Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MrThompsoN

    csendes tag

    Asztali körfűrész projektemről akkor írok pár szót: belülről kifelé kezdtem el építeni még februárban, miután januárban bevásároltam. A motortartó egységet még régen mutattam egy korábbi hozzászólásomban. Akkor még nem volt benn a menetes szár, amivel lehet emelni, valamelyik képen látszódni fog.

    A motortartó egység után elkezdtem a döntéssel foglalkozni. Mivel nagyon nehéz a szerkezet, így azt elvettem, hogy csúszós megoldást választok, mint Hector Acevedo vagy Cosmas Bauer (az első videója a körfűrészéről jóval korábban jelent meg). Helyette inkább csapágyakon akartam gurítani. Első próbálkozásra Y profilú kapukerekeket vettem és fából alkottam hozzá megfelelő ívű profilt.


    Az utolsó képen már látszik a külső keret is, melyet 5 réteg 12mm-es nyír rétegelt lemez csík átlapolt összeragasztásával építettem meg, így egy 60x120 mm keresztmetszetű tömör vázat kaptam. Külön-külön csak a keresztösszekötőket fotóztam le.

    Itt már látszik a fölső csapágysor is, ami megakadályozza, hogy kiforduljon a szerkezet a kerekekből.

    Közben alkottam lábakat is, Marius Hornberger ötlete nyomán. A kép nem adja vissza a méretét, azok M20 csavarok és a talp 80 mm átmérőjű. A fa aljára ragasztottam műanyag korongot, hogy a betonon ne szívja tele magát nedvességgel.

    A döntés összeszerelése után kb két hét után világos lett, hogy a gurulás jó megoldás, de az nem, hogy fából van a futófelület. Nagyon csúnyán benyomódott. Nagyjából 65 kg tömeget kellett volna a fa futófelületnek elbírnia... Úgyhogy más megoldásra váltottam: acélból vágattam lézerrel 12 mm vastag íveket és a kapukerék helyett sima golyóscsapágy az alsó sor is, az ívek belsejénél pedig van egy másik, 3 mm-es acéllemez, ami kicsit nagyobb rádiusszal van vágva, így egy vonatkerékhez hasonló módon bent marad a helyén. Közben új, masszívabb és állítható tartókat alkottam a csapágyaknak.

    A döntést szintén egy menetes szár végzi (TR20x4) lánckerekek és kúpfogaskerekek segítségével. (Csak hogy jó egyszerű legyen a szerkezet. :) )

    A reggel mutatott fogaskerék a magasság állításhoz kell majd, jelenleg azon dolgozgatok. Még sok meló van vele, a tolóasztalnak például neki sem álltam. Ahogy a párhuzamvezetőnek se. Jeremy Schmidt megoldásában gondolkodok, metrikus kivitelben. Asztallapnak 5 mm acélból akarok szintén lézeren vágatni, amit majd alátámasztok húzott acéllal, hogy ne hajoljon. A tolóasztalt egyébként olyan szélesre tervezem, mint a fix asztalt: 75 cm-re.

    Az a pár szó végül elég sok lett, de nem baj. :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák