- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- SSD kibeszélő
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
Szóval csak azért mert jó a hangja és jól néz ki inkább minden kanyart kilinccsel előre veszel? Nincs más, aminek szintén jó a hangja, meg jól néz ki, de kezesebb? M6-nak lehet az alap aggressive setup a gondja, ami nem biztos, hogy tökéletes hozzá.
Van egy Holloway nevü csávó. M6-ossal szanaszét ken(t) mindenkit a szervereken (CP-n is), nem kicsit. Vele kéne beszélned, hogy mit kell csinálni M6-tal, hogy ne csak gyönyörködni lehessen benne.
Amúgy azt vettem észre, hogy az update óta könnyebb határon autózni. Minden körben üvegelem neki, mintha kvalin mennék, régebben jópárszor megittam ennek a levét, mikor nem adta ki és eldobtam. Update óta viszont ugyanúgy tolom neki, amit a gumi, setup elbír (cambert elkezdtem visszaemelni, -3.3 körül járok már, ABS 2, TC1 2, TC2 3 - update előtt 3-as tc alá sosem mentem versenyeken), ami a csövön kifér és egyszer nem dobtam el. Ha meg is úszott itt-ott, sikerült korrigálni és zúzni tovább.
Konzisztenciában is sokat javultam update óta (valszeg a fenti miatt). Most jövök egy 30 perces versenyről, minden köröm érvényes volt és 2-3 tized szórás volt csak a körök között és ebből nagyon sok volt 1 tizeden belül. CN-em úgy megy fölfele, mint az rakéta.
-
Kean_Sorbo
őstag
Sajnos még én sem tudtam megfejteni a fizikát. Én csak a Nissan-nal megyek, az új fizikával már csak driftelek. Biztos valamit nem csinálok/állítok jól, de a sima AC-ban ritkán csúszok meg (szépen úszik a kanyaríven, ha kell), de itt állandóan leakarja előzni a hátsó kerék az elsőt. Amióta loadcelles pedált használok, a konzisztenciám is sokat javult. Nem vagyok hú de gyors, viszont azt stabilan tudom. Itt olyan szórásaim vannak, hogy el is ment a kedvem tőle.
Komolyan a Sauber C9 ehhez képest számomra gyerekjáték.Vasvellával nem lehet szilvát aszalni!
-
Géjza
őstag
Hátsó antirollbar-t jelentősen feljebb kell venni. Nálam 1-esen volt Ferrarival korábban, update óta ezzel segge táncolt rendesen még tc4-gyel is. Most 10-re felvéve arb-t szépen, stabilan gyorsít ki.
Eleje nálam meg szintén valszeg arb miatt nem akart befordulni. Elől 25-ös értékkel mentem korábban, most ezzel nem tudok egy kanyart sem bevenni, csak csigatempóban, mert tolta az orrát, mint a disznó. 18-20 körül már kb úgy fordul be, mint régen.
Azaz a régi 25/1 helyett most 18-20/10-zel megyek, ez nekem Ferrarival egész jót ad, kb ugyanúgy tudom vezetni, mint update előtt (csak a köridők lettek lassabbak 1-2mp-vel). Más autóknál nem tudom mi van, mit hova kell tekerni.
-
-
reds.hu
csendes tag
Nürburgringen keveset megyek de Monzán egyelőre elmaradok a legjobbamtól (1:47:822- Lambo) 3-4 tizedekkel. Illetve az első gumik nyomása sokkal jobban megy felfelé mint eddig.
Első pár kört is sokkal óvatosabban kell lenyomni mint a frissítés előtt.A sikernek nincs titka. Ára van.
-
Géjza
őstag
Hagyd az AI-t, onlány sokkal jobb
Tegnap Nürnburgon egyik CP futamon mondom kipróbálom az aggressive setup-ot. Hát nem kellett volna. Mocskosul előre volt benne tolva a BB és hiába 3-as ABS-sel mentem (pl Monzában 2-essel, sőt 1-sel sem szokott gondom lenni a nagy féktávokon sem), folyamatosan elfékezte az első gumikat. 10. perctől már elkezdett rázni a az autó, amitől nem lehetett normálisan menni és a féktávokon mégjobban tönkretette a gumit. 15. percre úgy pattogott az autó balos kanyarokban (jobb elsőt fékezte el állandóan), mint a bakkecske, alig bírtam befordulni.
Ekkor már uccsó helyen mentem, mondom akkor mind1, ki a boxba, kerékcsere. Viszont ezt egy körrel hamarabb kellett volna meglépnem, mert ebben a körben a nagy visszafordítónál a féktávon defektet kaptam a jobb elsőre.. Majd 500 órám van a játékban, ez volt az első defektem.
Nagy nehezen beevickéltem a boxba, kerékcsere, majd BB-t hátratoltam (Ferrarinál nálam 53 körüli jön be) és utána nem volt már gondom, végig lefolyt a futam gond nélkül. Csak épp körhátrányban fejeztem be azt.
Szóval nem annyira rossz 1-2 körre az alap aggressive setup, de néha nagy marhaságok vannak benne, amivel már 10 perc után is gondok lehetnek.
-
Géjza
őstag
Nemá'
Többnyire 20 perces futamok vannak public-on, időmérővel együtt nincs több, mint fél óra általában. CP-n mostanában 30 perces futamokat tolnak (korábban 45 perces volt néha előírt boxkiállással, kerékcserékkel, most semmi nincs - mondjuk fél órára minek is), 7 perces kvalival, szóval sokkal pörgősebb lett.
Public-on legalább nincs buta, kiszámítható AI. Lehet 5 futamból csak 1-en akadsz össze egy igazi, hozzád passzoló ellenféllel (azért ennél jobb az arány, sima futamokon vannak vakoktól kezdve alienekig mindenki, CP-n már nincs ekkora szórás és sokszor 1-1 poziért is vért kell izzadni, mert nem annyival lassabb/gyorsabb az ellenfél, hogy csak elmenj/elmenjen melletted), de az az egy futam felér vagy 10 AI ellenivel.
De valszeg ismered az onlány felét is, szóval nem okoskodok, mindenki úgy, ott megy, ahol akar/szeret.
-
-
v2
senior tag
Az 1.8 sokat hozott grafikában és jól fut. A G2 tud 60Hz-t, ez meg van. ( nem villog )A G2 a legjobb felbontás mostanság, simre mindenképp. Az Oculus Q2 most a bestbuy, viszont nagyon macerás, nekem legalábbis. Ajánlom a VR topikot [link] ott sokan simeznek is.
MSI z370 tomahawk I9 9900k 32GB Kingston fury 3600 gainward phoenix 4070ti HP reverb
-
Géjza
őstag
Szerintem nem kell minden pályára gyökeresen más setup. 1 jó setup a pályák nagy részét lefedi, ezzel sok pályán lehet jól, magabiztosan menni (legalábbis a balansz az ott lesz, ahol te szereted). Ennél több a hardcore simeseknek kell, ahol tényleg minden pályára a végletekig lefinomított setupokat gyártanak. Ez az emberek nagy részének szvsz nem kell, felesleges. 3 lefedi majd az egészet (low/mid/high df).
Anno azt csináltam, hogy gyártottam egy átlag pályára setupot, majd fogtam és bemásoltam a hasonlók pályák setup folderébe. Így csak be kellett tölteni, nem kellett pályánként nulláról csesztetni a setupot, már volt egy jó, stabil alapon minden pályára. Profik lehet, hogy kiröhögik ezt, de nálam bevált, sok időt spóroltam így.
-
Géjza
őstag
Neten vannak guide-ok, hogy mi mire jó, mi mit okoz (pl túlkormányzottságot kigyorsításkor, alulkormányzottságot beforduláskor, stb, stb.). Mondjuk ez még pre 1.8-ra vonatkozott, nem tudom a fizika változások mennyire érintik az alapdolgokat és főleg azt, hogy mit hova kell most tekerni.
Yt-n pl leo sousa videóit szoktam meglesni, ha valami ötlet kell. Szintén Ferrarival megy a csávó, így látom mit hogy csinál, milyen bb/tc/abs beállításokkal megy, meg sokszor a videó végén megmutatja a setupját. Néha copy/paste-elem, aztán tesztelgetem, hogy nekem mennyire fekszik.
Viszont pl dagadtéknál azt figyeltem meg, hogy mikor streamel és baxtatja a setupot, akkor nagyon kényesen figyelnek arra, hogy a damper beállításokat még véletlen se mutassa, sosem klikkelnek arra az ablakra. A többit (kerékbeállítások, aero balance, stb) kb láthatod, de a dampereket sosem. Most vagy ennyire lényegtelen ez (nem hinném, mert durva különbségek vannak csak emiatt az autó viselkedésében) vagy ez a kulcs és mindenki titkolja a másik elől a damper beállításait.
-
Géjza
őstag
Bumpból 2 féle van: slow bump, fast bump. Slow bump a sima fékezéskor, gyorsításkor müxik. Pl emiatt monzában előre magas bump értéket állítok be, mivel alacsonyan van az orra, hogy az már ne menjen lejjebb, de hátra lágyabbat, hogy nagy tempónál tudja lenyomni az autó seggét, ezzel is növelve a végsebességet.
Fast bump számít kerékvetőknél. Ha magas fast bump értéket állítasz be, akkor eldobja az autót a piccsbe, ha alacsonyabbat, akkor simán átzúzol rajtuk. A reboundoknak elvileg legalább akkorának kell lennie, mint a bumpoknak, de itt már láttam mindenfélét, ez nem tudom mennyire mérvadó.
Szóval ahol támadni kell keményen a kerékvetőket, oda alacsony fast bound kell. Ha nincs kerékvető, akkor mehet a magasabb érték. Prószáld ki egy kerékvetős pályán így is és úgy is.
-
Géjza
őstag
Ja és azt nem hiszem el, hogy dagadtéknak (a 3 másik versenyzővel együtt a JAS team-ükben) nincs egy motec gurujuk, aki kimotecezi nekik pályánként az ideális beállításokat. Ezen a szinten szerintem elmennek a végletekig.
Azt nagyon-nagyon kétlem, hogy default aggressive damperekkel mennének mindenhol. Lehet dagadt nem ért hozzá és nem mer hozzányúlni, de szerintem az szinte biztos, hogy valaki alájuk dolgozik setup fronton, ők meg csak tesztelgetik, hogy melyik válik be, melyik fexik a legjobban.
-
Géjza
őstag
Anno ezt néztem én is, próbáltam követni. Alap dolgokat elmagyarázza jól. Viszont, hogy 1.8 óta mit hova kell rakni, az más kérdés.
Yt-n keress rá aris.drives-ra (itt is van: [link]). ACC developer ő, meg youtuber. ACC 1.8 damper, bumpstop beállításokról, kerb használatáról vannak fent hosszabb videói. Még én sem néztem meg őket, ma igyekszem megnézni legalább az egyiket.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Akkor még nézegessed arisztotelészt [link]
Cambert magyarázza és pl a rázóköveken hogy viselkedik extrém camber beállításokkal és hogy a másik végletben.Egyik esetben fel sem akar menni a kerékvetőre és beszitálja az autót, másik esetben meg átmegy rajta szépen, stabilan.
-
Géjza
őstag
Gondoltam a mostani engine-nel nem tudnak mit csinálni. Ez már így marad ACC-nél, majd esetleg AC2-ben más lesz. PBO-val használom most a procit, így azt a pár magot elküldi 4850-ig, aztán beáll 4.7-re. De most nem engedem el maxig (+200MHz helyett csak +125-öt állítottam be próbaképp), csak 4775-ig, így ezt az alacsonyabb fesz miatt kb ki tudja tartani (lemegy esetleg 4750-re). Szóval jobban jövök ki picit így (kisebb fogyival és hővel, magasabb kitartott órajel). Na de ez itt off.
-
GalaHU
őstag
Minden tiszteletem az említett úré, de az őskövület V-sync technológiai jellemzői miatt mindigis lag-ot fog okozni, hirtelenjében itt egy magyar nyelvű írás: https://leet.hu/2021/03/11/v-sync-g-sync-freesync-ez-a-kulonbseg-a-szinkronizacios-technologiak-kozott/?amp
Ha nem lenne inputlagja, senki sem költene csilliárdokat (magamat is beleértve) G-synces/Free-synces monitorokra/kártyákra…
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Így már világos, nem ugyanazt értjük input-lag alatt. Amiről te írsz az ACC kapcsán az nem input lag. Lag-nak lag, biztos van rá valami fancy kifejezés.
Mióta elérhető a G-Sync folyamatosan azt használom, engem kifejezetten zavar ha valami “csak” v-synces, függetlenül az fps-től. Te szerencsés vagy nem zavar…Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
Géjza
őstag
Szép, stabil karika (meg a cpu is jól teker ).
Kicsit tekeregtem én is Monzában most, 3-4 századra vagyok a körödtől Azt hittem meg lesz a 47-es is, de parabolicában nem adta ki rendesen és átcsúszott 48-ba. A köröm sokkal küzdősebbnek tűnik, nálad tök nyugis, stabil az autó, mintha nem is határon mennél. Elég jónak tűnik a setupod.
-
Géjza
őstag
Lexusos tapasztalatok alapján lehet xar a ferrarim setupja. Alapból 70-56 a lexus magassága aggressive setupban. Így mentem pár kört, tök jó stabil volt. Megpróbáltam leültetni (55-53) és valami iszonyat lett az irányítása. Ferrarim is porig van ültetve, lehet ezért annyira küzdős. Kipróbálom emeléssel, hátha segít.
Bàr lehet màr csak 30a körül keveredek kormány elé a nagy ünnepi jövés-menések közepette.
-
mmdms
addikt
2060 lett. Ennél többet nem vagyok hajlandó perpill erre kiadni. Imolában csak a vga cserével és grafika állítással gyorsultam 3,2 secet.
Jól gondoltam h ennyire ugráló és kevés fpsel nálam rengeteg részlet kiesik, még a ffb is egyenletesebben tart ellen.ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
Géjza
őstag
Búék vszont!
Igen lenni áz (szerkesztés után lusta voltam átolvasni még1x a mondatot )
Tök jól elmagyarázza ezeket a technikai dolgokat (amiket nem csak ACC-ben tudsz kamatoztatni). És kötelezően megnézetném minden onlány huszárral pl a pár napos (nem rövid, 2 órás) videóját, hogy hogyan is kellene versenyezni, viselkedni a pályán.
-
Géjza
őstag
5800xv3D (vagy micsoda) lesz érdekes. Főleg, hogy egy bios frissítéssel mehet bele a mostani lapomba is.
5600x bőven jó, nem panaszkodom. Már kerestem videókat AL-es ACC-vel, de annyira új, hogy még semmi értelmes összehasonlítás nincs még. Zen2 és Zen3 között nem tudom single core performance-ban mekkora ugrás volt, de ez az AL elég jónak néz ki ebből a szempontból.
Vicc, hogy DDR4-gyel jobb eredményeket hoz AL, mint DDR5-tel. De még a DDR4-es lapok is horror áron vannak (ezt a 80-tól induló árazást marhára nem értem, mi a faccom kerül rajtuk annyiba... Tomahawk B450-em volt vagy 35k, amin baxó PWM van, AL-nél 80 körül inkább csak beugrólapokat kaphatsz, itt pl a Tomahawk 110-120k...). Hiába relatíve olcsó az AL CPU, ha lapra meg ki kell adnod 2x annyit, mint egy normális AM4-esre.
Zen4-re én is kiváncsi leszek majd mit gurít.
-
Géjza
őstag
Meglátjuk majd a 3d-t (gondolom az ára is szép lesz).
Sok mag nem kell nekem (csak ezzel a vacakkal megyek), 24-re ígérik AC 2-t, legkorábban ott változhat ez. 6 magossal 2 évig el tudnék lenni könnyedén.
Nálam +125MHz-re van belőve PBO (150-175Mhz bugos, ezeknél is +200-zal engedi el őket), azaz elvileg 4775-ig kéne elengendie a magokat, de 1-2 napja 4800-4850-es órajeleket is látok (4850 a max a lapommal). Nem tudom mi van, biosba be kell kukkantanom, hogy wtf van.
-
Géjza
őstag
Allcore 4.7GHz.en ment nálam, ACC-vel nem volt gond, sosem szállt el. CB meg általában 1 kört sem bírt ki, mert a gyengébb core-ok nem voltak stabilak ekkora sebességen. PBO-val (jól belőtt CO-val) meg nyugodtan elküldheti az erősebb core-okat majd 4.8GHz-ig is, ACC ezt köszöni is szépen.
VGA-t meg inkább UV/UC-zem. Csak 1860-on járatom 0.825V-on, így is elkéri a 250-275W-ot. Nélküle 2000 fölé is megy, de akkor a fogyi már 370-400W-on jár, ami pöppet sok. Így is +30fps-t hoz uwqhd-ban a maxig húzott 6800-hoz képest.
És hogy on is legyek picit, tegnap végre hazai pálya (Hungaroring) volt terítéken a CP szervereken. Sikerült eddigi legjobb eredményemet elérni: 2. lettem az 1-es szerón (ratingem is örült neki ), a lelátón tombolva ünnepelte a hazai közönség a hazai versenyzőt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemlámpa, zseblámpa
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Hálózati / IP kamera
- Nintendo Switch
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Xiaomi Mi 10T Pro - a házon belüli ellenfél
- iPhone topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...
- Apple iPhone 12 Pro Max, Pacific Blue, 128Gb, független 86% akku
- Szuper Akció:Igényeseknek-Exkluziv-12Genes-Core i7-Dell Latitude 5430-Harmad áron-garival!!!
- Western Digital 6TB NasWare 3.0 WD60EFRX-68l0bn1 keveset használt eladó.
- ÚJ Under Armour HOVR Machina 2 futócipő,sportcipő 44-es méretben eladó
- Teljes Playstation VR szett PS5 adapterrel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen