- Versenybe hozta magát az új Xeonnal az Intel
- Titan Army P27GR monitor: hogy tud ilyen olcsó lenni?
- ATX 3.1-es Seasonic tápok a picit pénztárcabarátabb szegmensben
- Boldog-boldogtalan kézikonzolt akar kiadni, de egyelőre nincs meg a felvevőpiac
- Megszellőztették az MSI Unify-X alaplapsorozat visszatérését
Hirdetés
-
Sportfülhallgató futott be a Nothingtól
ma A Nothing Ear (Open) a fülre akadó kampós dizájnt hozza, a márkára jellemző átlátszó borítással.
-
Konvektor korszerűsítés - Computherm KonvekPRO felszerelése Q7RF szobatermosztát
lo Működési elv:A gázkonvektorok szerves része a hőmérsékletérzékelő szonda. A szonda egy a termosztáthoz kapilláriscsővel...
-
Ismét a vietnámi OLED-gyártásba fektet a Samsung
it További 1,8 milliárd dollárt fektet be Vietnámban a Samsung az OLED-kijelzők gyártása kapcsán.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
Szakértő? Csak mert azzal furikáznak egy ideje már az önvezető autók is, tudod, amiket jövőre beengednek a forgalomba. Tanulásnak nem csak olyan területei vannak amihez 1 tb memória kell...
(mellesleg a gpu-k sokkal alkalmasabbak rá, így intel nem tudom mit és hogyan tarol, de biztos igaz hisz te állítottad)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
Én máshogy hallottam... (az önvezetős részt is)
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Ren Hoek
veterán
Jó de ez baromira függ, hogy mire kell... amik itt vannak nálunk az egyetemen Deep Learning projectek, azok Teslákon futnak. Ha jól emlékszem 12 GB memóriába belefér.
Plusz ha a clusteren fut akkor összeadódik a memória, ha jól van elosztva...Ez biztosan így van ahogy írod? CPU-n egy örökkévalóság a training a GPU-hoz képest... egy egyszerű kis számjegyfelismerő LeNet tréning egy csomó idő volt CPU-n.
Ha van valami forrásod erről szívesen venném...
(#25847) Jack@l válasza: Én konkrétan soha az életben nem hallottam arról, hogy valaki CPU-n tanítana utóbbi időben... Az összes framework GPU-ra épül, az újítás inkább a Google TPU-ja (Tenzor proci, ami speciálisan erre van fejlesztve, mint egy bányász ASIC)
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Nem JPR "piackutatásokat" olvasok a témáról, de bizonyára egy még el sem indult tömeggyártásban hihető lehet a statiszikájuk(amiről még mindig nem mutattál hiteles linket se). A nagy autógyárak választása közelebb vinne a valósághoz. Meg Ren Hoek válasza is kicsit felébreszthetne a lázálomból.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Ren Hoek
veterán
Forrás még mindig nincs... egyébként nem tiszta, hogy miről beszélsz pontosan. Minek a 95%-át uralja?
A Deep learninget nem is lehet egy kalap alá venni... melyik piacról beszélünk? Ipari/webes data analysis-ről?
A Google már évek óta a saját TPU-it használja, csak nemrég adtak ki belőle terméket... Vagy a Facebook arcfelismerő netjéről? Ők Inteles gépeken trainingelik a sok selfiet?Mert, hogy a összes többi kisebb-nagyobb felhasználási és kutatási project mind GPU-n fut, méghozzá ezidáig NV CUDA alapú megoldásokon. Pont a training főleg... nem kell mindenhová 1 TB memória, ez bullshit. Nagyon sok project bőven elvan 8-16 GB-al + ha FP16-on használod, akkor 24 GB RAM-od van egy 12 GB kártyával. Most kezdene ide betörni az AMD is. [link] - 5x , nagyobb hálóknál 10x gyorsulás is GPU-n. Paralellizálni is lehet a multiGPU-s rendszereket, nyilván itt nem akkora a gyorsulás, netfüggő. Xeon Phi-t pedig nem ajánlották nagyon soha, mert sok vele a szopás.
Szóval a kérdés továbbra is áll, milyen alkalmazás, milyen terület, milyen piac.
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Tudom, hogy sima Xeon-t mondtad, nem a Xeon Phit, mert az a GPU-k elleni konkurencia - annak nem volt túl fényes.
Egyébként leírtad, hogy ez egy készülő piac, aminek rengeteg ága van és lesz is. Most kb ott tart a dolog, hogy robbanás előtt áll... ezért is szerintem totál nem biztos, hogy ezeknek az AMD kártyáknak csak és kizárólag a óriás datacenter ipar lenne a célpiaca... (mellesleg a datacenter ipar ~= deep learning)
[ Szerkesztve ]
-
Arpee78
senior tag
Előrebocsátom, nekem nagyrészt kínai amiket leírsz, de most érdekel a dolog.
Ez a megoldás hol előnyös(az Nvidiához mérten) a felhasználóknak? A hátránya megvan, a fogyasztás, de mi az előnye?
Az AMD driver író részlegének kevesebbet kell dolgozni? Ez nekem max a VGA alacsonyabb árában realizálódhat.
A jövőben megjelenő API-kat a GCN Radeon egy egyszerű driver frissítéssel támogatni fogja? Míg a zöld oldalon jobban át kell tervezni az architektúrát? Ez nekem egyrészt megint a VGA alacsonyabb árában jöhet le, illetve technikailag időtállóbb, modernebb VGA-t kapok.
-
Jack@l
veterán
Végülis a negtív gyorsulás is gyorsulás. (megunja az MS pénzelni a win10 exkluzív címeket, a fejlesztőknek a hátuk közepére se kell a low level, a userek is unják a mikrolagokat miközben kb 0 fps-t hoz)
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
-
Jack@l
veterán
Nem poor voltázni kell, hanem hiteles benchmarkokat mutatni. (megjelenési dátummal, árral)
Doomot már tudjuk mennyi, az elég poor.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
#85552128
törölt tag
Na ha a Polaris 10 fogja befogni a 1070-et akkor arra várhatunk.
Röhögnék ha az nV meg csinálna egy Pascal refresht és letolnák a 1080-at 2070-nek (vagy akármi) 400$-ért, az aktuális 1070-et meg 2060-nak...
"Poor Volta" előtt előbb normális 1070/1080 alternatíva kéne.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Na várjunk csak! Tehát akkor most nem a windóznál is megszokott értelemben használjuk a virtuális memória szót (amely így lehet akár 0MB méretű is), hanem a driver csak úgy magának kisajátít a háttértárból néhány GB-ot?
Nem tudom, te hogy vagy vele, de nekem ez egyáltalán nem szimpatikus, hogy játék közben csak úgy tizen-gigabájtokat írogasson a VGA driver az SSD-mre akár naponta amikor játszom....
Ha ezt így képzelték el, jobb ha iszonyat gyorsan átgondolják mégegyszer, mert nem én lennék az egyetlen, akinek ez nagyon nem tetszene.....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Próbálok a sorok között olvasni... Szóval, ha van elég és kellően gyors rendszermemóriám, akkor ugyanúgy onnan fog swappelni, mint eddig, mégpedig kellő sebességgel. Jól értem?
Nekem most is így van, kikapcsolt SWAP, minden megy a fizikai memóriából, és bizony van, hogy az említett üzenettel találom magam szemben, 12GB rendszermemória és 4GB-os vGA mellett. De amíg nem, addig kellemes fürge a rendszer, és az SSD-m sem írja tele az OS mindenfélével, tulajdonképpen feleslegesen.
És ezekszerint ha jól értem, ennek a korrekt működésnek az egyetlen feltétele, hogy legyen elég rendszermemória, lásd a fenti posztom. [link]
[ Szerkesztve ]
-
letepem
aktív tag
Eddig azt mondtad, hogy erőforrás-pazarló dx11 miatt kevés az x vram(legyen az 2-4-8 GB-os). Eljött a Vulkan, dx12, ami állításod szerint akár tizedelheti ezt az igényt (volt valami ps4es példa: elég volt fél-egy GB a textúráknak adott játéknál, míg ez pc-n 5 környékén mozgott?!), mindezt a kvázi ingyenes törlés miatt.
Akkor a vegának az ún. legacy módban miért kevés a 8/16 GB? Nyilván elérjük azt a határt, amikor ez a swap módszer hatékonyabb lesz a felesleges vram hízlalásánál, bár, akkor miért nem törölnek A FEJLESZTŐK és miért nem a rendszermemóriába swappel, ami gyorsabb, kisebb latenciája, stb??
Szerintem a te okfejtésed a gyorsítók piacán prognosztizálható, nem a játékiparban és megint a tech verziót adod elő a nem megfelelő célcsoportnak (ami nyílván érdekes, csak lehet megint felesleges támadásokat szül)
látok, hallok, érzek és gondolkodom.
-
leviske
veterán
Azzal nincs gond, hogy a Vega-ra nem kell optimalizálni. Viszont már csak az elmúlt 5 év is azt mutatja, hogy a fejlesztők nehezen engedik el egy-egy nVidia architektúra kezét. Nézzünk csak az API szinten mindent elindító Frostbite team-re, akik még a BF1 kapcsán is gondoltak évekkel ez előtti GeForce-ok tulajdonosaira.
Amíg az nVidia nem érdekelt a virtuális memória használata kapcsán, nehezen hihető, hogy ebből komoly előnyt tud majd az AMD kifacsarni. Amennyiben meg driverből lesz erőltetve a virtuális memória, sokan elfognak tántorodni a Radeonoktól, ahogy HSM aggodalmait is láthatod.
(#26201) letepem: +1
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Egy dologban vagyok teljesen biztos, mégpedig hogy ez így egy eszméletlen marhaság, és 99%, hogy nem így lesz, csak valami félreértés van a dolog hátterében.
Jelenleg is használja a VGA a virtuális memóriát, mégpedig ha letiltod az OS-ben, akkor is, ugyanis olyankor is van "virtuális memóriád", csak a fizikai címtartománnyal egyezik meg és valós fizikai memória. Pazarló, de piszok gyors.
(#26198) leviske: Áhh, ők sem hülyék, 99%, hogy ilyen eszetlenséget nem vállanának be. Ilyen 8-16GB-os VGA-k mellett úgy halnának be az olcsó vacak belépő consumer SSD-k, hogy öröm lenne nézni. Ekkora presztízsveszteséget majd megengednének maguknak. Ugyan. Nem hülyék dolgoznak ott.
(#26201) letepem: Jó meglátások. Mondon, itt valami csúnyább félreértés lesz.
(#26202) leviske: Szvsz az Nv is használja már most is a virtuális memóriát. Sok hardver foglal benne magának címet, amit utána használhat. Igazából a programok számára az OS-ben csak virtuális memória létezik, ugyanis az OS menedzseli, hogy egy kiosztott memóriacím fizikailag a RAM-ban vagy a SWAP területén legyen....
(#26203) Jack@l: Ennek az SSD-s mókának csak HPC szektorban van értelme, amikor az értelmesen megvalósítható memóriaméreteknél jóval nagyobb adatállományokkal kell dolgozni. Gondolok mondjuk egy 128GB-os rendszermemóriájú sokprocesszoros szerverre, amibe beraksz mondjuk 4-10db GPU-t számolni, na ott komoly hatása lehet, ha minden GPU mondjuk 512GB-os helyi SSD-jében megtalálható az adat, amin éppen dolgoznak....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
"Attól, hogy nincs swap állományod semmivel sem leszel gyorsabb, úgyis ott lesz minden a memóriába, amire szükséges van."
Pont ezért gyorsabb ez a mód, mert minden a memóriában van, ami gyors, semmi nem kényszerül a lassú (mert a rendszermemóriához képest az SSD is csigalassú) háttértárra."Annyi a különbség, hogy swap állomány nélkül kockáztatod a programfuttatás összeomlását a memóriából való kifutás miatt."
Pontosan. Nincs hova kipakolja a memóriából a cuccokat, de pont ez a lényeg. Nem szivatom vele magam, havi egyszer belefér egy programösszeomlás emiatt cserébe a megnyert igencsak nem kevés sebességért.
Úgyis mindig csak a játék fut túl a ramon és omlik össze, nem nagy szám. Tudom, hogy nem lenne jelentősen baja az SSD-nek így 12GB ram mellett, de nekem jobb így, hogy vigyázok rá. Drága móka ez, és nem RAM-nak való. Nekem megnyugtató, hogy 3 év intenzív használattal is kevesebb, mint a 10%-át használtam csak el a várható élettartamának. SWAP-nak is használva lényegesen rosszabb állapotban lenne."hogy a GPU-ra vonatkozó virtuális memória hasonlítson arra, amilyet a CPU alkalmaz"
Akkor semmi gond nem lesz, mert mehet ugyanúgy a fizikai címtérbe, ahogy a CPU-nál is lehet 1:1 mapping a fizikai és virtuális címtér között. Csak legyen elég fizikai ramod hozzá. Nekem ez így tetszik, és szerintem így sok alaposabb usernek is tetszeni fog így.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Tehát azt mondod
1.) Az eddig piedesztálra emelt low level irány, legalább memóriamenedzsment szempontjából zsákutca. De ezt a háta közepére kívánja a fejlesztő egy idő után a folyamatos igazítást azért nem olyan nehéz kiterjeszteni mindenre. Olyan, hogy figyu változtatunk valamit a driveren, igazítsátok hozzá, bármivel lehet, nem csak a memóriával.2.) A hiper-szuper hbc működés nem lesz automatikus, tehát aki vesz egy vega kártyát - a szuper cache megoldés miatt potenciálisan kevesebb vrammal, mint amúgy vett volna - a következő hónapokban, 1-2 évet várnia kell majd, mire lesz program, ami így működik, hogy kihasználja ezt a hardveres lehetőséget.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
Oliverda
félisten
Mert szerinted én miről beszélek? Vagy GCN5 alatt te csak a core részt érted?
"A hülye újságíró beírhatja. Az okos elmagyarázza, hogy mi változott."
Szerinted amelyik újságíró rámutat egy cég esetleges hazugságaira vagy félrevezetésére, az hülye?
[ Szerkesztve ]
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
Jack@l
veterán
"így ugyanaz a program feleannyi videomemóriát fog használni, mint ma."
Várj, hol is hallottam ezt, ja megvan, az összes low level api ajnározásnál évek óta...
Hagyjuk a bullshitet, ugyanúgy nem fog kevesebbet használni mint eddig, vagy ha igen szép mikrolagok lesznek.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
HSM
félisten
Itt van egy komoly probléma... A VRAM hiába lesz gyors, hiába törlöd ki belőle hamar a cuccokat, az utánpótlás adat ugyanúgy a csigalassú PCI-E porton kell majd átvándoroljon a VGA-ba.... Erre pedig a VGA-ra integrált SSD sem lesz megoldás.
Úgyhogy ez "így ugyanaz a program feleannyi videomemóriát fog használni, mint ma" kijelentést hiszem, ha látom. És itt persze nem arra gondolok, amiről voltak kutatások, hogy a VRAM tartalmának a fele kb. nincs sosem használva, azt ma is meg tudnák oldani okosabban bármilyen VGA-n low-level API alatt.
(#26373) Abu85: Azt értsd meg, hogy annak ott kell lennie. Mondok egy példát. Állsz egy helyen a játékban, a hátad mögött egy NPC-vel. Az NPC-t nem látod, lehet soha nem is fogod. Az adatai ott vannak a VRAM-ban. Miért? Sosincs rá szükség, ha nem nézel arra. De ha épppen gondolsz egyet és rántasz az egéren? Nos, akkor ha nem lenne a VRAM-ban az a "felesleges" adat, akkor egy bazinagy LAG lenne a jutalmad. Erre a dologra csak az a megoldás, ha több dolgot tartunk a VRAM-ban, mint amire feltétlen szükség van.
Ez a probléma nem fog megszűnni attól, hogy gyorsítótárként használod a VRAM-ot, legfeljebb automatizálódik, hogy a gyakran hazsnált dolgok legyenek benne. Kevés VRAM esetén ez ugyanaz a lagtanger lesz, legfeljebb kisebb mértékben, mert automatizálva a gyorsítótárazást ténylegesen a leggyakrabban hazsnált dolgok kerülhetnek aktuálisan a VRAM-ba. De a kismértékben lagtenger még mindig messze van a kívánatos működéstől, legalábbis az igényesebb userek szempontjából, márpedig szerintem aki Vega-t fog venni, az nem "kevésbé langtengerre" fog kiadni egy kisebb vagyont...[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
20 évvel ezelőtt ezt úgy hívták hogy agp texture memory... (mondanom se kell hogy az is milyen hatékony volt)
UI: majd pont az amd fenomenális driverírói fogják ezt megoldani hatékonyan, lagmentesen[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
HSM
félisten
Jó, jó, ez mind szép és jó... De processzoroknál is mi történik, ha az adat nem fért be a cache-be? Hát a lassú memóriából előkotorászás... Ami VGA-nál ugye ez esetben a rendszermemória elérését jelenti a PCI-E-en keresztül, ami továbbra is botrányosan lassú. Végeredmény: kifogy a VRAM, jön a lagtenger. Pontosan, mint eddig.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Értem, tehát ha benne van a memóriába egy textúra az rossz, de ha gyorsítótárként van benne a memóriába az jó? A fél giga vram nem hiányzik egyes játékoknak, nem fogják emiatt butítani a grafikát?
Az ultimate kérdés: Eddig állítólag sírtak a fejlesztők a saját memória menedzsmentért. Ez a low level apik egyik előnye a kb kettőből, most ezt elveszik tőlük. Akkor mire volt jó a felhajtás? Elég lett volna átírni a sima apikat hogy több szálat is használhassanak rajzoláshoz.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
seolwon
tag
Itt már csak az a kérdés, hogy a közeli jövőben ez valóban szűk keresztmetszet lesz-e?
Mert ha erre fejlesztenek és valami másban meg lemaradnak, amire tényleg aktívan támaszkodnak a játékok akkor hiába az okos hardver ha semmi nem használja ki, és valós alkalmazásokban meg lemarad a konkurenstől. -
Archttila
veterán
-
HSM
félisten
Én itt azért továbbra is látok masszív korlátokat. A hardver ugyanis csak a múlt tapasztalatai alapján tud "gondolkozni", míg a fejlesztő láthatja előre is, mire lehet szükség. Emiatt bár tuti kényelmes lesz az új rendszer, én azért nagy csodát nem várok tőle. Amelyik fejlesztő nem fog jól optimalizálni, ott ugyanúgy bajos lesz a történet, legfeljebb kevesebb szeméttel.
(#26385) Abu85: "bizonyos partnerfejlesztők készítenek majd speciálisan erre kialakított, gigantikus felbontású textúrákat, amiket eddig nem nagyon tudtak megoldani a szoftveres memóriamenedzsment korlátjai miatt."
Pedig már a GCN1-ben ott volt a képesség erre (magad írtad 2011 végén a tesztben):
"Az új architektúra egyik legérdekesebb újítása a Partially Resident Textures (PRT) eljárás, mely lehetővé teszi a hardveres virtuális textúrázást (ismertebb néven megatextúrázást) és a hardveres textúra streaming algoritmusok kreálását, valamint jelentősen több adat kezelése oldható meg segítségével. Az AMD trükközéssel próbálja hasznosítani a cGPU virtuális memória támogatását, így az új funkció az OpenGL API-hoz lesz elérhető egy specifikus kiterjesztés formájában. A PRT segítségével a VRAM egyfajta hardveresen menedzselhető gyorsítótárrá válik, így tökéletesen alkalmas lesz a textúra adatok streamelésére. A Tahiti cGPU nem kevesebb mint 32 terabájtos tömörítetlen textúrát támogat a PRT kiterjesztésen keresztül."
[link]Most akkor jól látom, hogy újra fel lett találva a spanyolviasz?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
a háttérben üvegből diet cokeot benyakalló ürge priceless
na jó ezt majd egyszer végignézem, most nem bírom abbahagyni a röhögést
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
TTomax
nagyúr
Azt azért nem értem erre miért is van szükség?8-16GB egy darabig csak elég lesz,vagy most mi történt?Vagy máris beépitik azt amire 2020ban lesz szükség?
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
Szóval egy lagtenger lesz a jövőben minden játék, mert csak akkor kerül be az adat a memóriába (itt cache néven), amikor már szükség lett volna rá. Remek ötlet.
Persze, utána már jó lesz, pazarlás nélkül. Inkább a fejlesztőket kéne megtanítani memóriát menedzselni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
De nem érted a mondanivalóm lényegét. A hardver nem tudja előre, mi fog következni a játékban, ergó mire lesz hamarosan szükség, az csak a múltat ismeri és a jelent, mi kell most, és mi kellett korábban. Viszont, amikor MOST rájön, hogy valami kell, amire eddig nem volt szükség, akkor az az adat lassan fog rendelkezésre állni egy VGA memória sebességéhez képest, ami LAG-ot fog okozni. Hiába raksz SSD-t a VGA-ra, az is semmi sebességű, ahogy a rendszermemóriát is csak a csigalassú PCI-E-en keresztül éri el.
Tehát valóban jól működő, lagmentes menedzsmentet csak az előrelátó és jó programozó képes készíteni.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Várjunk, itt van nekem egy hülye hardveres robotom aki csak megy az utcán, ha elkezd esni az eső, kinyitja az esernyőjét.
Egy másik meg kommunikál fejlett radarrendszererel, van pontos időjárás előrejelzése. A városi locsolóhálózat is előre figyelmezteti hogy bekapcsolják az öntözést. Vajon melyikük lesz vizes?[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
HSM
félisten
"Pont ugyanannyit tud előre a hardver, mint a szoftver."
Hát, nem éppen."...mert a te döntésed, hogy merre fordulsz és ez mindenképpen kiszámíthatatlan."
Itt a bibi. Persze, az előtted, és mögötted lévő részeknek is készen kell állnia a videómemóriában, hogy ne legyen lag. De ezt a szoftver tudja, hiszen a programnak kutya kötelessége ismerni, hova tudsz eljutni mondjuk 5 másodpercen belül, azoknak mindenképpen azonnal rendelkezésre kell állniuk, tehát a szoftver igenis képes előre látni, "jósolni". A grafikus hardver számára viszont ez nem létezik, annak pont ugyanolyan adat a következő lehetséges 5 másodperc, mint bármelyik másik, egészen addig, míg oda nem értél, és meg nem született e rednerelési parancs....(#26507) Jack@l: Mekkora jó példa... Zseniális, pontosan erről beszéltem.
[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
Azért nem értjük, mert baromság amit írsz. Legalábbis fejlesztői szemmel. Vagy hülye(csak egyszerű feladatokra alkalmas) valami és gyors, vagy lasssabb és jó. Az előre jósolt memóriamenedzsment nem a csont egyszerű feladatok egyike...
Ahogy te se tudod megmondani egy útvesztőben mi fog következni, csak ha te csináltad az útvesztőt és látod az egész térképet.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
HSM
félisten
Igen, de a szoftvernek van ideje engedélyt kérni és ellenőrizgetni, mert bőven előre tudja, mikor lesz valamire szükség.
(#26511) Abu85: Nem hát. Régen ezt úgy oldották meg, hogy volt egy betöltő képernyő, amikor szépen a memóriába lapátolta a program, amire a következő pályarészen szükség lehet. Pazarló? Az. Jól működik? Szuperül. Egyszerű? Mint a szög.
Ugyanezt okosabban néhány program úgy oldotta meg, hogy pályarészeken amikor áthaladtál, akkor a háttérben elkezdte cserélgetni a memória tartalmát. Ugyanaz a pazarló, de jól működő rendszer, load képernyők nélkül. De itt fontos látni, hogy a pazarlás azért szükséges, hogy ne kelljen über AI a háttérbe jósolgatni. Persze, a buta hardveres megoldás tökéletesen spórolós lesz a rammal, egy bitet nem fog felelegesen megtölteni, de ennek az lesz az ára, hogy lagtenger lesz a program, mikor új részekre érsz.
(#26510) Jack@l: Pontosan. És a jól megírt program pontosan tudja, hogy ha egy pontra elérsz, akkor ezt és ezt kell betöltögetni, hogy mire ténylegesen odaérsz, ne a 32*32 pixeles textúra feszüljön az orrodba egy fél képernyőnyi tárgyon.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Asztrofotózás
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- eFootball
- Napelem
- Kompakt vízhűtés
- Milyen videókártyát?
- War Thunder - MMO Combat Game
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen