- Házimozi haladó szinten
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Hálózati kábelek és szerelésük
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Anaren91
senior tag
válasz bitpork #1151 üzenetére
DRL nek hívják amire gondolsz. Nappali futófény vagy mi a magyar elnevezése. Ha a miatt világít állandóan akkor csak kiprogramozni lehet belőle, bár ezeknek a fordoknak elég szar a közösége, mert lószart nem találok róla a neten kb... Nekem menüben ki lehet kapcsolni, de Fordról ennyit sikerült összeszedni, hogy csak programozni lehet. De hogy pontosan melyik lámpát is kellene kapcsolnia, vagy hogy működik, semmit nem találsz róla a neten...
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
Anaren91
senior tag
válasz bitpork #1153 üzenetére
"Európában a skandináv országokban vezették be először a nappali menetfény kötelező használatát. A svéd autógyártók eleve úgy árulták a gépjárműveket, hogy ez már a lámpatestbe épített szériatartozék volt."
Az meg, hogy melyik autógyártó hogyan implementálta teljesen márkafüggő, nekem is a tompított xenon baszatja ha be van kapcsolva a DRL. Annyi, hogy én a menüben ki tudom kapcsolni, mert németeknél még mindíg nem kötelező állandóan égetni a lámpát.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
válasz Anaren91 #1154 üzenetére
De pont azért mert van neki több implementációja a DRL pl a magyar szabályokban külön lámpatestként van beemelve. Vagy van a Skandináv módszer amikor a tompított világít.
De igazad van, ehhez én már öreg vagyokhttps://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
7Sony7
addikt
Na megint én, hali. 1.6 TDCI, turbónyonás szabályzó mágnesszelep rossz, túltölt 0.25 bar-ral.
Érdekes módon szinte semmi nem vehető észre, viszont, ha regenerálás közben tőrténik mindez, akkor a nyomás elkezd ugrálni, ugyanekkor rángat az autó, és a töltőlevegő-hűtő megkerülő szelep is szabályoz össze-vissza.
Mi a különbség, ami miatt csak regen közben jelentkezik a probléma?-
-
Regennél a befecskendezést elállítja egy hengernél a rendszer és megemeli a fordulatot is a nagyobb nyomás miatt. Nem értek hozzá, de szerintem akkor már határérték túllépés van amit nem tud kezelni az elektronika .
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Jinxb1rd
addikt
Sziasztok!
Kérlek segítsetek, mert a szüleimet már lassan fél éve átvágják különböző szedett-vedett emberek, a kocsit azóta próbáljuk leműszakiztatni. Nem megy át a műszakin, mert rossz a rugózása, drágább szerelőhöz meg nem tudjuk elvinni, mert nem tudjuk kifizetni. 120.000 Ft-ot mondtak a munka+eszközökre, miközben a kocsi 140.000-be került. Szüleim most munkanélküliek, nyugdíj előtt 1-2 évvel vannak, minden forint számít. Apám tudna dolgozni, de kocsi kell hozzá.
A kocsi: Citroen Xantia 1.6
Azt állítják, hogy ki kell cserélni mind 6 gázgömböt benne. Már ott kezdődik a probléma, hogy össze-vissza beszélnek, hogy milyen gázgömb kell bele. Én utánanéztem és az infómorzsák alapján erre gondolok:
- 2 db első gázgömb
- 1 db első középső gázgömb
- 1 db hátsó középső gázgömb
- 2 db hátsó gázgömbKérdések:
1) Látom hogy van hidraulikus gázgömb nyomástároló, van sima hidraulikus gázgömb, van simán nyomástároló néven... Ennyi fajta van, vagy ennyi megnevezése van egy cuccnak? Amiket én felsoroltam azok ehhez a kocsihoz jók?
2) Úgy olvastam, hogy ezeket fel is lehet tölteni, azt állítják hogy nem és ezért meg kell venni őket. Tényleg újat kell venni belőlük?
3) Az is fura számomra, hogy miért kell az egész szettet kicserélni, miért nem csak azt ami elromlott. Vagy ezek együtt romlanak el? Vagy nem lehet kivizsgálni melyik rossz?Ha értetek hozzá, vagy van ismerősötök aki tudna segíteni, rengeteget segítség lenne. Csak infó elég lenne, aztán megpróbálnék valami értelmes szerelőt találni nekik Kecskemét térségében.
Kérlek segítsetek, mert már mindenki idegileg teljesen kivan, hogy mihez kezdjünk, hogy legyen egy forgalomba vihető kocsink. Testvéremet se tudtuk kórházba vinni, mikor szükség lett volna rá.
[ Szerkesztve ]
We are only Stardust...
-
válasz Jinxb1rd #1159 üzenetére
Szia!
A hydractive rendszer nagyon kényelmes de nem olcsó szervizelni. Sajnos van egy futás ami után a teljes rendszert javasolt cserélni. Lehet próbálkozni részenként de minden elöregedik benne.https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Jinxb1rd
addikt
-
-
-
Anaren91
senior tag
válasz Jinxb1rd #1159 üzenetére
50-ből vesztek egy műszakis Suzukit, és problem solved... Kimegy a világból, ha meg valami baja van pár gombból javítható...Még egy ember aki az olcsó franciával szívja meg, de biztos csak én utálom a francia kocsikat
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
tusi74
őstag
Sziasztok! Nem tudom, van-e itt valóban autószerelő, de kíváncsi lennék, hogy ez milyen hiba. Nagyon ijesztő dolog történt ma velem. Mentem az autópályán, és képtelen voltam lassítani. Ha megnyomtam a kuplungot (gázról le), felment a fordulatszám 5000-re, felbőgött a motor.
Majd azt tapasztaltam, hogy simán tudtam úgy menni, hogy nem volt a lábam a gázon, tartotta a 80-as sebességet az autó. Végül úgy sikerült letérni az autópályáról, hogy csak a féket nyomtam finoman, szakaszosan, kezdett csökkeni a sebesség, 60, 40, majd 40-nel lecsorogtam az autópályáról, majd az első buszmegállóban megnyomtam a féket satura és lefulladt. Ez az ócsai és a dabasi elágazás között történt, abban az 5-7 percben lepörgött előttem az életem. Majd a buszmegállóban próbáltam újra beindítani, és úgy indított, hogy kuplunggal 5000-es fordulatszám állva.
Kérdésem az, hogy mi történt? Az autómentő aki kijött, azt mondta, hogy szerinte valami elektromos hiba, és valami elszállt, de ő sem tudott többet. 2006-os Renault Clio II-es.
Légyszi segítsetek, ilyen még sosem volt. -
Anaren91
senior tag
Valszeg kiakadt a pillangószelep (elkoszolódott), vagy ha elektromos a gáz akkor az is szarakodhat. Nekem még az 1.0 es Szuszka csinálta ezt, ment magától, leszadtem a légszűrőt, és tiszta redva volt a pillangószelep, nem zárt vissza rendesen, ha elvettem a gázt. Nem volt kevem elmenni messzebb tankolni normális kúton, elmentem a helyi kútra, és a vacak benzin miatt tiszta koksz lett a szelep...
Nem találok értelmes leírást róla, hogy a tiéden hol lehet, ha szerencséd van a motor oldalán, ha nem, akkor a szívósor alatt..[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
-
tusi74
őstag
válasz molnarpeter #1169 üzenetére
Köszönöm, nagyon kedvesek vagyok. Minden infót gyűjtök, mert próbálok kalkulálni, hogy mennyibe kerülhet majd, de én nő vagyok, igazából egyedül nem tudom megcsinálni.
-
tusi74
őstag
Amit tudni kell az előzményekhez. Tavasszal 1 hónapot állt az autó, csurig lemerült az akksi. De szó szerint 0-ra. Kicserélték az akksit teljesen újra, attól kezdve az öndító kezdett sz@rakodni,. holott pár éve az is ki volt cserélve, és nem felújítottra, hanem újra. Autóvillamosságos megnézte az önindítót, azt mondta, fel kellett újítani, de jó lesz. Ugyanúgy megmaradt az, hogy naponta használva az autót reggelente 2-3 indításra indult.
2 hete ismét lemerült csurig az akkumulátor (ekkor 3 napot nem ment az autó), de még nagyon hideg sem volt), az a vadonatúj akkumulátor, amit nyáron szereltek bele, sőt zárlatos is lett. Újabb akksi a kocsiba, Varta, már a beszerelés után 3-szorra indította a kocsit, ugyanúgy nyekergett az önindító. Az akksikat mindig szakbolt szerezte be, és szerelte be, mindig katalógusból nézte meg, ebbe a kocsiba milyen kell.
Ma reggel csak 5-ödszörre indult a kocsi, a szokásos önindító nyekergés de elindult, és kb. 15 km-en hibátlanul ment, a hiba teljesen váratlanul kezdődött.[ Szerkesztve ]
-
Akkor ott az autónak valamilyen elektromos gondja lesz.
Ha jól tudom az 1.2 twingo láncos. Meg kellene hallgattatni valakivel aki kicsit - bocsáss meg ezért , nem bántó szándékkal írom! - műszakibb hogy csörög-e?Eh félreolvastam.
Ha nem akkor pedig autóvillamosságihoz elvinni mert lehet valahol testpont rohadás, vagy zárlat ami az akksit szívja.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Anaren91
senior tag
A nehéz indítás az megint más tészta, de annak nem hinném, hogy van köze ahoz, hogy beragadt a gáz. Angol fúrumon többen írtak le hasonló esetet, volt akinek egyszer történt meg, és utánna nem tudta reprodukálni (Renault persze elhajtotta, hogy nincs itt semmi látnivaló). Pillangó szelepet nézesd meg szervízben, vagy valentin napra hívj el valakit egy romantikus pillangószelep tisztításra
Nem tudom, hogy bovdenes vagy elektromos gázpedál van-e benne, de az is lehet ,hogy ha elektromos, akkor valami szenzor vacakol. Mindenképpen egy normális szervízbe kellene átnézetni.#1173
Az aksi probléma valszeg valami ilyesmi lesz. Nekem a klíma kábele ért hozzá az EGR hűtőhöz, teljesen átégett a gégecső, meg a szigetelés, és letestelt a motorral. Én meg csodálkoztam, hogy miért merül le a kocsi. Forrasztás meg zsugorcső megoldotta#1176
Erre inkább nem írom le mit gondolok mert Bitpork még a végén márka rasszistának hív[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
tusi74
őstag
válasz Anaren91 #1175 üzenetére
Igazából már azt unom, hogy mivel egyáltalán nem értek hozzá, mindig úgy kapom vissza az autót, hogy "tuti jó", "pöccre indult 10-szer a műhelyben". És lassan két hetente jönnek a bajok, ennél a tuti jónál, lehet az autóvillamosságoshoz fogom utaltatni a fizetésem, mert lassan már másra sem költök csak erre.
[ Szerkesztve ]
-
Minden gyártónál van fekete bárány. Sajnos kifoghattál egyet.
(#1175) Anaren91 : Mindenki szíve joga nem szeretni v szeretni egy-egy gyártót Az audinak is vannak nyűgjei de még a japán csártóknak is megvan a keresztje egy egy megoldás v modell kapcsán. Nyugodtan írd le amit gondolsz
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Anaren91
senior tag
válasz bitpork #1177 üzenetére
Azt sose mondtam, hogy létezik olyan kocsi amire sose kell költeni, viszont vannak olyanok amire arányosan annyit kell költeni, hogy már nem éri meg. Legtöbb francia ilyen. Főleg az öregek ahol az elektronika adja meg magát leginkább. Árukat se tartják, az én szememben fillért nem ér egyik se.
De ott a kollégám, most vett nem rég egy 2014-es Cliot, asszem 150k km lehet benne, szereti, eddig gondja nem volt vele, kinézni se néz ki rosszul. Aztán majd az idő megmondja mennyire volt jó vétel.
Típus hibákon kívül kb ugyan az a baja a francia autóknak mint a BMW-knek. Sok a lefingott darab, mert megvenni megtudják, csak épp karbantartani nem szeretik... Aztán a sok apró elmaradt szervízből egyszer csak megindul a szartenger, ekkor meg már lehet nem éri meg költeni rá..[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
7Sony7
addikt
Üdv. az olajleeresztő csavart kivéve láttam, hogy elég csúnya a menet. Persze hajtatta is magát. Mivel nem volt itthon másik, így viszaraktam a régit.
Mit tennétek következő olajcserekor? Az ok, hogy új csavar, de az olajteknőben lévő menetet járassam meg menetfúróval kicsit?-
-
félisten
Sziasztok!
Főtengelycsapágy kopásnak mik a jelei?
(Peugeot 306 1.4 benzin.)Nálam az van, hogy hidegen a motor kissé kásásan kavargó hangot ad ki, ami a melegedés során elhalkul, majd átmegy kereplő, kicsit dízeles hangba. Az utastérbe nagyon behallatszik.
2000 alatt nem nagyon hallani, és 3000 felett is elhalkul a motor egyéb hangja mellett.
A kettő között állandó fordulaton, és nagy gyorsításnál hallani, kisebb gyorsításnál elhalkul.
Motorfék üzemben semmit nem hallok belőle belülről.Először azt hittem, hogy valami cső, vagy lemez rezonál melegen, de a szerelő szerint főtengelycsapágy kopás. Sajnos ezt egy hengerfej tömítés csere után állapította meg, ahol mindent is cseréltek, és csapágyat csak újbóli teljes szétszedéssel lehetne cserélni.
Persze, csak fülre állapította meg, aminek nyilván hiszek, de valami szalmaszálba próbálok kapaszkodni, hogy hátha mégsem az.
A fenti tünetek szerintetek is főtengely csapágy kopásra utalnak?Köszi!
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Anaren91
senior tag
A főtengelycsapágy kopogó hangot ad. Olajnyomás is bevillanna nagy valószínűséggel. Olajcsere mikor volt utoljára? Ha a csapággyal van baj lenne benne fémforgács.
De amúgy könnyen kiderítheted, hogy a csapágy e a gond. Egyesével végigmész a gyertyákon, lehúzod a kábelt, ráindítasz a kocsira úgy, hogy nincs rádugva. Mármint mindíg csak 1 van lehúzva, és mész sorba. Ha csapágy akkor valamelyik lehúzásával meg kell, hogy szűnjön a fura hang.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
félisten
válasz Anaren91 #1186 üzenetére
Okés, megnézem. Köszi!
A főtengely végében lévő csapágy nem lehet? Ha igen, akkor gondolom a gyertyás módszerrel nem lehet kideríteni.
Kopogósnak is lehet nevezni a hangot végülis. Felveszem holnap videóra hidegen és melegen is.Olajcsere úgy 3000km-rel korábban volt.
Nem mondták, hogy lett volna benne forgács.Az olajnyomás csak indításkor villan be egy kicsi időre.
Igen, már elötte is csinálta, őszintén szólva jó rég csinálja.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
Anaren91
senior tag
Ilyen idős autónál már bármi lehet, megette már a baguetteje javát De ha a gyertyalehúzós módszerrel nem tűnik el a hang, akkor legalább azt kizárhatod. Gondolom nem olcsóért cserélik ki a főtengely csapágyakat, elég szopós melónak tűnik.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
félisten
válasz Anaren91 #1188 üzenetére
Majd szereznem kell megfelelő szerszámot, mert az Obi-ban nincs olyan mélyre nyúlós szögben is működő csőkulcs, ami a gyertyákhoz kell.
260ezer km sok? Vagy az előző tulaj ennyire erőltette alacsony fordulaton?
Nem maga a csere drága, hanem hogy teljesen szét kell szedni a motort; szelepfedél tömítéssel, hengerfejtömítéssel együtt, plusz az ilyenkor szükséges csavarcserékkel, stb.
300-at mondtak rá.
[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
maglew
aktív tag
Sziasztok. Hyundai i20 (2015) hátsó tetőantenna talpát sikeresen letörtem egy tolatási manőver során.
Gyári talp 45 ezer ft, mert állítólag valami erősítő is van benne.
Azt mondták, hogy jobb ha nem utángyártottat rakok bele, mert lemerítheti az akkumulátort, ha nem kompatibilis a rendszer.
Ti hallottatok már ilyet?
Hol lehetne jó minőségű utángyártottat vásárolni? -
-
maglew
aktív tag
válasz molnarpeter #1192 üzenetére
Köszi. Honnan tudom meg a cikkszámát?
-
félisten
válasz Anaren91 #1190 üzenetére
Köszi a tippet!
Csapágyas a motor, de nem az adja azt a belülről is jól hallható hangot.
A váltórudazat kotyog, mint a fene, átveszi a motor rezgését, és az hörög ezerrel.
Szerzek hozzá felújító szettet.Viszont pár napja elég érdekes élményben van részem.
Nagyobb fokozatokban csúszik a kuplung, ha olyan 2500 körül odalépek neki. 3300 körül áll meg.
Nézem nagy csodálkozva, hogy micsoda gépállatban ülök, ami ötösben kipörgeti a kerekét, de nyilván a kuplung az, pedig nincs még egy éves.
Nemtom, mi lelte, pedig nem fog nagyon felül, és nem is szoktam rajta pihentetni a lábam. Remélem, nem olajos.
Igaz, hogy pont egy kölcsönadás után kezdte csinálni, de csak nem égették már el a kuplungot pár nap alatt.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
-
maglew
aktív tag
Sziasztok.
Ki kellene cserélnem egy antennát a kocsimon de nem tudom melyik típusút kellene rendelnem ebayről.
Létezik valami program amibe beírom a kocsim alvázszámát vagy típusát és kidobja az antenna (vagy egyéb alkatrész) típusszámát? -
matrix23
tag
Sziasztok!
Abban esetleg tud valaki segíteni hogy, egy kerepelő hangot ad ki az autó, de mikor benyomom a kuplungot, akkor megszűnik ez a hang és csak szépen halkan jár a motor, ha kiengedem a kuplungot újra elkezd kerepelni vagy csattogni vagy nem is tudom mihez lehetne hasonlítani..
köszi
ja amúgy 2008 1.6 benzin golf v[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- EA Sports WRC '23
- Fotók, videók mobillal
- Mobil flották
- Sweet.tv - internetes TV
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Formula-1
- Poco X6 Pro - ötös alá
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest