerkesztve]Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
BosX
aktív tag
a smart is túl nagy... kanadában/USAban is nyilván mindenkinek van autója, nem véletlen a legnagyobb autópiac és autóipar, de ott nagyságrendekkel nagyobb pénzeket is költenek az utakra/parkolókra stb. de ez sem elég...
Vagy ott van London, fizetni kell a belvárosba behajtásért..
Közutakat meg nem fognak magáncégeknek eladni, emiatt no paramentality, tradition, history. these things never change.
-
#70869248
törölt tag
''Szvsz meg nem kéne sírni minden áremelés miatt.
sokan csak azt tudnak''
Hát mit kellene csinálni?
Nézd, valószinüleg teljesen más világban élünk ami a szabadidő eltöltését illeti, elfogadom, ahoz amit én csinálok ahoz kell az autó, eddig is azzal volt megoldva csak máséval és megalkuvásokkal.
De beszélek inkább az ismerőseimről:
Jelenlegi munka mellett, számára minőségibb munkára szeretne váltani, ezért nagyon komolyan mászik, és edz, és amikor csak tud, hétvégén, megy sziklát mászni, nagy falat mászni, vagy gleccsert mászni Olaszokhoz, ez x felszerelés x kötélhoszra, miegyéb.
Ha azt nem is nézem, hogy nem tudná tömegközlekedéssel szállitani, mert nem tudná a terjedelem miatt, akkor azt mondom, hogy a többlet idő miatt nem tud kimászni megfelelő útat, ehez nyugodtan hozzávehetem a fáradságot ami a cipekedéssel jár.
Hívatásos Szikmász túravezető akar lenni.
De sokat fel tudnék sorolni, a csajom is Olaszo-ban lakik, és busz helyett kocsival jóval gyakrabban láthatom.
Albérletről nem kell mesélni, évtizedes tapasztalatom van benne, kivágattam egy hsz-emet innen vhol, mert túl személyes volt, ott írogattam ilyesmit, pl. arról, hogy volt alkalom mikor szánkóval húztam át a gönceimet.
Ahogy arról is írtam, hogy teli volt Ikea-s cuccokkal a kégli, mert azt szét lehet szedni, könnyen szállítható.
A bajom az, hogy ez az egész hogy kerül egyáltalán ide???
Elképzelhető, hogy van mondjuk 1 ember itt az országban, akinek szerinted is jár az autóval közlekedés luxusa?
Ha igent mondasz, akkor máris van miről beszélni, a benzinárak emeléséről
amiről szól ez a topic.
[Szerkesztve] -
TéKrys
senior tag
Ezt érdemes elolvasni annak aki kocsival vagy tömegközlekedési eszkö(ök)kel jár dolgozni: Bővebben: link
[Szerkesztve]http://www.hackthat.net/df/ddos/13300/index.html - egy jó kis oldal, nem kell félni tőle :D
-
tildy
nagyúr
válasz #70869248 #962 üzenetére
Többen is vagyunk akika bkvn utazunk a siklóernyőnkkel Elég terjedelmes.
A szállító cégeknek, azoknak akiknek kell a munkához a kocsi, azoknak akik másképp jóval körülményesebben tudnának eljutni pl. munkahelyre (pl nincs vonat, csatlakozás stb), vagy akik betegek azoknak megértem hogy nagyon fontos dolog a kocsi és sokat számít az áramelelés.
De az hogy valaki arra használja hogy hétvégén bevásároljon a tescoba, vagy hogy a reggeli dugóban azzal menjen munkába, pedig megtehetné hogy mással megy Hát erre szvsz luxus.
Sajnos viszont én reggel 8kor többnyire azt látom, hogy egy ember egy kocsiban igyekszik be a munkahelyre , és persze általában ő sír a drágulások miatt. EGy Normál ember elfogad épeszű emelést. ( 5-6 ft szvsz az)"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#70869248
törölt tag
''Többen is vagyunk akika bkvn utazunk a siklóernyőnkkel Elég terjedelmes.''
ez humor? Nem egyértelmű sajnos.
Én nem ernyőzöm, de BKV-val lemenni Siklósra/Beremend egyetlen hegyére, ami pont ezért faxa, mivel nagyon nagyot lehet repülni róla...
Ha tényleg ernyőzöl, és a fenti nem humor volt, akkor érdemes lenne kipróbálnod. -
#70869248
törölt tag
-
tildy
nagyúr
válasz #70869248 #965 üzenetére
Tényleg ernyőzöm, bár msot már ritkábban, főleg tokajból mentünk.Épp most árulom.
Bővebben: link"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
#70869248
törölt tag
-
tildy
nagyúr
-
misu
aktív tag
Hy!
Kicsit beleolvasgattam és bocsi, ha volt már...
de nem a benzin drága, hanem mi keresünk keveset...
200k-s fizetésnél sírnál Te a 250 forintos benyán, vagy a 200 Ft-os kenyéren?
Aligha....
a bőr lehúzása nem (csak) itt kezdődik...
A másik dolog: szívesen fizetném azt a 150-160ft adót, ha látszana az úthálózaton...de nem látszik!....
És ez a bicskanyitogató!
autópálya mellett a felirat:'' az Ön adójából épül....''
Hát menjenek a szájba>Bűn az élet.
-
Coyot
őstag
Olvassátok ezt el érdemes, a DUEN.HU oladon találtam:
A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van.
A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt.
A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták.
A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.
Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt.
Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára.
A pert az Autóklub megnyerte!
Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban. Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!!
SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A KERESKEDŐKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET!
LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2
szerk.: én támogatom az ötletet, de sokan kell hogy legyünk!
[Szerkesztve]Má' nem
-
hobizoli
nagyúr
Na most ebben a lesz a poen, hogyha a MOL majus 3-n 0:00 oratol felemeli ujabb par Ft-l a benzin es gazolaj arat, akkor majus 2-n sokan fognak tankolni a meg olcsobb benzinbol...
hobizolitöbb drón kell ;P
-
Coyot
őstag
válasz hobizoli #972 üzenetére
Én csak azt nem értem,hogy a média mért nem beszél erről a dologról
Én fel vagyok háborodva, és ez ellen tenni kell valamit, nem szabad hagyni, hogy a MOL ezt megtegye, mi az hogy vasúti szállítási költségek?? és mi az hogy a nyugati árak, holott semmi köze hozá??Má' nem
-
hobizoli
nagyúr
Nem attol annyi, hanem az adotartalom miatt, az az ar tobb mint 60%-a. Maga a benzin 100Ft koruli osszegbe faj(na), tobbi az a jovedeki ado, ami egy fix osszeg, +AFA. Ha 4Ft-l felmegy az ar, akkor pl 104Ft+jovedeki ado+AFA lesz az ara. Ez igy van mar nagyon sok eve, nem ez a kormany talalta ki igy. Akkor sem volt sokkal olcsobb az uzemanyag amikor 10USD alatt volt koolaj hordonkenti ara, az ado miatt. Szoval nem a MOL elott kellene tunteni, hanem a parlament elott.
hobizoli
[Szerkesztve]több drón kell ;P
-
e-biza
őstag
mi a helyzet akinek már van kocsija (és nem részletre vette)? mert nekem van egy régi kocsim amit családon belül örököltem.
azt mondod, hogy azok sirnak akik egyedül mennek be a kocsival. itéletet hozol anélkül hogy tudnád az emberek miért ülnek egyedül a kocsiban. lehet egy céges auto és tárgyalásra igyekszik, lehet hogy már kirakta a familiát utközben. sok lehetséges modon megmagyarázhatod. lehet hogy gyorsabb neki igy bejutni mint a BKV + MÁV/VOLÁN kombinácioval.
egy normál ember elfogad épeszü emelést. most 14ft-tal emelték ami joesetben is 2.5x annyi mint az áltlad irt épeszü emelés. mivel sok az épeszü ember, ezért most itt sir.
a baj amúgy meg azzal van hogy minden ár europai szinvonalu, kivéve a fizetésünk.Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
BosX
aktív tag
Ennyi erővel, ha egy nap nem tankoltok, nemtankolhattok egy hétig is. Vagy szegre rakjátok a slusszkulcsot és máris rossz helyzetben van a MOL és állambácsi is. És még levegő is lesz napközben a városban...
De tudom, hogy ezt itt nem lehet, mert itt mindenki súlyozottanhátrányoshelyzetű, akinek KELL az autómentality, tradition, history. these things never change.
-
faster
nagyúr
Azért ülnek egyedül a kocsiban, mert
a. Épp nincs kit vinni abba az irányba
b. A legtöbb embernek nincs pénze arra, hogy külön autót tartson a munkába menetelhez, és egy másikat a család fuvarozásához
c. A kis autók (pl Smart) sem olcsóbb, cserébe viszont borulékonyabb, és balesetben sokkal veszélyesebb (benne ülni). -
e-biza
őstag
csak ahogy most igy utána néztem, azt mondják hogy hollandiában átlagosan heti 300€-t keresnek. ilyen fizu mellett én sem panaszkodnék a benzinre. ráadásul úgy tudom hogy ott megfelelő a bicikliutak (és megkockáztatom hogy az autoutak) száma és minösége. itthon az átlagkereset havi 460€, az utak minösége jo sz*r, pedig állitolag azért ilyen drága a benzin hogy az útjavitásokat fedezzék belöle.
a bicikliutrol annyit, hogy a gumitalpu cipömben többször megcsusztam esöben egy olyan helyen ahol igencsak forgalmas az út. a sárga felfestésen volt célszerü sétálni mert maga a bickliut veszélyessé vált ha esett az esö. azért ez elég gáz, jövök biciklivel esöben, és hiába megyek lassan ha kicsuszik a kerekem és aláesek egy teherautonak.Liƒє is too short. - http://www.lowcostdomain.eu
-
mynames
senior tag
Sziasztok!
Most kaptam ezt a mailt.
Kicsit hosszú, de kérlek olvassátok végig!
Mekkora szégyen már tényleg ez az ország???!!! Sose lesz itt rend, mert ebben a kis szaros kupiban mindenki megveheto és megkapható... A MOL bejelentése szerint a világpiaci árak a benzin esetében literenként mintegy 20 forintos, a gázolaj esetében pedig 12 forintos emelést indokolnának. Mivel azonban egy ekkora emelés kedvezotlenül befolyásolná a fogyasztást, a MOL csak fokozatosan emeli az üzemanyagok árát.
A nagykereskedelmi árak változása következtében a 2005. április 9-én 0 órától érvényes fogyasztói árak az alábbiak:
ESZ 95 ólmozatlan benzin 258.50 Ft/l
ESZ 95 keverék benzin 261.50 Ft/l
ESZ 98 ólmozatlan benzin 267.50 Ft/l
Diesel gázolaj 252.00 Ft/l
Továbbá:
A kormány nem kíván kompenzációs eszközöket alkalmazni a benzinár-változások kapcsán - jelentette ma be László Boglár kormányszóvivo sajtótájékoztatóján az MTI tudósítása szerint.
A szóvivo emlékeztetett arra, hogy 2004. december 31-én hatályukat vesztették a jövedéki törvénynek a benzinár-emelés kompenzációjára vonatkozó rendelkezései, s hozzátette: a kormány most nem kíván hasonló kompenzációval élni, a jövedékiadó-többletet inkább az árvíz elleni védekezésre fordítja, hiszen annak éves kerete már most kimerüloben van. A Magyar Autóklub próbapert indított a Gazdasági Versenyhivatal ellen a MOL árképzése miatt. A per során a tisztességes gazdálkodás és ármegállapítás kérdését boncolgatták. A MAK keresete azon a tényen alapult, hogy a MOL üzemanyag forgalmazása során olyan árakat állapít meg a nagy- és kiskereskedelemben egyaránt, melyeknek valódi ráfordításaihoz bevallottan semmi köze.Azaz vasúti költséget számol vezetéken érkezett benzinért (koolajért!), amit nem a nyugati tozsdén vásárolt, de annak árával számolt. Nem kész benzint, hanem olcsóbb orosz vagy hazai koolajból - a nyugati munkabérköltség 1/5-é-ért itthon eloállított termékeket forgalmaz. Ezt úgy számítja, mintha a nyugati tozsdén kész benzint venne és vasúton szállítaná haza. A MOL ebben a földrajzi környezetben kizárólagos koolaj lepárlási lehetoséggel rendelkezik, ezért nem mindegy, hogyan alakítja ki árait saját hasznára és a fogyasztók kárára. A pert az Autóklub megnyerte! Ezen ítéletnek rendkívüli a jelentosége. A Legfelsobb Bíróság ítéletében kihangsúlyozta, hogy a MOL árképzése mekkora hatást gyakorol az egész magyar gazdaságra. Mi magyar állampolgárok, autósok és autó nélküliek egyaránt azt hihetnénk, hogy a 2003. november 26-án hozott ítéle, melyrol az ország legnagyobb civil szervezetének lapjából, az Autósélet 2004. január számából vehettünk tudomást, megrengeti az országot. (Bizony meg kéne rengetnie gazdasági életünket!). Ezzel szemben - egyetlen tv-adó aznap esti híradóján
kívül - sem az elektronikus, sem az írott sajtó egy szónyi, vonásnyi
figyelemre sem méltatta a hírt mind a mai napig. Így a média hallgatásával maga is hozzájárul ahhoz, hogy az ügy elkendozodjön, az eljárás elhúzódjon. Mi pedig tovább fizetjük a térség legmagasabb árát nem csak a benzinben, de a kenyérben, ruhában és minden másban.
Kinek az érdeke ez? Vajon hány magyar nagy- és kisrészvényese lehet a MOL-nak és milyen százalékarányban, akik nyereséget könyvelhetnek el maguknak? Vajon megéri-e az ország (tízmillió ember) gazdasági helyzetét akár a legcsekélyebb mértékben is rontani (hagyni) kevesek tisztességtelen hasznáért? 2003-ban a MOL története legnagyobb nyereségét érte el.
Meg kellene mozdulnia az autós társadalomnak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
EGYETLENEGY NAP!!!!! EZEN AZ EGYETLENEGY NAPON NE TANKOLJON SEHOL SENKI. ENNYIT MINDENKI KIBÍRNA!!!!! SÚLYOS ÁRBERVÉTELKIESÉST OKOZNA A KERESKEDÕKNEK, AKIK MAGUK IS TALÁN SAJÁTJUKNAK ÉREZNÉK EZT A RENDKÍVÜL FONTOS ÜGYET! LEGYEN EZ A NAP MÁJUS 2.
Mi a véleményetek? -
busman
addikt
Most tankoltam 190-ért .
I'm not talented, I'm skilled.PS5
-
-
tildy
nagyúr
-
faster
nagyúr
Jó, és mi van akkor, pl., ha esik az eső? Mi van akkor, ha én nem akarok úgy bejárni, hogy közben kipufogógázat lihegek be? Mi van akkor, ha nem verítékben úszva akarok beérni a munkahelyre nyáron?
Már rég nem erről kéne szólni a topiknak, hanem a benzinárról, te pedig folyamatosan térítesz.
[Szerkesztve] -
tildy
nagyúr
Erre is mondtam megoldást:gyártsanak fedett motort.
Egyébként meg nem minden kocsiban van klima
Cégesek jó részében sem.
Mint ahogy te is próbálód azt elodázni, hogy csupánn kényelmi szempontok miatt használják sokan a kocsit.
Hidd el ha nem lenne kereslet, a kínálat is visszaesni árügyileg
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
BosX
aktív tag
A benzinár magas, mintahogy drága a cigi és a jagermaister is. Pontosan azért, mert luxuscikkek, ha élvezni akarod az előnyeit, akkor mélyen a bukszába kell nyúlni. Ez ellen lehet hőbörögni, hogy dehát az autó mindekinek kijár, de attól ez nem változik...
mentality, tradition, history. these things never change.
-
boygo
aktív tag
Szerintem nem arról kéne beszélni, hogy miért ennyi a benzin ára. Azt kéne megtudni, hogy az üzemanyag árában lévő adó hova megy el ? És ezt számonkérni a mindenkori kormánytól.
Nem szégyen elismerni ha másnak van jobb ötlete.
-
-
BosX
aktív tag
Általánosságban az a vélemény itt a fórumon, hogy azért kell/jár autóval, mert gyors/kényelemes/nem akar leizzadni stb. ( Te is hasonlókat írál, de nyilvánvalóan nem höbörögtél, ezért bocs) ,tehát olyan funkciókat tölt be az autó, ami a ''luxus'' kategóriába sorolják az ezzel való közlekedést> ergo megkérik az árát> vagy kifizeted vagy ha nem tudod, közlekecc máshogy.
Ha x millió ember megtudja oldani az életét autó nélkül, akkor megtudja az autósok többsége is.mentality, tradition, history. these things never change.