Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
it A Disney és a Warner Bros Discovery elsőként az USA-ban csomagolja össze a Disney+, a Hulu és a Max szolgáltatásokat.
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
kacsa7
őstag
Kezdőknek, akik rendelkeznek némi angol tudással jó lehet ez a kis iromány. Egész jól leír mindent, a 6-12db vágástól kezdve a különböző féle autókban való láda elhelyezéseken át.
-
kacsa7
őstag
válasz opeter70 #42310 üzenetére
Sok autóban látni, hogy a nyomó a háttámlánál a síléc nyíláshoz van rakva és úgy szól az utastérbe. Mindig azt hittem, hogy az csak dübörögni jó, de mivel nincs sedanom így nem tudom ott milyen az akkusztika, illetve sokan írják, hogy oda nagyobb láda kell h. "beszólja". Ezzel a megoldással lehet valóban jobban működik. Ha egy DLS aki hangminőségként hirdeti magát is ezt ajánlja, akkor olyan rossz nem lehet. Nekem egyébként az is tetszik, ahogy leírják, hogy kell kb. hangváltót csinálni, melyik frekihez és szűréshez mi és hogy kell, hogyan kell számolni.
-
kacsa7
őstag
válasz stargazer #42312 üzenetére
Egy Yarisban vígan elleszel a 25cm-essel is. Helytakarékosságból is. Nekem egy ilyen van Opel Astra G-ben, és eléggé letekerve hallgatom, mégis szól. Nálam az volt a szempont, hogy kevés helyet foglaljon. Ha nem utca zenélni akarsz, hanem csak kiegészíteni a mélytartományt, akkor egy 150-200W-os nyomóval vígan elleszel. Mellesleg én zártban használom, de reflex ládához még kevesebb kakaó is elég, hogy legyen mély (persze ha nem zavar, hogy bizonyos frekin kiemel)
Kezdésnek a 4 csatis megteszi, aztán ha kellően belehülyülsz az autóhifibe, akkor úgyis lesz 1 külön erősítő a ládának -
kacsa7
őstag
válasz stargazer #42315 üzenetére
Én Alpine 3549-ről hajtom a linkelt ládát, ez 2*100W v. 1*300W RMS-t tud.
Egyébként csak hogy néhány normálisabb 4 csatis erősítőt linkeljünk:
[DLS CA40] 4*50W v 2*170W
[JBL GTO 75.4] ~4*104W v. ~2*284W
[JBL GTQ 400] - AdataiAztán majd jön PiciPeti és megmondja mit érdemes még venni
-
kacsa7
őstag
válasz nokia5201978 #42320 üzenetére
Én mióta vettem 1 normális akkumulátort, nagy indítóárammal (Exide Premium), azóta nyugodtan indítok rá. Így már nem kapcsol ki a fejegység, ha ráindítózok. Mondjuk fogalmam sincs, hogy indítózáskor felugrik-e a feszültség vagy bármi, ami ilyenkor árthat.
-
kacsa7
őstag
Ma beballagtam egy autóhifi boltba, hogy megrendelem az Alpine CDE-178BT fejegységet. Kicsit beszélgettünk a mindenféle fejek hangzásvilágáról és jól sikerült összezavarodnom. Azt mondták, hogy hangszeres zenére inkább a Kenwoodok a jók, keményebb elektronikusra a Pio, a fél elektronikus zenékre pedig az Alpine, aminek a legsemlegesebb a hangja.
Én mostanában egyre több hangszeres zenét hallgatok, sok gitárral, dobbal, zongorával és vokállal. Emellett persze megy a pop, dance vonal, a maga félhangszeres-elektronikus részével. Elektronikusat egyre kevesebbet, így nem akartam berendelni az Alpine. Sajnos a 70eFt-os kategóriában amiben nézelődök, nem volt mit kipróbálni így totál elbizonytalanodtam.
A kérdés, valakinek van tapasztalata komolyabb fejek között a márkák között átjárva? Leginkább az érdekelne, hogy valóban lehet-e így általánosítani a hangzásvilágokat. -
kacsa7
őstag
válasz stargazer #42380 üzenetére
Ahogy azt már leírtuk, D osztályú erősítőről max mélyládát van értelme hajtani. Hangminőségben messze elmarad az A és AB osztálytól. Így én 4 csatornásban biztos nem venném. Egyébként azért ajánljuk a használtat, mert megkapod töredék áron a közép-felsőközép kategóriás hangzást. Ezt ha újban szeretnéd ugyanebben a teljesítményben és hangzásban inkább a 100eFt felé karcol. Persze elfogadom hogy inkább újat akarsz venni, mindenkinek megvan a tanulópénz Én is így voltam vele az elején, most meg már csak a használt erősítő irányba nézelődtem. 10 akár 20 évvel ezelőtti erősítőkből 1000x minőségibb hang tud kijönni, mint egy mostaniból. Arról nem is beszélve, hogy a tartóssága összehasonlíthatatlan. Az Alpine 3549 erősítőm kb. 20 éves és hangban nagyon sok mindent ver a mostaniak közül, mellé erő is van benne (2*100/1*300W RMS). Kemény 10eFt-omba került megvenni.
Egyébként ha már ilyen árkategóriába felmentél erősítőben, tuti előbb venném a következő 3 erősítő bármelyikét, mint a D class-t amit írtál:
Audison SR4
Hertz HCP4
Pioneer GM-A6604Erősítő és a mélyláda tipikusan olyan elem, amit bátran lehet venni használtan. Komponens szettet már fentartásokkal vennék én is, fejet meg az USB hiánya miatt kb. nem. Innentől Neked kell eldönteni mi a szimpatikus.
-
kacsa7
őstag
válasz runner 125 #42381 üzenetére
És mennyibe fájt egy ilyen? Jöhet privátban is
Amúgy pöpecül néz ki! -
kacsa7
őstag
válasz stargazer #42386 üzenetére
Az ideális egy AB-s erősítő lenne a szettnek és egy AB-s erősítő a ládának. A 4 csatornás hátránya, hogy a mélyláda nagyobb teljesítmény felvétele a hirtelen mélyeknél elvesz a szett dinamikájából is. Viszont 2db 2 csatornás, megfelelő teljesítménnyel drágább mint egy 4 csatornás ugyanekkora teljesítménnyel. Ha újból akarsz 2db értelmes teljesítményű és hangminőségű erősítőt, az drága mulatság lesz.
Megint csak az az ideális, ha az erősítő teljesítménye nagyobb mint a mélyláda terhelhetősége, mert így könnyebben, kontrolláltabban mozgatja a ládát. Ez nem azt jelenti, hogy egy 200W RMS-el terhelhető nyomó egy 150W RMS-t tudó erősítővel szarul szól, de egy 300W RMS-t tudó erősítővel érezhetően jobban.
Mellesleg a Yarisba 150-170W RMS röhögve elég lesz. Ha egy sedanról beszélnénk, egész más lenne a helyzet pl. -
kacsa7
őstag
válasz stargazer #42389 üzenetére
Igen. Az Alpine 1044BR ládához a DLS CA40 170W RMS-e röhögve elég volt. Még 2/3-ra se volt nálam feltekerve a gain, fejen -3db a sub és egy 5 ajtós Astra G-ben teljesen jól szólt, úgy hogy a láda zártként ment(több kraft kell hozzá). Minden autó más, de egy Yarisba ami kisebb, simán elég kell, hogy legyen.
-
kacsa7
őstag
válasz AthlonXP #42421 üzenetére
Szia!
Nálam napi 20-30 perc zenehallgatással kellett 3-4 hónap mire normálisan bejáratódott a 16os szettem (13eFt volt újonnan, szóval abszolút belépő szint). Az elején érezhetően kopogós volt a mély, azóta döbbenet mennyivel jobban és lágyabban szól. Viszont volt mély az elejétől kezdve... Fene tudja 13 cm-es ráadásul 3 utas szettnél milyen az elején.
-
kacsa7
őstag
válasz mandleee #42453 üzenetére
Ha ez az erősítő van, akkor mindenképpen reflexben gondolkodnék, a 150W és a sedan miatt.
Ezt próbáltam amikor mentem ládát venni és meglepően jól szólt a méretéhez képest, bár kicsit a kereted felett van, illetve a sedan miatt nem biztos, hogy a legjobb választás. Amiért nem ezt választottam, hogy hangerő feltekerésnél azért jelentősen elfogyott. Az általad linkelt ládát vettem helyette és nem bántam meg.
Ezt lehetne még megpróbálni.
Igazából az lenne a szerencsés, ha összeállt, bekábelezett rendszerrel odamennél valahova és kipróbálnál több ládát. Azt cserélgetni nem nagy kaland és sztem bármelyik normálisabb hifis boltban megcsinálják. Én is így vettem ládát. -
kacsa7
őstag
Akik több erősítőt használnak azoktól kérdezném, hogy a tápelosztást hogyan célszerű megoldani?
Az akkutól jövő pozitívot biztosítékkal ellátott tápelosztóval szeretném elosztani. A kérdés, hogy a testhez elég az ha 2 kábelt húzok a testelési ponttól? Kb. 1 m-re van az erősítőktől. Tehát azt felesleges elvileg tápelosztózni. Jól gondolom?
A másik, remote szál elosztását mennyire kell túlgondolni? A fejtől érdemes hozni 2 külön kábelt vagy a fejtől érkező kábelt hátul egyszerűen másik 2 kábel ráforrasztásával vagy simán összetekerésével meg lehet-e oldani? Mi a célszerű és jól működő megoldás?[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz peti85 #42466 üzenetére
Mind2 erő prémium. Nem tudom hol nézted, de pont az Alpine az erősebb. Mért adatok:
Alpine MRV-F405
Audison SRX4Ettől függetlenül egyikkel sem jársz rosszul, így válaszd amelyik jobban tetszik.
(Az Alpine-on egyébként sokkal komolyabb crossover van, amivel lehet akár a mélyközép alját-tetejét és a magas alját is vágni. Amúgy hétvégén sztem ugyanez az Alpine volt fent Olx-en és elég hamar elkelt.)[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
Egy ilyen van feldobva az egyik "AUTÓHIFI ADOK-VESZEK" FB csoportban 16eFt-ért. Hidalva a 4 csatorna 2*160W-ot tud a manual szerint. Az megint csak barátinak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
FLAC-et a Kenwood és JVC belépői fejei, és a frissen megjelent 1-2 Pio tud. Ezen felül csak 2 dinesek tudják. Saját tapasztalatból mondom (csak mert hosszú ideig én is esküdtem rá h. csak a FLAC, és most is ilyen fejem van), hogy a normális hanganyagból készített 320kbps MP3 szól úgy mint a FLAC.
A telefonálás hangminősége pedig nyilván függ az adott telefon minőségétől is (GSM modul, stb.). -
kacsa7
őstag
válasz AthlonXP #42535 üzenetére
Atyaég, ott nagy bajok vannak. Csak hogy tisztázzuk. Az RCA semmi másra nem szolgál, csak hogy elvidd a hangot egy erősítőbe. Nem tud előerősített jelet kiadni, amivel hangszórót lehet hajtani.
Amivel a hangszórók hajthatóak, az vagy egy külön erősítő, vagy a fej beépített végfoka, amelynek kivezetései az ISO csatlakozó 8 lábán vannak. 4 az első csatornáké, 4 a hátsó csatornáké vagy subwoofer-é. Annak ellenére, hogy a PIO nagy marketingben nyomja, túl sok köszönet nem lesz benne, ha fejről hajtod a subot. Szarul fog szólni és feleslegesen terheled a fej végfokát. Ennek ellenére ha mindenképp ezt akarod, akkor legalább azt csináld, amit ír is a könyv a 16. oldalon...
"When using a subwoofer of 70W (2ohm), be sure to connect the subwoofer to the violet and violet/black leads of this unit. Do not connect anything to the green and green/black leads."
Tehát kösd rá az ISO csatlakozó lila(pozitív) és lila-fekete(negatív) kábelére a nyomót. A Zöld és zöld-fekete kábelre pedig semmi ne legyen kötve. Ezt nem tudom, hogyan lehet kivitelezni anélkül, hogy elvágod a kábeleket, ami meg egyenesen gari vesztéssel jár... Persze autó csatlakozó oldalról is el lehet vágni, de az meg pláne sufni...
Az egyszerűség kedvéért a képen a bal oldali csatlakozóban keresd a színeket...
Amúgy az ISO csatlakozó kiosztása így néz ki.
Látva, hogy abszolút fogalmad sincs az egészről, én nem próbálkoznék a leírt dolgokkal, mert ha leégeted a verdád, azt bánni fogod... Ráadásul nem is tudom milyen nyomót akarsz hajtani, mert a 70W ami a valóságban kb. 40W jóformán semmire nem elég. -
kacsa7
őstag
Megvettem ma az Alpine CDE-178BT fejegységet. Délután próbálgattam kicsit, a Kenwood KMM-100 után. Első benyomások és tapasztalatok alapján a Kenwood-nak nagyon is jó hangzása van és jól szól! Az Alpine érezhetően dinamikusabb, egy kicsit letisztultabb a hangzásvilága, az időkorrekcióval térbelibb a hangzás, viszont ha megnézem, hogy az egyik 70eFt, a másik meg 18eFt, máris azt mondom, bizony a Kenwood marha jól szól az árához képest!
Az Alpine fejnél maradva: a kijelző és billentyűzet megvilágítás az egyik gyenge pontja. Lehet 4 féle színből választani, mikor manapság már egy alsó kategóriás fej is tud RGB skálát... Ráadásul a 4 színből a kék az egyetlen, ami még valahogy ki is néz. Maga a kijelző megvilágítása legerősebben kiégeti a szemem, ha meg leveszem, akkor alig látszik belőle valami. Ezt is összesen 3 fokozatban lehet állítani... Szóval ez a rész egy nagy fekete pont. A másik, hogy a source gomb úgy mozog, azért ennyi pénzért nem ezt várná az ember... A negatívumok listája itt be is zárul.
Maga a fejegység kezelése ésszerű, nem bonyolult, kiismerhető. Az alap funkciókat gyorsan el lehet érni. A rádió minősége szuper! Nagyon jó minőségben és dinamikusan lehet rajta zenét hallgatni. A bluetooth kihangosító mindkét oldalon teljesen jól érthető, tiszta, alapbeállításon tökéletes. Hozzá sem kellett nyúlnom.
USB-ről gyors, a mappák között könnyen lehet lépkedni és számot keresni. Az egyetlen logikátlan dolog, hogy nem abból a mappából indul, ahol épp a lejátszott fájl van, hanem onnan, ahol utoljára ott hagytad és rányomtál...
Maga a hangzása letisztult, nagyon dinamikus. Ami a legnagyobb különbség a Kenwood-hoz képest, hogy gyengébb minőségű hanganyaggal fényévekkel jobban szól. Van néhány olyan 10-15 éves zeném, ami elég rosszul van digitalizálva és a Kenwoodon elveszett belőlük a dinamika. Az Alpine-al nem sikerült olyan zenét megetetnem, amivel ezt éreztem volna. Bármilyen stílust kapott, akár rosszabb volt a tömörítés, az összes tényleg remekül szólt!
Még játszanom kell a vágásokkal és az időkorrekcióval bőven, mert amikor 1-1 számnál már azt éreztem, hogy na most megvan a jó beállítás, utána jött 1 másik zene, ahol erős túlzással olyan volt mint a tihanyi visszhang
A beépített végfoka teljesen vállalható. A fejről hajtott szettben van dinamika és nekem elsőre abszolút tetszett amit hallottam. Hétvégén ha lesz egy kis időm, lehet megpróbálom erősítőről meghajtani az ajtót, hogy úgy mit mutat.
Összességében egyébként tetszik a fej. Órákon át kényelmesen lehet hallgatni, nem fárasztó. Természetes hangja van. A magasaim nem épp a legideálisabban állnak jelenleg, de még így sem volt idegesítő. -
kacsa7
őstag
válasz ValeRossi #42579 üzenetére
Feszegettem a 2V és 4V kérdést, mivel az Alpine CDE-195BT tud aktívan vágni és időkorrekciót, de csak 2V-os az RCA. Egyértelműen azt mondták a boltban, hogy mindenképp 4V-os fejet vegyek, mert sokkal dinamikusabb mint 2V-on. Innentől nem is gondolkodtam a Kenwood BT53U-ban, mert annak is csak 2.5V.
Ehhez kapcsolódva, ma kipróbáltam erősítőről hajtva az első szettet. DLS CA40, simán 2 csatornára kötve ami 50W RMS csatornánként. Korábban már a Kenwood-al is próbáltam Alpine 3549 erősítőről hajtva a szettet. Nah amit hallottam, az nem tudom, hogy a 4V-nak vagy a 2 fej közötti hangbeli különbségnek köszönhető, de eléggé meglepődtem. A Kenwood KMM-100 végfokját erősnek tartottam, elég jól hajtotta a szettemet, rendesen volt alja is, hangerő és tisztaság is. Külön erősítőről hajtva nem vettem észre érdemben különbséget, amiért értelme lett volna úgy hajtani. Az Alpine végfokot hasonlóan erősnek éreztem mint a Kenwoodot. Csak mozgatta a fantáziámat a dolog, ha már új fej és egyébként is azért vettem a DLS CA40-et, hogy majd a szettet hajtja. Ma volt időm és szétkaptam az autót, bekötöttem a CA40-et a szettre és elkezdtem hallgatgatni. Na itt már volt különbség, nem is kicsi. Az eddigieknél is dinamikusabb lett az egész, természetes, könnyed a hangzás és az alsó tartomány, amiből fejről sem volt hiány, elég szépen kinyílt és telt lett. Nyomó nélkül 25hz-nél vágtam a szett alját és meglepően jól szólt, nem érződött hogy küzdene. Végül 50hz-en maradtam, mégis azért van a nyomó, hogy vigye azt a tartományt és itt vágva nagyon jól összedolgoznak. Egy Renegade RCA volt a célra itthon, így egy normális RCA kábellel biztos lehet még javítani a dolgon.Szóval saját tapasztalatom, hogy alsó kategóriás fejnél nem hoz igazi változást a szett erősítőről való hajtása, viszont közép vagy felső-közép kategóriánál annál látványosabb a különbség.
Egy idegesítő dolgot fedeztem fel időközben. Úgy voltak kötve a fejeim eddig, hogy gyújtás nélkül is működtek. Eddig egyikkel sem volt gond. Az Alpine viszont így nem kapcsolja le az USB csatlakozót. A bedugott pendrive 0-24-ben megy és világít a led, így kénytelen leszek úgy használni, hogy csak gyújtás után kapcsolható be.
-
kacsa7
őstag
válasz zolikaDB #42581 üzenetére
A Kenwood KMM-100 vagy már az újabb 101 18eFt körül van. A KMM-100 teljesen vállalható minőség ennyiért, a rádiója is teljesen jó, játszik flac-et. Nem sokkal ezelőtt írtam le a tapasztalataimat. (Mellesleg pont van 1 eladó, ~fél éves , még garis )
Anyagminőségben nincsenek óriási különbségek, amit most vettem 70eFt-ért az is semmi extra.A mostani Alpine fejed valahol 40-50eFt körül érhet.
[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
válasz ValeRossi #42586 üzenetére
Az elejétől kezdve tetszik, de minél többet hallgatom, annál jobban bejön. A kijelző gyengeségeivel együtt lehet élni, a source gomb lehetne stabilabb, maga az előlap levétel-felvétel túl van bonyolítva és életveszélyes sötétben, ezt ezerszer 1xűbben is megoldják más gyártók, úgy hogy jól működik. A hangja viszont ezekért vastagon kárpótól. A BT része jól működik, egyetlen hátrány h. 1 telefont kezel 1xre. Kénytelen vagyok bekötni a másik erősítőt is, így hogy hallottam őket együtt szólni
Egyik fejemnél sem volt belőle gond, mert a fej kikapcsolás után nem adtak áramot az USB-re. Viszont az Alpine addig ad, amíg kap áramot maga a fej. Tehát amíg gyújtás van. Ha úgy van kötve, hogy gyújtás nélkül is megy, akkor 0-24ben kap áramot az USB. Ez nem értem miért van így, de akkor majd gyújtásról fog csak menni a fej és kész. Egy pendrive biztos nem szívja le az akksit, de ki tudja minek ad ilyenkor még áramot...
-
kacsa7
őstag
Használ bárki úgy erősítőt, hogy a remote szál kapcsolózva van?
A mélyláda erősítőjét szeretném így megoldani, ha kiveszem a ládát, akkor az erősítő ne kapcsoljon be feleslegesen. Igazából az érdekel, milyen kapcsoló kellene hozzá, illetve bármi más kell-e? -
kacsa7
őstag
válasz PiciPeti #42599 üzenetére
Bizonyos német típusoknál (pl. G Astra) egy egyszerű rádió illesztés is kínkeserves. Nem megy vissza az 1 DIN-be úgy sem, ha csak az ISO csatlakozó van ott. Mögötte minden útban van, hely meg semmi. 1 RCA-val már kínkeserves a dolog. Én meg beakarok oda gyömöszölni minimum még 1et... Előre felszerelkezem, hogy mire odajutok legyen nyugtató
-
kacsa7
őstag
válasz opeter70 #42604 üzenetére
A patent egy olyan dolog, hogy gyakorlatilag 1x használatosra vannak kitalálva a patentok, bolhák, minden. Ha pöccre visszamegy, az csak öröm. Ahol dolgozom, bontunk teherautó fülkéket. Ott menetrendszerű, hogy a fele kuka, mert törik. Nem véletlenül lehet ilyeneket szettben is kapni adott autóhoz.
-
kacsa7
őstag
válasz ludsimon #42622 üzenetére
Ha nincsenek óriási igényeid, akkor egy ilyen elvileg bemegy a gyári helyre. Egyik barátomnak talán MK3 Mondeo-ban volt. Mivel nem volt a magasnak kiépített hely, még a boltban is ezt javasolták, mivel elég magasan van a hangszóró az ajtóban. Teljesen vállalhatóan szólt és a felső tartomány sem veszett el. Fejről simán lehetett hajtani.
-
kacsa7
őstag
válasz stargazer #42692 üzenetére
Az a vicces, hogy rá van írva és a képek alapján tényleg réz. Kíváncsi lennék, hogy a valóságban mit kapnál, mert a HAMA elég ócska minőségnek számít úgy bármiből. Az RCA kábel alapból kuka, az Amazonon is szidják. Mellesleg ennyiért már normális szettet is kapni, pl Gladen.
-
kacsa7
őstag
válasz dreizwanzig #42731 üzenetére
Már hogy ne lenne összefüggés??? A kábel vastagsága és a választott biztosíték nagysága nagyon is összefügg. Mire van a biztosíték? Arra, ha bármi miatt zárlat van, akkor megszakítja az áramkört és jó esetben nem ég porrá az autó. Na most ha csak azt nézed, hogy az erősítőkben összesen mennyi a biztosítékok max értéke, akkor egy 10-es kábelre rakhatsz 200A-es biztosítékot is. Ez ebben az esetben nagyon jól fog működni, mert a biztosíték nem fogja megszakítani az áramkört, mivel nem az lesz a gyengepont, hanem maga a kábel, ami így kb szépen ki fog gyulladni... Szóval a biztosíték kiválasztásában igenis vastagon számít az, hogy mekkora kábelt kell biztosítani. Egyébként az EMMA szabálykönyv szerint pl egy 10-es kábelt max 60A-es, egy 20-ast max. 100A-es biztosítékkal lehet biztosítani.
-
kacsa7
őstag
válasz opeter70 #42738 üzenetére
Így van. A főkábel biztosítékát célszerűségből is az erősítőkkel megegyezően vagy felé kell lőni szerintem. Arra próbáltam rávilágítani, hogy igen is figyelembe kell venni a kábelvastagságot is, mert ha azt kizárod, abból nagyobb bajod lesz, mint ha kisebb biztit raksz be, mint amit a rendszer fel fog venni. Ha kisebb biztit raksz be, mint amit felvesznek az erősítők, akkor elvileg ugyanúgy olvad a biztosíték és megszakad a kör, ha többet akarna felvenni az adott pillanatban.
Én eddig csak az EMMA szabálykönyvben (22. oldal) láttam konkrét értékeket leírva. Támpontnak megteszi. -
kacsa7
őstag
válasz runner 125 #42746 üzenetére
Ez korrektül néz ki! Ennyire fel vagy szerelkezve, hogy ilyen szépen megcsináltad a famegmunkálást?!?
Egyébként ezeket a beépített ládákat mi tartja a helyükön, hogy ne csúszkáljanak ki a "rekesz"-ből? -
kacsa7
őstag
válasz stargazer #42747 üzenetére
Ha Te Mercedes-t árulnál és bejönne valaki, hogy szerinted Mercit vagy BMW-t vegyek, akkor mit mondanál? Mivel ők autóhifi tápkábelt árulnak, hegesztő kábelt nem, még jó hogy azt akarja rádnyomni amiből pénze is van. Egyébiránt az autóhifi kábel jó, ha normális minőség és tiszta réz. Amiért a hegesztőt mondjuk többen, mert feleannyiból megvan és azzal nem tudsz ráfaragni, mert az bizony tuti réz. Természetesen vegyél csak direkt erre készült hifi tápkábelt, ha az megnyugtat, de akkor ne a legolcsóbbat vedd! A Paradox oldalán megnézheted, mennyi a normális minőségű kábel métere, mert ők gagyit kb. nem tartanak. Na kb. abban az árkategóriában nézelődhetsz.
RCA kábelből nincs vastag vagy vékony. Van normális minőség és gyengébb, ez is megint igények kérdése. Minél drágább hifit raksz össze, annál drágább kábel ajánlott.
-
kacsa7
őstag
válasz dreizwanzig #42755 üzenetére
Nekem nem kell mondani. Miután megszívtam a hifi kábellel, ami nem volt tiszta réz a másik autóba hegesztőkábelt raktam. 1200Ft volt a 25mm2-es métere. Ha a hegesztőgépeket (amik azért kicsit komolyabb felhasználású eszközök, mint 1 erősítő) stabilan megtáplálja, akkor az erősítőnél miért lenne gond? Nem hiszek abban az elméletben hogy az ellenálása rosszabb és emiatt a hang így meg úgy... A másik amit a hifi kábelnél felhoznak, hogy több szálból áll mint a hegesztő. Hát én ördögi nagy különbséget nem vettem észre.
Amúgy összehasonlításképp az árak.Kigoi
Annyiért megéri, de én a környéken semmi hasonlót nem láttam árban.[ Szerkesztve ]
-
kacsa7
őstag
A tápkábel ami gondot tud okozni azért annyira nem mozog. Ha van rá mód, amúgy is a tűzfalon valami gumidugón kell átvezetni, ha meg a tűzfalat fúrni kell, akkor ajánlott betenni valamilyen gumidugó félét, hogy ne tudja szétvágni a vezetéket. Az autó belsejében pedig már nem nagyon kell mitől tartani.
Más:
A tápkábel témához egy szemléletes példa. Ott írja h. 100% réz, aztán a képeken látszik a kábel vége. Hát nem úgy tűnik... -
kacsa7
őstag
Annyit beszéltünk mostanában a kábelekről. Megjött a csomagom a Conrad-tól. Hát azt hiszem onnan sem veszek többet... Vettem Sinus Live tápkábelt és hangszóró kábelt is. Előtte direkt jól szétnéztem neten, hogy mit rendelek. A hangszórókábelnél ott volt h. OFC, és mind2-nél a képeken látni lehetett a kábelen h. OFC. Erre ma megjött, nézem a kábeleket, teljesen más mint ami a képen volt, és mind2 50% OFC és 50% CCA. Bravó... Ennyiből már normálisat is vehettem volna kb. A legjobb, hogy amúgy alig látszik bármi. Vágásnál is épp hogy látszik helyenként h. a közepe alu színű. Az egyetlen normálisnak tűnő cucc a tápelosztó.
Már félek előre h. a "High end" RCA (szintén Sinus Live) mit fog mutatni. Mondjuk a csatlakozó egész masszívnak tűnik, de az hogy a remote szál toldva van már magában nevetséges. -
kacsa7
őstag
válasz stargazer #43017 üzenetére
Nekem állandóra is az utastéren keresztül futnak, a 2 lábtérben. Ez az én igénytelenségem, de így ha bármit variálni akarok, fele annyit kell szétszedni hozzá, ráadásul szövet és gumiszőnyeget is használok, így 2 réteg takarja és védi a lábaktól. Gyakorlatilag csak ott látszik, ahol a hátsó lábtérnél bemegy az üléslap alá, ott meg betekerem szövet szigetelőszalaggal és nem feltűnő. Amíg folyamatosan variálok, mi hogy legyen, tuti nem kerül be a küszöb burkolathoz.
-
kacsa7
őstag
Sziasztok!
Érdekes jelenséggel küzdök. Beépítettem a 2. erősítőt. A mostani felállásban az Alpine 3549 hajtja a ládát és egy DLS CA40 a szettet. Alpine CDE-178BT fej. A remote szál az Alpine-ba megy és abból az aljzatból húztam 1 vezetéket a DLS remote-ba át. Akksi egy 64Ah-s Exide Premium. Menet közben minden szép és jó, jól működik, jól szól. Amikor beindítom az autót, bekapcsolom a zenét, szól minden. Aztán elindulok, alászedem a kormányt és 1 pillanatra a szett elhallgat, a mély megy. Ez kb. 1 másodperc. Utána amikor odaérek ahová tartok és állok be, megint alászedem a kormányt, néha ilyenkor is elmegy 1 pillanatra a szettből a hang. Közte folyamatosan szól, ha hajtűkanyar van és csontra kitekerem a kormányt akkor is. Tehát kb. az 1. elindulás utáni kormánymozdulatnál, meg megállásnál pár km/h-s tempónál történő utolsó kormánymozdulatnál elhallgat 1 pillanatra. Ez mi lehet??? Nem komoly probléma, de idegesítő és nyilván arra utal h. vmi csak nincs rendben.
Más: A poén kedvéért behúztam egy 3. RCA kábelt, mert volt itthon. RENEGADE Na kipróbáltam. Alacsony hangerőn semmi extra, de ahogy elkezdem feltekerni a hangerőt, annyira érezni h. semmi dinamika és hiányzik az alsó és felső frekvenciasáv.
A Sinus Live 5eFt-os RCA kábel viszont bevált, nekem tetszik a hangja, dinamikája. Kb azzal nem szívtam meg a Conrad-ból rendelt csomagból.
Most érzem igazán, hogy 1-2eFt-ért milyen gagyi kábelt lehet venni... -
kacsa7
őstag
válasz tboy93 #43065 üzenetére
Igen. Erre gondoltam én is, tekintve h. kanyarodásnál van, de a legalacsonyabb hangerőnél is jelentkezik a dolog... Illetve ez Astra G jelenség, hogy elindulásnál ha tekerem a kormányt akkor lámpa halványulás is van, még hifi nélkül is... Érdekes, a hifit meg akárhogy küldöm, nincs hatással a lámpákra. Tehát nálam pl hifizésnél nincs villogás. Most amúgy végig gondolva, amit leírtam jelenséget, az erősen alapjárati fordulat környékén van, ahol ugye töltés olyan amilyen, mellé még a szervo jól leszívja... De akkor erre kb. nem is lesz megoldás?!?
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- LENOVO LEGION SLIM 5, Intel I5 12. gen. RTX4050 6GB DDR6, 16" WUXGA, 3év garancia
- Eladó Hohem iSteady Pro4 Gopro Gimbal
- Sound Blaster Audigy 2 fehér / bézs előlapi panelt keresek (SB0250)
- Samsung Galaxy S24+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest