Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • nihill

    őstag

    válasz Silentfrog #25209 üzenetére

    Ha a saját szemeddel láttad magad előtt a gépen azzal nem lehet vitatkozni :)
    Igen ez a VGA kihajtási probléma. Erősebb VGA kisebb felbontást használva már olyan sok FPS-t tudna, hogy a proci annyi kép adatait (nem csak grafikus adatot hanem a játék fizikáját stb) már nem képes kiszámolni annyiszor, ahányszor a videókártya azt meg tudná jeleníteni a képernyőn. Ilyenkor van CPU limit, azaz a proci miatt nem tud gyorsabban menni a játék, hiába bírná a VGA. Ekkor viszonylag büntetlenül feljebb lehet venni a grafikát, nagyobb felbontás, jobb képminőség, stb. Ezzel majd több munkát kap a videókártya, ami miatt már nem tud(na) annyi FPS-t, mint előtte a gyengébb grafikával. Emiatt az FPS csökkenés miatt a CPU-nak is kevesebbet kell számolnia, ezzel tud megszűnni a CPU limit. A különbség egy CPU limites gép és egy nem CPU limites gép között az, hogy amelyik nem volt limites, azon arányában nagyobbat fog csökkenni az FPS a grafika emelésével, mint azon ami limites volt. Legextrémebb eset az, amikor annyira CPU limites a játék, hogy a grafika emelésével semmit nem csökken az FPS, mert azután is limites marad, csak kisebb arányban mint eddig. (ilyenre már nálam is volt példa)
    Legalábbis tudtommal ez az elmélet, az hogy neked miért volt másképp arra tippem sincs :)

Új hozzászólás Aktív témák