Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Omli85

    őstag

    válasz Yutani #4300 üzenetére

    Viszont azt is tegyük hozzá ahogy én is teszteltem HSM kolléga "ösztönzése" okán ;) hogy bizony kicsit sarkított eredmények ezek mert pl ugyanezekkel a beállításokkal felmész egy 64 fősz szerverre és olyan szép droppokat fogsz látni az amúgy 100+ FPS-el száguldó kampányhoz képest, hogy azt nem lesz öröm nézni :). Ez persze 4/4-re értendő 4/8 esetén pl már nem tapasztaltam érzékelhető droppot de alacsonyabb volt az fps mint 8/16-on. Hozzáteszem szigorúan csak multi 64 fő esetén érezhető kampányban kb tökmindegy...
    Persze nem mindenki multizik illetve kb lehetetlen is egyforma multi bencseket csinálni. De azért én csak csak betenném a tesztek közé a single vs multi teszteredményeket is. Lennének ott meglepő adatok szerintem :).

    [ Szerkesztve ]

    ASUS TUF GAMING X570-PLUS, AMD Ryzen 7 5700X , RX Vega 56@64, CRUCIAL 16GB Ballistix Sport LT DDR4 3200MHz CL16, Seasonic PRIME 1200W

  • HSM

    félisten

    válasz Yutani #4300 üzenetére

    Teljesen rossz a matekod, minden mag nyer plusz 30%-ot. Tehát a 400%-ot kell még 1.3-al szorozni, ha ideális skálázódást feltételezünk.

    Másik tévedés, SMT-vel nem pontos a feladatkezelő, mivel ő minden szálat 100%-os magnak számol, így 50% felett elképzelhető eset, hogy minden valós szál 100%-on teker, és valójában már csak olyan +30% teljesítmény van a prociban az SMT révén, nem 50, ahogy sejteti a feladatkezelő.

    (#4301) Omli85: BF4 nálam 12 szálas procin is csak 5 szálon számolt. Ha a BF1 is ilyen, márpedig ugyanannak a motornak a modernebb verziója, szval simán benne van a pakliban, az megmagyarázná, miért nem gyorsul 8 szálas proci felett jelentősen, miközben miért jelentősen gyengébb 4/4-es procin. A 4/8-ason marad némi erőforrás az 5. szálnak és a rendszer szükségleteinek is, a 4/4-eset meg már a játék magában is kiakasztja. Persze, az 5 szálasnak a legjobb ha van 6 mag, és bár olyankor SMT-vel "csak" bő 40%-ot mutatna a feladatkezelő, de tudjuk, hogy valójában ez inkább olyan 70%-nak lenne ez értelmezhető.

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    veterán

    válasz Yutani #4300 üzenetére

    A kihasználtság rossz jelzését én is írtam a másik topicban.

    Jó a levezetés, de én inkább megfordítanám mert önmagában olyan eset nem lehet amit leírtál: 100+100+100+30+30. Csak ha valami más terheli a meglévő 4. fizikai magot közben. Akkor viszont a cpu usage kijelzés nem fogja ugyanazt mutatni, mivel szumma terhelést ír.

    Az SMT-nek fizikailag ugye nincs külön dedikált hw (most tekintsünk el attól, hogy 1-2 cucc azért duplázva van :) ), ugyanazon a magon és annak erőforrásain fut. Legegyszerűbben egy időosztásos feldolgozásnak lehet tekinteni, 1db feldolgozó amit ha 1 szálon hajtasz akkor mondjuk, hogy 75%-ban tudod csak kihasználni. Így a 2. szál fel tudja használni a maradék 25%-ot a maradék időben. (75%x1.3 kb. 100%)

    Így ha 3 fizikai magot leterhelsz, a 4. magod áll és indítasz egy 4. szálat, az a fizikai magon fog futni, nem "SMT-n". Ezért lehet szvsz, hogy a fenti példádban vagy 4x100+30 5db szál terhelése vagy 3x100+30+100, ha az utóbbi 100%-os terhelést egy másik progi adja, nem a játék.

    Én fordítva nézném - bár a lényeg ugyanaz így is: a valós cpu terhelés annyi amennyi, lassabb a proci nem lesz ha más érdemi terhelés nem fut a háttérben a játék mellett. Szóval ilyen szempontból a teszt korrekt. A kijelzés szar csak. Egyszerűen mert X / 800-al számolja a Win, miközben X / 520 lenne kb. (4x100+4x30). De persze ez sem igaz, mert van ahol nem +30% az SMT, hanem -5%. :D
    Plussz az egész számítás addig működik amíg nincs más terhelés.

Új hozzászólás Aktív témák