Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Loobelt70

    csendes tag

    válasz Loobelt70 #29982 üzenetére

    Hja, és sok-sok fotót kérek szépen alkalomadtán!
    17 dioptriám ellenére vizuális típusnak terveztek meg annak idején...
    :)

    "Nincs bedugva és mégse' forog!"

  • SCH04

    csendes tag

    válasz Loobelt70 #29982 üzenetére

    Gondoltam, nem fog tetszeni amit írok, de ez a valóság. Az elején én megszenvedtem ezekkel a dolgokkal.
    Sajnos a kocsiban nem tudok segíteni, mert egyszer láttam egy jót, de nem igazán érdekelt és nem maradt meg bennem. Egy öreg fűrészes traktorral járt hétvégenként építkezésekre, ahogy az ácsok mondták az öreg nyomta a gerendákat, lécet, deszkát. Este kész volt a tető, összecsukta az állványt, Egy valag pénzt keresett ezzel. Azt hiszem 40x40-es zártszelvényből volt az állvány. Két 50 cm egymástól független kocsi volt, 4-4 csapágyon , két szögvas egymással szemben amin gurult, és csavarorsóval állította a fogásokat. Kb. ennyire emléxem. De ha benézel hirdetési oldalakra, lehet van fönt képekkel. Egy kreatív lakatos megoldja.
    4-500 kg-os rönkökbe ne gondolkodj, azok egy nagy gépnek is gond, főleg ha kemény fa.
    Amit ajánlanék elsőre---- fenyő, hárs, nyár 18-22 cm csúccsal 3-4 m. Ezek 100 kg alatt vannak, még nyersen is.Ezekből tudsz gerendákat, deszkát, raklap elemet. Ha ez már a "kezedben" van, látni fogod a következő lépést.
    A felső ágbenövéses rönkkel nem szabad foglalkozni, ha táblásításban gondolkodsz, ugyanis olyan nagyok az elvárások, hogy már a tűgöcs is hiba.
    A 800-as 15 kw-al az volt a gond, hogy egész kis előtolással nagyobb rönkök vágásakor a felület hullámos volt. Ez a nyomaték hibája. A 800-as kerék furata 75 mm, nem tudtuk a tengelyek vastagságát növelni, és gyakran törtek. Ezért is kellett az 1000-es 100-as tengelyekkel. Mondjuk én 90 %-ban tölggyel dolgozom.
    Töltök föl képeket mindenképpen, csak most nagyon meg vagyok csúszva a melóval.

Új hozzászólás Aktív témák