Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Destiny 2 - Végre megérkeztek a régóta várt új pályák
gp A PVP csomag mindenki számára ingyen elérhető lett a minap.
-
Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
it Lassul a gamingipar, ennek keretében pedig már a Microsoft Xbox részlege is nagy költségcsökkentéseket eszközöl.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #29750 üzenetére
Ma shader model 6.0-t nem használnak sehol, most tart a publikus tesztelése a rendszernek, és az őszi Creators frissítésben lesz élesítve, addig nem lehet használni. AGS4.0-t és SPIR-V kiterjesztéseket használnak, ami az sm 6-tal érkező függvények egy részét tartalmazza. Ezek gyorsítását pedig nem lehet lemérni, mert ahogy korábban mondtam nem kérhető az az érintet játékoktól (Doom, DE: MD, BF1, Civ6, SE4, RE7: Bio, WH40K: DoW3, SGW 3), hogy a szabványos shadert futtassák.
(#29751) Szaby59: Véletlen nem az alsó sorra írta az MS, nem nagy ügy.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
stratova
veterán
válasz Oliverda #29831 üzenetére
Tényleg nehéz belőni lassan minek is számít AMD-nél az FE. Munkára esetenként jobb mint egy Titan Xp, amiből fejenként lehet kettőt rendelni szintén csak az NV oldaláról. De nem Quadro P6000-hez mérik (vajon csak azért mert TXp teljes lapka P6000 meg vágott?).
Csak nekem tűnik úgy, hogy RX Vega AMD Titan Xp-je akar lenni?
Tudom VR piacra "content creator's card" de na, elég kis területnek tűnik innen ez. Nem akarnak ekkora viszonylag drága lapkát viszonylag olcsón adni, stimm.
Másrészt amikor 1 ill. 2U racket megszórnak gyorsítókártyával, akkor az most mégsem Enterprise?
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az előbetöltést inkább azért rakták bele, hogy jó legyen az ordered atomics. Ez eleve úgy működik, hogy a multiprocesszorokon futtatható wave-ek számát egyre csökkenti, amire úgy kell reagálni, hogy ha nincs másik wave, akkor az adatot kell előre betölteni.
Technikailag igazából a konzolok miatt van benne (PS4Pro, Xbox OX), mert ugye a semi-custom divízió által igényelt funkciókat az RTG divízió fejleszti, és nyilván megkapják a PC-s hardverek is. Na meg a Microsoft és a Sony sem azért kérte, hogy csak ott legyen az IGP-ben, hanem nyilván úgy látják ők is, hogy jó lenne, ha a wave-ek a kreálásuk sorrendjében is lefutathatók lennének. Ezért kapja meg ezt a képességet a Creators 2-ben a DX12, illetve nemsokára a Vulkan API is.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Shaq-34 #31472 üzenetére
Nem jövőbiztos lesz, hanem már az. Be van jelentve, hogy mindent támogat a Fall Creators frissítésből. Ez az egyetlen GPU a piacon, ami képes erre. Más hardver nem támogatja majd az SM6 opcionális kiterjesztéseit. Végre van egy standard swizzle-t kezelő GPU PC-n is, hiszen ez azért egy elég hasznos képesség, ha már a DPP-t nem használják a fejlesztők. De azt is támogatja az SM6+-ból. Ezek azok az újítások, amelyekre szüksége van a piacnak, mert sokkal gyorsabban lehet megírni rájuk az ismert algoritmusokat. Tényleg nem viccből megy az NV is ugyanerre. Az, hogy a Polaris és a Pascal nem tud ennyit nem számít. Ezek már régebbi dizájnok, mire például jön a Far Cry 5, addigra érdektelen lesz az NV-nek is, hogy nem tudja beállítani egy Pascal tulaj a max grafikát rajta. Ott a Volta, tessék újra vásárolni. Az AMD viszont nem mondhatja neked, hogy a Vegát csak februárig terveztük, most már újat kell venni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Oliverda #32284 üzenetére
Az nem elég. A piaci részesedés a PC-n semmit sem ér, mert az NV sem tudja a saját megoldásait elterjeszteni. Van egy rakás friss fejlesztésük: FaceWorks, Flow, GI Works, Blast. Ezek a legújabbak, és sehol sincsenek, mert nem érdemes ezzel foglalkozni csak a PC-ért. Befizetni sem feltétlenül hasznos azután, hogy a HairWorks bukott. Egy rakás dolgot lehetne rajta fejleszteni, de leragadt az 1.2.1-es verziónál, ami lényegében a korábbi verziótól annyiban különbözik, hogy működik konzolon is. De még így sem kell. Inkább kihátrált az Ubisoft is a Far Cry Primallal. Eltolták a megjelenést március 1-re, hogy ha egy nappal is, de kiessenek a szerződésből.
De megemlíthetném a GeometryWorks-öt is, ami AC: Unity-ben mutatkozott volna be: Off vs. On - azóta is készül. Jó nyilván egy idő után feladta az Ubisoft is, tehát a valóságban már nem számítanék a patch-re.Az a baj, hogy mind az AMD, mind pedig az NV frontjáról igen kevés effekt jut el olyan szintre, hogy legalább egy kiadó sztenderd technikának implementálja be a felhasznált motorokba. A tipikus effektek közül utoljára az AMD és az NV SSAO effektjei voltak általánosan sikeresek, amelyeket nagyon sokan használtak, átalakítottak, az alapokra fejlesztettek alternatív megoldást, stb. Kevésbé volt sikeres az AMD CHS és az NV PCSS, de arányaiban azért nem volt rossz a felhasználás, tehát megérte őket kifejleszteni.
A bonyolultabb effektek között viszont szinte teljes csőd a jellemző. Egyedül a TressFX jutott el arra a szintre, hogy sztenderd implementáció legyen xy motorban. Tekintve, hogy az AMD és az NV mennyi mindent fejleszt a háttérben, ez igen vérszegény eredmény. Az egyes eljárások, tehát nem tipikus effektek közül szintén hasonlóan gyengék az eredmények. Csak az AMD GeometryFX eljárása lett a Frostbite, a Dawn, a Glacier, vagy a Dunia része, és ennyi, ez minden, amit fel tudnak mutatni. Persze az NV helyzete nehezebb, mert a cég eljárásait nem lehet mélyen integrálni a motorokba licencproblémák miatt, de itt valószínűleg egy hajlandósági probléma is van. A nagy kínálatra nincs igazi kereslet.Az elmúlt évekből azt lehet leszűrni, hogy egy rakás dolgot csinál mind a két cég, és abból a rakás dologból nagyon kevés jut el arra a szintre, hogy az iparág lecsapjon rá, és ne csak egy játékban legyen egy extra effekt, ami utána megy a süllyesztőbe. És ez meglátszik azon is, hogy az adott effektet fejlesztik-e. Ha nem kell, akkor minek bele pénz ölni, lásd HairWorks. A legtöbb ilyen fejlesztésük megáll az 1.x-es verziónál. Ami kell azt fejlesztik. Lásd TressFX, ami már a 4.0-t tapossa.
A helyzet az, hogy a fejlesztők szemében a fő célgépeknek a konzolok számítanak, és ez a SIGGRAPH-on is elhangzott az ID-től, hogy az FP16-ot a PS4 Pro konzol miatt fogják támogatni. Az AMD csak és kizárólag azért kap támogatást, mert a Doomnál a Vulkan módhoz kialakítottak egy olyan konvertert, ami a PSSL kódokat átfordítja HLSL ext-re. Ezért nincs támogatva az Intel FP16-ja, mert arra nincsen fordítójuk, tehát tök nyolc, hogy a hardver támogatja, és az is nagyon mindegy, hogy 70%-os a cég GPU-piaci részesedése, erőforrást már nem éri meg belerakni, mert nem csak konvertálni kell a PSSL kódokat, hanem erősen bele is kellene nyúlni.
Végeredményben tehát akkor is pont ugyanannyi játék támogatná az FP16-ot, ha az AMD részesedése négyszer annyi lenne. A fejlesztők csak azt nézik, hogy milyen könnyű leportolni valamit. Ha nem ezt néznék, akkor ott lenne az FP16 a piacvezetőnek számító Intel IGP-ken is, de amíg ez nem lesz normálisan szabványosítva, addig a mostaninál több munkát nem fognak vállalni a fejlesztők. Ezért sem akkora para, hogy a Pascalon az NV nem engedélyezte a teljes sebességű FP16-ot a GeForce-okra. Akkor sem támogatná mondjuk az ID, ha ez egy lehetőség lenne.Majd év végén a Vulkan Next és a második Creators Update lehet egy előrelépés, amik sokat tesznek a szabványosításért.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#45185024
törölt tag
-
#45185024
törölt tag
válasz Petykemano #33358 üzenetére
Már hogy érint e valakit mi ?
A Fall Creator ?
Csomó minden megszűnik meg csomó minden új dolog lesz, eltünik a paint is. Félek is tőle hogy jó sok hiba előjön egy ekkora változtatásnál majd...
Vagy hogy a drivrben ? Release Notes
Vagy hogy név szerint kik használják ? Hát ŐK
Mindent tudsz.[ Szerkesztve ]
-
őstag
-
Petykemano
veterán
válasz #45997568 #33386 üzenetére
De, hát a nagy terv az, hogy kiadják a drivert és újramérjék az egészet. A creators update kapóra jön. Korábban a Vega 11-ről volt szó, mint indukáló esemény.
De ha a driver beüt mire mennek vele? A ref kártya kapható ugyan, de csak kis tételben. Ha a driver beüt, kell a custom.
Vagy ez nem AZ a driver.
Vagy AZ a driver, de nem üt be. Ezesetben szerintem nem lesz custom se. De egyelőre ezt a kérdést lebegtetik.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #34039 üzenetére
A DSBR eléggé hatékony. Konkrétan a leghatékonyabb ilyen rendszer a számok alapján.
A shader modell 6.0 kész. Már a 6.1 is. A Fall Creators frissítéssel futtathatók az új HLSL-re írt programok. Ez igazából az AMD-nek nem nyújt semmi újat, mert nekik eddig is voltak olyan kiterjesztéseik, amelyekkel a bekerült függvények elérhetők, ráadásul úgy ahogy a konzolok támogatják, és rengeteg motor támogatja is ezeket. Az NV-nek és az Intelnek sürgős a shader modell 6.x, mert a megoldásaik nem kompatibilisek a konzolos kódokkal.
A shader modell 6.0 elsődlegesen azért lényeges, mert a konzolra írt egyes algoritmusok jellemzően sokkal gyorsabbak, és azok ezzel menthetők át PC-re.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
veterán
válasz #45185024 #35130 üzenetére
"de azért gondold végig más a cégnév, szerződések kötik, és ama apró pikáns helyzetre is gondoljunk amikor Intel terméket AMD oldalon frissítenél "
Te miről beszélsz? Raven Ridge = Ryzen CPU + Vega IGP, két hónapja megjelentek, desktopon Ryzen 5 2400G (Vega 11) és Ryzen 3 2200G (Vega 8) néven. Ez minden, csak nem inteles cucc, amihez keresi az egész topik az Adrenalin drivert. AMD oldalán is illene, hogy fent legyen a legújabb driver.
Bár az MS odaláról sem derül ki, ez milyen driver, csak hogy a creators update-hez készült.Másképp fogalmazva a Vegára és a GCN2-es Kaverire is van Adrenalin, de a Vega IGP-re meg nincs AMD oldala szerint.
Az a videó tényleg nagyon adja!
[ Szerkesztve ]
solfilo
-
S_x96x_S
őstag
válasz #45185024 #38055 üzenetére
>Tom's Hardware is elmondja a véleményét a szivárgásról.
ki tudja mi igaz .. megy az extrém dezinformáció ..
AdoredTV válasz.
https://www.youtube.com/watch?v=ReYUJXHqESkösszefoglaló a videóról ( copy paste from reddit )
"
u/AdoredTV says new information coming
- Doesn't confirm the presence of a consumer IO die.
- Navi sku pricing is a target not a rule. Pricing decision making going on up till launch
- Consumer Vega 20 (Vega Rage) was scrapped pretty late since it would have ended up behind the 2080Ti
- Leaker specifically requesting differentiation from Reddit leak.Adored has clarified his certainty about the leaks come from triangulating reality from information coming off 3 different consistent sources. The lack of an IO die being corroborated by all 3.
Worrisome if I'm honest. 2 chips without an IO die most likely means NUMA configuration in 2 ryzen chiplet skus. If threadripper is any example, that might not translate effectively to absolute leadership performance in all workloads. More "game mode / creator mode" issues don't look good for user experience and frankly it would be better to just leave core counts the same, shink the die, and leave the power efficiency and overclock headroom for PBO to be the main selling points this gen."
Mottó: "A verseny jó!"
-
Cathulhu
addikt
válasz #45185024 #39007 üzenetére
Van egy nagyon réteg igény, amit a Mi60 kielégíthet (32GB, dupla pontosság és saját jól optimalizált, tesztelt kód). A Mi50 ebből a 32 gigát rögtön bukja, és ez szerintem rögtön töredékére csökkenti a potenciális érdeklődőket. Az indoklásod meg szerintem nevetséges, senki nem fogja keresgélni azt célterületet, ahol ez éppen jó mikor a konkurencia univerzálisan tudja ugyanazt kínálni, csak ha valaki notorikus márkahívő, de remélhetőleg az instinct és a Tesla vásárlók nem oda tartoznak.
@39008: nem tudták volna most igazán szeparálni az FE és az RX vonalakat, kisebb HBM nem volt, külön GPUt meg nem gyártottak, 64 bit egyikben sincs. Nem véletlen, hogy a CESen egyszerre említették a gamereket és a content creatorokat. Jó félprofi szeparációt a Mi60-nal tudnának csinálni, de arról szó sem volt.
Ashy Slashy, hatchet and saw, Takes your head and skins you raw, Ashy Slashy, heaven and hell, Cuts out your tongue so you can't yell
-
Z10N
veterán
Upcoming products include 7nm AMD EPYC™ datacenter processors, 3rd Gen AMD Ryzen™ desktop processors and graphics cards based on the next-generation “Navi” architecture – all of which are designed to create exceptional experiences for gamers and creators as well as help solve many of the toughest challenges in our lives. During the CEO Keynote, Dr. Lisa Su and other high-profile guests will highlight new details of upcoming products and showcase how the industry is building a new high-performance computing ecosystem that will push technology to the next level.
# sshnuke 10.2.2.2 -rootpw="Z10N0101"
-
Jack@l
veterán
Hardveres RT nélkül ezt a content creator-ok kiröhögik...
https://www.techpowerup.com/266992/amd-announces-radeon-pro-vii-graphics-card-brings-back-multi-gpu-bridge[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
félisten
válasz keIdor #51078 üzenetére
tegnap ezt már fejtegettük. A studio driver miatt ez mindegy milyen hardver kapja meg a creator supportot attól az meg elérhető már bárkinek, de maga a hardver a 3090 ben az ami creator munkára alkalmas, mind a sok ram mind az Nv link miatt. A Titantól a tensor negyedelt számítás különbözteti meg .A Quadro teljesen más téma ugye mind árban mind supportban.
Mondjuk ez a gaming szempontból teljesen mindegy szerintem a mai nap után, de azt azért most nem mutogattak, hogy teljesít blenderben szerintem a la 5700 XT[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
#09256960
törölt tag
" A studio driver miatt ez mindegy milyen hardver kapja meg a creator supportot"
Igen erről nemrég nekem is volt egy vitám, mindig azt írja az illető öngólt rúgok. De akkor tisztázzuk AMDnél van külön PRO driver kifejezetten az FE számára a fél pro kategóriában.
Ugye volt egy jelentős esemény hogy a FE amikor kijött a Pro driverrel a Titánnak is kicsikarta annó a +Pro drivert ami ugye varázsütésre hozott neki vagy 40%ot.
De ez ám nagyon felfogás kérdése.
Te azt mondod NVhez nincs Pro driver mert ingyen odaadják ...
csak azt a kártyát ami jó hozzá adják 700 ezerért
Akkor most mi a különbség ? ha azt mondom 1000 dollár fölött adom oda AMD oldalon vagy azt bármi használhatja csak aminek értelme is van azt 1500 dollárért adom. Ez megint ilyen elmetrükk.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz S_x96x_S #63908 üzenetére
"Viszont az AMD konzumer kártyái még mindig támogatják ezt a funkciót (PCIe-n keresztül)"
A PCIe multiGPU ugyan úgy támogatott az Nvidia kártyáknál is. AZ Nvlink szerepét a PCIe 5.0 vette át.
"For gamers, creators, and workstation users who want a multi-GPU setup with the latest RTX 4000 series, Nvidia is switching from NVLink as a bridge to the PCIe Gen 5 standard.
Because Ada [Lovelace] is based on PCIe Gen 5, we now have the ability to do peer-to-peer cross Gen 5 that's sufficiently fast, and that's a better trade off," Huang added. "[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit lVideokártya
- ASRock Phantom Gaming RX 5700 XT - eladó!
- Gigabyte RTX 4060TI OC Windforce bontatlan 36 Hó gari
- MSI RTX 3070 8GB Gaming X Trio - 1 év magyar garanciával - eladó!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest