- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LG LCD és LED TV-k
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Rekordokat döntöget a Gigabyte új SSD-jének terhelhetősége
Hirdetés
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Két új Samsung SSD-ről érkeztek pletykák
ph A koreai cég a 990 Evo Plus és 9100 Pro neveket védette le Koreában.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #56742 üzenetére
A Far Cry 6 elég sok DX12 fícsőrt használ. Még shader modell 6.6-ot is támogat, ha a rendszer képes ezeket a shadereket futtatni. Az AMD és az Intel drivere például képes rá. Az NV drivere a shader modell 6.5-ös fallbacket használja, mert a 6.6-ot még nem támogatja a cég. De egyébként ebből minőségbeli eltérés nem lesz, a shader modell 6.6 kód csak teljesítményoptimalizálás. A lényege annyi, hogy az erőforrás-leírókból is lehet erőforrásokat létrehozni. Annyit nyernek vele, hogy ehhez már nem kell CPU-időt használni, míg a shader modell 6.5-ös fallback CPU-időt igényel. Gyakorlatilag az új kód gyorsabban fut, és kevésbé terheli a bekötés a CPU-t.
Ha megoldották volna, akkor nem lenne szükség DirectX 12-re és Vulkan API-ra. Ehhez képest azt láthatod, hogy a játékok egy része már a DirectX 11-et is kidobta.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #56748 üzenetére
Senki sem mondta, hogy kötelező, de azt írni, hogy nulla fícsőrt használ, miközben az idén áprilisban bevezetett shader modellre épülő shadereket is futtat, eléggé félremagyarázás volt a részedről.
Az új generációs Xbox miatt támogatja a Far Cry 6 a shader modell 6.6-ot. Az Xbox Series S és X alapértelmezett erőforrás-kezelési szintje a Dynamic Resources. [link] - És ezt a kódot, amit erre megírsz, módosítás nélkül át lehet vinni PC-be is, hiszen itt is ugyanígy van kezelve a shader modell 6.6-ban. Logikus az újabb projekteknél ezzel élni, mert ha úgyis leoptimalizálsz egy ilyen kódot, akkor értelmetlen a régi kódbázisra optimalizálni PC-n. Funkcionálisan a Dynamic Resources D3D12_RESOURCE_BINDING_TIER_3 és D3D_SHADER_MODEL_6_6 támogatást igényel, tehát minden implementációba beépíthető, ami minimum D3D12_RESOURCE_BINDING_TIER_3 bekötést támogat. Az NV is be tudná építeni, de kérdés, hogy nekik a D3D12_RESOURCE_BINDING_TIER_3 emulációval ez mekkora sebességvesztéssel jár. Nyilván a Microsoft a Dynamic Resources képességet a hardveres szintű támogatáshoz tervezte, amilyet alkalmaz az Xbox Series S és X, nem az emulált implementációkhoz.
A Far Cry 6-ban sajtóverziójában nincs DirectX 11 fallback. Mint írtam ugyanazt a parancskezelési és bekötési modellt kapta meg, amit az AC: Valhalla használ. Az nehezen hozható össze DirectX 11-gyel, így inkább nem is erőlteti az Ubisoft. Az AC: Valhallának volt ilyen módja egy darabig, de kb. a DirectX 12 kód sebességének a tizedével se megy helyenként. Teljesen máshogy kell megírni egy motort a DirectX 11-hez, és manapság már a DirectX 12-t teszik előnybe.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
-
válasz Jack@l #57001 üzenetére
Hát nem tudom, van az a szint ahol, ha elfogy a vram egy adott játéknál, nem 10%ot lassul a játék, hanem kb játszhatatlanság szintjére lassul. Na már most mivel a ram sebessége is elég gyors az adat csere is gyorsan kéne hogy történjen ram-vram között de mégse elég gyors.
Szerencse hogy nincs olyan játék ami csak 6 gigás kártyákon indulna el, jól is néznénk ki. -
Komplikato
veterán
válasz Jack@l #57089 üzenetére
"A masik mese meg az volt hogy ssd-vel terrabyte-okat tudnak hasznalni a modellezok amd kartyakon."
Ez nem mese volt, de hol a fenében van egy SSD-s Vega alapú kártya ára, teljesítménye a f*s 6500XT-től? A jelenlegi kártyák meg csak W11 alatt tudnak Direct Storet HA majd kijön a patch, de az se a 4GB-os legaljánál fog profitálni. Azért egy jobb workstation alaplapon mondjuk PCIe 4.0-ás SSD Raid már eléggé nyalogatja a RAM sebességét, ha meg professzionális modellező gépről van szó."Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Jack@l #57903 üzenetére
1080p, 1440p és 4K. Ezeken fog menni a tesztelés.
#57905 b. : Ez nem elavultság, hanem egy döntés. Az AMD és az NV is fix tranzisztorkeretből építkezik. Ezek nagy részét az NVIDIA tensor magokra költötte. Gyakorlatilag annyira erőteljesen, hogy a multiprocesszor többsége már tensor, és a hagyományos feldolgozók már csak a 35%-át teszik ki.
A nagyobb L2 cache elsődlegesen a tensor miatt van, mert a többi feldolgozó nem tudja nagyon hasznosítani a félkoherencia problémája miatt. De a tensor az jórészt koherens mátrixműveleteket csinál.
Az AMD ugyanúgy kapott egy rakás extra tranzisztort az új generációs node-ból, de azokat nem költötték el csak egy részegységre, hanem több L0-t, több GDS-t, duplázott szálú parancsmotort, több VGPR-t, és újratervezett RB-t használnak. Ezekre költöttek javarészt. Ez is egy döntés, nem tartották annyira fontosnak, hogy nagy tensort építsenek a rendszerbe, noha lesz benne matrix engine, de az is úgy lesz beépítve, hogy meglévő adatutat használnak, és nem terveztek dedikált adatutat rá.
Nyilván dönthettek volna úgy is, ahogy az NVIDIA, de inkább mai játékokra tervezték a GPU-t. Az NV ugyanakkor nagyon hisz a frame-generationben, és ahhoz nem kell erősebb parancsmotor, mert klasszikus input nélkül számol képet.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Mikrotik routerek
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy Felhasználók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- LG LCD és LED TV-k
- CURVE - "All your cards in one." Minden bankkártyád egyben.
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Fallout 4
- Assetto Corsa Competizione
- További aktív témák...